Re: Koliko troši?
Poslato: 28 Avg 2022, 02:31
Meni na AP nizbrdo na tempomatu bogami ugasi motor.
Meni na AP nizbrdo na tempomatu bogami ugasi motor.
Zadnjih 20 godina visim po autoforumima i mislim da je ovo najglupsa i najopasnija stvar koju sam procitao. 0% logike i razmisljanja.
Nije džaba kod nas Alan Ford bio onoliko popularan.A170T napisao: 27 Avg 2022, 14:55 Vožnja na ler je jako dobra stvar, samo su je malo obesmislili pojavom servo volana. Ugasiš motor i auto se kotrlja maltene besplatno.
Moja rodbina je imala auto pre mene/moje porodice i od kako znam za sebe vozilo se na ler, gde god je teren dovoljno nagnut da bi se točkovi mogli kotrljati bez motora auto se obavezno gasio. Koliko puta se dešavalo da auto stane i da ne bi opet palio motor izilazili smo iz auta da malo poguramo dok dobije zalet i utrčavali opet unutra. Možda će neko misliti da izmišljam, ali tako se živelo. Nije bilo para za mirišljavu jelkicu, već bi pokupili neku bačenu pored puta da bi stojala na retrovizoru radi reda (da ne idem u offtopic).
Sad da se vratim na ovo "Ne bih vozio auto ako sam tolika sirotinja razmišljam o vožnji na ler" (ako sam te dobro razumeo). Mnogi od nas nemaju taj luksuz da se prosto otarase auta tek tako. Postoje roditelji koji zavise od tebe, što za golu egzistenciju što zbog zdravstvenih potreba. Bez tog jednog automobila život bi prosto prestao da funkcioniše normalno. Glupo je osuđivati na daljinu, što se kaže dok ne obuješ nečije cipele i lično osetiš kako živi.
Gasi motor znaci 0 obtaja. Naravno ovo je za automatski menjac, na manuelnom ne ide tako.Saša napisao: 28 Avg 2022, 06:50 Pa formalno sada i gasi (motor) svima, čim je aktivan cut off režim nema sagorevanja u motoru, klipovi se kreću ali pogon dolazi od točkova. No to je kontrolisano gašenje, električni sistemi automobila i svi agregati motora rade, nemaš isključivanje recimo električnog servo volana, kočnice su i dalje u full funkciji itd. Na Puntu ili nekom starijem automobilu (te generacije, od sredine devedesetih pa na ovamo) to da uradiš odmah imaš otežan volan kao na FAP-u, izgubio si servo asistenciju kočenja a njegov sistem nije projektovan da radi punom snagom bez te asistencije i onda imaš možda 20-30% sile kočenja i u velikoj si opasnosti. Isto je čak i na Yugu (sem pominjane 45-ice) ali ti bar volan radi kako treba jer on nema servo. Ovo opet sve pišem zbog razumevanja A170T kako to funkcioniše.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da, pojavom volana sa servo/elektro pomagalima vožnja sa ugašenim motorom u saobraćaju više nije moguća. Moguća je ako je u pitanju neka vuča do majstora, ali tada se auto tek kotrlja i moguće je na vreme manevrisati.Gazu napisao:Nije džaba kod nas Alan Ford bio onoliko popularan.A170T napisao: 27 Avg 2022, 14:55 Vožnja na ler je jako dobra stvar, samo su je malo obesmislili pojavom servo volana. Ugasiš motor i auto se kotrlja maltene besplatno.
Moja rodbina je imala auto pre mene/moje porodice i od kako znam za sebe vozilo se na ler, gde god je teren dovoljno nagnut da bi se točkovi mogli kotrljati bez motora auto se obavezno gasio. Koliko puta se dešavalo da auto stane i da ne bi opet palio motor izilazili smo iz auta da malo poguramo dok dobije zalet i utrčavali opet unutra. Možda će neko misliti da izmišljam, ali tako se živelo. Nije bilo para za mirišljavu jelkicu, već bi pokupili neku bačenu pored puta da bi stojala na retrovizoru radi reda (da ne idem u offtopic).
Sad da se vratim na ovo "Ne bih vozio auto ako sam tolika sirotinja razmišljam o vožnji na ler" (ako sam te dobro razumeo). Mnogi od nas nemaju taj luksuz da se prosto otarase auta tek tako. Postoje roditelji koji zavise od tebe, što za golu egzistenciju što zbog zdravstvenih potreba. Bez tog jednog automobila život bi prosto prestao da funkcioniše normalno. Glupo je osuđivati na daljinu, što se kaže dok ne obuješ nečije cipele i lično osetiš kako živi.
Skroz se slažem sa tobom. Nekako me podseća i na ono "kad je neko toliko siromašan, što i ima decu". Ne želim da preterujem s poređenjima, ali to mi je asocijacija.
I mala primedba. Meni se čini da i sam A170T kaže da s novim automobilima vožnja s ugašenim motorom nije izvodljiva. Kod starijih auta mi se čini da je kod takve vožnje jedina opasnost da se ne pregreju kočnice, i da kod njih od motora nije zavisilo ništa sem da se auto "kotrlja"?