Zagrevanje motora
Re: Zagrevanje motora
Da, to je sigurno neki dodatak da bi se grejao u mestu. 1.9 tdi PD je mogao dva dana da radi u mestu na zimi i ne bi se zagrejao.
Inace bukvalno pise u uputstvu nemojte grejati auto u mestu.
Inace bukvalno pise u uputstvu nemojte grejati auto u mestu.
Re: Zagrevanje motora
@Ivan
Da li je u BMW-u N47 ili B47 motor?
Novi motori koriste razna rešenja da se brže zagreju, dragvorl je objasnio kako je to rešeno kod BMW-a, dok npr. pomenuti VW 1.5 TSI motor ima izduvnu granu integrisanu u glavi motora i zbog toga izuzetno brzo postiže radnu temperaturu rashladne tečnosti.
Da li je u BMW-u N47 ili B47 motor?
Novi motori koriste razna rešenja da se brže zagreju, dragvorl je objasnio kako je to rešeno kod BMW-a, dok npr. pomenuti VW 1.5 TSI motor ima izduvnu granu integrisanu u glavi motora i zbog toga izuzetno brzo postiže radnu temperaturu rashladne tečnosti.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zagrevanje motora
Pazi, meni i benzinac na Cliu od skoro 20 godina postigne temp vrlo brzo. Kod benzinca to nije problem kada je ispravan termostat.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zagrevanje motora
Tako kao ovaj BMW i treba da rade dobro konstriusani motori, da se zimi solidno brzo zagreju, i u mestu i u vožnji.
Kako to postižu je manje bitno, fabrika je o tome trebala da brine i napravi kako spada.
Dok je hladan, antifriz samo kruži u bloku, u hladnjaku ulja i hladnjaku EGR (ili izduvne grane), i hladnjaku (tačnije grejaču) filtera vazduha, to je nekih 2-3 litra pa može brzo da se zagreje na minimum radnog opsega, tih nekih 10 minuta.
Ili 3-4km vožnje treba da bude dovoljno da se zagreje.
Kako to postižu je manje bitno, fabrika je o tome trebala da brine i napravi kako spada.
Dok je hladan, antifriz samo kruži u bloku, u hladnjaku ulja i hladnjaku EGR (ili izduvne grane), i hladnjaku (tačnije grejaču) filtera vazduha, to je nekih 2-3 litra pa može brzo da se zagreje na minimum radnog opsega, tih nekih 10 minuta.
Ili 3-4km vožnje treba da bude dovoljno da se zagreje.
Re: Zagrevanje motora
Vecina novih StartStop motora imaju elektricno grejanje ulja odnosno sisteme za dogrevanje, da bi sto pre upalili s&s sistem...
Re: Zagrevanje motora
Pa ili to električno dogrevanje što se koristi 20godina kod dizela, recimo na reno 1.9DCI je rešeno da se na struju dogreva antifriz. Grejači uronjeni u antifriz.
Ili dopunski kotao na dizel, koji direktno sagoreva i zagreva komplet motor. tzv. webasto.
Ili nešto treće...tek najgore rešenje je da se ostavi motoru večnost potrebna da se zagreje.
Ili dopunski kotao na dizel, koji direktno sagoreva i zagreva komplet motor. tzv. webasto.
Ili nešto treće...tek najgore rešenje je da se ostavi motoru večnost potrebna da se zagreje.
Re: Zagrevanje motora
@Ivan super sto si postavio slike kako se TVOJ BMW zagreje u mestu. Ostali 99% nema BMW. Ono sto je bitno - pali i vozi. A to vazi i za BMW i za sva auta sa unutrasnjum sagorevanjem i za narednjih 100 godina.
Re: Zagrevanje motora
Sve te zezancije su napravljene da se što pre dostigne radna temperatura U VOŽNJI. Ne u mestu.
Re: Zagrevanje motora
Hladan start haba motor.
Što je motor duže hladan, više će se habati.
Što se motor pre zagreje, manje će se habati.
Pametnome dosta.
Što je motor duže hladan, više će se habati.
Što se motor pre zagreje, manje će se habati.
Pametnome dosta.
Re: Zagrevanje motora
Laganoj vožnji dok ulje i rashladna tečnost ne dostignu radnu temperaturu.ZeljkoBG napisao: 10 Feb 2021, 18:56 Sve te zezancije su napravljene da se što pre dostigne radna temperatura U VOŽNJI. Ne u mestu.
Re: Zagrevanje motora
Naravno da je u vožnji najpovoljnije, već toliko puta je napisano da se tako najbrže postiže zagrevanje-izlazak iz zone pothladjenog radnog režima.
A razlog je prost, tada postoji opterećenje motora i time se razvija više snage motora, u odnosu na stajanje u mestu a time direktno i veća otpadna toplota koja i služi za zagrevanje.
Svaki motor se zagreje u vožnji relativno brzo, manje ili više no poenta je da dobra konstrukcija podrazumeva da se razumno brzo motor zagreje i na leru, ne samo u vožnji.
Inače broj obrtaja nema uticaja mnogo na brzinu zagrevanja već opterećenje motora.
Motor na leru i pri recimo 5,000 obrtaja razvije jedva 10tak KS, ako i toliko.
A razlog je prost, tada postoji opterećenje motora i time se razvija više snage motora, u odnosu na stajanje u mestu a time direktno i veća otpadna toplota koja i služi za zagrevanje.
Svaki motor se zagreje u vožnji relativno brzo, manje ili više no poenta je da dobra konstrukcija podrazumeva da se razumno brzo motor zagreje i na leru, ne samo u vožnji.
Inače broj obrtaja nema uticaja mnogo na brzinu zagrevanja već opterećenje motora.
Motor na leru i pri recimo 5,000 obrtaja razvije jedva 10tak KS, ako i toliko.
Re: Zagrevanje motora
Ako već citiraš, onda celu rečenicu. Naravno da i radom u mestu konstrukcijom se teži što brže zagrevanje.
Motor koji ne može da se zagreje u mestu za 15-20tak minuta, nije baš za zimske uslove, tako prosto

Re: Zagrevanje motora
Sistemi i procesi za sto brze zagrevanje motora su napravljeni zbog novih EURO normi da bi se katalizator sto pre zagrejao i krenuo da radi.
Vecina stete na motoru pri hladnom startu nastaje pri samom startovanju i malo posle tako da to brze zagrevanje motora ne pomaze oko toga. Jedini nacin je da se rashladna tecnost i ulje zagreju pre startovanja motora sa ukljucenim pumpama. To se uvek radi na ozbiljnijim trkackim motorima koji ne bi preziveli hladan start.
Vecina stete na motoru pri hladnom startu nastaje pri samom startovanju i malo posle tako da to brze zagrevanje motora ne pomaze oko toga. Jedini nacin je da se rashladna tecnost i ulje zagreju pre startovanja motora sa ukljucenim pumpama. To se uvek radi na ozbiljnijim trkackim motorima koji ne bi preziveli hladan start.
Re: Zagrevanje motora
Znači ko ima webasto, sačuvaće motor ako ga stalno uključuje zimi.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zagrevanje motora
Mora i pumpa da radi da bi ulje bilo pod pritiskom da momentalno bude u glavi i na ostalim mestima. Motori trajujako dugo iovako sa gomilu hladnih startova. Mislim da nije potrebna preterana briga zbog toga. Kad su bile stare Lade, Skode radile su se generalne na 100k, sad Punto predje par puta vise od toga sa sve hladnim startovima. Webasto greje vodu, ako nema izmenjivac toplote za ulje i cirkulaciju ulje se nece dobro zagrejati pre starta.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money