Najveca sila na tocku je kada je moment motora najvisi, ali kada pricamo o istoj brzini-prenosnom odnosu menjaca. Svi ovi vucni dijagrami su prakticno karakteristika momenta motora, samo odgovarajuce deformisana zbog prenosnih odnosa.dragan napisao:
Ovde jedino treba ispraviti ono što je Dragvorl gore napisao, ili ko već - najveći moment na točku je u tački najvećeg momenta motora, a najveća snaga na točku u tački najveće snage motora, logično, i najveće ubrzanje je u tački najveće snage a ne momenta motora.
Šta je snaga, a šta obrtni moment?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24696
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nije moment najveći kad je snaga najveća, samo se to ne vidi sa onog grafika jer je kriva prilično ravna. Evo u brojkama kako to obično izgleda, već sam kačio ali džabe 
Jedan turbo

Jedan atmo

Za to šaltanje sam pitao jer se lepo razlikuju ove dve kombinacije karakteristika motora i transmisije. Kod prvog se šalta u blokadi a kod drugog od druge brzine naviše u tački preseka krivih...
Sent from my D5503 using Tapatalk

Jedan turbo

Jedan atmo

Za to šaltanje sam pitao jer se lepo razlikuju ove dve kombinacije karakteristika motora i transmisije. Kod prvog se šalta u blokadi a kod drugog od druge brzine naviše u tački preseka krivih...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ali ovo ti je bez koriscenja menjaca (te poredis i stvari pri razlicitim brzinama kretanja auta sto nema mnogo znacaja), da ubacis menjac imao bi ono sto ti kazem, za svaku brzinu kretanja auta (tj broj obrtaja tocka), menjac treba da bude u stepenu gde se motor vrti na max snazi, tada je moment na tockovima max.
Na kraju krajeva, snaga na tocku i moment na tocku ti je jedno te isto, samo podelis sa brojem obrtaja tocka koji zavisi od brzine kretanja. Samo zasto bi poredio podatke za razlicite brzine kretanja?
Pravo da ti kazem bilo mi na pocetku zabavno, posle sam vec malo odlepio. Kad pocnem da grizem usnu dok kucam post znaci da mi je pao mrak na oci, a grizo sam se
Na kraju krajeva, snaga na tocku i moment na tocku ti je jedno te isto, samo podelis sa brojem obrtaja tocka koji zavisi od brzine kretanja. Samo zasto bi poredio podatke za razlicite brzine kretanja?
starac vujadin napisao:Nisi ni tada bio sam, nego si dobro hendlovao problematiku...rekao bih i da si uživao na neki način u tomeNema potrebe da se plebiscitarno izjašanjavamo ko je za koga.
Pravo da ti kazem bilo mi na pocetku zabavno, posle sam vec malo odlepio. Kad pocnem da grizem usnu dok kucam post znaci da mi je pao mrak na oci, a grizo sam se

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Only wayIvan napisao:Oba do blokade
Послато са GT-N7100

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
To sto sam napisao pise u svakom udzbeniku iz fizike. I tacno je za svaki SUS motor. Zato je podatak o max snazi bez odgovarajucih navedenih obrtaja dobar samo za procenu maksimalne brzine kretanja vozila.nidza napisao:Mislim da se ne razumete ili neko ne zna problematiku kako treba ovde.
Maksimalna snaga ne zavisi od pritiska papučice gasa samo, nego i odgovarajućih obrtaja - bar sam ja tako skontao čoveka šta je napisao i potpuno je u pravu. Motor koji ima maks snagu na 6000rpm neće je imati na 3000rpm, koliko god pritisnuo papučicu gasa.
Nijedan proizvodjac automobila ne daje max snagu bez obrtaja. Prosto da prostije ne moze biti. Snaga i obrtaji nisu nista drugo do drugacije napisana velicina obrtni momenat.
Dobro si razumeo,
Za SUS motor ne moze kao kod elektromotora da se barata snagom bez obrtaja za opis perfomansi.
Dobro mislis, neko ne razume sta je ono sto pokrece tockove, i sta predstavlja max snaga kod SUS motora.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne znam da li je strasnije sto ne konta sta je sta kod SUS motora ili sto veruje da su kod elektromotora snaga i obrtaji nezavisni...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne znam zašto imaš potrebu da uniziš sagovornika, kada si do pre par meseci ti tvrdio da el. motor ima konstantan momenat. I sad si odjedared stručnjak za el. motore, i ne znaš šta je strašnije.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
dragvorl napisao:Oci si nam otvorio.
Jedno ,,hvala'' nikoga ne bi ubilo

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24696
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Jos da saznamo i za sta? 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Iskljucivo kad sami to traze i kad prvi pocnu kao ti sada...perfiko napisao:Ne znam zašto imaš potrebu da uniziš sagovornika, kada si do pre par meseci ti tvrdio da el. motor ima konstantan momenat. I sad si odjedared stručnjak za el. motore, i ne znaš šta je strašnije.
Posto si se pokazao u ovoj temi, ne kontas sta je snaga, sta obrtni moment, kvacilo po tebi ne treba da proklizava pri promeni brzine i polasku auta (iako je ovo sva poenta kvacila) sad ti je samo zelja da makar jednom pokazes da nisam u pravu.
Umesto toga bolje da si malo procitao nesto elektro motorima i kako izgleda karakteristika asinhronog motora sa regulacijom frekvencije i napona te bi shvatio zasto sam rekao da ima konstantan moment jer u najvecem delu karakteristike ima a najcesce se motori koriste samo u tom delu (Tesla je izuzetak pa si jedva docekao, da su hteli mogli su napraviti da bude konstantan u svim rezimima voznje...)
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Napisao sam i to već, ovo jeste za iste brzine kretanja jer se radi o automobilima sa istim prečnikom točka, i imaju gotovo identičan broj obrtaja točka. Zato sam ovde izostavio onu treću tabelu jer je tamo drugi prenos i broj obrtaja točka je skoro 25% veći, mada se i to može korigovati lako, vrednost momenta na točku se koriguje za toliko ali sam hteo da izbegnem komplikacije.Laki021 napisao:Ali ovo ti je bez koriscenja menjaca (te poredis i stvari pri razlicitim brzinama kretanja auta sto nema mnogo znacaja), da ubacis menjac imao bi ono sto ti kazem, za svaku brzinu kretanja auta (tj broj obrtaja tocka), menjac treba da bude u stepenu gde se motor vrti na max snazi, tada je moment na tockovima max.
Na kraju krajeva, snaga na tocku i moment na tocku ti je jedno te isto, samo podelis sa brojem obrtaja tocka koji zavisi od brzine kretanja. Samo zasto bi poredio podatke za razlicite brzine kretanja?
Snaga na točku je u relaciji sa momentom na točku, to smo apsolvirali, ali moment je najveći na rpm motora gde je max moment, kasniji porast snage ide na konto porasta rpm, ivan je već spomenuo, moment tu oada slabije nego što rastu rpm, pa se između tačke max momenta i max snage po formuli snaga povećava iako moment pada...
Nadam se da se slažeš

Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nisam stručnjak, ali radim sa ljudima koji jesu. Po njima je kriva torka elektromotora linija koja se spušta ka X-osi.

http://lancet.mit.edu/motors/motors3.html
Baš ovako kako objašnjavaju ovi iznad, neki tamo MIT.

http://lancet.mit.edu/motors/motors3.html
Baš ovako kako objašnjavaju ovi iznad, neki tamo MIT.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pa koliko na brzinu razumem slazem se sta pises, samo mi nije bas jasno zasto kazes da je za iste brzine kretanja jer u onim tablema sto si kacio jedno od polja je upravo broj obrtaja tocka sto mu dodje brzina kretanja a ona se razlikuje izmedju tacaka.dragan napisao:Napisao sam i to već, ovo jeste za iste brzine kretanja jer se radi o automobilima sa istim prečnikom točka, i imaju gotovo identičan broj obrtaja točka. Zato sam ovde izostavio onu treću tabelu jer je tamo drugi prenos i broj obrtaja točka je skoro 25% veći, mada se i to može korigovati lako, vrednost momenta na točku se koriguje za toliko ali sam hteo da izbegnem komplikacije.Laki021 napisao:Ali ovo ti je bez koriscenja menjaca (te poredis i stvari pri razlicitim brzinama kretanja auta sto nema mnogo znacaja), da ubacis menjac imao bi ono sto ti kazem, za svaku brzinu kretanja auta (tj broj obrtaja tocka), menjac treba da bude u stepenu gde se motor vrti na max snazi, tada je moment na tockovima max.
Na kraju krajeva, snaga na tocku i moment na tocku ti je jedno te isto, samo podelis sa brojem obrtaja tocka koji zavisi od brzine kretanja. Samo zasto bi poredio podatke za razlicite brzine kretanja?
Snaga na točku je u relaciji sa momentom na točku, to smo apsolvirali, ali moment je najveći na rpm motora gde je max moment, kasniji porast snage ide na konto porasta rpm, ivan je već spomenuo, moment tu oada slabije nego što rastu rpm, pa se između tačke max momenta i max snage po formuli snaga povećava iako moment pada...
Nadam se da se slažeš
Sent from my D5503 using Tapatalk
Nidzo, ovo je jednosmerni motor, cak i tu imas vise tipova jednosmernih motora koji imaju znacajno razlicit izgled karakteristike.nidza napisao:Nisam stručnjak, ali radim sa ljudima koji jesu. Po njima je kriva torka elektromotora linija koja se spušta ka X-osi.
http://lancet.mit.edu/motors/motors3.html
Baš ovako kako objašnjavaju ovi iznad, neki tamo MIT.
Generalno ne postoji jedna univerzalna karakteristika elektromotora jer ih ima dosta vrsta i jos vise nacina regulacije koji potpuno menjaju karakteristiku.
Ovo je perfiko izvadio iz secanja sto je jednom nesto sto sam napisao sa Teslu S bilo netacno (ocigledno mu je to veliki zivotni uspeh pa mu ostalo u lepom secanju). Tesla ima asinhroni naizmenicni motor sa vrlo naprednom kontrolom u sustini menja se napon i frekvencija napajanja i sa tim je moguce moment drzati konstantnim sve do nominalne brzine motora, tada se sa konstantnog momenta prelazi na mod kontrole gde se odrzava konstantna snaga (time moment opada) da bi se izbeglo ostecenje motora.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Da, Tesla je izuzetak.Laki021 napisao: Iskljucivo kad sami to traze i kad prvi pocnu kao ti sada...
Posto si se pokazao u ovoj temi, ne kontas sta je snaga, sta obrtni moment, kvacilo po tebi ne treba da proklizava pri promeni brzine i polasku auta (iako je ovo sva poenta kvacila) sad ti je samo zelja da makar jednom pokazes da nisam u pravu.
Umesto toga bolje da si malo procitao nesto elektro motorima i kako izgleda karakteristika asinhronog motora sa regulacijom frekvencije i napona te bi shvatio zasto sam rekao da ima konstantan moment jer u najvecem delu karakteristike ima a najcesce se motori koriste samo u tom delu (Tesla je izuzetak pa si jedva docekao, da su hteli mogli su napraviti da bude konstantan u svim rezimima voznje...)

Pride ovaj dijagram objašnjava zašto Tesla posustaje u ubrzanju upravo kada dostigne max snagu, a ti tvrdiš suprotno.
Ovo za kvačilo, ne verujem sa si od mene čuo, jer ja tvrdim da ono i spojeno ima mikroklizanje. I nemam ništa protiv da se sad doktori opšte prakse i nasmeju dobro na tu konstataciju.
Sve što sam u ovoj temi napisao je baš kao što sam napisao, e sad da li je to tačno ili nije...recimo da forum uopšte ne smatram merodavnim da to proceni.
Ako ga ti smatraš merodavnim da proceni tvoje znanje, onda to možda i jeste.

Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Smorili ste uvođenjem lične note u (nekad) zanimljivu diskusiju.