Izmeriti na vagi masu auta, ili pretpostaviti za priblizno.
Izmeriti u direktnom stepenu menjaca, obicno jje to cetvrta kod 5brzinca opseg 60-100km/h ali sa potpuno pritisnutom pedalom gasa tokom celog ubrzavanja.
Iz toga je dovoljno podataka da se izracuna snaga motora, ili bar dobro proceni.
Ima za to gotova excel tabela, tj kalkulacija predefinisana.
Podrazumeva se po ravnom, bez vetra, put bez bocnog nagiba i slicno sto bi moglo imati osetnijeg uticaja.
Na primer, 1.350 kg sa 107KS od 60-100 ubrzava za 10.0sekundi.
Sve u plus minus neka normalna tolerancija.
Ako ubrzava 1.350kg za 7.5 sekundi onda ima ??? KS
Svakako nema istih 107KS...
@cosmo, sto ne bi bio cipovan ako ima DPF i ako je poreklom iz Nemacke, Pa i Nemci su ljudi

, nisu bezveze onolike hiljade firmi tamo koje se bave cipovanjem.
Sto se tice odziva pedale sistem kontrole motora je by wire, to znaci za vozaca da ne komanduje on nogom koliko ce se KS "napraviti" vec softver odlucuje do koje dozvoljene granice moze u tom trenutku da se prihvati zahtev sa pedale gasa.
ekologija itd...price tako da motor i ne treba da bude eskplozivnog utiska u voznji sto se tice fabrike, bitno je da ima maksimalnu snagu na maksimalnim obrtajima a ispod toga da zadovolji CO2 odnosno grama benzina/dizela po kWh pricu.
Ne moze i dobar odziv na gas, i da vuce i cupa a da je snizena i ustrojena potrosnja goriva.