Ulja za menjače, saveti i preporuke
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
"Problem" je sto sam ja ulje u menjacu zamenio odmah cim sam ga uzeo (avgust prosle godine). Sipano je Total 75w80 tada.
E sada, posle poseta majstorima ne znam sta da mislim. Svi imaju razlicite teorije i niko nece da se zauzme da resi, samo nagadjanja.
Jedan kaze ovo 75w80 ne ide u ovaj menjac, drugi kaze sinhron ili kriva viljuska u menjacu, treci kaze ne valja kvacilo, cetvrti kaze ulje 75 cisto, peti 75w90. I sve se svede na "Ne znam sta da ti kazem" na kraju.
A nije ni resenje da idem redom i menjam jedno po jedno dok ne dodjem do resenja.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
E sada, posle poseta majstorima ne znam sta da mislim. Svi imaju razlicite teorije i niko nece da se zauzme da resi, samo nagadjanja.
Jedan kaze ovo 75w80 ne ide u ovaj menjac, drugi kaze sinhron ili kriva viljuska u menjacu, treci kaze ne valja kvacilo, cetvrti kaze ulje 75 cisto, peti 75w90. I sve se svede na "Ne znam sta da ti kazem" na kraju.
A nije ni resenje da idem redom i menjam jedno po jedno dok ne dodjem do resenja.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Mislim da uljem neces resiti taj problem, vozio sam dosta Audija te generacije i na svakom se menjac ponasao isto, dok se ne zagreje ulje tu srece nema
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Mislim da blage razlike u stavovima potiču zbog (naših) različitih iskustava sa različitim menjačima. Imao sam prilik videti da stariji (40ak gdina star) MB 190d nema problem sa menjačem iako je je verovatno i obrnuo kilometražni sat. Odnosno, nije ga imao dak transmisiono ulje nije curelo, i to ATF ulje koje je MB i za tadašnje manuelne menjače propisivao.ljubitelj je napisao: ↑13 Mar 2021, 14:36Mercedes i Volvo, konkretno, koriste lakotekuća ulja u menjaču već 40tak godina.
Volvo speicificira ATF ulje. A moguća zamena je Redline MTL, kao i Castrol TQF a može i motorno ulje 10w30 da posluži neko vreme.
Slično je i kod Fordovog menjača MT75 (tako beše oznaka, Scorpio, Sierra) gde je isto lakotekuće ulje, nema zimskog zgušnjavanja ulja i nema potrebe da se menja.
Nema nikakve razlike ulje staro 20godina ili novo sipano ulje u osećaju, iskustveno.
To su menjači takve konstrukcije i takva ulja koja se ne menjaju, nikada nije predvidjena zamena i praksa je pokazala da je to korektno stotine hiljada kilometara, svakako znatno duže od perioda garancije.
Nije retko 500,000+km eksploatacije da se predje bez intervencija na ulju ili menjaču.
...
Kod nežnije varijante PSA menjača, MA5, transmisiono (inače polusintetičko) ulje bi bilo posle oko 200,000 km crnje nego motorno iz dizela mu. Obaška što bi imalo opiljke koje magnet privlači.
Mislim da sam više puta istakao da neki menjači, zbog svoje konstrukcije, odnosno delova/ležaja koji su im izabrani prilikom proizvodnje - lako mogu da izdrže Fill for life, makar on prešao i preko 500,000 km, dok drugima teško to ume da se desi i na duplo manjoj kilometraži.
Ipak, svako, pa i najkvalitetnije ulje, je podložno termalnoj oksidaciji, tj. razlaganju prilikom upotrebe, kao i trošenju EP aditiva. Zbog toga je promena transmisionog ulja (manje/više) korisna, a jedini razlog da se to ne učini je kada je verovatnoća od greške (prilikom izbora ulja) veća od dobiti (zbog promene ulja).
Poslednja izmena od DS9 u 13 Mar 2021, 16:53, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Ne bi trebalo da bude tako, ali ako/kada jeste - to znači da mu je viskoznije ulje u menjaču, tj. 75W-90.
U konkretnom slučaju - teško da to ima veze sa aktuelnim uljem, nego je problem zatečen, tj. postojao je i pre nego je novi vlasnik postao vlasnik. Možda baš zato što je bilo viskoznije ulje u menjaču, kojeg je neko promenio, umesto tećljivijeg.
Možda...
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Ne mogu da tvrdim 100% ali mislim da problem nisam uocio pri preuzimanju automobila. Mada, tada su bile dosta visoke temperature pa i nije bilo problema. E sad, da li je problem poceo sa padom temperatura ili kad sam zamenio kvacilo ne mogu 100% da tvrdim.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4211
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
I kod mene je slična situacija.
Imao sam peh sa menjačem, pa je skidan, pa sam do sada, dva ili tri puta promenio ulje.
Nisam siguran, ne sećam se, ali postoji verovatnoća da je pre zamene ulja situacija sa menjanjem brzina bila bolja.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Imao sam peh sa menjačem, pa je skidan, pa sam do sada, dva ili tri puta promenio ulje.
Nisam siguran, ne sećam se, ali postoji verovatnoća da je pre zamene ulja situacija sa menjanjem brzina bila bolja.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Šta je suštinski problem?
Ukoliko je, kao što kažeš, tu totalovo ulje 75W-80, a potrebno je npr. 75W-90 - teško da bi imao problem tokom zime. Leti bi možda imao problem, ali možda - i to pod uslovom da je neki deo menjača već naćet. Ako ne bi bio načet - trebalo bi vreme da se to učini sa neodgovarajućim uljem (tj. neodovarajućom gradacijom).
Ukoliko je, kao što kažeš, tu totalovo ulje 75W-80, a potrebno je npr. 75W-90 - teško da bi imao problem tokom zime. Leti bi možda imao problem, ali možda - i to pod uslovom da je neki deo menjača već naćet. Ako ne bi bio načet - trebalo bi vreme da se to učini sa neodgovarajućim uljem (tj. neodovarajućom gradacijom).
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Hmm, interesantno. Moracu da probam neki drugi B8 definitivno.carov2 je napisao:I kod mene je slična situacija.
Imao sam peh sa menjačem, pa je skidan, pa sam do sada, dva ili tri puta promenio ulje.
Nisam siguran, ne sećam se, ali postoji verovatnoća da je pre zamene ulja situacija sa menjanjem brzina bila bolja.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Leti i kad se zagreje menjac je sve super. Ulazi lepo u sve brzine i sve je kako treba. Cim prenoci i sutra bude temperatura npr. 5C eto ga problem. Ceo menjac je nekako stegnut, cak i u leru kad mrdas levo - desno je teze nego kad je toplo. Nadam se da razumes, ne znam kako preciznije da objasnim.DS9 je napisao:Šta je suštinski problem?
Ukoliko je, kao što kažeš, tu totalovo ulje 75W-80, a potrebno je npr. 75W-90 - teško da bi imao problem tokom zime. Leti bi možda imao problem, ali možda - i to pod uslovom da je neki deo menjača već naćet. Ako ne bi bio načet - trebalo bi vreme da se to učini sa neodgovarajućim uljem (tj. neodovarajućom gradacijom).
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Razumem, samo to onda govori u prilog još tećljivijem ulju, tipa 75W.
Međutim, gradacija 75W-80 ,koja je već u tom menjaču je toliko tećljiva, tj. ne toliko viskoznija od 75W - da teško da bi izazivala takav problem.
Ne znam šta bih rekao - osim laički da je postoječe (totalovo) ulje dovoljno tanko/tećljivo da ne bi izazivalo problem glavljenja menjača ni na - 10 C.
Nešto je drugo tu u pitanju. Pre menjača do korisnika/vozača idu komande/sajle/poluge menjača, ručica...
Ako to treba da bude podmazano, a nije... ili ako je neko tu negde neko stavljao gušću mast, umesto ređe (ili nikakve)....
Međutim, gradacija 75W-80 ,koja je već u tom menjaču je toliko tećljiva, tj. ne toliko viskoznija od 75W - da teško da bi izazivala takav problem.
Ne znam šta bih rekao - osim laički da je postoječe (totalovo) ulje dovoljno tanko/tećljivo da ne bi izazivalo problem glavljenja menjača ni na - 10 C.
Nešto je drugo tu u pitanju. Pre menjača do korisnika/vozača idu komande/sajle/poluge menjača, ručica...
Ako to treba da bude podmazano, a nije... ili ako je neko tu negde neko stavljao gušću mast, umesto ređe (ili nikakve)....
Poslednja izmena od DS9 u 13 Mar 2021, 17:52, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Bar smo razresili da ulje nije problem.
Sad mi ostaje da, za pocetak, probam neki drugi primerak pa da nadjem nekog majstora ko nece da menja pola auta pa da "vidi" sta je.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sad mi ostaje da, za pocetak, probam neki drugi primerak pa da nadjem nekog majstora ko nece da menja pola auta pa da "vidi" sta je.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Naš aktuelni doživljaj - uglavnom vrlo diktira prethodno iskustvo.
Možda je sa menjačem sve u redu - po sistemu "It`s not a bug, it`s a feature." ...
Možda je sa menjačem sve u redu - po sistemu "It`s not a bug, it`s a feature." ...
Poslednja izmena od DS9 u 13 Mar 2021, 18:01, izmenjeno 1 put ukupno.
- Ivan
- Postovi: 9886
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Da nazoves nekog od majstora koji se bave bas popravkama manuelnih menjaca da ti kazu kakvo je njihovo iskustvo.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
E ako je ovo normalno ponasanje onda je ovaj menjac cisto zlo.DS9 je napisao:Naš aktuelni doživljaj - uglavnom vrlo diktira prethodno iskustvo.
Možda je sa menjačem sve u redu - po sistemu "It`s not a bug, it`s a feature." ...
Mada moguce, ne tvrdim nista.
Imas li (ili neko drugi) preporuku za nekoga ko je proveren u tom poslu?Ivan je napisao:Da nazoves nekog od majstora koji se bave bas popravkama manuelnih menjaca da ti kazu kakvo je njihovo iskustvo.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Pa, bilo bi dobro.
Samo, kada sam ja to u;inio jer mi je brujao menjač - dvojica majstora od kojih je jedan bio specijalista za pSA menjače, koji su vozili moj auto - su mi rekli da je riknuo ležaj diferencijala i da potražim drugi menjač, jer je isplativije.
Druga dvojica, takođe specijalista za PSA, kojima sam samo preko interneta opisao da mi bruji menjač - rekoše da je sigurno problem u jednom ili oba ležaja spojnice menjača. Tačnim se upostavilo to da je najmanji (tj. jedan od oba) ležaj spojnice bio problematičan.
Menjač je skinuo, otvorio, zamenio ležaj, i ponovo spakovao na auto jedan one dvojice koji su sumnjali na diferencijal.
Koliko je sve to paćeno? Pa, neke stvari su u životu priceless - za sve ostalo postoji mastercard.
Čovek može da ode kod majstora ili u servis i kaže - popravi mi auto. Samo je pitanje da li će mu se to isplatiti, kao i onome koji će vršiti popravku.
Nekome je isplativije da umre, jer će mu porodica od njegove smrti imati više koristi, nego da je živ nastavi maltretirati.
Poslednja izmena od DS9 u 13 Mar 2021, 18:34, izmenjeno 2 puta ukupno.