Glava koja se skine ostaje ravna po defaultu, kod benzinaca tako kratke glave kakva je na Puntu pravilo.
Ravna glava se mašinski ne ravna a kamoli svaki put kada se skida. Tačka.
Visina glave geometrijski definiše komoru sagorevanja, ne ravna se i ne skida materijal glave bez preke potrebe. Ne ravna se ispravna glava. Samo očiste dodirne površine.Tačka.
Za proveru glave koristi se lineal, dakle alatom utvrdi stanje a ne odokativna procena pravo ili krivo.
Ko hoće da radi vizuelnog stanja gledanjem juri problem ulja,skida glavu pa ravna, menja gumice, šlajfuje ventile i svašta nešto što ulazi u komplet obrade glave naravno da može tako.
Ali, jednostavnije je sa polovnog motora skinuti glavu i takvu kao celinu prosto u 2 sata posla zameniti.
Ne treba nikakav atest, nikakva taksa, nikakva dozvola, nikakvi papiri, ništa....
Ti motori su česti, kvare se retko, valjda glava ima za kikiriki jer retko kome trebaju, pretpostavljam jer su Fiati oduvek bili povoljni cenovno za popravke.
ps. glave se pokrive kada su termički nestabilne a dugačke kao što je kod 6 cilindarskih rednih motora.
A i tada ne tako lako i ne tako često, nisu glave pravljene od šećera
ps2, sve, ama baš sve što se radi na i oko glave treba da bude na moment ili ugao tačno ušrafljeno. To je prvi preduslov da povoljan rezultat rada ne izostane.
Ja pomenuo i kako se proverava pre rasklapanja da li sagorelo ulje dolazi iz glave ili preko karika.
Napisao sasvim dovoljno kako rade iskusni majstori, a svako nek radi kako misli da mu odgovara.