Intervali velikog/malog servisa
Re: Intervali velikog/malog servisa
Ja kad sam na 60.000 km to menjao, bilo je kao novo, providno, bas sam se trudio da vidim neki opiljak. Mozda je na starudijama druga prica...
Sent from my ZTE-SKATE
Sent from my ZTE-SKATE
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Intervali velikog/malog servisa
Nisam sebi, zapeo kolega, nalozili ga majstori.
Moj stari auto.
Ne vidis kako je, dok ne krene da curi, ai tu nema mnogo ulja, nesto mozda litar, ne secam se..
Moj stari auto.
Ne vidis kako je, dok ne krene da curi, ai tu nema mnogo ulja, nesto mozda litar, ne secam se..
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Ponekad se i ne vidi koliko je fina ta prasina, bude na magnetu pa izgleda kao blato. No na tako maloj km je verovatno zanemarljivo.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
A i mozda se desi na 500.000km kod dobrih starih menjaca da se mozda primeti:)nidza napisao:Ni to ne bi trebalo. Imaš ogroman magnet koji skuplja opiljke.dragvorl napisao:Ne radi se o tome, vec o kontaminaciji opiljcima koji su normalna pojava pri radu menjaca. Ok, nece ti se raspasti menjac, ali ce lezajevi i ostalo prozujati ranije.
Tapatalk 4
Ni na jednom autu koji sam posedovao nije bilo te pojave a jedan od tih je gurao vise od 400.000km a koliko vise nije se saznalo.
Osnovno je da ulja ima dovoljno. Na 340 kada sam ga uzeo u menjacu ga je bilo ali u diferencijalu pa i nije, tek mozda 100grama tj nesto malo na dnu. Ko zna koliko je vozen bez ulja jer je iscurilo sto se vidi po tome koliko je dif bio mastan spolja ali nije bilo posledica pa nema ni zujanja, sve radi savrseno cim se ulilo ulje.
Na bese nekim Chevroletim je predvidjena zamena ulja u menjacu na 30.000km, cini mi se da i u Hondama je slicno nesto neki cesti interval zamene predvidjen.
Kao sto pise tamo ranije za BMW tako i je za Volvo, for life tj ne menja se nikada po preporuci fabrike.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Te njihove for life varijante su mi najjace. Ajde za difove i manuelce, pa nekako, ali kada stave to za automatike, a on samo tako zvekne zbog te zafrkancije njihove. Inace stoji, ja retko cujem da je nekom zveknuo menjac manuelac, ok, ima slucajeva, ali oni se ponavljaju ugl za isti model, recimo na 206 dizel hoce da ode, drugaru su mislim vec 2x menjali.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Za automatik sa konverterom momenta je smesno samo po sebi pominjati da je ulje trajno a pogotovu u zestokoj klimi kakva je nasa pa makar to pisalo. A zaista bila je jedno vreme moda da se proglasavaju tecnosti za vecite.
Renault je pisao u uputstvima ranije da je tecnost za kocnice for life, neki drugi su pisali da je antifriz (alkohol inace u osnovi) isto for life.
Sto kazu papir trpi sve
Moje misljenje je da treba osim preporuka proizvodjaca vozila pratiti i preporuke proizvodjaca tecnosti i prakse primene tih preporuka.
Renault je pisao u uputstvima ranije da je tecnost za kocnice for life, neki drugi su pisali da je antifriz (alkohol inace u osnovi) isto for life.
Sto kazu papir trpi sve

Moje misljenje je da treba osim preporuka proizvodjaca vozila pratiti i preporuke proizvodjaca tecnosti i prakse primene tih preporuka.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Koliko znam BMW i dalje ima for life ulje za menjace.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Tako je BMW automaticima se ne menja ulje po preporuci. Posto sam ovu temu dosta proucavao jer me iz ociglednih razloga licno zanima, ukratko zakljucak je da se treba drzati preporuke i nista ne dirati. Mozete sada izdvojiti dva dana i citati sve BMW forume redom i iskustva vozaca i na kraji cete zakljuciti ovo sto sam vam rekao.
Posto zamena ulja i filtera menjaca kosta oko 300e, ovo nije malo para za nepotrebnu investiciju.
Posto zamena ulja i filtera menjaca kosta oko 300e, ovo nije malo para za nepotrebnu investiciju.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Definitivno nakon nekog vremena valja zameniti. U menjacu i konvertoru ima dosta frikcionog materijala koji se vremenom razlaze. Ulje se prlja i samo ce pre doci do kontaminacije ventila na mehatronickom delu, sto ce uzrokovati pomeranje parametara u kontroli menjaca. Vrlo su osetljivi novi menjaci na prljavstinu. Dalje se prljavstina gomila u izmenjivacu toplote, pa smanjuje hladjenje menjaca. Takodje ne treba zaboraviti da menjacko ulje gubi svojstva tokom pregrevanja. Ne bih da polemisem nakon koliko km i godina, ali svakako misljenja sam da treba zameniti, to su mi rekli ljudi kojima je to posao godinama. Jeste, zamena je skupa, litra ulja je oko 20e za BMW u original kantama, moze se naci i odgovarajuce ulje i jeftinije koliko znam.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Znas sta je problem, zapravo ima ih dva 
Prvo ljudima se desavalo da upravo odmah nakon servisa menjac prolupa, pocne da proklizava. Ne zna se tacno zasto ali sam to na dosta mesta procitao.
Druga stvar, nista nije pravljeno i ne treba da traje vecno, zamenom ulja ti ne mozes trajno odrzati menjac u zivotu vec mu samo produziti zivot. E sad tu se opet postavlja par pitanja, pre svega da li je to vredno. Npr BMW menjac ce bez zamene ulja izdrzati 300 000km ako nesto drugo ne otkaze (ovo bi otkazalo i da je ulje menjano, znaci ne pricam o zamoru materijala). Ako bi mu menjao ulje na 80 000km on bi recimo presao 400 000km pre otkazivanja, e sad da li tebi tih 100 000 vrede 4x300e servisa veliko je pitanje ako znamo da komplet remont tog menjaca (prakticno nov menjac) kosta 3000e. I na kraju zasto bih se ja uzbudjivao da li ce menjac da traje 300 000 ili 400 000 ako ne planiram auto da vozim preko 200 000, cisto bacanje para.
Generalno smatram da je projektovanje bilo kog dela auta da traje preko 300 000km overkill.
I za kraj, tvoj Sava je meni kao musteriji slegao ramenima i nije znao sta da kaze ima li smisla menjati ulje ili ne kod BMW-a kad se sve uzme u obzir (pride on zaradjuje radeci servis). Odnosno ni on nema neki stav po tom pitanju a ja sam se tada odlucio da uradim servis jer mi je menjac iz rucnog moda pocinjao sam da menja brzine, posle se ispostavilo da je to najverovatnije zbog pumpe za vodu koja je crkavaka (zvuci suludo ali racunar kad god je detektovao neregularnost pumpe je vracao menjac u auto mod). Tada je auto imao 180 000km, ulje je bilo cisto i svetlo bez prljavstine.

Prvo ljudima se desavalo da upravo odmah nakon servisa menjac prolupa, pocne da proklizava. Ne zna se tacno zasto ali sam to na dosta mesta procitao.
Druga stvar, nista nije pravljeno i ne treba da traje vecno, zamenom ulja ti ne mozes trajno odrzati menjac u zivotu vec mu samo produziti zivot. E sad tu se opet postavlja par pitanja, pre svega da li je to vredno. Npr BMW menjac ce bez zamene ulja izdrzati 300 000km ako nesto drugo ne otkaze (ovo bi otkazalo i da je ulje menjano, znaci ne pricam o zamoru materijala). Ako bi mu menjao ulje na 80 000km on bi recimo presao 400 000km pre otkazivanja, e sad da li tebi tih 100 000 vrede 4x300e servisa veliko je pitanje ako znamo da komplet remont tog menjaca (prakticno nov menjac) kosta 3000e. I na kraju zasto bih se ja uzbudjivao da li ce menjac da traje 300 000 ili 400 000 ako ne planiram auto da vozim preko 200 000, cisto bacanje para.
Generalno smatram da je projektovanje bilo kog dela auta da traje preko 300 000km overkill.
I za kraj, tvoj Sava je meni kao musteriji slegao ramenima i nije znao sta da kaze ima li smisla menjati ulje ili ne kod BMW-a kad se sve uzme u obzir (pride on zaradjuje radeci servis). Odnosno ni on nema neki stav po tom pitanju a ja sam se tada odlucio da uradim servis jer mi je menjac iz rucnog moda pocinjao sam da menja brzine, posle se ispostavilo da je to najverovatnije zbog pumpe za vodu koja je crkavaka (zvuci suludo ali racunar kad god je detektovao neregularnost pumpe je vracao menjac u auto mod). Tada je auto imao 180 000km, ulje je bilo cisto i svetlo bez prljavstine.
Poslednja izmena od Laki021 u 23 Jan 2014, 23:32, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Intervali velikog/malog servisa
Taksisti ne voze BMW 5 GT?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Intervali velikog/malog servisa
Do 300 000 kola su im se 5x isplatila (tamo gde se voze takva nova kola kao taxi) , dosta je.
U vecini zemalja se voznja auta sa preko 300 000km ne isplati, ma koliko da je kvalitetan auto.
U vecini zemalja se voznja auta sa preko 300 000km ne isplati, ma koliko da je kvalitetan auto.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Ma moze ono da bude cisto i svetlo koliko hoce (na oko), stalno se greje i hladi i to takodje utice na vek ulja i na svojstva.Sad sa koliko si ga uzeo i do koliko ces ga voziti u to ne bih ulazio, kao ni u vek trajanja projektovani, samo cu ti reci da su menjaci na BMWima 2009-10 crkvavali sa pravih oko 100k. Ja sam video 2 komada, ko zna koliko ih je bilo jos. Ne kazem da je zbog ulja, kazem onako, vrlo je sirok raspon trajnosti. Takodje Merc GL sa manje od 100k crko, kupljen ovde nov. Inace, for the record, dizeli ubiju menjace mnogo brze. U USA se mnogo redje rade remonti npr. na X5 jer su sve benzinjare. Inace sam pricao sa kolegom kome neko radi u BMW dobavljacu, delovi se rade sa trajnoscu za oko 100k radnih sati po toj informaciji.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Znam, verujem ti potpuno, ali isto i ti znas da tim menjacima ni zamena na svakih 20 000km ne bi pomogla
Pa oni ni do prve planirane zamene ne bi dobacili tako da ne vredi ih ni razmatrati u ovoj prici 
Inace dansnja savremna sinteticka ulja su daleko otpornija na silna zagrevanja i hladjenja nego ranije. Ok, ako su pre ulja mogla da traju 50 000, zasto je problem da je usled silnog napretka tehnologije danas ulje na 300 000 u stanju u kakvom je nekad bilo na 50 000. To je napredak, ne sede proizvodjaci ulja skrstenih ruku i ne mora sve biti teorija zavere.


Inace dansnja savremna sinteticka ulja su daleko otpornija na silna zagrevanja i hladjenja nego ranije. Ok, ako su pre ulja mogla da traju 50 000, zasto je problem da je usled silnog napretka tehnologije danas ulje na 300 000 u stanju u kakvom je nekad bilo na 50 000. To je napredak, ne sede proizvodjaci ulja skrstenih ruku i ne mora sve biti teorija zavere.
Poslednja izmena od Laki021 u 23 Jan 2014, 23:51, izmenjeno 1 put ukupno.