Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Mozda ti znas neku mapu koja benzinca pojaca za 60ks i 80Nm,pa onda najprostiji chiptuning doda jos 55ks i jos 70Nm...
Sama cinjenica da 320i ide do 224ks i 315Nm(Racechip uzeo kao primer),a 328i ide do 300ks i 420Nm ti govori da nije do mape,jer bi to znacilo da mozes ovu mapu da primenis i na 320i i da dobijes 300ks i 420Nm...
Ovo je neki tekst koji sam pre par meseci nasao vezano za nove motore i naravno,ne pominju se razlike medju motorima,kao sto nigde nisam mogao da nadjem ni razlike za C200 CDI i C220 CDI...
http://www.bmwblog.com/2011/04/07/the-n ... es-family/
Da li zaista mislis da bi tek tako omogucili ljudima da plate 5.000e manje 320i i da ga za 300,400,500e cipuju na 328i?
Poenta je ici na sto jeftiniju proizvodnju i jednostavno,nema potrebe stavljati komponente iz 328i tamo gde nisu potrebne...
C200 CDI koliko god da se cipuje,ne moze da ide kao C220 CDI...
Cista logika,nista drugo.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Xepoj87 napisao:NEma sanse da je samo u mapama razlika.
Mozda je isti blok motora,sve ostalo je razlicito.
Kod 1.6 tdi je sve isto sem mapa i mozda jos nekih sitnica. Pise u fabrickom uputstvu za VW, postavljao sam na forum.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
AcaKayak
Reactions:
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

Re: Chip-tuning

Post od AcaKayak »

Meni je neverovatno da 335i sa jakim cipom bude brzi (na pravcu) od M3, ali i to je istina... Logika jednostavno ne postoji, ali sta da se radi :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:Da li zaista mislis da bi tek tako omogucili ljudima da plate 5.000e manje 320i i da ga za 300,400,500e cipuju na 328i?
Poenta je ici na sto jeftiniju proizvodnju i jednostavno,nema potrebe stavljati komponente iz 328i tamo gde nisu potrebne...
C200 CDI koliko god da se cipuje,ne moze da ide kao C220 CDI...
Cista logika,nista drugo.
To sto pises oko cena nije tehnicki razlog zbog cega ne mogu dva identicna motora da imaju razlicite mape i podesenost.
Jeftinija proizvodnja je staviti iste mehanicke komponente svuda, ekonomija obima, a na drugi nacin (softverom, prigusivacima protoka) formirati zeljenu marketinsku razliku.
C200/220 nije jedini motor koji postoji i ako je tamo odabrano da su potpuno razliciti motori nije pravilo da tako i drugi rade.

Dovoljno je da stave drugi menjac i eto opipljive razlike 320/328 da ne moze da se cipuje do istog nivoa perfomansi.
Auto je celina mnogo pojedinacnih delova koji su uklopljeni i lako moze da fabrika konstrukcijom podesi identicnu osnovu na vise razlicitih nacina i onda naravno prodaje razlicite proizvode po razlicitim cenama.

Sanse da su 2 u prodaji razlicita motora zapravo sa iste proizvodne trake identicna nisu uopste nesto sto treba odbaciti.
ADrei napisao:http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... a5180270fc

ima ovde svasta nesto ali se ja ne razumem... mozes da otvoris pdf fajl :)
obrtni se sa 320nm dize na 390nm
Ima svasta zaista. pdf sa dijagramom se ne slaze u mnogo cemu sa podacima na stranici ponude.
Dodatno, izmereno je 149,6KS, plava kriva, dinamickom metodom bez podataka o rotacionom ubrzanju pa to ne omogucava poredjenje sa statickim parametrom maksimalne snage na datom broju obrtaja.
Na osnovu izmerenog moze se proceniti da motor izbaci tu negde oko 200KS i nema niti govora o pretpostavljenih 273,2KS pogotovu sto nije naveden prenosni odnos pri merenju.
Dodatno dijagram je sa 4wd modela a ponuda na stranici se odnosi na model sa fwd.

Steta sto nema izmerene krive obrtnog momenta sa dinamometra pa bi se tacno znalo sta se zaista dobija.

Inace na rototestu ta familija motora redovno ostvaruje 205-220 KS bez cipovanja.

Ako je tacna plava izmerena kriva moze se bez problema i rizika staviti taj cip, blisko fabrickim vrednostima. Crvena kriva je svakako netacna i nemoguca, gubitak u prenosu od motora to tocka ne moze ni u snovima biti izmerenih 114,2KS. (jasno se vidi i dosta razlicit oblik plave normalne i crvene cudnovate krive kroz raspon obrtaja za jedan turbo motor).
ps. dijagramu nedostaje citav niz parametara da bi bio validan dokument, bez obzira na konkretne brojke, da bi se moglo porediti stanje pre i posle cipovanja.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

To je jedan od mogucih razloga zasto je nelogicno,ne mora biti pravi razlog...
Zaobisao si moj deo posta o cipovanju motora i ako je samo do cipa razlika,zasto onda ne moze da se stavi isti cip i dobiju iste performanse?

A i na kraju krajeva,upravo si sam sebi odgovorio na pitanje...
I sam kazes da nije samo do mape... Ne znam onda cemu ono pitanje meni...

Zasto mislis da je jeftinije? Nije deljenje komponenti uvek jeftino...
Ima kada je isplativo,a ima kada nije,vecinom nije...

Kao sto sam rekao,sam motor je identican,tu nema dileme.

dragvorl,ne znam za 1.6 TDI,moj post je bio o Bmw-ovom N20 motoru.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

U sustini sto je napisao ljubitelj svakako ima smisla, i proizvodjacu cesto nije isplativo da ima x razlicitih komponenti, jer to komplikuje dosta stvari. Nekad se mozda i isplati da ima razlicite komponenete, nekad se mozda i manje isplati pa se ipak ide na tu varijantu. Ima ko tamo to sve proracuna...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Pazi,zato su sve sveli na 2 motora,to je ocigledno,ali ostale sofisticiranije komponente ne verujem da se isplati da im dele svi modeli...
Moguce je,ali onda bi to bila logika za sve stvari na kolima,a znamo da nije tako.
I u ostalom,da li je isti twinscroll turbo i valvetronic za 20 i 28,samo drugacije stelovani,nije ni bitno za ovo sto me je on pitao,jer je svakako ocigledno da razlika nije samo u mapi.
Ali generalno,mislim da precenjujete troskove proizvodnje razlicitih delova...
Ima vise traka,nije bitno da li ce da prave 20 istih ili 10 i 10 razlicitih,prave ih,pa ih prave...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Za BMW ne znam konkretnu situaciju, ali ovo za 1.6 pise u uputstvu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Pa da,1.6 najprostiji moguci,standardna turbina,5 brzina,uopste nije nemoguce da su samo smanjili snagu da bi jedan motor bio za one koji hoce trajnost,a drugi za one kojima je bitno i da ide dobro,em tu je i cena,pa mora da se ponudi i neki low budget,mozda da bi zaista bio neki jeftini,a mozda i da bi opravdali jacu cenu jaceg,ko ce ga znati koja im je prava marketinska strategija...
(secam se onog grafika koji si stavio za 1.6 od valjda 85 i 105ks..)
Ali Bmw ima daleko sofisticiranije tehnologije ubacene u 2.0 motore i pitanje je da li je isplativo u svaki ubacivati najnovije i najskuplje delove i tehnologije...
Ne da li je isplativo,jer je isplativo svakako,nego da li je isplativije koristiti razlicite delove...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Chip-tuning

Post od Floyd »

Ja stvarno ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim da su 100% isti jer je za to potrebno detaljnije prouciti tehnicku dokumentaciju za motor ali tako se pise po DE forumima.
Da ne bi lepio citate na nemackom, evo sa F30 Post na eng.
Both 320i and 328i engine code is N20B2000
Both Compression Ratio, Bore Stoke is the same.

Both items are sharing the same part number
Engine Block SAME
Intake Manifolds are the SAME
Exhaust Manifold (Turbo) SAME
Cylinder Head SAME
VANOS Valve SAME
Vacumn Control + Pump SAME
Throttle Body SAME
Intake Airbox SAME
A razlicito je:
the 320i and 328i have different gearboxes and driveshafts.
To pisu BMW fanovi ;)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

I onda kad ga cipnu mozda ne ode motor, ali ode menjac, u sustini nece da omanu. :D
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

To sto je taj lik rekao je nemoguce.
To bi znacilo da kada ti porucuju deo,dobijes onaj recimo valvetronic od 328i,koji navodno treba da je privrnut i drugacije nastelovan,sto znaci da mora da ima fabricki drugaciji broj da bi znali koji treba da se naruci i da pravi razliku u snazi,pored turbine koju ces takodje da dobijes istu,a treba da se razlikuje...
A jos dodatno,stvar koju ne pravi Bmw,menjac i koju narucuju od drugih, navodno treba da je razlicita za svaki model...
Poslednja izmena od Xepoj87 u 25 Nov 2012, 12:46, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Chip-tuning

Post od ADrei »

@ Floyd... ima MTM zastupnik za srbiju
@Xeroj87... pa 2.0TFSI od 180ps/211ps se oba cipuju na 270ps,da li su isti ili ne nemam pojma,samo sam napisao ono sto su mi oni rekli :zbunjen:
@ljubitelj... kako ja da znam da li menjac moze da mi istrpi 500Nm? valjda je neko pametniji od mene razmislao o tome kad je pravio mape za MTM,ABT...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Ja sam siguran da ti mozes da uzmes program i da ih dignes i na preko 300ks oba...
Ali generalno,nigde nije ista snaga,a da je na isti nacin moguce dobiti istu snagu,bilo bi isto.

http://www.smchiptuning.com/3326/audi-a5-2.0-tfsi-180

http://www.smchiptuning.com/3327/audi-a5-2.0-tfsi-211

Svako povecanje performansi steti automobilu,tu nemoj uopste da imas dilemu...
I sto je vece,to vise steti.
Bio to Brabus chip,MTM ili koji god...

Zar nisi ti onaj koji je rekao da mu ne treba nista vise performansi od toga sto ima? :D

I ne znam da li si primetio da sa MTM chipom taj od 180ks i sa identicnom snagom od 270ks i 390Nm ide 0.3s sporije?
Dakle,nije ni tu samo do cipa.
Eto,super si chip nasao da pokaze da nije samo do cipa.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 25 Nov 2012, 12:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Chip-tuning

Post od ADrei »

za ovu firmu prvi put cujem... gledam mtm i abt :)

http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... FZID=A5132

http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... FZID=A5155

pa i ovde sam napisao da mi ne treba brzi auto, i da to skoro nikad necu koristiti, ali ako mogu da dobijem 270ps za 1000eura(bice dosta manje jer dobijam neki popust),zasto da ne?
pa vise bi me kostala registracija za godinu dana za 3.0TDI npr... pre cu dati jednom pare za chip nego svake godine za registraciju :)
Poslednja izmena od ADrei u 25 Nov 2012, 13:16, izmenjeno 3 puta ukupno.
Odgovori