Stranica 74 od 76

Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 03 Jun 2015, 21:45
od dag81
Bas goblin pisao za A4 B8 mali servis komplet 35.000, prednji diskovi i plocice 45.000 tp je 80.000din u ovlascenom.

Za 80.000 din sa kvalitetnim delovima odradis sve diskpve i plocice za 200e , veliki servis sa servisom ulja za 300e, i oteras auto na detajling vrhunaki da izgleda kao nov. Ostaje jos plivajuci zamajac 500e i vozi jps 100.000 sa min ulaganjem. Ovo vazi ako uzmes B8 sa 150-200.000km.

Ako vec pricamo kako je nov auto toliko povoljniji za odrzavanje, a polovnjak kosta 3000e za god dana, bar u Srbijo.

Ali ostaje novo je novo i pitanje vredi li toliko koliko kosta mesecno/godisnje i da li se toliko vise zaista dobija.
Mada sto rece Rakhil bilo bi normalno kupovati novo, ali gledamo i ek situaciju u zemlji.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 03 Jun 2015, 21:52
od Ji 4Tze
A što bi npr. kupili nov automobil kad polovan košta bar duplo manje a jednako je pouzdan? Kad se već kešira.
Evo puni oglasi ponuda kredita i na polovnjacima (u saradnji sa blablacredi agricolala)

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 03 Jun 2015, 22:03
od ljubitelj
@tdi,
Novi auto su delovi besplatni, nema troska dodatno za odrzavanje jer je trosak odrzavanja vec unapred placen za nekoliko godina.

Polovan auto ako nije bas u nekom zapustenom stanju, za godine i kilometraze koe se pominju ne bi trebao da ima ikakav kvar osim redovnog odrzavanja i zamene potrosnih elemenata tipa kocnice, akumulator, mozda amortizeri, izduv i slicno.

Pre 250k ne bi trebalo ocekivati kvar tipa turbina, kvacilo, zamajac, brizgaljke i slicno sto se obicno jednom pokvari odnosno promeni u radnom veku auta do 400.000km.

Ono gde bi se mogli ocekivati kvarovi su poneki senzor necega, razne plastike koje popucaju na Suncu tokom vremena,i slicno sto je posledica samog protoka vremena.

Sto se krace u posedu ima neki auto to je relativno veci udeo troska odrzavanja, kada se auto zadrzi 10 godina bilo novi bilo polovni prosek godisnjeg troska je manji tj trosak se rasteze na duzi vremenksi interval.

Trosak amortizacije proresivno opada sa vremenom i najveci je na novom autu do oko 7 godina.
U toj amortizaciji je i najveca razlika u ukupnom trosku, daleko prevazilazi vanredno odrzavanja i potencijalne kvarove.

Moja iskustva su takva, a imao sam i nove i polovne automobile.

@aca, posto pitas navescu ali moja kalkulacija je malo specificna jer ja duze imam u posedu auto.
Novi auto je kostao 57.400 DEM, ja sam ga kupio za 5.000 EUR starosti 11 godina. Registracija, prenos 400 EUR
Izgubio je na supstanci oko 46.OOO DEM tokom amortizacije.

U mom posedu je 10ta godina, od kvarova sam do sada imao 600 za to vreme. Rad nisam uracunao jer nisam ni koristio usluge servisa jos.

Oko 60 evra prosecno godisnje ide na nesto sto nije redovni godisnji servis. Godisnji servis je 40 evra.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 03 Jun 2015, 22:13
od Floyd
AcaKayak napisao:Ja znam da sam ja sa svim svojim autima uštedeo u odnosu na nov, nemam šta ni da se pravdam kad nisam nimao nikada ni jedan kvar, osim 335i zamene vanosa koja je bila 80e.
Koliko vremena i koliko km si vozio 335i?
Ti kupis sportski auto za zezanje koji promenis za drugi posle pola godine a za svakodnevne potrebe koristis nov dizel ili hibrid i onda ces nekom, ko kupi nov auto, da "zapusavas" usta...

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 16:54
od Xepoj87
Brate, dzaba se prepirete. Nekada se polovnjak bas isplati, nekada se malo isplati, a u ekstremnim slucajevima cak i bude skuplji.
Ne bih kupio polivnjaka, ako cu da ustedim 5 soma na cenu kola od 40. Da ustedim 20 i vise soma, bez razmisljanja.
Nidza navodi svoj primer, za model koji se ne pravi vec par godina, gde je logicno da je jeftino odrzavanje.
Ja cu reci da bih bio srecan da prolazim sa 1000e godisnje za odrzavanje, a verujem i mnogi ovde, plus se i moj auto ne pravi vec godinu dana.
Nidza vozi 95% otvoren put, a ja grad, pa je i tu situacija jasna, jer nema sanse da bi bilo isto da drugacije vozimo.

Meni logika polovnjaka ne sluzi da ustedim, vec da kupim bolji auto za pare koje imam, ali ja nemam svoju porodicu, svoje troskove i sliCno, pa mogu tako da razmisljam :)

Sent from my Sony

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 17:27
od TDI
ljubitelj napisao:@tdi,
Novi auto su delovi besplatni, nema troska dodatno za odrzavanje jer je trosak odrzavanja vec unapred placen za nekoliko godina.
Znam da imas garanciju na neke delove kad kupis novi auto. Ali bas da je svo odrzavanje besplatno neki vremenski period od nekoliko godina, to nije. I uslovljen si da sve to radis u ovlascenom servisu koji blago receno ,,dere,,. Koliko sam tu para izgubis...

I svi se nesto lože na te ovlašćene servise kao da tamo rade najbolji majstori...Sto je uglavnom netačno.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 17:37
od Xepoj87
Nekima je svo.odrzavanje besplatno, kao Mercedesu i Bmwu recimo.
Prednost ovlascenih servisa je sto su obavezni da daju racun, da stoje iza svog rada, da postuju garanciju na zamenjene delove... U neovlascenom je to sve kocka.

Sent from my Sony

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 17:54
od nidza
Xepoj87 napisao:.

Meni logika polovnjaka ne sluzi da ustedim, vec da kupim bolji auto za pare koje imam, ali ja nemam svoju porodicu, svoje troskove i sliCno, pa mogu tako da razmisljam :)

Sent from my Sony
Šta je ovo nego ušteda? I ja isto, sa tom razlikom da kupujem auto gde me potencijalno najcrnji trošak ne može poremetiti u redovnom životu ni mrvu.

@Aco, napravio sam paušalnu kalkulaciju sa više nego ogromnom uštedom. Neki se jesu složili sa tim, neki ne.

Ne slažem se uopšte da je razlika u eksploataciji novog i polovnog KOD NAS uporediva. Od svakog pravila će uvek biti izuzetaka.

Druga stvar, na novom autu bih đavola mogao da se igram sa bilo kakvim modifikacijama i unapređenjima.



Tapatalk

Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 17:55
od dag81
Golf 6 2012 dizel 300e mali servis na 60.000km pa vi vidite, u NS.
Ubili su sa cenom. Znaci za 150.000km to je 3.000e samo na ulje i filtere.
Sa dobrim aftermarket delovima to ne izadje 1000e.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 17:58
od Day Walker
nidza napisao:
Druga stvar, na novom autu bih đavola mogao da se igram sa bilo kakvim modifikacijama i unapređenjima.



Tapatalk
Ma mozes bre, i ti kao kupac diktiras neke uslove.
Ja sam bez ikakavog straha promenio farove i stavio xendzu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 18:07
od nidza
Ajde zameni vešanje, izduv, mapu? Nema šanse.

Tapatalk

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 18:10
od Xepoj87
Pa kupis odmah auto kakav ti odgovara, a ne od dede da pravis decka :)

Nidzo, kako je usteda, ako ja 40.000e koje imam, dam za Bmw 6, umesto za novog Bmwa 3?
Nema to veze sa ustedom.

Sent from my Sony

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 18:13
od nidza
Ne treba to tako da gledaš, ušteda je u odnosu na nov 6 ili nesto iz te klase.

Tapatalk

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 18:18
od Uroš S.
methane.master napisao:
Heinz napisao: Onaj od 140 KS (150) je potpuno nov, ako se ne varam.


Znam da je vraćen kaiš umesto lanca, ne verujem da je čačkano mnogo dalje od toga. Jbg shit happens.
Jeste, jedno 7-8 baš baš velikih izmena. Praktično je blok ostao.
Nidzo Stilo nije dobar primer nizašta, fail od auta u svakom pogledu.

Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jun 2015, 18:39
od Day Walker
nidza napisao:Ajde zameni vešanje, izduv, mapu? Nema šanse.

Tapatalk
Zasto bi menjao izduv ili vesanje?
Ako mislis na nize opruge, ne znam da li je iko ikad imao problema sa garancijom u vezi toga.

Isto tako ne verujem da bi iko ista rekao za izduv koji ne znam sta moze da poremeti na novom autu.

Sent from my iPhone using Tapatalk