Dobri auti dobro i koštaju. Oldtimeri su dobrano skupi u Nemačkoj i raste im cena sa protokom godina.
Juče gledam na TVu, VW benzinac iz 1984. Široko promenio vlasnika za 3,500 evra.
ljubitelj napisao:
Dobri auti dobro i koštaju. Oldtimeri su dobrano skupi u Nemačkoj i raste im cena sa protokom godina.
Juče gledam na TVu, VW benzinac iz 1984. Široko promenio vlasnika za 3,500 evra.
Tacno. Stari merc r129, secam se pre par godina, mogao si da ga kupis za ispod 10k, a danas krsevi krecu od te cifre.
U NS je imao Paun pekar cim se pojavila, mozda i 30 godina ima. I gle apsurda - njegov razmazeni sin nije ta kola hteo, nazivao ih traktorom i tome slicno. A, sta je SUV danas u statusnom smislu...
Upravo tako, kompletan Japanac - bukvalno "badge-engineered" Isuzu. Moj ćale je vozi, čak su i sijalice Toshiba, made in Japan. Slobo, nije baš traktor, ali jeste malo grublja mašina. Pravi terenac, sa šasijom. Klasična konstrukcija, uzduž postavljen motor, iza njega menjač, reduktor, centralni diferencijal i kardan. Primarni pogon je zadnji, sa šper diferencijalom. Na taster se uključuje dodatni prednji pogon (može i u vožnji, do određene brzine), za koji od centralnog diferencijala ide "prednji" kardan. Verujem da ima mnogo bolje terenske mogućnosti nego današnji SUV-ovi sa primarnim prednjim pogonom i tankim kardanom do nazad, bez špera ili blokade, eventualno sa nekim elektronskim sistemom.
Reduktor se uključuje mehanički, dodatnom malom ručicom pored ručice menjača. Osim pomenutog tastera koji aktivira visko-spojnicu za blokadu centralnog diferencijala, nema druge elektronike oko 4x4 pogona.
Pa to i jeste opis stvarnog 4x4 pogona, ovi SUV uglavnom uopšte nemaju 4x4, neki su samo FWD a neki opciono AWD postaju po potrebi.
Ta stara škola je kako mi sve više izgleda bila konstrukciono solidnija od ovih novih rešenja gde se mehanički nedostaci pokušavaju zamaskirati elektronskim pomoćnicima.
Ja sa SUVom se ne bi usudio da izadjem na terensku vožnju van puta.
Ja sam Fronteru upoznao davno u servisu sa čini mi se BMWovim šestakom dizelom ispod haube, takav je bio model iz fabrike ništa bduženo.
Baš retko, ne sećam se kada sam video neku u saobraćaju.
A tek Monterey, koji je is iste priče o saradnji sa Isuzuom? Njega se sećam iz perioda druge polovine devedesetih, kao vozilo MUP-a. Posle toga ne sećam se da sam ga viđao igde.