ljubitelj napisao: 26 Feb 2021, 23:57
Zavisi od režima, ali okvirno računica je da se 30% od količine dizela zamenjuje plinom ali se njega potroši nešto više kao zamenskog usled niže kalorijske vrednosti.
Kada se sve preračuna uz trenutni odnos cena 152/81 to izadje, ako je dizel potrošnja 5 lit /100 km, ušteda od 100 din /100km.
Na 40.000 km godišnje ušteda je 40,000 dinara ili otprilike trošak registracije.
Drugačije, uloženo u konverziju dizela na dual fuel sistem sa plinom počinje da se štedi nakon približno 120,000km, do tada se otplaćuje investicija.
Ako se prelazi recimo 60.000km godišnje i auto se koristi kao i plinski sistem 10 godina i zadrži to vreme tokom 600.000km ušteda bude značajna.
Ako je plan da se auto samo 2 godine vozi neće preći dovoljno kilometraže da stigne da se otplati investicija plina.
Proračun finansijski treba za svaki individualni slučaj obraditi. Za male kilometraže tipa ukupno 150-200k km tokom posedovanja auta se ne isplati, dok ko dosta putuje ušteda je opipljiva.
Prednost plina uz dizel je da se time trajno i pouzdano rešava pitanje DPF , EGR i usisne grane tj više nema nikakve štroke ni prljanja istih pa je trošak održavanja umanjen u odnosu na čist dizel pogon.
Istovremeno se i mali servis, tj zamena ulja obavlja na produženom intervalu pa je time umanjen trošak.
Otrprilike na svaka 4 redovna jedan bude besplatan (5x na dizelu treba a 4x na dizel+plin za identičnu predjenu kilometražu).