Mazda CX-5

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24701
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mazda CX-5

Post od dragvorl »

Ja mislim da bi kod ovakvog novog vozila turbodizel trebao biti default izbor, sem ako bas ne odtupa ekstremno po nekim troskovima ili negativnim karakteristikama. Turbodizel vs atmo benzinac iste zapremine nije bas za porediti, narocito u tezim vozilima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Mazda CX-5

Post od grujicd »

O težini i pričam. CX-5 2.0 4x4 ima 1500kg, a Mazda 6 2.0 ima 1400kg. Kod CR-V-a/Accorda razlika je još manja, ispod 100kg. Znači sedne ti još jedan "pravi" muškarac u kola i odjednom Mazda 6 bude teža od CX-5. Kako to da je za limuzine je ok da se kupuju sa atmo benzincem, čak u slučaju japanaca to čini i većinu prodaje, a za SUV-ove to nije dosta, a teži su manje od 10%?
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10686
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Mazda CX-5

Post od Sloba »

Mislim da sve prednosti turbo-dizel motora stoje i kada su limuzine D segmenta u pitanju. Opet je turbo-dizel zapremine 2l primereniji za jednu Mazdu 6, Pasata ili Lagunu od atmo-benzinca iste zapremine. Da ne bude zabune, nisu benzinci promašaj u takvim kolima, hajde da ne idemo u krajnosti, ali ipak ostaje činjenica je dizel bolji iz istih razloga zbog kojih je bolji i kod SUV-a- elastičnost, potrošnja i manja buka na većim brzinama.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Mazda CX-5

Post od grujicd »

Potrošnja - ovo je čisto ekonomska kategorija, gde svi faktori moraju da se stave u računicu i stvar nije crno bela. Jedino je jasno šta je u prednosti kad se komšiji hvališ koliko troši, ali kad se sve stavi na papir matematika može da bude i drugačija. Naravno, računica je individualna, zavisi koliko prelaziš, da li je grad ili put, koliko je razlika u startu, itd.

Manja buka na većim brzinama - limuzine D segmenta i SUV-ovi uglavnom imaju solidnu izolaciju. Kod mene motor pri krstarenju počinje da se čuje tek na 150-160, a i tad diskretno. Čuje se naravno i ranije, ali je zanemarljivo, jače se čuje samo prilikom ubrzavanja. Kod SUV-ova je čak situacija možda i "povoljnija" po zvuk motora, tj. realno nepovoljnija u apsolutnim merilima jer je jača buka vetra zbog veće površine i lošije aerodinamike nego kod ekvivalentne limuzine, pa taj vetar delom maskira buku motora.

Elastičnost - ovde mogu samo da se složim, zato sam i ostavio na kraj. To mi je u stvari jedina bitna zamerka na moj CR-V. A pri tom sam znao kakav je karakter motora, ali nisam znao da će CR-V da me tako ušuška i opusti da će me mrzeti da menjam brzine, a pre toga sam ih menjao 20 godina bez gunđanja :rofl:

I još jednom da ponovim da auto nije spor, samo nije elastičan. Kad menjaš brzine kako treba ide dobro. Da nije tako, onda bi dizel sa duplo većim obrtnim momentom stizao znatno brže i 0-100, a nije tako već su ti podaci skoro isti u obe verzije.

Moguće je da će i moj sledeći auto bio dizel, ne isključujem tu opciju, ali ne treba isključivati apripori ni opciju benzinca za SUV, ima suviše faktora da bi odluka bila uvek ista za svakog kupca.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24701
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mazda CX-5

Post od dragvorl »

Kako ima sve vise turbo benzinaca razlika u elasticnosti ce se topiti, ali ce razlika u potrosnji i dalje postojati.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Mazda CX-5

Post od Texonja »

Razlika u potrosnji izmedju benzinca i dizela je kod SUV mnogo veca od 2 lit u realnosti. Moze biti razlika 2 lit kod nekog malog auta gde dizel trosi 5, a benzinac 7, ali kod grdosije od 1800-2000kg nema sanse, jer moramo pricati o procentualno vecoj potrosnji, tj ne mozemo se vezati litru-dve ili tri posto te 2 litre na vecim brojevima mogu biti svega 10-15%.

Ako moj X3 sa ovim 2.0d trosi 8 lit po gradu, kontam da bi sa benzinskim 2.0 trosio oko 11 do 11.5 lit, tj 40% vise. A i to pod uslovom da BMW ima jednako stedljivog i dobrog benzinca kao sto ima dizela (ne znam jer niti sam imao, niti znam nekog pouzdanog ko ima bilo sta sa 2.0i ispod haube), u sta sumnjam, tj verujem da bi se sa ekvivalentim benzincem to vrtelo oko 12-13 lit :zbunjen:
Poslednja izmena od Texonja u 30 Jul 2012, 10:27, izmenjeno 1 put ukupno.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Mazda CX-5

Post od Floyd »

Kako kod okrenes benzinac u nekom modelu ce u proseku trositi minimum 50% vise nego dizel ekvivalntne zapremine ;)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Mazda CX-5

Post od grujicd »

Tex, ako te jednog dana ne bude mrzelo, a budeš sam na praznom autoputu, probaj da uključiš tempomat, resetuješ bord voziš tako par km i da vidiš šta će da ti kaže na konstantnih 120, 130, 140, 150km/h. Bilo bi zanimljivo uporediti sa mojim podacima koje sam kačio u CR-V temi. To bi bilo fer poređenje u skoro istim uslovima. Nisu ista kola ali su tu negde sa dimenzijama pa bi mogli bar neki zaključak da izvučemo. A ovo koliko troši po gradu... To ja sam ne mogu dva puta da dobijem iste cifre jer zavisi od previše faktora.
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Mazda CX-5

Post od Texonja »

@Floyd
Ja sam pomenuo 40% kao neku realnu vrednost kada imamo "pogodjen" benzinac, kao sto je pogodjen ovaj 2.0 dizel.
Da se razumemo, da pare nisu problem, ne bi se meni gadio neki benzinac V6 pa kad zagrmi neka trosi i 20 lit. :pardon:

@Grujicd , na 140-150 pa cak i na 130 je potrosnja prevelika, zbog lose aerodinamike... To su brzine koje se slozices se postizu samo na autoputu, a ko je kupio SUV da se vozi autoputem ili nije razmisljao ni 2 min pre kupovine ili ima toliko para za gorivo da ga zabole koliko trosi. Evo reci cu ti odmah, na 140km/h na tempomatu sa ukljucenom klimom, potrosnja uglavnom stoji zakucana na 9.5 lit , sa povremenim padanjem kazaljke na 9 lit, pa opet skokom na 9.5 lit. Tragicno puno s obzirom da limuzina u istim uslovima sa identicnim motorom trosi 6 lit.

Nelogicno je da poredimo potrosnju dva SUV-a na "terenu" koji nije njihov - autoput. Zato i pominjem grad ili ako hoces magistralni put. Na magistralnom putu, pri 80km/h na tempomatu trosi 5.5 lit (limuzina 4.5 lit)... Po gradu sa klimom oko 8 - 8.5 lit, bez klime 7.5 lit... (mada sto kazes tu zavisi od uslova i nije isto voziti u Zrenjaninu ujutru i u 14h, kao sto nije isto voziti po Beogradu bilo kad... kao sto nije isto voziti kroz Takovsku i voziti po NBG-u, tako da to zaista jesu "sareni" podaci)

Dakle, na autoputu SUV trosi preko 50% vise nego limuzina sa identicnim motorom. Na magistralnom putu je ta cifra samo 20% vise. Aerodinamika je nezgodan protivnik... Sto se tice benzinca, i kod njega je na otvorenom putu manja razlika u potrosnji u odnosu na dizela, logicno.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Mazda CX-5

Post od Floyd »

Texonja napisao:@Floyd
Ja sam pomenuo 40% kao neku realnu vrednost kada imamo "pogodjen" benzinac, kao sto je pogodjen ovaj 2.0 dizel.
Da se razumemo, da pare nisu problem, ne bi se meni gadio neki benzinac V6 pa kad zagrmi neka trosi i 20 lit. :pardon:
Pa naravno...
Pare su te koje formiraju stav o necemu (osim ako nisi Ronaldo pa za par dana zaradis auto). Kada sam kupovao 320d, razmisljao sam i o 328i koji bi me u eksploataciji (zbog vece cene, gubitka vrednosti i potrosnje) kostao oko 300chf mesecno skuplje. I ako to mogu da podnesem dosao sam do zakljucka da nije vredno davati toliko para vise za isti auto koji jeste jaci ali u cijoj snagi nebi imao prilike da uzivam cesto...pa ni ovaj u CH nemogu da poteram kako treba...

Inace imam druga koji vodi relativno uspesnu firmu pa i ako se zanosio da kupi X6M ipak je prevagnuo ka X6 40d jer kaze da je razlika ogromna na mesecnom nivou...bukvalno toliko da za razliku placa kombi i jedan manji dostavnjak za posao.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Mazda CX-5

Post od grujicd »

@Tex

Ne mislim da je nezanimljivo koliko SUV troši na autoputu. 'ebi ga, već imam dva auta, jedan za grad, jedan za put. Najbolje bi bilo da imam još jedan odvojeno za autoput, a CR-V da palim kad idem na planinu i gde je lošiji put. Samo ne znam kako bi uklopio da idem limuzinom autoputem do grčke, a onda da ga tamo menjam za SUV da bi bezbolnije prilazio zemljanim putevima do plaža.

Kad sam merio na 140km/h imao sam 12 litara u jednom smeru a 9 u drugom, eto koliki je uticaj vetra kod SUV-ova. Okrni obrni, dođe oko 2l više od tvog. Jeste dosta više od limuzina, ali šta da radiš, svaki auto imaš nešto što mu ne leži najbolje.

Na 70km/h mi na tempomatu troši 5.5-6 litara, na 80km/h nisam merio. Opet, još manja razlika.

Na magistrali bez tempomata, duža vožnja, mi je potrošnja nekih 7-8 litara, mada je u grčkoj na deonici punoj krivina znalo da ide i preko 9.

U gradu su najveće varijacije, zna da bude ispod 9, ali zna da bude i preko 15. To preko 15 nije zbog divljanja (to nikad ni ne radim), već kad ti treba 20min da pređeš 3km.

Naša 2 auta nisu skroz isti, ali je CR-V po dimenzijama bliži X3 nego X1. Doduše X3 je jači, ima i više opreme, ipak je nešto veći, ali sad imamo bar neke podatke o 2 slična auta, jedan benzinac drugi dizel.

Da ovo ne bi bio totalni offtopic, da nabacim da CX-5 ima deklarisano šokantno male potrošnje za tu klasu - benzinac u gradu 8.1l, a dizel 6.0, u oba slučaja 4x4 sa manuelnim menjačem! To im je uostalom i bio cilj kad su krenuli da prave skroz nove motore. Rado bi video da li i u praksi ostaju dobri rezultati.
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Mazda CX-5

Post od Texonja »

Ne znam da li tvoj CR-V ima permanentni pogon na sva 4 tocka ili softverski prati desavanja, pa ukljucuje samo po potrebi kao sto radi CX-5. Ako nema permanentni, onda nije merilo potrosnje ako poredimo sa X3 jer se taj auto vozi i trosi kao klasican auto sa prednjim pogonom, a desi se da zadnji nema potrebe da aktivira nijednom u 1000 km ako vozis po asfaltu. Ova potrosnja Mazde sigurno nece biti ta (jer svi deklarisu manje, pa se u realnosti ispostavi da je to 30-40% vise), ali sam siguran da ce biti dobra za svoju klasu cim je isticu i hvale. Takodje, onih 420Nm u 2.2 dizelu sa 175ks je za strahopostovanje!

Da se vratim na potrosnju Mazde CX-5 (mozda i CR-V) i svih ostalih koji 4x4 ukljucuju samo po potrebi. Kod X3 (i Q5, a verujem i GLK ali za njega nisam siguran) je pogon permanentno na sva 4 tocka, 60% pozadi, 40% napred, tako da je ocekivano i tu da se rasipa deo potrosnje. Stoga je ocekivano po meni da takav auto trosi barem jos 5% ako ne i 10% vise, samo zbog toga sto konstantno isporucuje snagu na sva 4 tocka. Tu ce Mazda imati prednost u potrosnji u odnosu na ono sto bi imala da je 4x4 permanentan i pravice ustedu na ustrb voznih karakteristika.

Sto se tice zanimljivosti ili nezanimljivosti potrosnje na autoputu kod SUV, ne kazem da je zanemarljiva stavka, niti kazem da treba kupovati poseban automobil za voznju autoputem, nego kazem da ako si planirao da se vozas cesto autoputem onda definitivno kao bolja kupovina jeste neki A6 Allroad ili takav tip auta. Pominjes Grcku, gde i ja idem... jednom godisnje... to je 2000km godisnje za tamo i nazad. I ako odem jednom do Nemacke to je jos 2500km, ukupno 4.500km, neka napravim jos 500km godisnje autoputem po Srbiji, to je ukupno 5.000 km godisnje od 25.000-30.000km koliko prosecno predjem. To je nekih 20% ili manje od ukupne, dok 80% sabijem po gradu i magistralnim putevima. Da vozim 50% autoputem, ne bih uzimao SUV. Ne znam kakav je odnos kod tebe po tom pitanju...
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24701
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mazda CX-5

Post od dragvorl »

A sta ako neko kupi SUV tip vozila jer ima porodicu, pa je lakse za manipulaciju svega sto se prevozi, a da ne zanemarimo starije ljudi kojima je mnogo lakse da koriste vozila sa povisenim sedistima. I recimo da taj neko koristi isto vozilo i za kucu i za posao, neizbezno je da se vozi i auto putem onda.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Mazda CX-5

Post od Texonja »

Pa nista, onda ce se pomiriti sa vecom potrosnjom i uzivati u svom autu.
Sto se ljutis?? :)
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24701
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mazda CX-5

Post od dragvorl »

Ako mislis na mene, ne znam odakle to da se ljutim? Samo ti navodim potpuno realan primer u danasnjim uslovima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori