Vožnja kamiona u Kanadi - opšta diskusija
-
- Postovi: 72
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:10
- Lokacija: MoonZe
Vožnja kamiona u Kanadi - opšta diskusija
Ovako:
Molim da se ovo shvati kao svojevrsno istraživanje tržišta. Cilj mi je da vidim da li u ovoj zemlji postoji dovoljno zainteresovanih za priliku koja je opisana u nastavku.
Sledeće godine planiram da angažujem vozače kamiona iz Srbije da idu u Kanadu i tamo rade.
Koncepcija cele priče je već napravljena, ostaju neki detalji za razradu. To odnosi najviše vremena i napora, ali je najbitnije da je realizacija već pokrenuta.
Voze se kamioni tegljači. Potrebno je samo da se vozi, ništa više. Znam da zvuči jednostavno i lako, ali upravo to nije. Voze se duge ture, po nekoliko hiljada kilometara u pravcu, prolazi se kroz nekoliko klimatskih područja tokom ture, temperature na putu variraju od -30C do +40C zavisno od doba godine i trenutnih uslova. Uobičajeno je da u toku ture doživite temperaturnu promenu od 30C, ima kiše, magle, snega, leda, divljih životinja, visokih i zahtevnih planinskih prevoja i čega sve ne. Sletanje kamiona i povrede posade su uobičajeni, pogotovo u zimskim uslovima koji traju veći deo godine.
Iz tih razloga profil vozača bi bio otprilike ovakav:
- Ne pije nikad i nikako. Alkohol u bilo kom obliku i količini je apsolutno zabranjen.
- Minimum 2 god. u međunarodnom transportu, tj. relevantno iskustvo na duge ture.
- Iskustvo u vožnji teških teretnih vozila: kamiona sa prikolicom, šlepera, hladnjače..
- OBAVEZNO Poznavanje engleskog jezika na nivou adekvatnog sporazumevanja, pisanja i čitanja.
- Kvalifikacije: završena srednja škola, vozačka dozvola, C+, E kategorija
- Poznavanje dokumenata: rukovanje putnim nalogom, vođenje putnog dnevnika, izvestaj održavanja i popravke vozila, procedura i izveštaj o incidentima i udesima...
- NAJVAŽNIJE od svega jeste da ste normalan čovek, staložen i lojalan poslu i kompaniji.
- Radni uslovi i fizicka sposobnost: fizicki zahtevan posao. Sposobnost rukovanja tezinom do 45-50 kg.
- Poželjno dodatno obrazovanje i specijalni treninzi: Poznavanje AIR brake systema – vazdušnih kočnica, osnovno poznavanje mehanike i sposobnost hitnih usputnih popravki, inspekcija vozila pre i posle putovanja uključujuci inspekciju guma, svetala, poznavanje pravilnog rasporeda i osiguranja tereta, komunikacija sa dispečerima, dobro poznavanje voznje u nazad- rikverc, poznavanje uredjaja za hlađenje - kod kamiona hladnjaca, poznavanje i procedura transporta opasnih materija - posedovanje ADR cedrtifikata za vozaca cisterni.
- Poželjne su preporuke, reference od poslodavaca na memorandumu/zaglavlju poslodavčeve firme. Vozač koji radi privatno u svojoj firmi, mora da ima potvrdu o registraciji svoje firme.
- Potvrda o nekažnjavanju, čist vozački dosije.
S naše strane:
- Obezbeđujemo uslove za dobijanje vize.
- Obezbeđujemo brzo dolaženje do kanadskih vozačkih dozvola. Srpske vozačke dozole ne važe, pa je potrebno da se tamo ispolaže za potrebne vozačke kategorije i polože podređeni ispiti. Kad kažem „obezbeđujemo“ to znači da će zainteresovani kandidati dobiti sve potrebne informacije i literaturu potrebnu za polaganje, dogovorena je saradnja s centrima za obuku u kojima se obuka i polaganje izvodi brzo i po pristupačnim cenama.
- Obezbeđujemo posao odmah po dobijanju kanadske vozačke dozvole, kvalitetan smeštaj, potrebna osiguranja, radne i ostale dozvole, prijave i sl.
Sa strane zainteresovanih je potrebno:
- Da razumete da je ovo dugoročan, naporan i veoma odgovoran posao
- Da ste fokusirani na kvalitet vožnje, da se prema kamionu ponašate kao da je vaš, oko toga nema kompromisa
- Da imate dovoljno finansijskih sredstava kako biste sebi omogućili dolazak i polaganje vozačkih i ostalih ispita potrebnih za početak zaposlenja
Koncepcija :
Koncepcija je da omogućimo dobrim vozačima da rade u Kanadi, zarade značajan novac i uživaju u tome. Radne dozvole se izdaju na dve godine. nakon toga idete na odmor, pa, ako želite, možete ponovo u ciklus od dve godine s tim što tad nema potrebe za polaganjima jer ste to već odradili, i tako redom... Novac koji se zarađuje je, za naše uslove velik. Od tog posla se kupuju stanovi, kuće, automobili, školuju deca, po želji. Ono po čemu želimo da se razlikujemo od ostalih koji se bave sličnim poslom jeste da želimo da pružimo kompletnost usluge, od namere do realizacije i povratka kući. Želimo da vozači budu fokusirani jedino i isključivo na vožlju, da ne brinu o ličnoj papirologiji, smeštaju, pranju veša ili bilo čemu drugom što im oduzima ono malo slobodnog vremena koje imaju. Na taj način omogućavamo njima da mnogo rade i mnogo zarade, što doprinosi svim stranama u procesu.
Novac koji je potreban da se počne s vožnjom je 3500-4500 EUR ili više (viza, karta, polaganja ...) a cifra zavisi i od toga koliko brzo ispolažete sve što je potrebno za dobijanje dozvole. Ako padate na ispitima sebi pravite trošak, a nama problem.
Vreme od namere do početka vožnje je oko 2-4 meseca, najviše zavisi od brzine pojedinca u prikupljanju potrebne dokumentacije. Viza se dobija za oko mesec dana.
Morate znati da su u početku zarade vozača manje, a vremenom rastu kako se vozač dokazuje kvalitetom svoje vožnje. Na taj način dolazi do zahtevnijih i plaćenijih tura.
Investicija vozača se isplati uštedom od zarade (po podmirivanju svoh troškova koje vozač ima samim boravkom i radom u Kanadi) za oko 8 meseci. Nekad kraće, nekad duže, zavisi od potrošačkih navika samog vozača.
E, sad, interesuje me vaše mišljenje o ovome i da li bi se u ovoj zemlji, za početak moglo naći 6-8 ljudi koje bi ovo interesovalo ?! Otvoren sam za sva pitanja.
Molim da se ovo shvati kao svojevrsno istraživanje tržišta. Cilj mi je da vidim da li u ovoj zemlji postoji dovoljno zainteresovanih za priliku koja je opisana u nastavku.
Sledeće godine planiram da angažujem vozače kamiona iz Srbije da idu u Kanadu i tamo rade.
Koncepcija cele priče je već napravljena, ostaju neki detalji za razradu. To odnosi najviše vremena i napora, ali je najbitnije da je realizacija već pokrenuta.
Voze se kamioni tegljači. Potrebno je samo da se vozi, ništa više. Znam da zvuči jednostavno i lako, ali upravo to nije. Voze se duge ture, po nekoliko hiljada kilometara u pravcu, prolazi se kroz nekoliko klimatskih područja tokom ture, temperature na putu variraju od -30C do +40C zavisno od doba godine i trenutnih uslova. Uobičajeno je da u toku ture doživite temperaturnu promenu od 30C, ima kiše, magle, snega, leda, divljih životinja, visokih i zahtevnih planinskih prevoja i čega sve ne. Sletanje kamiona i povrede posade su uobičajeni, pogotovo u zimskim uslovima koji traju veći deo godine.
Iz tih razloga profil vozača bi bio otprilike ovakav:
- Ne pije nikad i nikako. Alkohol u bilo kom obliku i količini je apsolutno zabranjen.
- Minimum 2 god. u međunarodnom transportu, tj. relevantno iskustvo na duge ture.
- Iskustvo u vožnji teških teretnih vozila: kamiona sa prikolicom, šlepera, hladnjače..
- OBAVEZNO Poznavanje engleskog jezika na nivou adekvatnog sporazumevanja, pisanja i čitanja.
- Kvalifikacije: završena srednja škola, vozačka dozvola, C+, E kategorija
- Poznavanje dokumenata: rukovanje putnim nalogom, vođenje putnog dnevnika, izvestaj održavanja i popravke vozila, procedura i izveštaj o incidentima i udesima...
- NAJVAŽNIJE od svega jeste da ste normalan čovek, staložen i lojalan poslu i kompaniji.
- Radni uslovi i fizicka sposobnost: fizicki zahtevan posao. Sposobnost rukovanja tezinom do 45-50 kg.
- Poželjno dodatno obrazovanje i specijalni treninzi: Poznavanje AIR brake systema – vazdušnih kočnica, osnovno poznavanje mehanike i sposobnost hitnih usputnih popravki, inspekcija vozila pre i posle putovanja uključujuci inspekciju guma, svetala, poznavanje pravilnog rasporeda i osiguranja tereta, komunikacija sa dispečerima, dobro poznavanje voznje u nazad- rikverc, poznavanje uredjaja za hlađenje - kod kamiona hladnjaca, poznavanje i procedura transporta opasnih materija - posedovanje ADR cedrtifikata za vozaca cisterni.
- Poželjne su preporuke, reference od poslodavaca na memorandumu/zaglavlju poslodavčeve firme. Vozač koji radi privatno u svojoj firmi, mora da ima potvrdu o registraciji svoje firme.
- Potvrda o nekažnjavanju, čist vozački dosije.
S naše strane:
- Obezbeđujemo uslove za dobijanje vize.
- Obezbeđujemo brzo dolaženje do kanadskih vozačkih dozvola. Srpske vozačke dozole ne važe, pa je potrebno da se tamo ispolaže za potrebne vozačke kategorije i polože podređeni ispiti. Kad kažem „obezbeđujemo“ to znači da će zainteresovani kandidati dobiti sve potrebne informacije i literaturu potrebnu za polaganje, dogovorena je saradnja s centrima za obuku u kojima se obuka i polaganje izvodi brzo i po pristupačnim cenama.
- Obezbeđujemo posao odmah po dobijanju kanadske vozačke dozvole, kvalitetan smeštaj, potrebna osiguranja, radne i ostale dozvole, prijave i sl.
Sa strane zainteresovanih je potrebno:
- Da razumete da je ovo dugoročan, naporan i veoma odgovoran posao
- Da ste fokusirani na kvalitet vožnje, da se prema kamionu ponašate kao da je vaš, oko toga nema kompromisa
- Da imate dovoljno finansijskih sredstava kako biste sebi omogućili dolazak i polaganje vozačkih i ostalih ispita potrebnih za početak zaposlenja
Koncepcija :
Koncepcija je da omogućimo dobrim vozačima da rade u Kanadi, zarade značajan novac i uživaju u tome. Radne dozvole se izdaju na dve godine. nakon toga idete na odmor, pa, ako želite, možete ponovo u ciklus od dve godine s tim što tad nema potrebe za polaganjima jer ste to već odradili, i tako redom... Novac koji se zarađuje je, za naše uslove velik. Od tog posla se kupuju stanovi, kuće, automobili, školuju deca, po želji. Ono po čemu želimo da se razlikujemo od ostalih koji se bave sličnim poslom jeste da želimo da pružimo kompletnost usluge, od namere do realizacije i povratka kući. Želimo da vozači budu fokusirani jedino i isključivo na vožlju, da ne brinu o ličnoj papirologiji, smeštaju, pranju veša ili bilo čemu drugom što im oduzima ono malo slobodnog vremena koje imaju. Na taj način omogućavamo njima da mnogo rade i mnogo zarade, što doprinosi svim stranama u procesu.
Novac koji je potreban da se počne s vožnjom je 3500-4500 EUR ili više (viza, karta, polaganja ...) a cifra zavisi i od toga koliko brzo ispolažete sve što je potrebno za dobijanje dozvole. Ako padate na ispitima sebi pravite trošak, a nama problem.
Vreme od namere do početka vožnje je oko 2-4 meseca, najviše zavisi od brzine pojedinca u prikupljanju potrebne dokumentacije. Viza se dobija za oko mesec dana.
Morate znati da su u početku zarade vozača manje, a vremenom rastu kako se vozač dokazuje kvalitetom svoje vožnje. Na taj način dolazi do zahtevnijih i plaćenijih tura.
Investicija vozača se isplati uštedom od zarade (po podmirivanju svoh troškova koje vozač ima samim boravkom i radom u Kanadi) za oko 8 meseci. Nekad kraće, nekad duže, zavisi od potrošačkih navika samog vozača.
E, sad, interesuje me vaše mišljenje o ovome i da li bi se u ovoj zemlji, za početak moglo naći 6-8 ljudi koje bi ovo interesovalo ?! Otvoren sam za sva pitanja.
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Sigurno da ce biti.
Saradjujem sa odlicnim vozacima kola i znam kako se odnose prema poslu i vozilima, tako da ce se sigurno naci i kamiondzije.
Postoji dosta kompanija u Srbiji koje voze za Rusiju, sto su manje-vise slicni uslovi, a kvalitetnih ljudi ce biti, samo je pitanje ko je spreman da ulozi za pocetak.
Saradjujem sa odlicnim vozacima kola i znam kako se odnose prema poslu i vozilima, tako da ce se sigurno naci i kamiondzije.
Postoji dosta kompanija u Srbiji koje voze za Rusiju, sto su manje-vise slicni uslovi, a kvalitetnih ljudi ce biti, samo je pitanje ko je spreman da ulozi za pocetak.
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Da imam položeno za kamion, odmah bih se javio. Uvek sam želeo da vozim kamione po severu amerike. Još ako se ide na onaj ice road.
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Juče sam gledao Ice Road Truckers
Potencijalni vozači da znaju o čemu se radi.
http://youtu.be/mDz0r1svJ7U

Potencijalni vozači da znaju o čemu se radi.
http://youtu.be/mDz0r1svJ7U
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



-
- Postovi: 72
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:10
- Lokacija: MoonZe
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Bratiću, tamo je svaka staza ice-road tokom 6 meseci zime ...
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Jel ovo znači da mu mesečno ostaje u proseku oko 500 Eur?prolupator napisao:
Novac koji je potreban da se počne s vožnjom je 3500-4500 EUR ili više (viza, karta, polaganja ...) ...
...Investicija vozača se isplati uštedom od zarade (po podmirivanju svoh troškova koje vozač ima samim boravkom i radom u Kanadi) za oko 8 meseci.
Ako je tako onda baš i nije mnogo primamljivo imajući u vidu tako teške uslove vožnje i početno ulaganje.
Previše je ljudi prevareno ponudama za rad u inostranstvu da bi tek tako dali te pare unapred.
Morali bi da date jake garancije.
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Ne znam da li sam lepo ukapirao ali znači potreban je neko da investira oko 4 hiljade evra ne bi li radio rudarski posao hiljadama kilometara od kuće za 500 eur mesečno?
-
- Postovi: 72
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:10
- Lokacija: MoonZe
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Niko ne traži pare unapred. Potencijalni vozači ne bi meni plaćali ništa. To su troškovi njihove vize, karte, škole ...
Najveća garancija jeste radna dozvola, nema jače od toga.
Prosečan period povraćaja investicije za ljude koji samo odu tamo i odrađuju sve to je 12-15 meseci, a period do dobijanja posla je duži uz mnogo veće inicijalne troškove.
No, ovo nije trka na 100 metara već maraton. Cilj mi je naći ljude koji će obrnuti krug od pomenute dve godine nekoliko puta. Da bi se to dogodilo moram im obezbediti dobre uslove i lepu zaradu, a oni moraju biti na visini zahtevanog.
Cilj je obezbediti trucking kompanijama ljude na koje uvek mogu da računaju u dogovorenom periodu (dve godine) koji će voziti maksimalno zakonski dozvoljeno vreme bez za'ebavnja i gloopiranja, bez udesa, prekršaja, sletanja i raznih šteta. Na taj način se kamion maximalno koristi i donosi maximalan novac, vozač dobija mnogo više para jer pravi više kilometara a troškovi poput osiguranja i sl. padaju zbog manjih premija i tako redom ... Ljudima može ostajati i do 1500-2000 CAN dolara mesečno ukoliko voze pametno, a da se pri tom ne odriču ničeg. Nije to malo ...
Najveća garancija jeste radna dozvola, nema jače od toga.
Prosečan period povraćaja investicije za ljude koji samo odu tamo i odrađuju sve to je 12-15 meseci, a period do dobijanja posla je duži uz mnogo veće inicijalne troškove.
No, ovo nije trka na 100 metara već maraton. Cilj mi je naći ljude koji će obrnuti krug od pomenute dve godine nekoliko puta. Da bi se to dogodilo moram im obezbediti dobre uslove i lepu zaradu, a oni moraju biti na visini zahtevanog.
Cilj je obezbediti trucking kompanijama ljude na koje uvek mogu da računaju u dogovorenom periodu (dve godine) koji će voziti maksimalno zakonski dozvoljeno vreme bez za'ebavnja i gloopiranja, bez udesa, prekršaja, sletanja i raznih šteta. Na taj način se kamion maximalno koristi i donosi maximalan novac, vozač dobija mnogo više para jer pravi više kilometara a troškovi poput osiguranja i sl. padaju zbog manjih premija i tako redom ... Ljudima može ostajati i do 1500-2000 CAN dolara mesečno ukoliko voze pametno, a da se pri tom ne odriču ničeg. Nije to malo ...
-
- Postovi: 72
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:10
- Lokacija: MoonZe
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Nisi lepo ukapirao. Znači da im, za početak, ostaje ušteđeno 500eur mesečno. Nekom više, nekom manje, zavisi koliko troše...ftj napisao:Ne znam da li sam lepo ukapirao ali znači potreban je neko da investira oko 4 hiljade evra ne bi li radio rudarski posao hiljadama kilometara od kuće za 500 eur mesečno?
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
A penzija i zdravstveno osiguranje?
Za tako dug period treba i o tome razmišljati.
Za tako dug period treba i o tome razmišljati.
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Nemoj da se ljutis ali mislim smesno je da neko radi toliko napornu surovstinu od posla i na kraju meseca da mu u dzepu ostane oko soma evra, a kamoli 500 :trljamoci:
Ja koliko sam upoznat vozaci tolikih kamiona u USA umiru koliko rade, ali pritom zarade prilicno ozbiljnu kintu na mesecnom nivou...
Ja koliko sam upoznat vozaci tolikih kamiona u USA umiru koliko rade, ali pritom zarade prilicno ozbiljnu kintu na mesecnom nivou...
- TheWickerMan
- Postovi: 11119
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
^^^drugar vozi u USA od obale do obale , znam koje pare zarađuje i to su lepe pare ...
sve ja razumem ali to nije nikakva para... A posao za'eban
sve ja razumem ali to nije nikakva para... A posao za'eban

Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Kod nas vozaci slepera koji voze evropu uzmu par soma eura mesecno
@wickerman
I meni drugar radi isti posao, nisam mogao da ne prokomentarisem cifru koja se gore pominje...
@wickerman
I meni drugar radi isti posao, nisam mogao da ne prokomentarisem cifru koja se gore pominje...
-
- Postovi: 72
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:10
- Lokacija: MoonZe
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Ok, onda nismo konkurentni uopšte ...
Re: Vožnja kamiona u Kanadi
Pod par soma, misliš na par hiljada?
Gde radi takvi vozači, u kojim firmama?
Moja supruga već deset godina radi u internacionalnom međunarodnom transportu i plate nisu ni približno takve.
Vozač može po turi da dobije 200-250e. Oni rade samo zapadnu evropu, ponekad Italiju. Mesečno kada imaš 4 ture, puna kapa. Više od toga teško, pogotovo ako ide dalje od Italije.
Ako kamiondžije mogu od plate da zarade par hiljada, pa makar to bio i najmanji par: 2000e mesečno, ja ću odmah dati otkaz ovde i početi da vozim.
Naravno mislim na platu ne na šverc cigara i ostalo.
Gde radi takvi vozači, u kojim firmama?
Moja supruga već deset godina radi u internacionalnom međunarodnom transportu i plate nisu ni približno takve.
Vozač može po turi da dobije 200-250e. Oni rade samo zapadnu evropu, ponekad Italiju. Mesečno kada imaš 4 ture, puna kapa. Više od toga teško, pogotovo ako ide dalje od Italije.
Ako kamiondžije mogu od plate da zarade par hiljada, pa makar to bio i najmanji par: 2000e mesečno, ja ću odmah dati otkaz ovde i početi da vozim.
Naravno mislim na platu ne na šverc cigara i ostalo.