


Idemooo, vrtilica kosacica protiv obrtnog buldozera, ili ti honda 1.6 atmo vs subaru 2.0t...oba profi vozaca, cak u subiju kvalifikovanijiIvan napisao:Znaci ja iz prethodnih postova mogu da zakljucim da auto sto ima vise NM ide sporije od auta sa manje NM i isto toliko ks
Obrtni momenat je samo na drugi nacin iskazana snaga motora.16_Valve_ napisao:Ivane, praksa pokazuje da obrtni moment nema nikakve veze kada je trkanje u pitanju, vec samo odnos kg/ks.
To ti nije dobar primer jer se ne radi o motorima sa istim brojem cilindara. 2.4 motor je nekih 100 kila tezi od 2.0 TFSI i odatle ta razlika...Ivan napisao:Koliko ja znam i NM su izuzetno vazi kod trkanja jer te iscupaju iz krivine. Mozda su na dragu KS najbitnije, ali na putu sa dosta uspona ili krivina su NM bitni.
Evo ti kontra primer, a6 c6 2.0tfsi 170ks i 280NM vec od 1800rpm i a6 c6 2.4 177ks i 230NM od 3000rpm, turbak je brzi i na pravcu za 0.5s ali ga tek u medjuubrzanjima kida, najbitnija stvar ne samo kod ovog turbaka nego generalno za najveci broj vozaca je sto mozes lagodno da preteknes sa pola gasa sa 2000rpm, dok atmo moras da navuces da vristi skoro do blokade da bi postigao maltene isti rezultat, a ako ima potrebe i turbak se vrti u obrtaje i tek tad podivlja, i jos jedna jako bitna razlika, konkretno ovaj turbak trosi 3-4l manje
Kako moze obrtni moment da bude snaga?! Snaga je izvrseni rad u jedinici vremena a, torque ja samo moment sile.ljubitelj napisao: Obrtni momenat je samo na drugi nacin iskazana snaga motora.