Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

@zuzazu

Nisam bas upucen u tematiku pa ce pitanje mozda izgledati smesno...
Koliko je turbulencija realno opasna za sam avion?

Svaki put kad putujem i udjemo u turbulenciju razmisljam o ovome ali nikako da pitam nekog iskusnog ;)
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ehhhh.....

Postoje tri jacine turbulencije koje meteorologija prepoznaje. Slaba, srednja i jaka. Uglavnom su jacine definisane opisno, pojavama koje se javljaju u avionu.

Za 25 godina letenja, ja sam samo jednom doziveo jaku turbulenciju.

Takodje, turbulencija se moze javiti u razlicitim fazama leta, sletanju, poletanju, krstarenju.

Uzroci su meteoroloski ili uletanje u vazdusnu struju drugog aviona.

Ni jednom avionu, koliko ja znam, nije nista otpalo takvim prilikama, ali je bilo povredjenih i to tesko, u slucaju CAT (clear air turbulence) a to su bili svi oni koji nisu bili vezani i ako je ugasen signal "fasten seat belt". Ono sto bi, eventualno moglo da se desi je gasenje motora, engine flame out.

CAT je opasna jer se ne vidi, i ne postoji nikakav uredjaj u avionu koji bi ukazao na turbulenciju vedrog vremena.

Dok sam se skolovao u Vrscu, mamlaz i konj - pilot vojnog helikoptera se nacrtao u finalnom prilazu vrsacke piste na kojoj su se obucavali mladjani pitonci. Po nekim, njemu poznatim vojnim procedurama, lebdeci na maloj visini prakticno ispred tornja a ispred praga piste, pokusao je da dozove kontrolora na nekoj, opet njemu poznatoj frekvenciji. Jedva su idiota oterali rucnim signalima sa linije prilaza, kada je u nisponu struju nastalu od rotora helikoptera, uleteo instruktor sa ucenikom. Na maloj visini, prakticno nekih 30tak metara, rotor ih je samo obrnuo. Rucica gasa je nadjena u polozaju punog gasa, ali to nije bilo dovoljno. Bog dragi ih je pogledao, i obojca su prezivela sa teskim povredama. Mislim da je pitomac odustao od daljeg skolovanja, a instruktor je kasnije poginuo u C310 u Pristini.

Sto ce reci, da je turbulencija na manjoj visini opasnija, jer se iz nje teze vadi.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

Koliko sam razumeo, najopasnija turbulencija je pri poletanju i sletanju, koja je opet prakticno nemoguca ako su ispunjeni propisani bezbednosni uslovi ? :think:

Slabu turbulenciju sam osetio vise puta i nije nista strasno, srednju (bar ja mislim da je srednja) samo jednom i veoma je neprijatna.

Kad vec pomenu gasenje motora u letu imam jos jedno laicko pitanje.
Da li je u tom slucaju moguci restart odnosno ponovno paljenje?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Uf, ne gledaj Air Crash Investigation na NG :D
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

ja odgledao sve ...

Najbolja mi je ona kad je ostao boeing 767 air kanade bez goriva, a pilot je ipak spustio makinu, i drugi slucaj, kad je isto nestalo goriva, pa sleteli na ostvo u antlanticu :bravo: :bravo:


inace za gledaoce, koji ne znaju procenat u saobracaju tih slucajeva, emisija samo moze da uplasi potencijalne putnike, mozda emisiju finansiraju zeleznice :nonono: :pardon:
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

Nemam NG ali ni ne volim emisije takvog tipa.

Ova pitanja me vise zanimaju onako teorijski.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Postoji jasno definisana procedura ponovnog pokretanja/paljenja motora
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Eto.... moze.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Vazduhoplovi

Post od Floyd »

Hvala na odgovoru :)
Korisnikov avatar
superboss
Reactions:
Postovi: 3770
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Vazduhoplovi

Post od superboss »

Uf turbulencija...zajebana rabota, narocito ako se u avion udje posle dobre kolicine votke i piva, i pilecih krilaca sa karijem :mrgreen:


Ne preporucam :mrgreen:

Nemam mnogo iskustava sa avio-prevoznicima, koristio sam usluge JAT-a i Aeroflota.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24706
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Turbulencija je ono sto mi se najvise ne svidja kod letenja avionom. :thumbdown: :naughty:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Pitanje za Zuzazua. Čitam neki članak da su napravili varijantu da sve moguće fascikle navigacijiskim kartama, koje mora svaki avion da ima, strpaju u iPad. Da li je to zaživelo?
Širim haos!
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

methane.master napisao:Pitanje za Zuzazua. Čitam neki članak da su napravili varijantu da sve moguće fascikle navigacijiskim kartama, koje mora svaki avion da ima, strpaju u iPad. Da li je to zaživelo?

Mislim da jeste. Mi nosimo 13'' laptop sa svim avionskim knjigama i navigacionim kartama u njemu, a kompanija ima u planu i to da nabavi. Ne sumnjam da je na A380 i B787 to normalno, a cini mi se da par kompanija to ima i na ostalim avionima.
Odgovori