Javna debata o intenzivnijoj upotrebi bicikala u saobraćaju u Beogradu
M.Jovićević | 28. 11. 2012. - 20:17h 20:02h | Foto: FoNet | Komentara: 0
Večeras je u prostorijama Sekretarijata za saobraća održana javna debata o potrebi većeg korišćenja bicikla kao prevoznog sredstva u Beogradu. Debati su, pored predstavnika sekretarijata i UNDP-a, prisustvovali i brojni građani, koji su izneli stavove o problemima sa kojima se biciklisti u Beogradu suočavaju.
Bojan Bovan, gradski sekretar za saobraćaj, najavio je da će uloga Sekretarijata u intenziviranju upotrebe bicikala u saobraćaju u sledećem periodu biti sve značajnija.
U skladu sa tim, on je najavio osnivanje posebne komisije koja će se baviti promovisanjem upotrebe bicikala u urbanom saobraćaju u Beogradu, kao i uvođenje novih Zona 30, saobraćajnih deonica pogodnih za vožnju bicikla.
- Takođe, naš plan je da uvedemo još jednu zonu usporenog saobraćaja na Zemunskom keju. Moramo biti svesni da u Beogradu postoji oko 600 hiljada automobila, što predstavlja svojevrsni saobraćajni, ali i ekološki i zdravstveni problem. Promovisanje biciklizma je za nas značajno jer ova aktivnost predstavlja deo svojevrsne zdrave kulture življenja - dodao je Bovan.
Vilijam Infante, predstavniik UNDP-a u Srbiji, čestitao je gradskom sekretaru na inicijativi, i izrazio nadanje da će komisija početi sa radom što pre. On je podsetio da program Ujedninjenih nacija za poboljšanje održivog saobraćaja u Beogradu traje već godinu dana.
On dodaje da, iako su određeni pomaci u poboljšanju uslova za bicikliste napravljeni na Novom Beogradu, ukupna situacija na području glavnom grada i dalje nije sjajna.
Novica Milićević, još jedan predstavnik Sekretarijata za saobraćaj, naveo je da su Ulice Koče Kapetana i Mišarska već postale ulice sporog saobraćaja, a da se, pored Zemunskog keja, slični projekti očekuju na Dorćolu, u Ulici Kneza Miloša.
Grad obećava da će biciklisti koji učestvuju u urbanom saobraćaju ubuduće imati bolji tretman
- U planu nam je i projekat povezivanja novog i starog dela Beograda biciklističkim stazama. Ministarstvu za saobraćaj smo predložili da sastavi zakon kojim bise biciklistima dozvolilo kretanje u oba smera u jednosmernim ulicama - rekao je Milićević.
Nakon uvodnih izlaganja, razvila se živa debata o raznim problemima sa kojima se biciklisti u Beogradu suočavaju. Neki od pomenutih problema odnosili su se na izradu većeg broja biciklističkih staza, kao i na problem saobraćaja na Pančevačkom mostu.
Predstavnici Sekretarijata za saobraćaj su svim učesnicima debate predložili da svoje preldloge šalju na za ovu priliku posebno izrađenu i-mejl adresu
biciklirajbeogradom@beograd.gov.rs.
Sta ce se izroditi od svega ovoga, bojim se da je samo prazna puska. Bar se pokrenula prica o problemima biciklista u Beogradu
