Električni automobili
Električni automobili
Pa to, ko vise prelazi i relativno cesto vozi rute od po 1000 km ne znam kolko je ok da za taj put 4x staje po 30-45 minuta. Za rute do 200 km je ok.
- AleksandarAca
- Postovi: 1116
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
- Lokacija: Beograd
Re: Električni automobili
Dobro, to svakako nije zgodno, slazem se. Ja u te svrhe vozim dizlo
Sent from my SM-S938B using Tapatalk

Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Da ne nagađamo:
https://research.chalmers.se/publicatio ... hatgpt.com
Koga mrzi da čita:
https://research.chalmers.se/publicatio ... hatgpt.com
Koga mrzi da čita:
Postoje korisnici kojima treba 1000km bez pauze i za njih ostaje tehnologija koja se neće dalje razvijati dokle god donosi profit.
Iz dostupnih studija o svakodnevnoj upotrebi vozila, može se zaključiti da je vožnja od preko 1 000 km u jednom danu gotovo nepostojeći scenario za prosečne korisnike, uključujući i nova vozila.
⸻
Šta kažu istraživanja?
• U analizi 10 000 vozila koja su pratila dnevnu kilometražu tokom meseci ili nekoliko godina, ustanovljeno je:
• Vožnja od preko 100 km dnevno se dešava kod prosečno 19 % dana, a čini oko 40 % ukupne godišnje kilometraže.
• Vožnje preko 200 km dnevno javljaju se samo kod 2–5 % dana, i one čine 11–16 % godišnje kilometraže .
• Pod pretpostavkom da je > 1 000 km vrhunski ekstreman slučaj (više nego dvostruko od 200 km), taj scenario praktično ne postoji u svakodnevnoj praksi. Nije identifikovan nijedan značajan segment korisnika koji vozi toliko na većini dana.
⸻
Zaključak
• Procenat novih prodatih vozila kojima ponaosobni vozači prelaze dnevnu rutu od 1 000 km je praktično 0 % — radi se o izuzetno retkim događajima, statistički zanemarljivim u uzorku prosečnih korisnika.
• Čak i prelazak od 200–300 km dnevno je redak, a > 1 000 km pojavljivalo bi se samo u ekstremnim uslovima (transport, specijalne ekspedicije).
- AleksandarAca
- Postovi: 1116
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
- Lokacija: Beograd
Re: Električni automobili
Kolega @mironiko je ostavio ovaj post u drugoj temi, da ga dodam i ovde 
Sent from my SM-S938B using Tapatalk

Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Problem je što samo stavka goriva, tj. brzina točenja, nosi prevagu nad punjenjem.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Električni automobili
Dostupnost, pouzdanost (da radi kada postoji) I kompatibilnost sa karticom kojom punis, autom... I dalje idealni auto za grad i prigradsko posebno u Holandiji.
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Niko ne spominje dnevno putovanje od 1000+km vec elektricno vozilo kao jedino u kuci sa kojim se ide u voznje od po par km dnevno do par puta godisnje na izlete i godisnje od po 600-700 i 1000+km.nidza napisao: 05 Avg 2025, 12:39 Da ne nagađamo:
https://research.chalmers.se/publicatio ... hatgpt.com
Koga mrzi da čita:Postoje korisnici kojima treba 1000km bez pauze i za njih ostaje tehnologija koja se neće dalje razvijati dokle god donosi profit.
Iz dostupnih studija o svakodnevnoj upotrebi vozila, može se zaključiti da je vožnja od preko 1 000 km u jednom danu gotovo nepostojeći scenario za prosečne korisnike, uključujući i nova vozila.
⸻
Šta kažu istraživanja?
• U analizi 10 000 vozila koja su pratila dnevnu kilometražu tokom meseci ili nekoliko godina, ustanovljeno je:
• Vožnja od preko 100 km dnevno se dešava kod prosečno 19 % dana, a čini oko 40 % ukupne godišnje kilometraže.
• Vožnje preko 200 km dnevno javljaju se samo kod 2–5 % dana, i one čine 11–16 % godišnje kilometraže .
• Pod pretpostavkom da je > 1 000 km vrhunski ekstreman slučaj (više nego dvostruko od 200 km), taj scenario praktično ne postoji u svakodnevnoj praksi. Nije identifikovan nijedan značajan segment korisnika koji vozi toliko na većini dana.
⸻
Zaključak
• Procenat novih prodatih vozila kojima ponaosobni vozači prelaze dnevnu rutu od 1 000 km je praktično 0 % — radi se o izuzetno retkim događajima, statistički zanemarljivim u uzorku prosečnih korisnika.
• Čak i prelazak od 200–300 km dnevno je redak, a > 1 000 km pojavljivalo bi se samo u ekstremnim uslovima (transport, specijalne ekspedicije).
Re: Električni automobili
Koliko puta godišnje ideš na izlete od 1000+km?
Sent from my 2112123AG using Tapatalk
Sent from my 2112123AG using Tapatalk
Re: Električni automobili
Evo moj burazer ima u proseku bar 2 takve voznje mesecno, dakle ima takvih slucajeva koji prelaze 50k godisnje. Sad sto vecini ovo radi posao je druga stvar, ja vec gledam opcije kako cu da zbudzim kabl od brojila do parking mesta.
- AleksandarAca
- Postovi: 1116
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
- Lokacija: Beograd
Re: Električni automobili
Mislim da mozes da trazis posebno brojilo do parking mesta, mislim da sam negde nezvanicno procitao da je to "prioritet" ako se radi o instalaciji za EV vozila.
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Mislim da nije sporno da bih probao EV po gradu, samo nemam 25k evra viška za polovnjaka ili 45-50k za novog.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Evo po holandiji od 2020 godišta sa 40k km od 15k eur izbora koliko hoćeš.. A ZOE modeli noviji 2020 od 10k ali dosta njih je sa rentiranje akumulator- oko ga kupuješ ide + 4k valjda
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Poznanik sad uvezao da preproda teslu model 3 performans, 2020. godiste sa 80k km i prodao za 23k. Dakle auto koji ide 11.5s na 400 metara sa relativno malom kilometrazom i realnim dometom od 450+ kilometara i penzionerskim izgledom. Znaci za 23k danas imaš (polovan)auto koji je brži od mercedes SLR-a nekad. Ok malo je sporiji od npr. mclarena f1 al jako je blizu.
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3933
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Električni automobili
Moze da kosta i 10k i da bude brzi od Bugatija mene ne radi ni malo
. Kad ovaj sa snimka nabraja sve ove kao lose stvari za SUS motor, pa ja ga zbog svega toga i volim. Zvuk, gomila pokretnih delova rade sinhronizovano, ulje, benzin, ekspozije u motoru
. Bez toga mogu komotno i da se prebacim na skroz autonomnu voznju. Samo jedan elektro auto sam vozio u zivotu i to bas tu teslu 3 performance. Bilo mi zanimljivo prva tri puta kad sam stisnuo jaci gas i to je to.
Za pomocni mali gradski auto nemam nista protiv.


Za pomocni mali gradski auto nemam nista protiv.
Poslednja izmena od Kornjaca Rade u 05 Avg 2025, 17:03, izmenjeno 1 put ukupno.
- zdushan
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Električni automobili
Ja bih uzeo odmah neko malo E sranjce kao drugi auto umesto Yarisa (ženomobil koji ja ionako vozim po gradskim relacijama kad god mogu) ali ona neće ni da čuje 
Razlog je što bi morala da udje u u garazu, a to je za nju veliki nono, plus da ga ušteka ma idi begaj... Dizaster...
A 3 auta mi je vec overkill
Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Razlog je što bi morala da udje u u garazu, a to je za nju veliki nono, plus da ga ušteka ma idi begaj... Dizaster...
A 3 auta mi je vec overkill
Sent from my SM-S918B using Tapatalk