2WD ili 4WD?
Re: 2WD ili 4WD?
@Texonja
Brate,bez ljutnje,ali citajuci tvoje postove o bezanju bulje u svakoj drugoj krivini i na suvom,kako ti je Bmw X3 stabilniji od Bmw-a 3,o nemogucnosti vozenja Bmw-a 3 po ikakvom snegu i klizavom,dolazim do zakljucka da si ti veoma los vozac.
Svaki auto ce da prokliza u krivini,svaki auto ce da se zaglavi u snegu,ako ga vozac na to natera...
@ftj
Ako je FWD tako dobar za uzbrdicu,zasto ljudi uz neko vece brdo idu u rikverc?
Evo,ja ti garantujem licno da je drugar sa A3 isao u rikverc na Zlatiboru,gume iste kao moje,dimenzija identicna kao moja,225/45 R17(Ili je cak i uza guma-205,nisam siguran)...
@Perfiko
Uzbrdo ces jednako dobro skrenuti i sa FWD i sa RWD,jer brzina kojom ides nije dovoljna da bi bilo razlike,imalo napred 50% ili 30%...
A i pitanje je da li je masa na prednjem delu dobra za skretanje... Da li ce vise da uhvati put po klizavom ili ce po klizavom vise da produzi pravo kuda je bio originalan pravac u zaletu...
Dakle,ako je na ravnom FWD bolji zato sto ima vecu masu na pogonskim tockovima,valjda je logicno da ce i RWD biti bolji kada ima vecu masu na pogonskim tockovima,a to je uzbrdo?
Upravo tome sluze oni dzakovi cementa o kojima se prica... A kada se krene uzbrdo,dzak cementa je samo prebacivanje mase na zadnji deo vozila...
Na ravnom FWD ima oko 60-70% tezine na prednjoj osovini,dok RWD ima isto toliko na uzbrdici na zadnjoj...
Brate,bez ljutnje,ali citajuci tvoje postove o bezanju bulje u svakoj drugoj krivini i na suvom,kako ti je Bmw X3 stabilniji od Bmw-a 3,o nemogucnosti vozenja Bmw-a 3 po ikakvom snegu i klizavom,dolazim do zakljucka da si ti veoma los vozac.
Svaki auto ce da prokliza u krivini,svaki auto ce da se zaglavi u snegu,ako ga vozac na to natera...
@ftj
Ako je FWD tako dobar za uzbrdicu,zasto ljudi uz neko vece brdo idu u rikverc?
Evo,ja ti garantujem licno da je drugar sa A3 isao u rikverc na Zlatiboru,gume iste kao moje,dimenzija identicna kao moja,225/45 R17(Ili je cak i uza guma-205,nisam siguran)...
@Perfiko
Uzbrdo ces jednako dobro skrenuti i sa FWD i sa RWD,jer brzina kojom ides nije dovoljna da bi bilo razlike,imalo napred 50% ili 30%...
A i pitanje je da li je masa na prednjem delu dobra za skretanje... Da li ce vise da uhvati put po klizavom ili ce po klizavom vise da produzi pravo kuda je bio originalan pravac u zaletu...
Dakle,ako je na ravnom FWD bolji zato sto ima vecu masu na pogonskim tockovima,valjda je logicno da ce i RWD biti bolji kada ima vecu masu na pogonskim tockovima,a to je uzbrdo?
Upravo tome sluze oni dzakovi cementa o kojima se prica... A kada se krene uzbrdo,dzak cementa je samo prebacivanje mase na zadnji deo vozila...
Na ravnom FWD ima oko 60-70% tezine na prednjoj osovini,dok RWD ima isto toliko na uzbrdici na zadnjoj...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Bilo bi dobro da neko od "matematicara" na forumu okvirno izracuna koji je to nagib potreban da bi 60-70% tezine bilo na zadnjim tockovima (nekog prosecnog auta)Xepoj87 napisao: Na ravnom FWD ima oko 60-70% tezine na prednjoj osovini,dok RWD ima isto toliko na uzbrdici na zadnjoj...
Mozda je to nagib koji se u realnim uslovima jako retko desava (tipa, uspon ka zlatiboru, kopu, prevoji i sl.)
Re: 2WD ili 4WD?
Nema sanse da se izracuna, jednostavno treba previse podataka uzeti u obzir da bi dobili neki iole tacan rezultat.
Medutim, mislim da se ovde debelo preteruje sa procenama koliko se tezine prebaci pozadi na uzbrdici.
To smo vec diskutovali, nije nista cudno u tome, ako taj auto vec na ravnom ima 60% na prednjim ako ga okrenes naopacke imace jos vise, recimo 70%. RWD nema toliko tezine pozadi, vec max 50%, obicno i manje. Recimo najgora moguca kombinacija bi bila terati RWD auto u rikverc uzbrdo
U principu sto se penjanja uzbrdo tice, bitno je samo koji procenat tezine je na pogonskoj osovini, a nije bitno koja je koja. Najveci procenat tezine na pogonskoj osovini mozete imati kada auto sa prednjim pogonom terate u rikverc uzbrdo, nema nikakve dileme o tome.
Medutim, mislim da se ovde debelo preteruje sa procenama koliko se tezine prebaci pozadi na uzbrdici.
Xepoj87 napisao:
@ftj
Ako je FWD tako dobar za uzbrdicu,zasto ljudi uz neko vece brdo idu u rikverc?
Evo,ja ti garantujem licno da je drugar sa A3 isao u rikverc na Zlatiboru,gume iste kao moje,dimenzija identicna kao moja,225/45 R17(Ili je cak i uza guma-205,nisam siguran)...
To smo vec diskutovali, nije nista cudno u tome, ako taj auto vec na ravnom ima 60% na prednjim ako ga okrenes naopacke imace jos vise, recimo 70%. RWD nema toliko tezine pozadi, vec max 50%, obicno i manje. Recimo najgora moguca kombinacija bi bila terati RWD auto u rikverc uzbrdo

U principu sto se penjanja uzbrdo tice, bitno je samo koji procenat tezine je na pogonskoj osovini, a nije bitno koja je koja. Najveci procenat tezine na pogonskoj osovini mozete imati kada auto sa prednjim pogonom terate u rikverc uzbrdo, nema nikakve dileme o tome.
Poslednja izmena od Laki021 u 17 Sep 2012, 16:48, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: 2WD ili 4WD?
Moguce je i da se preteruje,ali koliko god da se prebaci,odnos RWD ide sa 50-50 na bolje ka zadnjoj osovini i logicno je da uzbrdo postaje korisniji pogon...
A sada,da li je i dalje losiji od FWD ili nije,ne mogu da tvrdim,jer nikada nisam obracao paznju toliko,ali mi cela prica ima logike.
@Ringe,jel ti zivis u BG-u?
Ja svakodnevno imam takve uzbrdice...
Pa ceo Beograd je u brdima... Cak na dosta vecim nego sto je Zlatibor,kome ulice i nisu na nekim opasnim usponima,osim ako skrenes sa glavnih puteva ili odes u neko drugo naselje u blizini,kao sto su Gajevi,pa imas jednu zajebanu uzbrdicu...
A sada,da li je i dalje losiji od FWD ili nije,ne mogu da tvrdim,jer nikada nisam obracao paznju toliko,ali mi cela prica ima logike.
@Ringe,jel ti zivis u BG-u?
Ja svakodnevno imam takve uzbrdice...
Pa ceo Beograd je u brdima... Cak na dosta vecim nego sto je Zlatibor,kome ulice i nisu na nekim opasnim usponima,osim ako skrenes sa glavnih puteva ili odes u neko drugo naselje u blizini,kao sto su Gajevi,pa imas jednu zajebanu uzbrdicu...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Xepoj87 napisao:Moguce je i da se preteruje,ali koliko god da se prebaci,odnos RWD ide sa 50-50 na bolje ka zadnjoj osovini...
Da prebaci se, ali FWD vec u startu ima dosta vise na pogonskoj osovini, zato kad ih poredis zavisi od konkretnog auta kakav krajnji rezultat ispadne. U svakom slucaju FWD u rikverc je bez dileme najbolje resenje.
Re: 2WD ili 4WD?
Da,na ravnom brdu,ali bilo gde drugde je to neupotrebljivo,kao i na nekom prometnijem putu,jer em ne mozes tek tako da se okreces,a em nemas upravljanje tako,to jest imas,ali bolje da ga nemas 
Evo,sada sam cak poceo da razmisljam o raspodeli mase...
S obzirom da je FWD zadnji deo vozila dosta lagan,pa logicno je da njima bulja dosta lakse leti onda bez dodavanja ikakvog gasa?
Znamo da kada pod gasom udjes u krivinu,RWD bezi bulja,FWD bezi nos,ali sta ako uletis u krivinu dovoljno brzo da dodje do klizanja,a ne drzis gas?
Za punto sam uspeo da nadjem:

A moj auto je recimo 52.5% napred,47.5% pozadi,pa je logicno da ce se dosta stabilnije ponasati u krivini od FWD-a...

Evo,sada sam cak poceo da razmisljam o raspodeli mase...
S obzirom da je FWD zadnji deo vozila dosta lagan,pa logicno je da njima bulja dosta lakse leti onda bez dodavanja ikakvog gasa?
Znamo da kada pod gasom udjes u krivinu,RWD bezi bulja,FWD bezi nos,ali sta ako uletis u krivinu dovoljno brzo da dodje do klizanja,a ne drzis gas?
Za punto sam uspeo da nadjem:

A moj auto je recimo 52.5% napred,47.5% pozadi,pa je logicno da ce se dosta stabilnije ponasati u krivini od FWD-a...
Poslednja izmena od Xepoj87 u 17 Sep 2012, 17:05, izmenjeno 3 puta ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: 2WD ili 4WD?
Znaci ovako, poredeci RWD, FWD i AWD dosli smo do zakljucka da je najbolje voziti u rikverc 

Re: 2WD ili 4WD?
Da 
Nego znate sta je najinteresantnije. Sto auto ima vise teziste on vise tezine prebacuje na zadnju osovinu na uzbrdici, drugim recima SUV-ovi na uzbrdici vici procenat tezine prebacuju nazad od obicnih kola. Odavde sledi da su auti tipa RAV4 FWD najlosija na sneznoj uzbrdici


Nego znate sta je najinteresantnije. Sto auto ima vise teziste on vise tezine prebacuje na zadnju osovinu na uzbrdici, drugim recima SUV-ovi na uzbrdici vici procenat tezine prebacuju nazad od obicnih kola. Odavde sledi da su auti tipa RAV4 FWD najlosija na sneznoj uzbrdici



Re: 2WD ili 4WD?
Land Cruiser-om kada idem uz neko bas strmo brdo,kakav je klimav sav,pa kada se nagne,malo fali da imam osecaj da lezim 

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Heroj, agresivno vozim i ne iskljucujem da sam los vozac, jer sujetu gotovo da i nemam, ali makar mi nikad nije trebao asov da se otkopavam sa FWD vozilima.
A ovde se raspravlja o stvarima koje i baba zna: Stojadin je bolji po snegu od Lade, cak i kad Lada ima dzak cementa u gepeku.
Za zapazanje da je najbolje voziti u rikverc svaka cast! Tako ispada.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
A ovde se raspravlja o stvarima koje i baba zna: Stojadin je bolji po snegu od Lade, cak i kad Lada ima dzak cementa u gepeku.

Za zapazanje da je najbolje voziti u rikverc svaka cast! Tako ispada.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: 2WD ili 4WD?
Tex, cujemo se kad padne sneg, cesto dolazimo u hotel Vojvodina. Cim budem tu E klasom ili Vianom javljam ti se da se provozamo po snegu...
Re: 2WD ili 4WD?
Pa zavrsis u banderiXepoj87 napisao: Znamo da kada pod gasom udjes u krivinu,RWD bezi bulja,FWD bezi nos,ali sta ako uletis u krivinu dovoljno brzo da dodje do klizanja,a ne drzis gas?
Za punto sam uspeo da nadjem:
A moj auto je recimo 52.5% napred,47.5% pozadi,pa je logicno da ce se dosta stabilnije ponasati u krivini od FWD-a...

p.s.A i gde si nasao Punta da poredis sa Mercedesom, trebao si da nadjes Audi ili Alfu.
Re: 2WD ili 4WD?
Vidimo se, makar u rikverc vozili!NexT napisao:Tex, cujemo se kad padne sneg, cesto dolazimo u hotel Vojvodina. Cim budem tu E klasom ili Vianom javljam ti se da se provozamo po snegu...

Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: 2WD ili 4WD?
Da,ovo sam samo nasao,a sada sam pogledao i Audi recimo sa sve Quattro pogonom i njihov spotski model,S5 ima odnos 58-42,zato je dosta losiji od C klase i Bmw-a 3 sto se upravljivosti tice...Piros napisao:Pa zavrsis u banderiXepoj87 napisao: Znamo da kada pod gasom udjes u krivinu,RWD bezi bulja,FWD bezi nos,ali sta ako uletis u krivinu dovoljno brzo da dodje do klizanja,a ne drzis gas?
Za punto sam uspeo da nadjem:
A moj auto je recimo 52.5% napred,47.5% pozadi,pa je logicno da ce se dosta stabilnije ponasati u krivini od FWD-a...bez obzira na pogon .
p.s.A i gde si nasao Punta da poredis sa Mercedesom, trebao si da nadjes Audi ili Alfu.
Samo sa prednjim pogonom je verovatno dosta losija situacija...
Evo,sada sam nasao i za ALfu 159,u pitanju je 61-39%... Ali na prednjem pogonu i ne valja da bude manje,jer mu treba tezina na pogonskim tockovima,ali zato je dosta losa u krivinama,to jest,understeer je bas izrazen,a jos zadnji kraj lakse bezi,jer je lagan...
@Texonja
Naravno da ti nije trebao asov,kada nikada nisi stao na cist led na kos parking gde ako i pokusas neku magiju da izvedes,verovatno ces udariti u druga kola sa strane...
Nikada nisi ziveo u BG-u,pa ne mozes da zamislis kakve sve ulice su neociscene,kakve se sve zalede i kakvi su nagibi u pitanju...
A asov u gepeku stoji zato sto je mali i praktican,a uvek mi treba da rascistim prilaz parkingu,da ne bih ostavio prednji branik u snegu...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Ma i meni bi bio prioritet da zivim u planinskim selima ali prosle godine kad se sve sastavi nije bilo 10 dana snega i to par cm...istina po planinama je bilo ali tu gde se ja krecem nije. I ako je CH poznata po snegu, u gradovima nije nista cesci nego recimo u SRB gradovima.ftj napisao:Zadnja vuča nikako nije neupotrebljiva jer sam samo prošle zime po austrijskim i italijanskim planinskim prevojima/selima/planinama/zaleđenim autoputevima prešao preko 2,000 km. Jeste malo frka kad se prestrojavaš na zaleđenom autoputu i esp dosta dobro radi posao ali da živim u tim predelima 4x4 bi mi bio prioritet.
Pretprosle godine je jedan dan, tacnije vece, sneg napravio pravi karamobol u gradu jer je poceo odjednom manijaklano da pada te izazvao citav kolaps.
Ja sam trebao negde da idem ali posto je auto na ulici bio pretrpan snegom a mene smaralo da ga cistim, krenem ja busom. Dolazim bus na stanicu i kaze vozac da vozi jos jednu stanicu i zavrsava jer je u gradu sve u zastoju. Nista, krenem ja da cistim auto jer sam kontao da se provucem nekim sporednim putevima. Donekle je islo glatko ali na jednom mestu su i drugi (razmisljajuci kao ja) krenuli precicama te se i tu napravio ogroman zastoj jer je koza sa SUV-om samouvreno usla u krivinu i ocesala neka parkirana kola. Ja se onda tu nekako okrenem i vratim se nazad. Zakljucak je da mi u takvoj situaciji na Hummer ne bi pomogao.
Naravno vec sutradan su svi putevi bili prohodni i ocisceni.
Pa o tome sve vreme i ja pricam...da citiram sebe od pre par strana...Texonja napisao:OK, nemoj odgovarati, ali taj tvoj prijatelj iz Zuricha i one Svabe sa mobile.de su druga prica. Pa ujak iz Heidelberga ima 520d i bolE ga dupe da kupi xDrive kad mu je autoput gdegod prdne, a ulice su ociscene u roku od ODMAH kada padne sneg.
A onda i tvoju konstataciju na temu...Floyd napisao:Pitanje je filozofsko pa i odgovor moze biti takav...kao sto rekoh, zavisi od potreba.
Imam kolege i neke poznanike koji zive u planinskim selima, jako blizu grada koja su lose povezana sa gradom javnim saobracajem a i generalno imaju vise sneznih dana godisnje. Njima je sve osim 4x4 SUV-a zimi, bezpoentno i to razumem.
Recimo kao i Viagra...za mene a verujem i mnoge sa foruma je bacanje para ali ima onih koji bi je suvim zlatom platiliTexonja napisao:- 4WD je bacanje para i to su izmislili trgovci da uzmu narodu novce.

SUV koji nije 4WD jeste bezpoentan dok mali crossover kao SX4 nije.
Cela rasprava je pocela kad je Ringe kostatovao da ce mozda zazaliti sto nije uzeo 4WD.
Tu sam ja pitao zasto tako misli.
Da je rekao da mu treba da ide svaki vikend na Avalu ili Divcibare, lupam, onda bi njegova kostatacija delimicno bila na mestu.
Za voznju po BG-u mu je apsolutno nepotreban osim ako nije u fazonu "imam i to".
Ja recimo nisam od onih koji gleda na kupovinu auta kroz par sneznih dana godisnje.
Mozda je to zato sto nemam potrebu jer mi je preko puta zgrade autobus koji me tacno na vreme dovodi do zeleznicke stanice te i u slucaju mecave mogu do posla da stignem relativno brzo...u tom slucaju, vozom sigurno brze nego autom.