Nista neubocijano niti strasno, uglavnom lako resivo.
Vesanje uvek ima povrsinsku koroziju i ne zasticuje se premazima tipa lakiranje, bitumen, vosak i slicno.
Bitna je povrsinska obrada materijala koja je sprovedena u fabrici, i nema drugog nacina tj sam kvalitet materijala je glavni faktor.
Ali, veoma lako se otklanja tako sto se kupi za 130 dinara 1 litar dizela i uzme neka stara ostra cetka. I onda dobro natopi taj povrsinski sloj, i to ponavlja po potrebi vise puta.
Ukoliko se zeli brzi metod uz vise novca upotrebi se WD40 ili slicno sredstvo kojim se naprska i vrlo brzo u roku od 15tak minuta se sanira ta povrsinska korozija i ostaje zastitni film.
Mazanje sa dizelom/naftom je decenijama primenjivan metod konzervacije i zastite od korozije u vojskama sirom planete, i veoma je efikasan metod.
Saša napisao:Upaliće sigurno ako ga pališ tako ključem, tu nema sumnje, nego je i meni čudno kako se nije ugasio kada je udario u taj drugi auto. Pa nije to ULT, ima slabašnih 60 konjića. E sad, da li je i verovati tom očevicu da je motor stvarno radio, odnosno nije samo anlasovao?
Nije se ni upalio motor, nije se ni mogao ugasiti. Za 200cm koliko se navodi da je presao, uz aktivan motor ne treba ni 3 sekunde. Punto ima mnooooogo manje, mozda oko 6-8KS, kakvih crnih 60 konjica na leru.
Ne treba verovati u bajke pored apsolutno jasnih cinjenica. Punto NE MOZE da upali motor bez originalnog kljuca u bravi u stanju kakvom napusti fabriku. Pise i u zvanicnoj Fiat dokumentaciji, ko ne veruje iskustvu.
Realni scenario je da je nastao kratak spoj na kontaktu 30 i 50 anlasera, da je auto pokrenut iz mesta dejstvom anlasera preko menjaca, da je auto zaustavila prepreka koju nije mogao da savlada anlaser koji ima 0.8 - 1.3KS obicno, da je anlaser time upao u blokadu, pregrejao se ako je dugo radio u tom rezimu.
Ili se akubaterija pregrejala i zapalila jer je bila opterecena anlaserom koji vuce 100A (kada je u takvoj blokadi okretanja), zapalio se sto je sasvim uobicajeno kada prokljuca kiselina i dalje krenuo pozar.
Motor nije sasvim sigurno radio jer nema nijednog razloga za to, nema preduslova. Ma sta ko pricao subjektivno objektivne cinjenice su neumoljive. Nema tu nikakve misterije...prosti sled uzrok-> posledica koji je ponovljiv, i moze se reprodukovati kao pravilo.
Da li je samo od sebe, slucajno ili je neko namerno pomogao je sasvim drugo pitanje.
edit- ocekivao sam da nema potrebe ponovo se vracati na vec razjasnjeneo, kako je moguce aktivirati motor ispravnog Punta, i da ne moze samo od sebe to da se dogodi.