Koja fora zbog turbulencije da propadne tipa 500 metara?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 11:13
od zuzazu
Moguce je pad brzine prilikom prolaska kroz jet stream.
Na granicnom prelasku iz mirnog vazduha u jet stream, turbulencija je uvek najjaca a rapidno se menjaju jacina i pravac vetra.
Postoji jedna tacka u Sloveniji, na ruti od Austrije prema Bugarskoj, gde uvek postoji ovaj fenomen pada brzine, bez obzira da li postoji turbulencija ili ne.
I to je u ravnicarskom delu.
Da je iznad Alpa jos bih mogao da nadjem opravdanje, a ovako - pojma nemam sta je uzrok.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 11:58
od NNele
Neverovatno da se i pored 3 pilota u kokpitu desi ovako nešto.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 12:05
od passenger
Beše to ruski? Gledao sam na nat geog dokumentarac o tome
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 16:34
od H4wkeye
NNele napisao: 23 Avg 2019, 11:58
Neverovatno da se i pored 3 pilota u kokpitu desi ovako nešto.
Rusija.... I dan danas nisu nesto mnogo bolji. Gledao sam inace ovaj dokumentarac, stvarno neverovatno.
Elem, evo jos jedan video od prosle nedelje, Aeroflot 737 - 800 sletanje. Mnogo im lepo izgleda livery na avionima.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 21:32
od Geza
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 21:33
od H4wkeye
Dve grdosije. Ovo mora da je vrh prizor uzivo.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 21:55
od passenger
Na BG aerodromu wc na spratu zatvoren zbog curenja vode, a dole sprat niže curi voda na narod
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 22:05
od snork
H4wkeye napisao: 20 Avg 2019, 16:38
Uh, blago tebi, Ovde u PO poslednjih godina znaju da prolete relativno nisko kad slecu, obicno Turkish, Etihad, AirSerbia i jos par kompanija kada dolaze iz tog pravca, pa su ovde na nekih 3000-3500 metara. Mogu da zamislim da prelecu iznad stana/kuce na 300-400, milina Secam se kad je bio C17, neko je bas snimio of ovih spottera i okacio na YT. Ogroman avion.
Proleću mi uglavnom na par stotina metara od prozora po horizontali i još pat stotina po visini (teško je proceniti koliko, ali pisalo je na onoj mapi što je slao Zuzazu kako ide snižavanje visine kad se prođe tačka JA (Jajinci)). Ono što je zanimljivo je da postoje dani kada recimo celo pre podne svi lete malo južnije, ili malo severnije (bliže meni). Bukvalno svi prave istu "grešku". Posebno kad su sletanja na nekoliko minuta jedno od drugog - kao da ne podešavaju pravac prema navigacionim sredstvima (VOR, itd), već jedan bude neprecizan, a ostali samo prate avion ispred.
Sad više nisam freelancer, ne provodim radni dan u stanu, pa manje gledam avione. Jedno vreme je Embraer 170 na liniji Minsk - Budimpešta - Beograd dolazio sa sever-severoistoka i pravio zaokret na severozapad (prema pisti) tačno iznad moje zgrade. Baš je bio ogroman onako na maloj visini, ali nažalost nisam ga nijednom "ulovio" telefonom.
H4wkeye napisao: 20 Avg 2019, 16:38
Jel i dalje leti Silk Way sa 747? Ja ponekad uhvatim Etihad Cargo 777-200 preleti relativno nisko iznad PO kad dolaze i odlaze, jer ide tim pravcem. Sad kad sam bio, nije bilo nista veceg od 737-800 (Aeroflot) i A320 (AirSerbia). Uhvatio sam i Embraer 195 ja mislim od Montenegro Airlines. Ostalo su bili kombinacija A319/ATR-72.
Silk Way valjda leti, ali od kada je aerodrom izdat Vincy-ju, na novom sajtu nema kargo reda letenja. Ili bar ja nisam uspeo da ga nađem. Problem je i što je većina kargo letova noću. Silk Way je bilo moguće videti leti uveče, kada krene ranije. Ali u svakom slučaju je bilo suviše mračno za slikanje. Znači ja sam ih viđao kada poleću u smeru 12, nekada toliko natovareni i nisko da mi se činilo da bi udarili u Avalu ako bi nastavili istim pravcem i istom brzinom penjanja.
Inače, danas je prilično monotono posmatrati avione, kada je 90 % njih B737-800 ili A320. Zamisli kako je bilo pre 30 godina - JAT je imao u floti DC-9-32, DC-10-30, B727-200 Advanced, B737-300, a još nisu bili otpisani svi B707-320B. Svi navedeni avioni imaju drugačiji raspored motora - moglo se razaznati sa velike daljine koji je koji.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 22:53
od Geza
Uhvatim pogledom samo par aviona dnevno i to uvek iste. EasyJet, Wizz Air, Air Serbia i ponekad srebrni Aeroflot. Naš Amerikanac se baš glasno čuje u penjanju. Ovo je trenutno aktuelno iznad glave.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 23:15
od snork
Kad je dobra vidljivost i slab vetar, kontrola im daje da koriste smer koji je bliži destinaciji. Meni skoro uvek dolaze sa juga/istoka: iz Tirane, Podgorice, Bukurešta, Turkish, Qatar, Etihad, razni letnji čarteri za Egipat, Grčku, Italiju... Mada se relativno često dešava da zbog smera vetra vidim i one iz Zapadne Evrope ili Air Serbia A330 iz NY.
Kada je loša vidljivost, onda za sletanje uzimaju u obzir i kategoriju za instrumentalni prilaz, koja na Tesli nije ista u oba smera. Mislim da je iz "tvog" smera bolja.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Avg 2019, 23:45
od Skipper
Ji 4Tze napisao:Gde nalazite jeftine avionske karte, gledam cene za npr. Kipar, novembar, ~350USd za nas 5 - je l to ok cena?
H4wkeye napisao: 20 Avg 2019, 16:38
Uh, blago tebi, Ovde u PO poslednjih godina znaju da prolete relativno nisko kad slecu, obicno Turkish, Etihad, AirSerbia i jos par kompanija kada dolaze iz tog pravca, pa su ovde na nekih 3000-3500 metara. Mogu da zamislim da prelecu iznad stana/kuce na 300-400, milina Secam se kad je bio C17, neko je bas snimio of ovih spottera i okacio na YT. Ogroman avion.
Proleću mi uglavnom na par stotina metara od prozora po horizontali i još pat stotina po visini (teško je proceniti koliko, ali pisalo je na onoj mapi što je slao Zuzazu kako ide snižavanje visine kad se prođe tačka JA (Jajinci)). Ono što je zanimljivo je da postoje dani kada recimo celo pre podne svi lete malo južnije, ili malo severnije (bliže meni). Bukvalno svi prave istu "grešku". Posebno kad su sletanja na nekoliko minuta jedno od drugog - kao da ne podešavaju pravac prema navigacionim sredstvima (VOR, itd), već jedan bude neprecizan, a ostali samo prate avion ispred.
Sad više nisam freelancer, ne provodim radni dan u stanu, pa manje gledam avione. Jedno vreme je Embraer 170 na liniji Minsk - Budimpešta - Beograd dolazio sa sever-severoistoka i pravio zaokret na severozapad (prema pisti) tačno iznad moje zgrade. Baš je bio ogroman onako na maloj visini, ali nažalost nisam ga nijednom "ulovio" telefonom.
H4wkeye napisao: 20 Avg 2019, 16:38
Jel i dalje leti Silk Way sa 747? Ja ponekad uhvatim Etihad Cargo 777-200 preleti relativno nisko iznad PO kad dolaze i odlaze, jer ide tim pravcem. Sad kad sam bio, nije bilo nista veceg od 737-800 (Aeroflot) i A320 (AirSerbia). Uhvatio sam i Embraer 195 ja mislim od Montenegro Airlines. Ostalo su bili kombinacija A319/ATR-72.
Silk Way valjda leti, ali od kada je aerodrom izdat Vincy-ju, na novom sajtu nema kargo reda letenja. Ili bar ja nisam uspeo da ga nađem. Problem je i što je većina kargo letova noću. Silk Way je bilo moguće videti leti uveče, kada krene ranije. Ali u svakom slučaju je bilo suviše mračno za slikanje. Znači ja sam ih viđao kada poleću u smeru 12, nekada toliko natovareni i nisko da mi se činilo da bi udarili u Avalu ako bi nastavili istim pravcem i istom brzinom penjanja.
Inače, danas je prilično monotono posmatrati avione, kada je 90 % njih B737-800 ili A320. Zamisli kako je bilo pre 30 godina - JAT je imao u floti DC-9-32, DC-10-30, B727-200 Advanced, B737-300, a još nisu bili otpisani svi B707-320B. Svi navedeni avioni imaju drugačiji raspored motora - moglo se razaznati sa velike daljine koji je koji.
Definitivno. Ja kad sam bio za par sati vecina su bili A319, A320 i B737. Bio jedan Embraer 175 ili 195 od Montengro Airlines i part ATR-72. Ima da se preselim u to naselje tu da bi gledao avione kad sam kuci Ili da kupim plac kod aerodroma.
Nisam ni ja inace uspeo da nadjem cargo red letenja. Etihadov 777 obicno leti danju ali nije regularan. Vidjao sam ga oko 3-4 popodne ali ne leti po nekom ustaljenom rasporedu dana. Cas ga ima cas nema. Planiras li da odes ovamo gde sam ja bio?