snork napisao: 31 Avg 2019, 22:34Ryan i koncept "low cost" kompanije je promenio celo tržište. Nabolje ili nagore - zavisi koga pitate i šta se uzima u obzir.
Ljudima je najbitnije da se prevezu iz A u B, i da plate sto manje. Potrosacki mozak dalje od toga ne radi. I to su shvatili oni koji su izmislili koncept ''low cost''.
Ako je tona goriva oko 500 USD (zavisi od aerodroma i trenutne svetske cene nafte), a B737 do Londona potrosi 6,5 tona minimum (a treba da se naspe bar 2,5-3 tone vise). Ako se dodaju troskovi:
- sletanja i parkinga aviona
- opsluzivanja aviona (utovara i istovara)
- preleta teritorija
- aerodromske takse
- plata posade
- osiguranja
- lizinga aviona po satu leta
I neka je prosecna cena karte u LCC 70 EUR u jednom pravcu po putniku (da ne racunamo onih par sedista po 10 EUR i onih par po 200 EUR, ili sl.), a avion velicine B737 ili A320 ima 190 sedista. I neka mu je punjenje 100% - gde je profit?
Majkl O'Liri nije vlasnik 300 aviona, kao sto ni Ali Sabanci sto nije vlasnik 100 aviona. Oni nemaju nista! Sve je iznajmljeno, od prostorija, preko voznog parka, do aviona. Oni iz price mogu da se izvuku sutra bez ikakvih posledica.
Oni su samo frontmeni grupe ljudi koji su ulozili kapital u LCC kompanije koje im sluze za pranje novca.
Bez obzira sta pricali o bezbednosti, njima je na prvom mestu profit po svaku cenu, Ono sto se gradilo proteklih 100 godina, od brace Rajt na ovamo, a to je da letenje bude pre svega bezbedno - preko noci su usrali i od vazduhoplovstva napravili mulj, kakav ja ovde nemam ni vremena ni mesta da objasnjavam. al' mi dodje da placem.