ZeljkoBG napisao: 14 Maj 2021, 12:22
Munja666 napisao: 14 Maj 2021, 11:03 To je vrhunska logika,...
Jeste, zato sam mu i predlozio. Prednje, pogonske, se brze trose. Primer: Prednje 4/4,5mm / zadnje 5.5. Sta dobijas rotiranjem? Prosecno kvalitetne prednje i lose zadnje.
Zamenis prednje 6.5mm / zadnje 5.5mm i imas nove pogoske. Zadnje jos teras. Vidim da vam je cudno. Logika. Svako neka tera kako hoce. Matematika je egzatna nauka.
Prednje ce stici zadnje i onda menjas sve 4. Znaci ustedeio si DVE nove gume.
Pa nije ti matematika baš tačna. Ja recimo imam all season koje nisam rotirao. Prešao sam trenutno oko 45.000 km sa njima. Prednje su mi iz ove poslednje zime izašle sa 4mm šare, tako da prednje više nisu za zimu ali planiram da ih vozim još ovo leto. Zadnje su na oko 6mm možda koji mikrometar preko toga. Fabrički su bile na 8mm. Uzmi da će do jeseni preći 50.000 km i da će zadnje biti, barem po dubini gazećeg sloja, na pola radnog veka. Znači zadnje stare mogu još 50.000 km recimo, a nove prednje kao što smo rekli istih tih 50.000km. Znači sa 6 guma, odnosno dva para prednjih i jednim parom zadnjih možeš da pređeš 100.000km.
E sada, vratimo se na početak, moje prednje su bez rotiranja sastavile 45.000km do zakonskih 4mm za zimsku upotrebu, a zadnje su na 6mm možda i više. Tu se vidi ta razlika u potrošnji i da sam ih rotirao kupio bih im barem još 20.000 km. Znači prešao bih sa 4 gume koje rotiam 65.000km. Odnosno kada bih ponovo kupio 4 nove gume koje bih rotiao ponovo bih prešao 65.000km, i time bih sa 8 pari guma koje rotiram prešao 130.000km, ili 30.000km više od 6 pari guma po opisanom modelu. Znači ne štedi se dve nove gume.
A da ne pričamo o starosti, meni će na jesen gume biti stare 3 godine, da zamenim samo prednje a ostavim zadnje, zadnje bi mi u jednom trenutku imale 6 godina što je možda gornja starosna granica za sezonske letnje i zimske gume koje se ne voze van sezone kojoj su namenjene dok je za all season koji se vozi cele godine u svim uslovima to jako puno, sa druge strane da ih rotiram sve 4 bih menjao na 4 godine što je po meni gornja starosna granica za all season. Onda dolazi do toga da ti nakon 4 godine kada menjaš sve 4 gume možeš da promeniš model, pojavi se posle 4 godine neki naslednik ili neki novi savremeniji model i sl, dok se sa druge strane može desiti da recimo tvojih guma više nema u ponudi i da na prednju osovinu moraš da staviš drugačije gume (ne ulazeći dalje u teoriju oko toga da li je to pametno ili nije, preporučuje li se ili se ne preporučuje).
Tako da ja tu neku matematiku u smislu neke koristi ili uštede ne vidim. Po meni eventualno na taj način možeš da kupiš malo vremena u smislu ulaganja u gume. Odnosno da umesto posle 4 godine ti uložiš u sve 4 nove gume, ti si posle 3 godine uložio u samo 2 i kupio si još 2-3 godine, opet ako to ikom znači i pravi neku razliku.