Vožnja na gas - vaša iskustva
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
ja sam bas pitao za fordov 1.6 motor i plin, u eko luki su mi rekli da ne treba da se stavlja sistem sa kapalicom, da su imali neka istrazivanja ( valjda u maticnoj firmi u italiji ) i da se cak pokazao stetan u nekim slucajevima...
na sve to sam ih pitao jel oni mogu da ga ugrade ako neko bas hoce ( misleci da ne rade to pa zato pljuju po tome ) i rekli su mi da nema problema za to...
ne znam vise sta da mislim...
na sve to sam ih pitao jel oni mogu da ga ugrade ako neko bas hoce ( misleci da ne rade to pa zato pljuju po tome ) i rekli su mi da nema problema za to...
ne znam vise sta da mislim...
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Manje vozi ovih 11 m,ide lepo vreme pa bicikla a kada zahladi onda ti se vec nigde neide.Rakhil napisao:Ma ja znam da je za moj Duratec potreban Flashlube, tj. preporucuje se, i ako budem ugradjivao plin stavicu i njega. Nego me kopka ovo sto Gruja rece, 30k km bez FL i odose sicevi. E sad, na koliko ce da odu sa njime? Ako je to 150k, hebe mi se bas: ako je 80k, daj odmah da prezalim i tih 200-300 za bolje siceve uz plin pa da ne mislim dok auto ne promeni vlasnika...
Ionako moja prica o plinu nece biti aktuelna dok ne izadjem iz garancije, sto je za 11 meseci, a do tada ko zna sta ce biti sa cenama svega redom.

Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Sjajan savet, doktore 
Pozovi neko stručnog servisera, ja bih na osnovu toga odlučio
Na Focusu I, koji je moj kolega pre par godina kupio od firme, na 1.4 Zetec motoru su otišle gumice i/ili sicevi ventila, na nekih 35.000km, vožnje isključivo po gradu
Zamenili su mu sve to u Grand Motorsu, cena 300 EUR
Postoje zamenski delovi koji podnose plin, motoru ništa ne fali posle te intervencije
Hoću da ti kažem, da i jedna i druga opcija sa kapalicom ima nekog smisla, a na tebi je odluka
Lično je ne bih ugradio, posmatrao bih potrošnju, i uživao bih u značajano jeftinijoj vožnji
Ako se nešto desi sa potrošnjom ulja za dve godine, imaš Gagija iz Pinosave koji će to kvalitetno i relativno pristupačno rešiti
To je neki put koji sam ja izabrao dok sam imao Focusa Zetec (tvoj je isti, samo malo ECU radi drugačije)
Što pre ugradiš plin, pre ćeš uštedeti novac, računaj za nekih 20.000 da si povratio investiciju

Pozovi neko stručnog servisera, ja bih na osnovu toga odlučio
Na Focusu I, koji je moj kolega pre par godina kupio od firme, na 1.4 Zetec motoru su otišle gumice i/ili sicevi ventila, na nekih 35.000km, vožnje isključivo po gradu
Zamenili su mu sve to u Grand Motorsu, cena 300 EUR
Postoje zamenski delovi koji podnose plin, motoru ništa ne fali posle te intervencije
Hoću da ti kažem, da i jedna i druga opcija sa kapalicom ima nekog smisla, a na tebi je odluka
Lično je ne bih ugradio, posmatrao bih potrošnju, i uživao bih u značajano jeftinijoj vožnji
Ako se nešto desi sa potrošnjom ulja za dve godine, imaš Gagija iz Pinosave koji će to kvalitetno i relativno pristupačno rešiti
To je neki put koji sam ja izabrao dok sam imao Focusa Zetec (tvoj je isti, samo malo ECU radi drugačije)
Što pre ugradiš plin, pre ćeš uštedeti novac, računaj za nekih 20.000 da si povratio investiciju
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
20000 km u mom slucaju je godinu i po, nije bas munjevit povrat investicije. A opet kazem, ko zna sta ce biti za par godina, gde ce biti cene cega...
Kako god, planiram sacekati kraj garancije pa cu onda porazmisliti o plinu. Uopste ne bezim od toga, ali mi jos nije frka uzevsi u obzir koliko vozim. A doktor je dao doktorski savet: bicikl, zdrav zivot, ne izlazi na hladnocu itd
Kako god, planiram sacekati kraj garancije pa cu onda porazmisliti o plinu. Uopste ne bezim od toga, ali mi jos nije frka uzevsi u obzir koliko vozim. A doktor je dao doktorski savet: bicikl, zdrav zivot, ne izlazi na hladnocu itd

-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Sada bez zezanja i da ne idemo u off. Dok sam vozio Punta nije mi bila bitna potrosnja,jbg trosio je 5 lED na 100,Tada je dizel bio oko 130,pa da je sada 150,razlika je 100 din i zabole me.
Dok sam vozio Megana na benzin prosek je bio 8 ponekad i vise...po sadasnjim cenam oko 1200,sada je na grubo receno 9 litar plina sto mu dodje 720 din.Obrni okreni osetno jeftinije a vozis se isto.
Sasda da kupujem auto,prvo bih pogledao sta ima od atmosferskih benzinaca koji mogu da se konvertuju na plin.Jbg,mozda ne bih uzeo ono sto hocu ali bi se vozio.
Pod dva plin u tsi,tce i ostala turbo govna ni pod razno,ako nemozes da ga ranis kupi neki prdavac od dizela i to je to.
Nema mnogo filozofije.Moja zena je birla auto sa velikim tockovima po savetu caleta.Jeste da je Turcin,jeste da je sranje ali voli plin i prija mu...i to je jedina pozitivna stvar na njemu.
Uskoro resetujem kilometrazu i reci cu ti tacnu ustedu tj.troskove plin-benzin.U pitanju je ruta od 5000 km ( grad,auto put,reg.put )
Sa druge strane imas prozvodjace koji u svom programu imaju automobile sa vec ugradjenom TNG instalacijom,tj postoji linija u fabrici a to su Fiat,Opel i mislim da je Volvo.
Opet mozes gledati auto sa trzista gde je plin odavno prisutan kao pogonsko gorivo Italija ili Holandija pa odatle uzeti auto.
Plin ima svoje prednosti ali i mane.Samo je pitanje da li to prihvatamo ili ne.
Nemoj da gledas na ureda kao na investiciju,sagledaj ga kao neophodni deo-psiholoski aspekt.
Meni je na benzinu strogo kontrolisane vozneje ( 110 do 116 km/h) od NS do Nisa trebalo oko 25 do 27 l bmb po b.c i ako to preracunamo po sadasnjim cenama to je oko 4000 din i na to dodaj 1000 din putarine to je dakle 5000 dinara.
E sada,na plinu ga gazim od 124 do 142 km/h i treba mi nekih 34 l sto je po sadasnjim cenama oko 2700 tj sa drumarinom oko 3700.Dakle razlika je 1300. Ona bi bila i veca tj oko 1500 do 1700 ako bih vozio pod istim rezimom kao na benzin.U svakom slucaju razlika je evidentna tj ili puna boca plina ili placene putarine u oba smera sa ostakom za kafu usput.
Uzmi ovako da ti je prosecna potrosnja 7 l bmb na 100 km i da godisnje prelazis 10000 km,to ti dodje oko 700 l benzina tj oko 105000 din.
Plina neka trosi 20 posto vise,dakle 8,5 ltng-a.Isti uslovi to izadje 68000 din
Razlika je 37000 na godisnjem nivou a to je dovoljno za servis i registraciju.
Moje razmisljanje je takvo.
E sada ako pravimo matematiku koliko km treba da predjem da bi uredjaj poceo da stedi,onda poenta ugrdanajj TNG-a gubi smisao po meni.
Da bi ga otplatio ti treba da prelazis 20000 km godisnje ( 700 i kusur eura ) sda bi posle toga krenula akcija SAVE the mony...
Razmisli i ne zuri.Prethodno dobro razmisli da li prihvatas rizik plinske insalacije,da li kapalica resava proble i kako i trece i najvaznije koliko dugo ces voziti Fokusa ( sa plinom ces ga lakse prodati ).Prica o dobrom majstoru za ugradnju se podrazumeva.
p.s.namerno navedene ove putne brzine zbog koriscenja tempomata
Dok sam vozio Megana na benzin prosek je bio 8 ponekad i vise...po sadasnjim cenam oko 1200,sada je na grubo receno 9 litar plina sto mu dodje 720 din.Obrni okreni osetno jeftinije a vozis se isto.
Sasda da kupujem auto,prvo bih pogledao sta ima od atmosferskih benzinaca koji mogu da se konvertuju na plin.Jbg,mozda ne bih uzeo ono sto hocu ali bi se vozio.
Pod dva plin u tsi,tce i ostala turbo govna ni pod razno,ako nemozes da ga ranis kupi neki prdavac od dizela i to je to.
Nema mnogo filozofije.Moja zena je birla auto sa velikim tockovima po savetu caleta.Jeste da je Turcin,jeste da je sranje ali voli plin i prija mu...i to je jedina pozitivna stvar na njemu.
Uskoro resetujem kilometrazu i reci cu ti tacnu ustedu tj.troskove plin-benzin.U pitanju je ruta od 5000 km ( grad,auto put,reg.put )
Sa druge strane imas prozvodjace koji u svom programu imaju automobile sa vec ugradjenom TNG instalacijom,tj postoji linija u fabrici a to su Fiat,Opel i mislim da je Volvo.
Opet mozes gledati auto sa trzista gde je plin odavno prisutan kao pogonsko gorivo Italija ili Holandija pa odatle uzeti auto.
Plin ima svoje prednosti ali i mane.Samo je pitanje da li to prihvatamo ili ne.
Nemoj da gledas na ureda kao na investiciju,sagledaj ga kao neophodni deo-psiholoski aspekt.
Meni je na benzinu strogo kontrolisane vozneje ( 110 do 116 km/h) od NS do Nisa trebalo oko 25 do 27 l bmb po b.c i ako to preracunamo po sadasnjim cenama to je oko 4000 din i na to dodaj 1000 din putarine to je dakle 5000 dinara.
E sada,na plinu ga gazim od 124 do 142 km/h i treba mi nekih 34 l sto je po sadasnjim cenama oko 2700 tj sa drumarinom oko 3700.Dakle razlika je 1300. Ona bi bila i veca tj oko 1500 do 1700 ako bih vozio pod istim rezimom kao na benzin.U svakom slucaju razlika je evidentna tj ili puna boca plina ili placene putarine u oba smera sa ostakom za kafu usput.
Uzmi ovako da ti je prosecna potrosnja 7 l bmb na 100 km i da godisnje prelazis 10000 km,to ti dodje oko 700 l benzina tj oko 105000 din.
Plina neka trosi 20 posto vise,dakle 8,5 ltng-a.Isti uslovi to izadje 68000 din
Razlika je 37000 na godisnjem nivou a to je dovoljno za servis i registraciju.
Moje razmisljanje je takvo.
E sada ako pravimo matematiku koliko km treba da predjem da bi uredjaj poceo da stedi,onda poenta ugrdanajj TNG-a gubi smisao po meni.
Da bi ga otplatio ti treba da prelazis 20000 km godisnje ( 700 i kusur eura ) sda bi posle toga krenula akcija SAVE the mony...
Razmisli i ne zuri.Prethodno dobro razmisli da li prihvatas rizik plinske insalacije,da li kapalica resava proble i kako i trece i najvaznije koliko dugo ces voziti Fokusa ( sa plinom ces ga lakse prodati ).Prica o dobrom majstoru za ugradnju se podrazumeva.
p.s.namerno navedene ove putne brzine zbog koriscenja tempomata

Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
milosdoktorabs napisao: Sasda da kupujem auto,prvo bih pogledao sta ima od atmosferskih benzinaca koji mogu da se konvertuju na plin.Jbg,mozda ne bih uzeo ono sto hocu ali bi se vozio.
Pod dva plin u tsi,tce i ostala turbo govna ni pod razno,ako nemozes da ga ranis kupi neki prdavac od dizela i to je to.

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
A koliko mu treba benzina godišnje, to nisi računao? Meni sa 2000 ccm i dosta kratkih relacija treba 20l mesečno, njemu neka treba pola od toga, to je 120l godišnje, ali po meni nije realno. Dakle, još min. 18000 din. Što izađe već 86000 godišnje. Jedan servis je oko 2-3.000 verovatno, atest je oko 5000 din, pa za 5 godina opet 5000 din. Sad smo već na 90.000 din. Pa na 50k km zamena isparivača ili već neki drugi trošak od 50-100€.milosdoktorabs napisao: Uzmi ovako da ti je prosecna potrosnja 7 l bmb na 100 km i da godisnje prelazis 10000 km,to ti dodje oko 700 l benzina tj oko 105000 din.
Plina neka trosi 20 posto vise,dakle 8,5 ltng-a.Isti uslovi to izadje 68000 din
Hoću da kažem, sekvent je to, i ne zaboravite sve troškove oko sistema.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Osim po debelom minusu, motor posle prve jutarnje vožnje odmah prelazi sa benzina na gas, takoreći posle par sekundi, tako da broj kratkih relacija u toku jednog dana nije od nekog značaja za potrošnju benzina. Bar je kod mene tako.
Kod mene je potrošnja gasa na oba auta ide do 10l/100km, dok je potrošnja benzina kod oba oko 8.5l/100km (razlika je 15-20%). Benzina kod vožnje na gas troše smešno malo, ali svakako i toliko zaslužuje mesto u računici. Kada sam jesenas pravio računicu kada sam ugrađivao gas u Suzuki, trebalo je preći 11.000-12.000km za povrat investicije od 700€, koliko je koštala ugradnja sa atestom. I to je to bez suvišne filozofije i konstrukcija. Na toj kilometraži gas pravi 700€ u džepu i jedino što može to narušiti jeste drastična promena cene goriva i odnosa u ceni benzin/autogas.
Što se održavanja tiče, servisi nisu česti, niti skupi, a do momenta kada treba zameniti isparivač, pa neka je to i 60 k km, ostvarena je ušteda od preko 2000€. Gledam Zavoli plan održavanja do 100.000 km i nigde se ne pominje zamena, već samo kontrola reduktora na 80.000 km.
Kod mene je potrošnja gasa na oba auta ide do 10l/100km, dok je potrošnja benzina kod oba oko 8.5l/100km (razlika je 15-20%). Benzina kod vožnje na gas troše smešno malo, ali svakako i toliko zaslužuje mesto u računici. Kada sam jesenas pravio računicu kada sam ugrađivao gas u Suzuki, trebalo je preći 11.000-12.000km za povrat investicije od 700€, koliko je koštala ugradnja sa atestom. I to je to bez suvišne filozofije i konstrukcija. Na toj kilometraži gas pravi 700€ u džepu i jedino što može to narušiti jeste drastična promena cene goriva i odnosa u ceni benzin/autogas.
Što se održavanja tiče, servisi nisu česti, niti skupi, a do momenta kada treba zameniti isparivač, pa neka je to i 60 k km, ostvarena je ušteda od preko 2000€. Gledam Zavoli plan održavanja do 100.000 km i nigde se ne pominje zamena, već samo kontrola reduktora na 80.000 km.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Meni treba 2 km da se prebaci na plin, a ne par sekundi.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ako ti toliko treba sa zagrejanom rashladnom tečnosti u motoru, onda defininitvno nemaš dobru sinhronizaciju sistema. Meni po najvećoj zimi treba oko 1 km za prebacivanje, leti 100-500 m, a kod vožnji u toku dana kada motor još nije u potpunosti ohlađen, prebacuje mi dok se isparkiravam ili u najgorem slučaju do prvog ćoška. Neki sistemi ne mogu prebaciti za par sekundi jer imaju i vremensku granicu, ali to bude tipa do pola minuta, ne više.
Moj stari posao je bio na 4.7 km od kuće i da sam pola vozio na benzin, pola na gas tu relaciju, ušteda bi zaista bila upitna.
Svakako, nije ni sve u tome da motor što pre prebaci na gas jer je bitno da isparivač postigne minimalnu bezbednu temperaturu za rad. Kolika temperatura je programirana kod mene ne znam, ali sam siguran da nije stavljena manja od bezbedne za rad motora. Sigurno je preko 30°C.
Moj stari posao je bio na 4.7 km od kuće i da sam pola vozio na benzin, pola na gas tu relaciju, ušteda bi zaista bila upitna.
Svakako, nije ni sve u tome da motor što pre prebaci na gas jer je bitno da isparivač postigne minimalnu bezbednu temperaturu za rad. Kolika temperatura je programirana kod mene ne znam, ali sam siguran da nije stavljena manja od bezbedne za rad motora. Sigurno je preko 30°C.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Do posla imam oko 2.5 km, i ujutru i popodne mi treba oko 1.5-2 km jer su hladni startovi u pitanju, a o kojima je ovde reč. Onda ako idem uveče negde, opet je hladan start.
Kako god okreneš, prosek mi je oko 20l benzina mesečno, evo već peta godina. Zimi više, leti manje naravno. Temperatura prebacivanja je podešena na default, nisam siguran samo da li je 35 ili 40 stepeni, čini mi se ipak 40. Nikakvih problema nemam u rashladnom sistemu i sinhronizaciji bilo čega. Jednostavno, sednem u auto i vozim 2.5 km brzinom 40-50-60 km/h, skoro da nema semafora, grejanja u mestu i sl. Dok se auto vozi, postoji uticaj strujanja vazduha oko motora pa se verovatno i zbog toga sporije greje.
Da kojim slučajem posle jutarnjeg starta arčim ceo dan auto naravno da bi potrošnja benzina bila zanemarljiva u odnosu na potrošnju TNG, ali nije. Ne žalim se ja, benzinske dizne moraju ionako da rade jedno 20% ukupnog vremena, što se na kraju i izvuče kao prosek po podacima iz plinskog ECU-a.
Kako god okreneš, prosek mi je oko 20l benzina mesečno, evo već peta godina. Zimi više, leti manje naravno. Temperatura prebacivanja je podešena na default, nisam siguran samo da li je 35 ili 40 stepeni, čini mi se ipak 40. Nikakvih problema nemam u rashladnom sistemu i sinhronizaciji bilo čega. Jednostavno, sednem u auto i vozim 2.5 km brzinom 40-50-60 km/h, skoro da nema semafora, grejanja u mestu i sl. Dok se auto vozi, postoji uticaj strujanja vazduha oko motora pa se verovatno i zbog toga sporije greje.
Da kojim slučajem posle jutarnjeg starta arčim ceo dan auto naravno da bi potrošnja benzina bila zanemarljiva u odnosu na potrošnju TNG, ali nije. Ne žalim se ja, benzinske dizne moraju ionako da rade jedno 20% ukupnog vremena, što se na kraju i izvuče kao prosek po podacima iz plinskog ECU-a.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ne, druže, nisam ja ni rekao da imaš problem sa sinhronizacijom u smislu kvaliteta rada motora i.t.d, već samo deo koji je vezan za temperaturu i vreme prebacivanja na gas. Još je neko pisao i izneo slične podatke, ali iz svog iskustva i iskustva većine koji na gas voze, ipak bih rekao da je to mnogo. Možda je takav sistem i možda su te vrednosti za taj sistem sasvim ok, ali da menja računicu oko uštede - menja.
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Znaci,servis pl.uredjaja po Landi Renzu je na 15000 km i kosta 2500 din.Tzv taj veliki je na 120 000 kada se menja isparivac i ostala g-ovna.
E sada ako gledamo na to da uracunamo i benzin,i atest i potrosnju i sve ostalo koji moj smo onda ugradjivali plin kada smo mogli da uzmemo dizela za tu razliku.U momentu kupovine tu razliku nismo imali pa smo kupili benzince.
Niko od nas nije ugradio plin jer voli nego ga je nuzda naterala.
Ponavljam ti, bitan je psiholoski aspekt cele price i prihvatanje cinjenice da je cela instalacija neophodan deo a ne trosak.
Opet,ponavljam se ,srbi smo,necemo da se odreknemo kola i voznje i nalazimo resenje u plinu.Auto je luksuz koji je za prosecnog Srbina sve teze dostupan i zato smo nasli resenje a zove se TNG.
Kada se pokvari,razmisljacemo tog momena a do tada cemo se
.
Ja sam prvi bio protiv plina,govorio dizel je za kamione,plin za upaljace a benzin za automobile.Ako nemas za benzin onda netreba nida imas auto i vozis.
Medjutim,situacija te natera da promenis misljenje i uveri te da to i nije toliko lose resenje.
E sada ako gledamo na to da uracunamo i benzin,i atest i potrosnju i sve ostalo koji moj smo onda ugradjivali plin kada smo mogli da uzmemo dizela za tu razliku.U momentu kupovine tu razliku nismo imali pa smo kupili benzince.
Niko od nas nije ugradio plin jer voli nego ga je nuzda naterala.
Ponavljam ti, bitan je psiholoski aspekt cele price i prihvatanje cinjenice da je cela instalacija neophodan deo a ne trosak.
Opet,ponavljam se ,srbi smo,necemo da se odreknemo kola i voznje i nalazimo resenje u plinu.Auto je luksuz koji je za prosecnog Srbina sve teze dostupan i zato smo nasli resenje a zove se TNG.
Kada se pokvari,razmisljacemo tog momena a do tada cemo se

Ja sam prvi bio protiv plina,govorio dizel je za kamione,plin za upaljace a benzin za automobile.Ako nemas za benzin onda netreba nida imas auto i vozis.
Medjutim,situacija te natera da promenis misljenje i uveri te da to i nije toliko lose resenje.

Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
- Saša
- Postovi: 14281
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Sve što se servisira po pitanju gasa na tih 15.000 km je jedan običan filter, a on košta za Punta oko 1.100 dinara (u ovlašćenom servisu) + ruke. Van ovlašćenog je sigurno i jeftiniji. A možete ga i sami zameniti. Sve ostalo oko instalacije se ne čačka po principu "ne popravljaj dok nije pokvareno". Čak i ako nešto crkne - lepo prebacite na benzin i odvezete se u servis, nema da će vas ostaviti na putu. Dakle, "bacanje para" (ulaganje) je zaista minimalno... 
Što se tiče mesečne količine benzina i prebacivanja, kod mene je identično kako je Sloba opisao...

Što se tiče mesečne količine benzina i prebacivanja, kod mene je identično kako je Sloba opisao...
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Naravno, svako vozilo je priča za sebe. Možda kod nekih vozila može da se uzme voda za grejanje isparivača iz malog kruga, kod mene nije moglo pa je uzeto paralelno sa grejanjem kabine, znači tek kad se otvori termostat počinje cirkulacija rashladne tečnosti kroz isparivač. Leti po vrućini naravno da je potrebno dva gasa i par stotina metara da se prebaci na gas, ali ipak pričam o petogodišnjem proseku iz svog iskustva.Sloba napisao:Ne, druže, nisam ja ni rekao da imaš problem sa sinhronizacijom u smislu kvaliteta rada motora i.t.d, već samo deo koji je vezan za temperaturu i vreme prebacivanja na gas. Još je neko pisao i izneo slične podatke, ali iz svog iskustva i iskustva većine koji na gas voze, ipak bih rekao da je to mnogo. Možda je takav sistem i možda su te vrednosti za taj sistem sasvim ok, ali da menja računicu oko uštede - menja.
Pre toga sam 5 godina na venturiju motor palio na plin, benzin se nikad nije sipao, ali to su neka druga vremena
