Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj »

Svakakve idiotarije se mogu napisati, i naći...tako je i Renault napisao da se kočiona tečnost NIKADA ne menja.
I godinama je štampao uputstvo tako pogrešno dok nije povukao.

Neki drugi proizvodjači su napisali da se nikada ne menja ulje, pa se zna kako su prolazili vlasnici slučajući takva uputstva.

Zašto i koji je razlog kritične važnosti zadnjih guma je već milion puta pisano a na forumu i iz više primera iskustava članova opisana iskustva saobraćajnih nezgoda koje su imali usled zanemiravanja zadnjih guma. Potražiti..
Osnovi fizike važe uvek, pa i za Škodu. Papir trpi sve ;)

ps. ne vidi se na snimku ceo tekst, ako se odnosi na montiranje sve 4 nove gume, onda i može da se opredeli da napred budu gume sa dubljom šarom.
ZeljkoBG
Reactions:
Postovi: 96
Pridružio se: 07 Okt 2019, 12:00

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ZeljkoBG »

ljubitelj napisao: 14 Maj 2021, 22:41...
I još nešto, na zadnju osovinu uvek treba da idu bolje gume, sa dubljom šarom jer su one te koje daju stabilnost vozilu.
To nije bilo od kad je svinja zakovrnula rep.
ljubitelj napisao: 14 Maj 2021, 22:41 NIKADA se ne stavljaju različite gume po karakteristikama na isti auto, osim u slučaju krajnje nužde...
Iste sve cetri gume na, primer, JUGU (moze i BMW) prave vecu stetu jer nisu usaglasene. Nisu jer je auto star, pohaban i otisao trap i gume kao da su sve 4 razlicite.

Elem razlika u karakterisikama AS Fulde i Klebera je toliko zanemarljiva. Prednji su vucni/pogonski a zadnji su samo kotrljajuci. Njih vuce/kotrlja auto.
ljubitelj napisao: 14 Maj 2021, 22:41 ili strogo namenksi (recimo trkanje na pisti pa se želi poseban efekat trakcije).
Besmisleno poredjenje.
ljubitelj napisao: 14 Maj 2021, 22:41Svakakve idiotarije se mogu napisati, i naći...
i ima milion drugih fabrickih preporuka. Pre Start-Stop sistema da se kola gase kad si u mestu....
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 888
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od YUgisa »

Moj jugo krene da vuce volanom ako se razlikuje pritisak 0.1 bar, a ne da ne bi osetio problem sa razlicitim gumama :kezo:
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10864
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od sebekkg »

Pa kad si dotego trap previše.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7500
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od dag81 »

4x4 preporuka je ispostovati sve 4 da budu ista marka i model.
4x2 nije neophodno, iako je bolje.
Bitnije je da je guma sto mladja, kvalitenija i da ima pravilan pritisak. Nego da su sve 4 iste loseg kvaliteta kao Tigar npr, ili neke premium od 10godina.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od maniaxxx »

dragvorl napisao: 15 Maj 2021, 00:59
ljubitelj napisao: 14 Maj 2021, 22:41
I još nešto, na zadnju osovinu uvek treba da idu bolje gume, sa dubljom šarom jer su one te koje daju stabilnost vozilu.

Uputstvo Skode kaze drugacije.

IMG_20210515_010100.jpg

Meni na uputstvu pise bolje nazad, i to jest ispravno. Zeljkotova logika ima isto smisla, ja radim slicno, tako imam uvek zadnje bolje i kupujem dve gume po dve gume, a ako su razlicitih marki nema nikakve veze, vazno je da su iste sezone i dimenzije.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48004
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Geza »

Kod nas ne možeš registrovati kola sa različitim gumama na istoj osovini.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7500
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od dag81 »

Ni ne treba. To je bas kriminal.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od maniaxxx »

Geza napisao: 15 Maj 2021, 21:14 Kod nas ne možeš registrovati kola sa različitim gumama na istoj osovini.

Ni kod nas, pricamo napred nazad razlicite marke, ne levo desno, to je nedopustivo.
ZeljkoBG
Reactions:
Postovi: 96
Pridružio se: 07 Okt 2019, 12:00

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ZeljkoBG »

maniaxxx napisao: 15 Maj 2021, 21:08 Meni na uputstvu pise bolje nazad, i to jest ispravno.
Ne treba da budes saobracajni inzinjer, ni gumar, ni svetski strucnjak, ni Nikola Tesla, vec samo malo koristiti mozak i logiku da zaključiš da je Škodino upustvo bruka.
Pre bih poverovao da naš prevod uputsva nije dobar. Molim vas manite se Škodinog upustva.
maniaxxx napisao: 15 Maj 2021, 21:08 Ni kod nas, pricamo napred nazad razlicite marke, ne levo desno, to je nedopustivo.
Opravi ga lepo. Ko da je pao s marsa.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj »

Nešto si pogrešno citirao, ali nema veze :)
I da, bolje gume idu nazad. Oduvek.
Nije teško proveriti i zašto je baš tako i nebitno od vrste pogona.
ps. razlog je isti i zašto su uvek kočnice na zadnjoj osovini slabije od prednjih, lošije moraju da koče. Opet nebitno koji je pogon.
ZeljkoBG
Reactions:
Postovi: 96
Pridružio se: 07 Okt 2019, 12:00

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ZeljkoBG »

ljubitelj napisao: 16 Maj 2021, 15:23 Nešto si pogrešno citirao, ali nema veze :)
Evo, da se izvinem. A šta sam to pogrešno citirao? Zar ono sto sam citirao nisi ti napisao?
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Gaginh0 »

Evo ja kažem isto da je Ljubitelj u pravu, ima logike. Ali, šta će prosečni Srbin sa autom sa prednjim pogonom i boljim gumama na zadnjem pogonu kad treba da krene zimi uz najblaži nagib?

Eto logike razmišljanja našeg prosečnog čoveka, i sam sam uvek imao bolje gume napred, a kompletnu vožnju zimi prilagođavao uslovima saobraćaja.

I svaki put ista priča se vrti, samo ne znam što ove godine u maju. Sreća pa se Winter1 više ne proizvode pod imenom Tigar, inače bi sledeća rasprava bila o njima...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj »

ZeljkoBG napisao: 16 Maj 2021, 15:29
ljubitelj napisao: 16 Maj 2021, 15:23 Nešto si pogrešno citirao, ali nema veze :)
Evo, da se izvinem. A šta sam to pogrešno citirao? Zar ono sto sam citirao nisi ti napisao?
Ne nisam, ispravljeno u medjuvremenu.
I nebitno :pivo:

Gaginh0 napisao: 16 Maj 2021, 16:47 , šta će prosečni Srbin sa autom sa prednjim pogonom i boljim gumama na zadnjem pogonu kad treba da krene zimi uz najblaži nagib?
To i jeste problem, ili ne baš dobra posledica prednjeg pogona kao takvog.
Em je hendikep pogona napred polazak uz nagib em je barem duplo brža potrošnja prednjih guma.
I šta raditi, kušiđ 4 nove i vrlo brzo posle 10-15,000km već se pojavi razlika.

Jedino što preostaje je uz svaku zamenu ulja vršiti i rotaciju guma napred- nazad da bi se koliko toliko održalo minimalno odstupanje u šari i time prijanjanje.

Kod zadnjeg pogona tih problema nema ili su znatno umanjeni, rotacija skoro da je nepotrebna (ako se ne potpisuje ti jako oštro često polazi iz mesta) i može da se obavlja na 25-40,000km.
Sam polazak zimi je to lakši što je jači nagib jer se pomera težište na pogonske točkove.

E sad zadnji pogon ima neke druge mane ali to je za neku drugu temu. Kao na primer kočenje motorom pri kretanju nizbrdo.
Korisnikov avatar
gavran
Reactions:
Postovi: 364
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: Službeno vozilo
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran »

ZeljkoBG napisao: 14 Maj 2021, 12:22
Munja666 napisao: 14 Maj 2021, 11:03 To je vrhunska logika,...
Jeste, zato sam mu i predlozio. Prednje, pogonske, se brze trose. Primer: Prednje 4/4,5mm / zadnje 5.5. Sta dobijas rotiranjem? Prosecno kvalitetne prednje i lose zadnje.
Zamenis prednje 6.5mm / zadnje 5.5mm i imas nove pogoske. Zadnje jos teras. Vidim da vam je cudno. Logika. Svako neka tera kako hoce. Matematika je egzatna nauka.

Prednje ce stici zadnje i onda menjas sve 4. Znaci ustedeio si DVE nove gume.
Pa nije ti matematika baš tačna. Ja recimo imam all season koje nisam rotirao. Prešao sam trenutno oko 45.000 km sa njima. Prednje su mi iz ove poslednje zime izašle sa 4mm šare, tako da prednje više nisu za zimu ali planiram da ih vozim još ovo leto. Zadnje su na oko 6mm možda koji mikrometar preko toga. Fabrički su bile na 8mm. Uzmi da će do jeseni preći 50.000 km i da će zadnje biti, barem po dubini gazećeg sloja, na pola radnog veka. Znači zadnje stare mogu još 50.000 km recimo, a nove prednje kao što smo rekli istih tih 50.000km. Znači sa 6 guma, odnosno dva para prednjih i jednim parom zadnjih možeš da pređeš 100.000km.

E sada, vratimo se na početak, moje prednje su bez rotiranja sastavile 45.000km do zakonskih 4mm za zimsku upotrebu, a zadnje su na 6mm možda i više. Tu se vidi ta razlika u potrošnji i da sam ih rotirao kupio bih im barem još 20.000 km. Znači prešao bih sa 4 gume koje rotiam 65.000km. Odnosno kada bih ponovo kupio 4 nove gume koje bih rotiao ponovo bih prešao 65.000km, i time bih sa 8 pari guma koje rotiram prešao 130.000km, ili 30.000km više od 6 pari guma po opisanom modelu. Znači ne štedi se dve nove gume.

A da ne pričamo o starosti, meni će na jesen gume biti stare 3 godine, da zamenim samo prednje a ostavim zadnje, zadnje bi mi u jednom trenutku imale 6 godina što je možda gornja starosna granica za sezonske letnje i zimske gume koje se ne voze van sezone kojoj su namenjene dok je za all season koji se vozi cele godine u svim uslovima to jako puno, sa druge strane da ih rotiram sve 4 bih menjao na 4 godine što je po meni gornja starosna granica za all season. Onda dolazi do toga da ti nakon 4 godine kada menjaš sve 4 gume možeš da promeniš model, pojavi se posle 4 godine neki naslednik ili neki novi savremeniji model i sl, dok se sa druge strane može desiti da recimo tvojih guma više nema u ponudi i da na prednju osovinu moraš da staviš drugačije gume (ne ulazeći dalje u teoriju oko toga da li je to pametno ili nije, preporučuje li se ili se ne preporučuje).

Tako da ja tu neku matematiku u smislu neke koristi ili uštede ne vidim. Po meni eventualno na taj način možeš da kupiš malo vremena u smislu ulaganja u gume. Odnosno da umesto posle 4 godine ti uložiš u sve 4 nove gume, ti si posle 3 godine uložio u samo 2 i kupio si još 2-3 godine, opet ako to ikom znači i pravi neku razliku.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Odgovori