Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Potrošnja zavisi i od samog ulja, ali to nije parametar koliko neko ulje dobro podmazuje uopšte.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Razmisljam kod ovih auta sto uopste nemaju sipku i kada hoces da dolivas nemas pojma koliko?
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
Re: Motorna ulja
Imaš "šipku" na displeju, što znači da ECU zna, odnosno da u servisu zakače na računar i rade sve što je potrebno na kolima dok je automobil zakačen.
Bolje nego šipka, sipaš i gledaš u ekran dok ne kaže da je dosta.
Bolje nego šipka, sipaš i gledaš u ekran dok ne kaže da je dosta.

- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Ne brate u servisu sipaju onoliko koliko je propisano a imaju merac na pistolju da se tako izrazim.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
- Uroš S.
- Postovi: 10989
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja
Kod Fabije, a mislim i na drugim iz koncerna, merni deo šipke ima tri dela. A - obavezno doliti, B, i C - ne dolivati. A+C je po visini na šipci = B. Na vrhu B je max, na dnu B je min. Ja uvek držim u gornjoj polovini B, pri vrhu. Od kraja A do pocetka C ima 0.5l. Od početka A do kraja C ima 1l.
Re: Motorna ulja
Tako nekako, uglavnom je tako prema mom iskustvu sa raznim modelima.Ivan napisao:Koliko sam ja cuo minimum na sipci je po inzenjerima dovoljan za optimalan rad motora, dok lampica sa nizak nivo javlja samo kada je vec osetno ispod minimuma.
Послато са GT-N7100
Lampica se upali kada padne pritisak ispod oko 2 bara na 1000 obrtaja, a to je uglavnom dovoljno da napravi cvrst uljni film. Ima i slucajeva da se lampica upali na tej 0.5 bara kada prakticno nema pritiska, vise tu sluzi za ukras i kasno signalizira problem.
Minimalni pritisak je direktno proporcionalan niovu ulja dok je maksimalni pritisak konstantan i odredjen prelivnim ventilom.
Puzo81 napisao: Konkretno na corsi X10XE ali i na drugim motorima i markama automobila (naravno koji imaju lanac). Obavezno se menja lanac, lancanici, hidrospaner, klizaci.
Na drugim markama i modelima koji su mi poznati koliko znam lanac i ostalo se nikada ne menja a preporuka je kontrola na 250-300.000 km potrosenosti spanera.
Re: Motorna ulja
Zavisi, na astri g 2.0 se nikad i ne menja praktično, ali taj 1.3 se mora menjati.
Re: Motorna ulja
To je onda neka falinka tog motora, nije lancani prenos kao takav tako lako kvarljiv niti se brzo potrosi.
Re: Motorna ulja
Pa nije falinka. Stavili su kada se proverava i kada se menja. Ko hoce hoce, ko nece, kupi drugi auto.
Ne mogu da se setim tacnog podatka, mozda 150-200 hiljada je vreme za zamenu.
Ne mogu da se setim tacnog podatka, mozda 150-200 hiljada je vreme za zamenu.
Re: Motorna ulja
Na 2.0 di 16v koju sam vozio nije menjan 650k km.
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
1.3 dizel iz nekog razloga isteze lanac i zato je potrebna provera i zamena na nekoj odredjenoj km. Mislim da je cena neka bagatela.
Brzine idu u H-a !!!




Re: Motorna ulja
Hvala na pitanju.McGruja napisao:@DS9 @sasa lbg
Kao što znate, 1.6 tdci motor 90KS, bez DPF
Sipano je Fordovo Formula F 5W-30 pre 4-5.000km
Kada hoću da vidim nivo ulja, na šipci je to nemoguće precizno videti, jer je cela crna od ulja, a sva je reljefasta, pa je jako teško očistiti
Izglega slično ovome, sličakću kasnije baš moju šipku
Uglavnom, potošio je 1/10 skale
Kako se meri precizno ulje na ovim dizelima sa rebrastom šipkom?
Beše to motor koji su razvili zajedno psa i ford? Kod psa se zove 1,6 HDi
Generalno, onaj koji hoće da preciznije upotrebi merač/šipku - mora da zna podatke o kapacitetu kartera i o razlici između minimuma i maksimuma. Sa obzirom na osobinu ulja da sa povećanjem temperature povećava zapreminu i do triput više nego npr. obična voda, treba i to uzimati u obzir, odnosno znati tačnu proceduru ako ju je proizvođač naveo (a obično navodi) u servisnom uputstvu.
Takođe, neko ko je baš blesav (kao npr. ja) ukoliko raspolaže dijagnostičkim hardverom/softverom može očitavati nivo ulja i preko toga, a senzor nivoa ume da daje podatke u kontinuiranom rasponu od 100-0 % razlike između minimuma i maksimuma. Neki senzori umeju da pokazuju i preko 100 % kada se javlja upozorenje da je preteran nivo. Kod nekih je podešeno tako da se ispod 11 % oglašava da je nivo na minimumu.
Kod 1.6 HDi (za obe varijante, TED4 i ATED4) je prema servisnom uputstvu citroena (a ne vidim preveliki razlog da ne bude identično za isti motor i kod forda) kapacitet kartera je 3,5 L bez filtera, sa izmenom filtera 3,75 L. Razlika između max i min je 1,55 L
Gledajući ovu šipku sa slike rekao bih da dobro pokazuje tri podeoka koji zahvataju po pola litre. Kada mi neko prijavi za motore koji imaju kapacitete manje od 4 L, da im je šipka skroz crna u oblasti gde se meri - prvo što pomislim je da su u servisu sipali svih 4 L. Retko kad izazove štetu, ali mislim da nije pametno..
Naravno da pre očitavanja nivoa mora dobro da se obriše merač, nakon toga se lako vidi.
Ko voli da se zeza može pri sleećem malom servisu da proveri koliko kod njega odstupaju podaci navedeni u uputstvu. Recmo, nakon ispuštanja/ceđenja ulja i stavlkjanja novog filtera sipa 1 L manje od punog kapaciteta, pa upali motor da radi neko vreme kako bi se natipio i filter. Nakon toga gašenje pa čekanje 15-20 min pa ponovo očitavanje. Onda recimo doda još pola litra pa sačeka par minuta (bez paljenja motora) i očitava nivo. Dakle sasvim je jednostavno.
Ono što mogu da navedem je i da očitavanje može da odstupa i do 0,3 L ako auto nije na ravnom, iako može da se čini da jeste. Kada tome dodamo i različitu temperaturu ulja koje se očitava dobijemo to da vrlo lako možemo da izvedemo pogrešne zaključke - ukoliko imamo nameru da merkamo male razlike.
***
Kod modela koji nemaju merač - to mu je što mu je. Ja sam npr. mislio kako je potpuno sumanuto što neki automobili nemaju pokazivač rashladne tečnosti, ali se vremenom uspostavilo da mi realno i ne treba. Servisna preporuka mog vozila kaže da treba proveriti nivoe tečnost (tj otvoriti haubu)i na 2000 km i kako konstatujem da je sve u granicama onda mi ništa ne znači to što nemam tu kontrolu temperature. Doduše, kad bih birao više bi mi značio podatak tj merač temperature i pritiska motornog ulja.
Re: Motorna ulja
To sto su stavili napismeno da bi sebe zastitili ne menja stvar da je sa tehnicke strane nesto pogresno napravljeno.nikaragva napisao:Pa nije falinka. Stavili su kada se proverava i kada se menja..
Stavili su ocito lanac sa trajanjem kaisa sto dodatno kosta vlasnika auta, njima dobro.