Svećice
Re: Svećice
Riknula mu je bobina jer je već bila pri kraju. Pre plinske svećice je koristio bakarnu i prekoračio interval zamene, što je dovodilo do pregrevanja bobine i skraćenja njenog životnog veka. Ta bobina je dakle bila pri kraju i crkla bi sa bilo kojim svećicama.
Takođe, te priče šta se desilo drugaru, poznaniku, komšiji i slično ne shvatamo ozbiljno. Neka se javi drugar, dođe do našeg servisa i videćemo o čemu se radi. Rado ćemo mu izaći u suret i rešiti problem, kao što smo uvek i radili sa svakim ko nam se obratio za pomoć, savet ili nešto drugo.
Takođe, te priče šta se desilo drugaru, poznaniku, komšiji i slično ne shvatamo ozbiljno. Neka se javi drugar, dođe do našeg servisa i videćemo o čemu se radi. Rado ćemo mu izaći u suret i rešiti problem, kao što smo uvek i radili sa svakim ko nam se obratio za pomoć, savet ili nešto drugo.
Re: Svećice
Meni su obicne NGK VLine 24 presle preko 50k km na LPG. I opet sam njih stavio. Za bobinu ne znam da li se grejala.
TT
TT
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Svećice
Bližim se cifri od 50.000 km pređenih na auto-gas bez najmanjeg problema i koristim Bosch svećice, model iz prve ugradnje PSA. Raspitivao sam se za svećice namenjene za auto-gas i sa četiri mesta, od toga sa tri za mene izuzetno relevatna, sam dobio isti savet - ne.
Re: Svećice
Nakon pređenih 45.000km na gasu keramika na svećici počinje da predstavlja opasnost. Može doći do lomljenja iste, upadanja delova u motor i izazivanja havarije. Ovo nije čest slučaj, ali se dešava. Zbog uštede od 2000din može doći do štete od 500eur.
Bobine možda lepo rade trenutno jer su verovatno predviđene za visok radni napon, ali im se životni vek svakako skraćuje. Vozite ulje u motoru 50.000km. Prve tri ili četiri zamene neće biti problema, a zatim će motor prolupati...
Bobine možda lepo rade trenutno jer su verovatno predviđene za visok radni napon, ali im se životni vek svakako skraćuje. Vozite ulje u motoru 50.000km. Prve tri ili četiri zamene neće biti problema, a zatim će motor prolupati...
- Cp6uH
- Postovi: 1155
- Pridružio se: 28 Jan 2013, 13:50
- Garaža: Toyota Corolla TSn
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Svećice
Samo ću da dodam još da je vozio manje od 10.000km sa BriskomBRISK napisao:Riknula mu je bobina jer je već bila pri kraju. Pre plinske svećice je koristio bakarnu i prekoračio interval zamene, što je dovodilo do pregrevanja bobine i skraćenja njenog životnog veka. Ta bobina je dakle bila pri kraju i crkla bi sa bilo kojim svećicama.
Takođe, te priče šta se desilo drugaru, poznaniku, komšiji i slično ne shvatamo ozbiljno. Neka se javi drugar, dođe do našeg servisa i videćemo o čemu se radi. Rado ćemo mu izaći u suret i rešiti problem, kao što smo uvek i radili sa svakim ko nam se obratio za pomoć, savet ili nešto drugo.
I zaobilazim temu ubuduće.
Re: Svećice
Hvala za dodavanje informacije koja ništa ne govori jer nije ustanovljeno šta je tačno dovelo do crkavanja bobine.
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Svećice
Ja sam svećice zamenio na 43.000 i nešto pređenih kilometara (tj. nisam ja nego ovi u ovlašćenom servisu), nikakvih problema pre toga, a vozim na gas od prvog kilometra. Inače se po preporuci proizvođača menjaju na 30.000 (doduše preporuka je u stvari za motor/pogon na benzin, ne na gas), no ovi u Stojanov servisu ih izgleda menjaju po nekom svom nahođenju tek na trećem servisu (oko 45.000 pređenih km). Najobičnije svećice, ništa specijalno pretpostavljam.
Re: Svećice
Pise sve ono sto vas zanima, za one koji su funkcionalno pismeni na stranim jezicima, na sajtu Boscha, Beru, Nippon Denso...BRISK napisao:Jel možete da mi pokažete gde se preporučuju svećice od bakra za plin i gde piše taj interval zamene?
Po Vama NGK vara ljude, pošto iste te njihove svećice od bakra, po ceni od samo 4eur u proseku, mogu da pređu 30.000km ili možda i više, kako Vi navodite...
A pošto volite te zvučne i poznate marke i proizvođače, i pošto nama ne verujete, pročitajte ovaj tekst koji je pisala fabrika NGK
http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... _LOGOS.pdf
Ako Vas mrzi da čitate sve ja ću Vam izdvojiti najbitniji deo
Dati su i konkretne preporuke bakarnih svecica za konkretna vozila i motore. I nigde niko ne pominje da je radni vek bakarne svecice <7.000km.
Jako je nekultuno da vase optuzbe firme NGK stavljate u moja usta, ja do sada nisam pomenuo rec varanja ali u vasem slucaju iako nerado treba da upotrebim.
NGK nikoga ne vara, naproitiv vrlo korektno nudi svecice u sirokom rasponu modela po raznim cenama za potrebe svih kupaca.
Vi ili niste zeleli da procitate ili vam je nepoznat jezik pa niste razumeli sta tamo pise, tek izdvojeni najbitniji deo je veoma korektan, i pravno napisan tacno kako treba. Cak su lepo i nacrtali gde se jasno vidi da je napon u svakom slucaju nizi od 40.000V koliko inace daje tipicno elektronsko paljenje, samo to vama izgleda nije pomoglo u razumevanju tog teksta.
Sve sam vam napisao jos u maju ove godine i dalje stoji "Zaista je tesko voditi diskusiju sa nekim ko se ne potrudi ni da procita sa razumevanjem napisano..
Odlican link ka dokumentu NGK, i odlican grafik tipicnih vrednosti napona paljenja. Jasno je vidljivo da je kroz ceo opseg obrtaja motora potreban napon na svecici takodje i za gasno gorivo znatno nizi od tipicnih mogucnosti sistema paljenja.
Ne moze biti jasnije napisano i nacrtano, odakle izvlacite zakljucak o bilo kakvoj obmani naroda ?"
Vama licno svakako da niko ne veruje, ocito ne citate opste poznata iskustva o radnom veku svecica. A niko ne pominje cifru od 7.000 ili manje km kojom obmanjujete pre svega sebe.
Beru, TI06 (techical information no 06) na strani 8:
Preporuceni inteval zamene svecice je 20.000km za standardnu svecicu.
Za vas posebna napomena- standardna svecica = bakarna svecica.
Praktican primer: VW Golf 1.6sa 75kW godiste 2004. Beru preporuka 14-Fr-6DU interval 20.000km.
Bosch, spark plug info pack.pdf strana 3:
Preporuceni interval zamene generalno ostaje nepromenjen izmedju LPG i benzina, ipak vasi uslovi voznje i odnosa upotrebe razlicitih goriva mogu uticati na interval.
Ovo se odnosi na vozila sa savremenim sistemim paljenja, elektronskom kontrolom visoke energije.
Za starija vozila, (odnosi se na mehanicko paljenje sa prekidacem platinskim dugmetom) zazor elektroda treba smanjiti 0.1-0.2mm uz odabir za jedan stepen hladniju svecicu, npr sa WR8DC +0.8mm na benzin na WR7DC +0.7mm na LPG.
Sto se tice NGK, opste je poznato sirom sveta da bakarne spadaju u kvalitetne svecice koje se bez problema koriste minimum 30.000km a uz redovnu kontrolu stanja i po potrebi podesavanje na ispravnom autu i znatno duze
Proizvodjaci automobila koji koriste NGK kao originalni rezervni deo u svojim uputstvima propisuju interval zamene bakanih svecica obicno u rasponu 40.000 do 50.000km, bez obzira na gorivo.
A to potvrdjuje i brojna praksa kako vlasnika tako i servisera, takva su i moja iskustva sa NGK BPR6ES i ZGR5B konkretno.Vise setova svecica na vise razlicitih modela auta uvek vise od 30.000km i nikada niti najmanjeg problemcica.
Svecice oblozene plemenitim metalima NGK imaju preporuku i do 100.000km kao interval zamene.
Sada posto je vasa znatizelja i informisanost malo prosirena mozete i vi da uzvratite prosirenjem te informacije koje nudite na nacin da navedete izvor gde je propisan taj famozni interval zamene svecica od 7.000km Gde to pise i za koji model, marku vozila, koje godiste?

Re: Svećice
na kliju 2 rs se iridijumska ngk menja na 120.000km, na kliju 3 rs se menja na 60.000km po uputstvu renaulta.
Re: Svećice
Sto li su smanjili... garant potrosacka fora...
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Svećice
Kod mene isto iridijum-platina na 60kkm ili 4 godine. NGK fabrička ugradnja.
HUAWEI P6 via TT
HUAWEI P6 via TT
Re: Svećice
Vama nije jasno da je na grafikonu prikazano kako se radni napon povećava na gasu. Takođe lepo piše da je postojao problem sa običnim svećicama pa su ljudi bili primorani da prelaze na plemenite materijale, kao što su platina i iridijum.ljubitelj napisao:NGK nikoga ne vara, naproitiv vrlo korektno nudi svecice u sirokom rasponu modela po raznim cenama za potrebe svih kupaca.BRISK napisao:Jel možete da mi pokažete gde se preporučuju svećice od bakra za plin i gde piše taj interval zamene?
Po Vama NGK vara ljude, pošto iste te njihove svećice od bakra, po ceni od samo 4eur u proseku, mogu da pređu 30.000km ili možda i više, kako Vi navodite...
A pošto volite te zvučne i poznate marke i proizvođače, i pošto nama ne verujete, pročitajte ovaj tekst koji je pisala fabrika NGK
http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... _LOGOS.pdf
Ako Vas mrzi da čitate sve ja ću Vam izdvojiti najbitniji deo
Vi ili niste zeleli da procitate ili vam je nepoznat jezik pa niste razumeli sta tamo pise, tek izdvojeni najbitniji deo je veoma korektan, i pravno napisan tacno kako treba. Cak su lepo i nacrtali gde se jasno vidi da je napon u svakom slucaju nizi od 40.000V koliko inace daje tipicno elektronsko paljenje, samo to vama izgleda nije pomoglo u razumevanju tog teksta.
Opet Vas pitam zašto su napravili iridijumske svećice za gas, koje prelaze do 60.000km, kada u ponudi imaju pet puta jeftinije svećice od bakra koje prelaze po Vama 30.000km???
Nemojte pisati u množini i svoje lično mišljenje prebacivati na druge, jer nama mnogi veruju. To potvrđuje i činjenica da prodajemo oko 8000 svećica mesečno.Vama licno svakako da niko ne veruje, ocito ne citate opste poznata iskustva o radnom veku svecica. A niko ne pominje cifru od 7.000 ili manje km kojom obmanjujete pre svega sebe.
Ok, to je interval zamene za većinu standardnih svećica od bakra, itrijuma i nikla.Beru, TI06 (techical information no 06) na strani 8:
Preporuceni inteval zamene svecice je 20.000km za standardnu svecicu.
Za vas posebna napomena- standardna svecica = bakarna svecica.
Praktican primer: VW Golf 1.6sa 75kW godiste 2004. Beru preporuka 14-Fr-6DU interval 20.000km.
Kao što su rekli ipak gorivo može uticati na interval... Malo je čudno da su sami sebi kontradiktorni jer su u prvoj rečenici rekli da generalno ostaje nepromenjen. Takođe, zašto preporučuju smanjivanje zazora i manju toplotnu vrednost, ako sve tako lepo radi?Bosch, spark plug info pack.pdf strana 3:
Preporuceni interval zamene generalno ostaje nepromenjen izmedju LPG i benzina, ipak vasi uslovi voznje i odnosa upotrebe razlicitih goriva mogu uticati na interval.
Ovo se odnosi na vozila sa savremenim sistemim paljenja, elektronskom kontrolom visoke energije.
Za starija vozila, (odnosi se na mehanicko paljenje sa prekidacem platinskim dugmetom) zazor elektroda treba smanjiti 0.1-0.2mm uz odabir za jedan stepen hladniju svecicu, npr sa WR8DC +0.8mm na benzin na WR7DC +0.7mm na LPG.
Evo zašto:
Zazor se smanjuje jer se na taj način smanjuje i radni napon. Ukoliko se ne smanji zazor, radni napon će biti viši i uticaće na životni vek sistema za peljenje

Manja toplotna vrednost se uzima za gas jer standardna svećica ne trpi višu temperaturu u cilindrima za sagorevanje. Da ne bi elektroda erodirala i brže propadala svećica mora brže da se oslobodi toplote.
Naravno, ovo je preporuka za gas, ali koliko znam ni jedan proizvođač ne preporučuje stavljanje neadekvatnih svećica (pogrešan zazor i toplotnu vrednost) jer može uticati na sagorevanje goriva, odnosno benzina.
Opet su kontradiktorni. Prvo kažu da sve može normalno da se koristi, ali ipak prilagodite svećice gasu, a sve na štetu benzina.
Pa zašto su onda pravili duploskuplje LPG svećice sa intervalom zamene do 60.000km???Svecice oblozene plemenitim metalima NGK imaju preporuku i do 100.000km kao interval zamene.
Re: Svećice
- Evo šta kaže BOSCH koji ste pomenuli 
http://www.bosch.com.au/car_parts/en/do ... ochure.pdf
Njihova preporuka nisu standardne svećice od materijala kao što su bakar, itrijum ili nikl, već svećice od plemenitog materijala, konkretno u ovom slučaju platina.
- DENSO takođe navodi sledeće:
"LPG Spark Plugs
With an increasing number of vehicles converting from petrol to LPG operation in Europe, more drivers of LPG operated cars are looking for spark plugs that fully meet the requirements of LPG engines. The operating temperature in a LPG engine is much higher than in petrol engines as the gas/air mixture burns at a higher temperature; making it unsuitable for most spark plug types. However, the DENSO Iridium Tough® range is the optimal solution for gas operated engines. Featuring the world's smallest 0.4mm diameter iridium centre electrode and a platinum tip at the ground electrode, DENSO Iridium Tough Spark Plugs deliver the highest possible performance and longevity for LPG engines."
Njihova preporuka su takođe svećice od plemenitog materijala, u ovom slučaju iridijuma
- A evo malo teksta koji je pisala kompanija BERU
http://www.beru.com/download/produkte/TI06_en.pdf

http://www.bosch.com.au/car_parts/en/do ... ochure.pdf
Njihova preporuka nisu standardne svećice od materijala kao što su bakar, itrijum ili nikl, već svećice od plemenitog materijala, konkretno u ovom slučaju platina.
- DENSO takođe navodi sledeće:
"LPG Spark Plugs
With an increasing number of vehicles converting from petrol to LPG operation in Europe, more drivers of LPG operated cars are looking for spark plugs that fully meet the requirements of LPG engines. The operating temperature in a LPG engine is much higher than in petrol engines as the gas/air mixture burns at a higher temperature; making it unsuitable for most spark plug types. However, the DENSO Iridium Tough® range is the optimal solution for gas operated engines. Featuring the world's smallest 0.4mm diameter iridium centre electrode and a platinum tip at the ground electrode, DENSO Iridium Tough Spark Plugs deliver the highest possible performance and longevity for LPG engines."
Njihova preporuka su takođe svećice od plemenitog materijala, u ovom slučaju iridijuma

- A evo malo teksta koji je pisala kompanija BERU

http://www.beru.com/download/produkte/TI06_en.pdf
Re: Svećice
Sada mi je jasno da vi niti grafikon ne umete pravilno da citate, inace ne bi napamet pretpostavljali sta navodno meni nije jasno. Upravo je na grafikonu prikazano da je radni napon na gasu daleko ispod radnog napona ispravnog strandardnog sistema za paljenje. (30Kv - 40kV zavisno od tipa)BRISK napisao: Vama nije jasno da je na grafikonu prikazano kako se radni napon povećava na gasu. Takođe lepo piše da je postojao problem sa običnim svećicama pa su ljudi bili primorani da prelaze na plemenite materijale, kao što su platina i iridijum.
Opet Vas pitam zašto su napravili iridijumske svećice za gas, koje prelaze do 60.000km, kada u ponudi imaju pet puta jeftinije svećice od bakra koje prelaze po Vama 30.000km???
Elektronsko paljenje moze neograniceno vremena da radi sa radnim naponima datim na grafikonu, ako tako pozeli konstruktor istog.
Vi kao da nikada niste imali u rukama klasicnu bakarnu svecicu nakon upotrebe na LPG i npr 30.000km.
Nikakvi problemi ne postoje, ali je zgodno da se laz ponavlja milijardu puta pa ce mozda poceti da deluje na neobavestene


Svecica iridijumska na 60.000km= 5x bakarna svecica na 150.000km. Za istu cenu kostanja.
Bakarne prelaze 30.000km a to mozete procitati i iz iskustava u ovoj temi, nekoliko poruka iznad. Tu isto pise da vas interval od 7.000km niko ne postuje ili veruje u tako nesto.
Proizvodjaci automobila preporucuju za bakarne interval 40-50.000km, poneki i nesto manje.
To je opste poznato i nije po meni nego po inzenjerima koji konstruisu motor, sistem za paljenja i ostalo.
Ne pitate opet vec prvi put a cudi da vam je to nejasno kada je ocigledno a navodno su vam jasne mnogo komplikovanije stvari.
2 1/2 puta je veca zarada na iridijumskim i slicnim svecicama, sto se vidi iz proste jednacine.
Brisk navodi da je radni vek srebrne svecice na LPG <30.000km i da radni vek svecica generalno zavisi od kvaliteta materijala, brzine erozije, i uslova koriscenja vozila.
Moje mislenje kao korisnika je da logicno kada se ima u vidu da srebro ima za 120C nizu temperaturu topljenja od bakra i da je manje otporno na povisene temperature. (a to zna svako ko je ikada hartletovao bakarne cevi za sta se koristi upravo legura srebra). Poslednji materijal koji mi treba u prostoru za sagorevanje je srebro pa da se istopi pri vecem opterecenju motora kada su izduvni gasovi na 850+C... Svako naravno slobodnom voljom moze da poverenje poveri ovom ili onom proizvodjacu, ja preferiram NGK jer imam odlicna iskustva.
Inace slicna marketinska prica je bila kada se pojavila V line NGk svecica, pa je bila prica kako one ranije kao ne valjaju a V line je cudo tehnike bas za LPG motore (a bakarne su obe) i to je trajalo neko vreme dok se nije pojavila nova prica kako sada V line je out a in je iridijum

Izvor koji navodi da je radni vek bakarne svecice <7.000km ste zaboravili, slucajno ?
Da li znate koja se svecica koristila u fabrickim LPG sistemima pre 30+ godina, i koji su preporuceni intervali ?
Svecice i to one bakarne klasicne uz LPG se koriste decenijama unazad bez problema,sirom sveta.
Smanjenje zazora jeste neophodno za oldtajmere, starije automobile koji imaju sistem sa platinama, i to je sa tehnicke strane nesporno i odavno opste poznato. To vazi i za svecice iz plemenitih materijala.