Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5698
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od dunx81 »

Da se osvrnem samo na javne nabavke kad smo ih vec spomenuli. One su jedan legalan nacin diskriminacije. Naruciocu se daju razresene ruke da diskriminise koga i kako hoce,od zahtevanih karakteristika dobra do nacina bodovanja. Unapred se dogovori sa zeljenim ponudjacem, kao stavku zahtevane teh.karakteristike prepise njegov katalog i mozes se slikati.
Ogradi se klauzulom da ce te odbiti ako se u brucu ne slazes sa onim sto trazi i cao.

Mozda cu smoriti al evo bas cu kopirati primer iz tendera za nabavku buldozera za jednu od nasih jp.

ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ
Габарити

- тежина основне машине минимум 12.500 кг,
- укупна дужина булдозера опремљеног ВПАТ ножем максимално 5.000
мм,
- клиренс булдозера најмање 360 мм

Мотор

- са хидроелектронским системом убризгавања горива и електронским
системом стартовања 24 V,
- да задовољава ТИЕР IIIa стандарде ЕУ о емисији издувних гасова,
- минимум 6 цилиндара, минималне снаге 125 КС, са турбопуњачем,
радна запремина мотора мин. 6,5 литара,
- стандардна опрема укључује дувајући филтер ваздуха, водену пумпу,
пумпу горива, модуларни хладњак, сепаратор воде од горива,
електрични грејач ваздуха за стартовање при хладном времену,
- филтер ваздухада има сервисни индикатор видљив у кабини,
- електронски лимитатор брзине кретања,
- алтернатор мин. 95 Амр.

Трансмисија

- електронски регулисана хидростатичка трансмисија са могућношћу
неограниченог броја промена степена преноса,
- да обезбеди опсег брзине кретања од 0 со 10 км/х напред и назад,
- да обезбеди независни погон на обе гусенице,
- машина да има електронску контролу хидростатичке трансмисије.

Управљање

- комплетно управљање кретањем помоћу једног електро-хидрауличког
JoiSticka,
- помоћу две клипно аксијалне пумпе променљивог протока,
- са могућношћу окретања ланаца у супротним правцима.

Погонски склоп

- потпуно затворен,
- модуларног дизајна, због лакшег одржавања,
- изолован и заштићен од спољашњих утицаја.

Доњи строј

- ролне трајно заптивене, ротирајуће,
- минимално 7 ролни на свакој страни,
- водећи точак са централним газиштем,
- трајно заптивене и подмазане преноснике,
- хидраулички затезач ланца,
- минимална ширина газних папуча 700 мм,
- минимун дужине гусеница на тлу од 2.600 мм.

Хидраулика

- пумпа променљивог протока осетљива на оптерећење која подешава
проток према потреби,
- комплетно затворен и заштићен хидраулички систем,
- проток хидрауличке пумпе од минимум 180 л/мин,
- једноручни систем управљања радним алатима (ножем, рипером),

Нож

- ВПАТ нож са решетком за манипулацију отпадом, померљив напред-
назад, горе-доле, и у страну,
- минимална ширина ножа 3.000 мм,
- минимални тилт ножа 460 мм,
- минимална дубина копања 470 мм,
- минимални клиренс подигнутог ножа 900 мм,
- минимални угао закретања ножа 25 степени.

Остало

- модуларна кабина са FOPS/ROPS заштитом опремљена и клима
уређајем,
- ваздушно огибљено седиште, комплетна радна светла са заштитом,
- сви поклопци са кључем (систем заштите од крађе),
- систем електронске регулације и праћења рада машине из кабине,
- еколошки испусти за уље,
- ниво буке у кабини максимално 72 dB,
- запремина резервоара за гориво минимално 280 литара,
- упутство за руковање и одржавање на српском језику,
- комплетно сервисно одржавање машине у периоду од 12 месеци

I onda napomena gde stoji:

Понуда се неће ни разматрати, односно биће одбијена уколико понуђено добро
не одговара у потпуности техничким спецификацијама, односно техничким
карактеристикама доставлјеним у документацији.


Alternator ne bude 95 vec 96 A i moze da ti kaze zdravo dovidjenja iako si jeftiniji. Al nema veze,budzetski su novci...

Bukvalno ima pravo da te odbije zbog jednog mm, A, kg....
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nuk »

Kad vec pomenu Filipovic porez i kineze, ta prica ima duboku pozadinu.
Cuo sam price speditera koji su radili sa njima tj. Njihovom robom da se njima uzimaju zesci haraci i to na nekoliko nivoa prilikom uvoza robe koja na kraju prodje onako, pola- pola. To i jeste jedan od razloga zasto ni oni vise nisu jeftini kao sto su bili a verovatno i zasto im se tolerise to sto rade i kako rade

TT post
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od samo polako »

Ima toga sa Kinezima dosta...

Apsurd je da kod Kineza imaš Arilje veš po pristupačnoj ceni.
Kako se to desilo?

I Filipoviću evo ja te podržavam , samo što smo mi u manjini ostatak društva, ne mislim na forumaše, je u totalnom rasulu sa razumom i svim drugim!

I još nešto.
Mislim da niko ovom narodu ne želi da kaže neke istine.
Istine da su moćnici odredili da mi budemo zemlja poljoprivrede, da imamo za sebe hranu, ponešto izvezemo i od toga kupimo proizvode koje će moćnici proizvoditi u svojim industrijski bogatim zemljama.
Eventualno da se neki pogoni presele zbog niže cene rada ali samo dok je to niža cena rada kao što je slučaj sa Fiat-om, Gorenjem itd.
Ali da mi nešto razvijamo, jednostavno neće nam dozvoliti na razne načine.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
stefanan
Reactions:
Postovi: 9520
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od stefanan »

Филиповић napisao:Па сети се цен код Кинеза када су тек дошли у Србију!
Нисмо могли да верујемо колико је јефтино!
То је био тај почетни контигент робе, касније је све дошло нба своје место што се тиче цене, али тада је Нови Пазар већ отишао у пропаст.

А НАЈБИТНИЈЕ ПИТАЊЕ ЗА НАШУ ДРЖАВУ ЈЕ - ЗАШТО КИНЕЗИ НЕ ПЛАЋАЈУ ПОРЕЗ И ЗАШТО ИМ НЕ ЗАТВАРАЈУ РОБНЕ КУЋЕ ЗБОГ НЕИЗДАВАЊА ФИСКАЛНИХ РАЧУНА?!?!?!

Ја увек тражим рачун од њих, али ја сам један од сто који то чине...
Sa ovim se ne slazem,evo bas drug juce bio u zemunu u robnoj kuci i prica sa mnom telefonom (ja mu rekao da mi uzme punjac za mob u kolima,300 din) i cujem ga kako placa,odlazi i kineskinja ga zadrzava da bi mu dala racin,ako ne radi da moze da zameni... Ja najcesce ne uzimam racun,mislim nije da kupujem nesto cesto i mnogo kod njih ali svratim jednom u par meseci kad mi trebaju papuce ili tako neka glupost,i koliko sam primetio skoro uvek kucaju racun. Takodje nikad nisam imao problem ni sa vracanjem stvari,jer ne radi,baguje,malo su, iako nemam racun. Posteniji su kinezi svaka im cast.
A znam i coveka koji im izdaje kuci gde zive,kaze da su za par godina koliko su tu samo par puta kasnili sa placanjem kirije. I to najavi da nece imati da plati,vec da ce za 2 ili 3 dana tek moci
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nikaragva »

Ih, pa ja ne znam nijednu kinesku prodavnicu gde su mi dali racun, a bas sam ih mnogo posetio. U Backoj Palanci ih bas dosta ima.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15382
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od pedja »

I redovno se prave blesavi. Uzmu pare i vicu sledeci...

Jedno vreme, kod stare firme, kisobrani su bili 100din ili 120 sa fiskalom :rofl:
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nikaragva »

Kod nas, ako je radnik prijavljen i prima platu preko racuna, posto je minimalac oko 21000din, onda je duzan kada mu kinez uplati platu, da vrati kusur, posto je njegova plata manja, ako je manja, a uglavnom jeste. Cak i 10,000.
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od samo polako »

To se zove plata sa kusurom...i nije samo Kineska fora to mnogi naši isto rade a sve pod izgovorom da bi firma mogla da radi.
Dakle hoćeš da nam firma radi-(kao) investiraj deo plate u nju
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Paja »

dunx81 napisao: Alternator ne bude 95 vec 96 A i moze da ti kaze zdravo dovidjenja iako si jeftiniji. Al nema veze,budzetski su novci.
Nisi u pravu.
Ovo je upravo primer onoga što sam pisao sa Filipovićem da je u Srbiji jako malo ljudi koji stvarno znaju da rade nabavke.
U tvom primeru prošao bi svaki akternator jači od 95 A jer se traži minimum 95 A.

S druge strane slažem se s tobom da su verovatno prepisane karakteristike konkretnog modela koji naručilac hoće, ali i u ovom slučaju bi moglo da se ide na diskriminaciju. Da li bi se u tome uspelo ili ne je dugo da objašnjavam. Ako ti bude trebalo neko pojašnjenje javi se preko PP.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15382
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od pedja »

Pa vidjao sam ja papire u kojima se navode dimenzije laserskog stampaca.
Dakle, definisali su kojih dimezija treba da bude, i to min-max. Razlog? Pa da bi se uklopio u prostor (satro).
Gle cuda, samo jedan model zadovoljava uslove :mrgreen:
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24714
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od dragvorl »

Uroš S. napisao: Dragane, ko je proizvodio motore za te naše avione i za T84? Ne pokušavam da budem sarkastičan, nego ne znam, a čini mi se da nismo mi?
Proizvodilo se po UK licencama (nisam siguran da li RR ili druga marka) motori za avione, naravno starije generacije u SFRJ, znam sigurno, jer su se u livnici u Adi lili elementi za motore, licno sam pricao sa covekom koji je bio sef pogona. Pravilo se svasta, ali uvek je to bilo sa desetak godina kasnjenja, zato se i izvozilo na neka slabija trzista. Ne kazem da mozda nije bilo i naprednih resenja, ali sve sumnjam da smo generalno bili na nekom previsokom nivou i onda.
Nego, kad smo krenuli sa Kinezima, kod njih se i dalje proizvodi dosta robe, ali cesto kajmak ne skidaju oni nego drugi, za koje rade, primer je tehnika razna. Iphone se proda za lupam 600 necega, oni naprave i zapakuju to za 30 necega, ostalo ode drugde. I onda oni naprave 50 milijardi majica, a opet uvezu skupi avion. A opet, neke sofisticirane proizvode jos uvek ne prave na tom nivou da su egal konkurencija. Primer su putnicki avioni, medicinska oprema, itd...znam, znam, razvijaju, bice jednom...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5698
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od dunx81 »

paja napisao:
dunx81 napisao: Alternator ne bude 95 vec 96 A i moze da ti kaze zdravo dovidjenja iako si jeftiniji. Al nema veze,budzetski su novci.
Nisi u pravu.
Ovo je upravo primer onoga što sam pisao sa Filipovićem da je u Srbiji jako malo ljudi koji stvarno znaju da rade nabavke.
U tvom primeru prošao bi svaki akternator jači od 95 A jer se traži minimum 95 A.

S druge strane slažem se s tobom da su verovatno prepisane karakteristike konkretnog modela koji naručilac hoće, ali i u ovom slučaju bi moglo da se ide na diskriminaciju. Da li bi se u tome uspelo ili ne je dugo da objašnjavam. Ako ti bude trebalo neko pojašnjenje javi se preko PP.
Pogresio sam,htedoh napisati npr 94 A ili nesto manje. Konkretno nas su u jednom slucaju odbili jer su gusenice siroke 55 umesto 60cm iako je specifican pritisak na tlo zadovoljavajuci ili u drugom slucaju jer motor ima 4 a nema 6 cilindara sto ne igra bukvalno nikakvu ulogu u upotrebi masine.
Hocu da kazem da kad hoce uvek mogu da nameste razlog da te odbiju i verovatno se zato sad u toj bransi sve svelo na konstantno podnosenje zahteva za zastitu prava ponudjaca sto traje evo vec skoro 2 godine.

Kod takvih i slicnih situacija smo postavljali pitanja zasto ovo, zasto ono ali nikada nismo dobili konkretan odgovor vec samo da po tom i tom clanu zakona o jn narucilac ima pravo da zahteva sta hoce a ti se uklapaj.

Posebna prica je kada se kao eliminatorna karakteristika hodnog stroja trazi izdignuti bocni reduktor a ima ga jedan jedini proizvodjac u svetu. (patentiran i zasticen)
Korisnikov avatar
fq400
Reactions:
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od fq400 »

Филиповић napisao:Управо је поента да треба да се боримо да не будемо банана држава, а не да се препустимо таласу индиферентности и да запомажемо ко неке бабе.
http://www.njuz.net/srbiji-preti-isklju ... na-drzava/ :kezo:
Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3744
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od member »

evo još jedan primer zašto je Srbija tu gde jeste...
Ono što meni nikako ne ide u glavu i što ne postoji,ja mislim, nigde u svetu!
Prilikom obuke vozača u autoškoli, uradi se par probnih testova i nakon toga kandidat seda za volan i odmah ide na vožnju iako PRAVI test poznavanja saobraćajnih znakova i propisa nije položio! Polaganje testova ,jelte,radi tek kasnije,nakon izvoženih časova!
To nema nikakvog smisla!
Zar nije normalnije da kandidat prvo položi sve testove, prvu pomoć itd. pre nego sedne za volan i krene kroz grad?
To je samo 1 primer!
Korisnikov avatar
stefanan
Reactions:
Postovi: 9520
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od stefanan »

member napisao:evo još jedan primer zašto je Srbija tu gde jeste...
Ono što meni nikako ne ide u glavu i što ne postoji,ja mislim, nigde u svetu!
Prilikom obuke vozača u autoškoli, uradi se par probnih testova i nakon toga kandidat seda za volan i odmah ide na vožnju iako PRAVI test poznavanja saobraćajnih znakova i propisa nije položio! Polaganje testova ,jelte,radi tek kasnije,nakon izvoženih časova!
To nema nikakvog smisla!
Zar nije normalnije da kandidat prvo položi sve testove, prvu pomoć itd. pre nego sedne za volan i krene kroz grad?
To je samo 1 primer!
:plusone: ni meni to nikad nije bilo jasno

EDIT by mod: ne citirati poruku neposredno iznad.
Odgovori