Nije to količina cinka (u mazivu) koja bi napravila problem tj. značajan efekat (i čak poboljšanja karakteristika tog mesinga, uz eventualnu smanjenu dugoroćnu rezistenciju na koroziju).
Dakle, bilo koje ulje tipa hidrauličnog, ili (najverovatnije još bolje) ovako nešto na bazi teflona.
Ako nije prevelika onda ekstra to cu koristiti sto imam
i jos jedno pitanje. U klipnjaci na tomosu a3 imam u maloj pesnici mesinganu cauru koju podmazuje dvotaktol, da li je i on bezbedan za upotrbu na nekim drugim caurama. Obican mineralni inin ili modricin, posto je on u sustini kao motorno ulje obicno
Pa, sigurno je bezbedan, al` kada je razređen po uputstvu (dakle koncentracija oko 2 %) - izvan toga verovatno je bezbedan al` niko ne može da se zakune kako će i li će pod konkretnim uslovima u dugoročnoj eksploataciji ispoljiti nekakav nivo korozivnosti.. Sve svemu, tako nešto se proba sa nadom da neće biti negativnih efekata.
sipam 4 posto mesavinu i kolko sam video kad je menjan klip ok je ali verujem da nece biti problema
Mast obicna litijumska je za mesjng ja mislim najbolja koristim je kad god moze.
Hvala ti na pomoci i odgovorima, vidim da se razumes mnogo oko ulja i maziva
Dobar dan svima, zna li neko koje ulje moze biti u Pristina amortizerima made in yugoslavia za zastavu 101. Zelene he boje i gustine ke poput atf ulja. Da li je to Ina amortizol 377 ili je to nekad atf bio zelen.
I usput, ima li neko ovakvu ina maziva knjigu iz 70tih godina pa da moze da mi uslika par stranica
ATF se veoma penuša, to sam uveren da nije sipano u amortizere. A i crvene je boje (barem tada znalo se da je crveno ATF, nije kao danas šareno).
A ako se to ulje zvalo amortizol veoma je verovatno da je baš za amortizere namenjeno.
Ipak neko će možda i znati pouzdanu informaciju iz te decenije kada se pravilo šta se sipalo.
Možda možeš da pronadješ u Peugoet dokumentaciji iz tog doba, probati google na sreću, pošto su AP radjeni po licenci i upravo za njihovu prvu ugradnju tehničku specifikaciju ulja.
Pa onda probaš da po tim podacima nadješ današnja odgovarajuća ulja.
Na primer, da probaš.
LHM za hidrauliku Citroena je bilo zelene boje koliko se sećam slično je po viskozitetu ATFu ali je opet bitno drugačije.
Pitao sam nekadasnjeg tehnucara iz fabrike pristina, rekli su da je to tip a ulje(ne atf type a suff a) nego bas neko za amortizere ili rbp ulje isto za amortizere namensko. To je potrvdio i covek iz galaxa da je to to ulje. A za knjizicu ina jel je imate Vi mozda
Najlakse ce ti biti da odes u neku prodavnicu specijalizovanu za motocikle i kupi 10W ulje za amortizere/viljuske ako hoces da bude fabrickih karateristika. Moze i 15w ako se zeli malo moderniji trim sa manje plutanja, preko toga igranje sa amortizerom treba malo ozbiljnije shvatiti u setapu. Mada kod tih amortizera u glavnom nije problem stradanje ulja (mada jesam naleteo na par situacija gde jeste ulje bilo kontaminirano), nego stradanje semeringa i karike klipa ako je cilj reparacija.
Being second is to be the first of the ones who loose...