Stranica 8 od 76
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 19:54
od Scuderia
Floyd napisao:@Heroj
Ti racunas cenu nove, kao tvoje C klase koju si dobio na konfiguratoru.
Cene posebno narucenih modela su najvece moguce (poznat ti je primer A4ke od 60ke) ali zato i u Nemackoj ili u CH mozes uzeti (samo treba traziti odgovarajuci) nov auto sa lagera za prilicno nizu cenu. Ako hoces da izvoljevas sa personalizacijom, to se debelo placa.
Tek ne razumem to kupovanje sa lagera. Ako je nesto prednost kupovine novog auta, onda je to personalizacija.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 20:12
od Xepoj87
Floyd,previse skreces temu ka mom automobilu,a to nije bila poenta...
Poenta pominjanja mojih kola je bila samo dobra kupovina po dzep.
Naveo sam Mazdu kao primer,2 C klase takodje...
To su po meni super kupovine...
Ti konstantno gledas CH,koja nema veze ni sa ostatkom Evrope,a kamoli sa nama...
Jesi li ti uzeo nov ili polovan automobil i da li ces sledeci uzeti nov?
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 20:14
od Sloba
Rakhil napisao:Sloba napisao:Teško da je pametniji potez uzeti kredit ili lizing, naročito u današnje vreme. Ne znam zašto bi u toku sedam godina bilo bolje dati 23.000€ za auto koji za keš košta 13-14.000€ (izvor - Volksbank)
Taj kredit ne da nije normalan, nego si nasao verovatno najgori primer. Ja sam podigao kredit u Findomesticu na 7 godina, i auto od 13000 ce me izaci 16500 na kraju, a ima i povoljnijih opcija (na stranu sto ja planiram da ga otplatim za koju godinu prevremeno, pa cu ukupno dati banci kamate nekih 1000 evra za 3 godine).
Inace, iz dubine duse delim tvoje misljenje o bankama. Ja i radim sa njima svaki dan, pa znam uzivo koja su djubrad, ali zato detaljno proveravam ponudu koju banka nudi, i ne pravim kompromise bez potrebe. Kad bi svi malo vise razmisljali i citali ugovore pre potpisivanja, ne bi se banke bahatile ovako...
Prvi primer na koji sam naišao sam preneo i cenim da ne predstavlja ni najbolju, ni najgoru ponudu. Kako god da se okrene, vraća se znatno veća suma. No, i kredit je za ljude.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 20:38
od Floyd
Scuderia napisao:Tek ne razumem to kupovanje sa lagera. Ako je nesto prednost kupovine novog auta, onda je to personalizacija.
Ma to je vec druga prica...
Personalizaciju nemas ni kod polovnjaka pa je glupo da taj koji si nasao kofigurises u programu kao da si bas takav zeleo...naravno da ces dobiti cenu od koje zaboli glava.
@Heroj
Ne skrecem temu ka tvom autu samo kazem da razlika u ceni nije duplo kako ti mislis.
Ja sam ti naveo primer GTI-a 35 koji je u fullu i ima sve osim sibera, koji je na lageru i kosta 45.000chf.
Ako bi ja sad na sve to hteo jos i siber, onda se konfigurise potpuno nov model cija ce cena biti jedno 10.000 veca jer u tom slucaju nema popusta kao kad je na lageru

Pored toga treba da se ceka par meseci...
Trenutni auto sam uzeo polovan i po super ceni jer kao sto je poznato Alfama ona dobro pada.
Sledeci planiram nov ali mozda se kao i ti predomislim ako mi naleti neka dobra kombinacija.
Jedan 328i iz direkcije sa 10ak hiljada km i nebi razmisljao

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 20:55
od superboss
Texonja napisao:superboss napisao:
P.S: ja recimo nikad 20k evra + kod nas ne bi stavio na ulicu! Dovoljna je budala, sa polovnim ekserom, da ti zagorca zivot-ako shvatate sta hocu da kazem
"Boj se ovna, boj se govna, a kad ces ziveti?"

pa necemo da se psujemo
Ne znam. Da sam na mestu vas dvojice recimo (nista lose ne mislim da se razumemo odmah!) mozda se ne bih ovakvim glupostima zamajavao po glavi.
Mada,opet, suvise je razloga zbog kojih ne bih kupio neki skup auto, i da imam te pare: gorivo, kolege vozaci, putevi, "uredjena drzava"....
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 20:57
od trojanac
Svaka roba ima svoga kupca.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 21:00
od nuk
uvek bilo!
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 07 Mar 2012, 22:02
od Jumbo
Sloba napisao:Teško da je pametniji potez uzeti kredit ili lizing, naročito u današnje vreme. Ne znam zašto bi u toku sedam godina bilo bolje dati 23.000€ za auto koji za keš košta 13-14.000€ (izvor - Volksbank).
Koji je to kredit pod takvim uslovima i ko ga uzima.
Ja kad sam 2008. uzimao Accenta racunica je bila ovakva. Tad je vazio isti uslov sa 30% ucesca i kamatom 10,9 %
U kesu 10.026 evra
Kredit na 6 godina
Ucesce i administrativni troskovi 3.300 evra
Otplata 72 rate po 131,40 evra = 9.460,80 evra
Ukupno 3.300 + 9.461 = 12.761
Razlika za sest godina je 2.735 evra ili procentualno 27,3 % vise od cene u kesu.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 08:04
od Sloba
Rekoh iznad da je to prva ponuda na koju sam naišao i da jeste manje povoljna u odnosu na Rakhilov, evo i tvoj slučaj. Hoću da kažem da je kredit uvek manje povoljan od keša i da ne može biti bolja opcija ako se slobodan keš ima na gomili. Hipotetički posmatrano, najbolja varijanta je kada neko taj isti keš može da uloži i obrne praveći veću razliku od onog što će mu banka uzeti na ime kamate i raznih troškova. Recimo, neko umesto da za 10.000€ u kešu kupi kola, uzme kredit na 7 godina koji će ga koštati 10.000+3.000€, a keš odmah uloži u posao kojim će ostvariti dobit od recimo 7.000€ za taj period (1.000 godišnje na uloženih 10.000€), tako da je u plusu 4.000€. To je dobar argument za nekog ko ima slobodan keš i znanje za ulaganje, ali ko nije iz te priče, svakako da mu nije pametno uzeti kredit, a pare čuvati u kući ili banci. Ko pare nema ili ih ima dovoljno tek za učešće, normalno je da mu je pozajmica bilo koje vrste, od prijatelja ili banke, jedina opcija i da će prihvatiti pravila igre onog ko pare daje.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 08:08
od Xepoj87
Pa to si dao 30% vise para... Koliko je to na 30.000e? 10.000e ni za sta.
Malo li je da auto od 10.000e platis 13.000e?
A tu je uvek rizik da nemas para za otplatu tokom 6 godina,jer niko ne moze da predvidi buducnost...
Znaci,ako moze da se bira izmedju 2 opcije,kesa i kredita/lizinga, skoro uvek je bolja opcija kesh.
EDIT: Sto rece sloba,samo ako pare mogu da se obrnu,kredit/licing moze da bude bolji izbor.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 08:31
od superboss

nema tu nikakve filozofije.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 09:45
od Floyd
Mnogo ste zagazili u filozofiju.
Naravno da usluge banke kostaju i tu nije nista sporno...posebno u Srbiji gde su kamate bukvalno zelenaske.
E sad, kome se isplati lizing/kredit a kome kes je jako relativna stvar i zavisi od mnogo faktora.
Moje misljenje je da je zarobljavanje velike kolicine kesa u auto prilicno glupa stvar...naravno pricam iz mog ugla.
Bolje je platiti tih par hiljada vise banci i sacuvati kes za pametnije stvari nego iste pare uloziti u, lupam B&O ozvucenje...
Xepoj87 napisao:Sto rece sloba,samo ako pare mogu da se obrnu,kredit/licing moze da bude bolji izbor.
Ovo je glavna prednost lizinga za auto.
Kes uz malo znanja uvek moze da se obrne dok se onaj ulozen u auto stalno umanjuje i sto je jos gore nije lako osloboditi ga, posebno kad je u pitanju skuplji auto.
Osnovno pravilo je da se ne kupuje auto preko svojih mogucnosti, dok je lizing vs. kes, ponavljam, jako relativna stvar.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 10:02
od ftj
Ja mislim da je mnogo bolje imati nego nemati.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 10:16
od Sloba
Floyd napisao:Kes uz malo znanja uvek moze da se obrne dok se onaj ulozen u auto stalno umanjuje i sto je jos gore nije lako osloboditi ga, posebno kad je u pitanju skuplji auto.
Ovo često čujem. Može, još da neko kaže kako?
Hajdemo sa surovom statistikom.
80% nas nema preduzetnički duh, takvi smo rođeni, vaspitani, formirani, šta god, i kao takvi nismo sposobni da vodimo sopstveni posao - određeni smo da radimo za druge. Preostalih 20% je sposobno da vodi sopstveni biznis, ali ih u današnjim uslovima dodatnih 10-15% propada u prvom periodu poslovanja. Dakle, dolazimo do mizernih 5% ljudi koji zaista jesu sposobni da u teškim uslovima kakvi su danas od 10.000€ naprave 15.000€ npr. Dakle, 5% može da od nečeg napravi nešto, za preostalih 95% keš je mrtav kapital, sve do momenta dok se ne potroši. Lepo zvuče priče o okretanju para, ali niko da se isprsi konkretnim receptom. U najboljem slučaju pominju se razni investicioni fondovi, uzgoj pečuraka i kalifornijskih glista tj. poslova koji, usput rečeno, već neko vreme nisu ni blizu unosni kao što su nekad bili. Svi okreću, ali niko da okrene nešto konkretno.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 08 Mar 2012, 10:33
od Texonja
A da stavimo sve na Barsu?

Bez sale, slazem se da je u poslednjih par godina novac upravo to - mrtav kapital. Stagod da pocnes, vece su sanse da propadnes nego bilo sta drugo. No, da ne razvodnjavam dalje...