Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša »

Na Puntu uvek držim svetla u upaljenom položaju jer se ugase sama kada isključim motor. Pri paljenju ponovo se upale. Svetlo u kabini se ugasi kroz 20 minuta (ako ostaviš vrata otvorena), radio svira i kada izvadim ključ iz brave, sve tako fabrički, ništa čačkano... Super... Akumulator Magneti Marelli 44 Ah, ponaša se kao i prvog dana... :)
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Akumulatori

Post od Paja »

Svetla u kabini u Puntu se valjda gase za 2, a ne za 20 minuta.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša »

Za 20, sa širom otvorenim vratima... Ako ih zatvoriš - i brže od ta dva minuta. Pogotovo kada zaključaš, ugasi se momentalno...
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Mislite na ona svetla sto se pale sama kada se otvore vrata, ili ona sto sam palis rucno, npr. da procitas mapu :) ?
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5692
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Akumulatori

Post od dunx81 »

Kod mene iskljucivao u oba slucaja. Isto tako kroz nekih 20tak min.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša »

nikaragva napisao:Mislite na ona svetla sto se pale sama kada se otvore vrata, ili ona sto sam palis rucno, npr. da procitas mapu :) ?
To što se pali samo, ono se ugasi za tih 20 minuta ako ostaviš vrata otvorena. No ako ga uključiš "ručno" - neće se ugasiti nikad i ode akumulator. Na to posebno obratiti pažnju... :)
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5692
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Akumulatori

Post od dunx81 »

Logan je i to "rucno" upaljeno gasio. Desavalo mi se da nesto citam i zaboravim da ugasim pa kad sutra udjem u auto svetlo ne gori a prekidac "upaljen"
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od trojanac »

trojanac napisao:I moj pokazuje znake slabosti čim ostavim nekog potrošača par minuta. Skoro sam ostavio svetla uključena jedno pola sata, bio dan, nisam primetio. I posle nije bilo šanse da upali, pa je morao na gurku. Od tada pali bez problema ujutru, čak i kad je došlo ovo hladnije vreme, ali čim ostavim nešto uključeno osetim kasnije po paljenju da mu fali snage. Auto je star 11 godina, nije fabrički aku u njemu, računam da je ovaj star 4-5 godina i da mu je polako vreme za zamenu. Videćemo kako će se ponašati sa dolaskom zime, pa ako bude trebalo, menjam ga.
trojanac napisao:U subotu, po završetku sređivanja auta, sednem ja, ubacim ključ, dam kontakt, kad ono... Par sijalica bledo svetli i to je to. Onaj problem sa pražnjenjem akumulatora, o kom sam pričao par postova ranije. Auto je stajao ceo dan otvoren, upaljena sijalica na krovu koja "gori" dok su vrata otvorena i eto. Elem, probali da ga gurnemo nizbrdo, ali nije imao snage ni da zavergla. Pošto kablove nismo imali nije mi preostalo ništa drugo nego da pozovem forumaše u pomoć. Uglavnom, bio je dovoljan samo dobar kontakt da uhvati i odmah je moj auto dobio dovoljno snage, sve se uključilo (unutrašnja svetla, brisači, centralna, instrument tabla) i odmah sam bez problema zaverglao i upalio.

Pitanje je sad da li je definitivno problem do akumulatora i vredi li pokušati sa nekim dopunjavanjem ili nešto drugo može biti uzrok? Znam da verovatno neću imati problem sa jutarnjim paljenjem, samo da mi nešto ne izvuče struju. Ne bih da razmišljam, ako moram da menjam akumulator promeniću ga. Nekad bi možda ostavio poziciju ili sva 4 migavca da rade, a sad je sva prilika da bi posle pola sata teško ili nikako upalio.
Bio sam u Dimitrija Tucovića, u onom servisu za akumulatore. Kažu da je samo oslabio kapacitet, ali ne značajno. Izmerio je 300A, dok vidim po netu da ja preporuka za moj auto akumulator od 45Ah i 300-350A. Uglavnom, slabiće postepeno pa kad bude potrebe i prilike, da se zameni. Za sada samo da vodim računa da ne ostavim nekog potrošača uključenog duže vremena. Pratiću pa ako ne bude pravio problem ni na minusu neću ga menjati dok ne počne da pravi probleme.
Posetite www.garaza.rs !
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

300A je jako malo pri ovim temperaturama, u prevodu to znaci da je aku zavrsio karijeru.
Unutrasnji otpor je postao veci i stoga je struja koju moze da pruzi umanjena.
Skorasnje iskustvo-
Meni je aku radio super u smislu nijednog problemcica. Parkirao, slusao radio 15 minuta i da upalim jedva zavergla 2 sekunde ( i to na toplom motoru).
Probam isto, dignem haubu proverim kontakte deluje ok.
Uzmem unimer, ups 10.8V.

Dijagnoza, jedna celija ne radi sto je verovatno usled taloga na dnu te jedne celije koji je napravio kratak spoj.

Upalim na kablove za 5 sekundi, ugasim, napon 12.5V i sve deluje ok.

U blizini NIS pumpa pa odlucim da odmah kupim novi aku.

Zamenim istoga dana, stari prenocio pa ipak da ga probam, izmerim napon 12.1V a pri verglanju pada na 8.5V.
Definitivno gotov.

Novi aku, pri verglanju napon pada na 10.7V, pri mirovanju napon 12.7V

Stari aku prema zigu proizvodnja januar 2009.

Uglavnom, radio stari aku bez naznaka problema do tada a onda odmah crko u nekoliko minuta.

Novi aku, ima deklarisano 480A pri -18C a kapacitet 45Ah.
Sve se desilo pre 15tak dana dok je jos bilo toplo vreme.
4230 dinara novi, stari prodat merenjem na vagi za 540 dinara.

Ako su tebi izmerili 300A sada pri +5C taj aku je gotov bez dileme samo je pitanje dana kada ces opet traziti pomoc.

Rezime, zimu nece izdrzati ni pod razno.

edit- 390A, 45Ah.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Akumulatori

Post od Paja »

Trojke nemoj da se zalećeš sa kupovinom.
Prvo jutarnje paljenje ti je u garaži i tu si relativno bezbedan. Vodi računa da pogasiš sve što treba i čekaj da vidiš kako će se ponašati kad zvekne mraz i provede radno vreme na otvorenom.
Nosi kablove za svaki slučaj. :D
gazza
Banned
Reactions:
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Akumulatori

Post od gazza »

treba mi pristojan a jeftin akumulator za peugeot 206 dizel obican (nije HDI)
auto se jako malo vozi - 1000-2000 km godisnje

55-60Ah sati.

black horse, jel vredi nesto, on je 5100 din 55Ah

ima neki firecell za koji nisam cuo 5700

kapiram da je energizer bolji ali je 7000 din
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Stjepa »

Moze pomoc?
Koji akumulator ide uz 1.9 TDI motore (snaga, udarna struja)?
Znam, znam, pise mi pod haubom kad ugledam aku. E pa nisam obratio paznju, a sad sam usao u kucu. Moze se i naslutiti da sa istim imam problem...
Iiii koliko moze da kosta akumulator te snage? Nadam se da nije preko 80e.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od trojanac »

1.9TDI 90-130KS
Varta serija 500 - 70-77Ah, 640-780A

http://pmd.varta-automotive.com/pmd2/se ... type=17475

Pa ti odaberi nešto od toga.
Posetite www.garaza.rs !
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Stjepa »

'fala Torjdzeru. :)

Elem danas stvar resena - kupljen BH 72A za 6914,00.
Sada ce pitanje "A zasto BH?!" Iz razloga sto je prethnodni naprecas izdahnuo, a novcanik je ko zapeta puska cekao samo da izbaci pare za novi akumulator... 2 god garancije. A 2 god garancije je imala i Varta koja je do jutros bila pod haubom, garantni list ko zna gde je ali brat i otac tvrde kako je moguce da nije izdrzala ni 2 godine, u < od 3 su spremni ruku u vatru da stave. I kada je prodavac danas pobrajao marke i cene aku od 72A Varta je bila 10xxxdin.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od trojanac »

Srećno sa BH. Ja ga nešto ne preferiram, mada nema pravila.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori