Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Obrtaji su već sadržani u snazi, tako da bi ta informacija bila suvišna.
Korisna informacija jeste masa vozila, naravno, kriva Nm kroz obrtaje i odnosi u menjaču. Motor je preko menjača linearno vezan za točkove, tako da je svaka kriva brzine zapravo slika krive momenta na zamajcu, uz akedvatan umnožak.
Tapatalk
Korisna informacija jeste masa vozila, naravno, kriva Nm kroz obrtaje i odnosi u menjaču. Motor je preko menjača linearno vezan za točkove, tako da je svaka kriva brzine zapravo slika krive momenta na zamajcu, uz akedvatan umnožak.
Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne moze nikako biti suvisna informacija, zato sto obrtaji nisu konstanta. Motor koji ima manjak obrtnog, to nadoknadjuje brojem obrtaja. Na primer, vise puta smo videli zasto auto sa duplo vise obrtnog momenta nije brzi od auta sa malo vise snage.nidza napisao:Obrtaji su već sadržani u snazi, tako da bi ta informacija bila suvišna.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Kroz prenosni odnos možeš da izvedeš Nm na točku. Kriva Nm je svakako prema obrtajima, ni ne može drugačije.
Sa tim informacijama uvek možeš da znaš i snagu, ali ni ne moraš.
Tapatalk
Sa tim informacijama uvek možeš da znaš i snagu, ali ni ne moraš.
Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Znaci da su obrtaji i te kako vazan cinilac ove nase diskusije.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Obrtaji su apsolutno nebitni.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24660
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Bitni su obrtaji ako gledamo celu sliku. Zato se motori sa limitiranom zapreminom vrte brze, jer je to jedan od nacina da povecaju snagu, zato su se nekad F1 motori vrteli skoro 20000 o/min, a zato se i motori motocikla vrte na vecim obrtajima.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Razumeli smo se. Vaznu ulogu ima menjacka kutija koja povecava ili umanjuje tork motora i zato auto kao celina zavisno od faktora menjaca ima razlicito ubrzanje.Dusan napisao:ljubitelj napisao: Ja ne uspevam da vidim, koji je to oredjen stepen prenosa na grafu, koji je mnozilac ?
Pomogni mi, koja je vrednost torque na tocku sa grafa pri recimo 3000 obrtaja motora za jedan i za drugi auto?
300 ili 400Nm je jako malo za ocekivane perfomanse ubrzanja. Ocekviao bih visestruko vecu cifru na tocku, tipa 2.000Nm.
Na grafu nema ni jedinice mere po Y osi, pretpsotavljam da je torque za motor prikazan.
Tacno, ne torque na tocku, vec torque motora je na grafiku. Ono sto sam hteo reci je da motor koji pravi veci torque (motora, zbog kojeg je i pokrenuta tema) ne mora da ubrzava bolje.
Uvek ce biti brzi onaj auto koji pravi veci torque na tocku, ali tu jako vaznu ulogi igraju RPM i zato auto sa manje obrtnog momenta na motoru (deklarisan obrtni) moze da napravi vise obrtnog na tocku kroz menjac.
Zato je snaga vaznija jedinica za ubrzanje nego tourqe kod nekog automobila.
RPM motora nemaju ulogu pri ubrzanju, kao sto ni snaga ne pokrece tockove.
Snaga je potpuno nevazna jedinica za ubrzanje, i ona se ne moze promeniti menjacem.
Ona je uvek ista, ma kakav prenosni odnos menjaca bio za dati motor i broj obrtaja motora pri kome se postigne.
Motor od 50KS max uvek ima 50KS max, i to se ne moze promeniti menjacem.
Ali se tork motora moze povecati ili smanjiti menjacem. Kada se poveca tork bolje ubrzava, kada se smanji tork losije ubrzava. Motor sa torkom od 100Nm moze da omoguci uz menjac da auto ima 600Nm na tocku ili8 70Nm na tocku, pri cemu je snaga uvek istih max 50KS u oba slucaja.
Ono sto se menja upotrebom menjaca je promenma torka, to je velicina koja moze da opise sta ce raditi tocak tj ubrzanje auta.
Snaga je izvedena obracunska velicina, ona uopste ne pokrece auto.
Podaci motora nista ne govore o perfomansama vozila bez podataka o prenosu. Tork motora se umnozava u menjacu i diferencijalu, i tek nakon toga je validan podatak za poredjenje kretanja neka 2 auta.
Lepo si rekao, tork motora nije dovoljan podatak za zakljucak.
Auto sa manje torka (na tocku) ce uvek imati losije ubrzanje od auta sa vise torka (na tocku).
Zakon.matematicki opisan.
Menjac sluzi da prilagodi motor potrebnim vucnim osobinama, on vrsi promenu torka motora na potrebnu vrednost koja se zeli od strane konstruktora za dati nacn upotrebe vozila.
Ovaj konkretan grafik moze da posluzi samo i jedino za poredjenje 2 motora i nista ne govori o tome kako ce ubrzavati vozilo.
Drugim recima iz njega ne sledi nikakav zaklucak o ubrzanju vozila.
@nikaragva, u svakom uputstvu od auta do sada koje sam video su navedeni prenosni odnosi menjaca i difierencijala uz podatak o obtnom momentu motora u jednoj maksimalnoj vrednosti.
To je neki minimum, svaki prodavac vozila to zna, ili mora da zna.
Ako je prodavac cipela u auto salonu onda naravno niti mora da zna kada je zalutao.
Jesi li gledao nekada trke kamiona, Ne da ubrzava bolje od Punta, nego magicno bolje ubrzava bolje od Punta.Heinz napisao:Ima kamion više snage i momenta od Punta ali ne ubrzava bolje
Poslednja izmena od ljubitelj u 28 Dec 2015, 23:21, izmenjeno 2 puta ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24660
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Cekaj, snaga je nebitna za ubrzanje? A kako onda u snazi imas vremensku komponentu, a u momentu nemas? Ubrzanje je promena brzine kroz vreme, znaci vreme kao komponenta je jako bitna. Zasto CVT drzi motor na rezimu maks. snage ako je snaga nebitna za ubrzanje? Bez obrtaja nema ni kretanja ni ubrzanja, tako da...

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nisam uspeo u upustvu od mog auta da nadjem te podatke.
- Prikačeni fajlovi
-
- Manual_Astra_H_2010_5_sr.pdf
- (6.21 MiB) Preuzet 32 puta
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
ljubitelj kao i uvek previse komplikuje. Sve sto je napisao je tacno, ali sta je poenta cele price? Ako se prica o ubrzanju nekog automobila, snaga ce uvek biti bolji pokazatelj.
Ponovljeno vise puta, automobili od 100ks 400Nm, ce biti daleko sporiji od auta sa 150ks i 200Nm. Auto od 400Nm, ako ne moze da postigne odredjeni broj obrtaja nema menjaca koji mu moze pomoci. Tako da obrtaji igraju jako vaznu ulogu.
Ponovljeno vise puta, automobili od 100ks 400Nm, ce biti daleko sporiji od auta sa 150ks i 200Nm. Auto od 400Nm, ako ne moze da postigne odredjeni broj obrtaja nema menjaca koji mu moze pomoci. Tako da obrtaji igraju jako vaznu ulogu.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
F=m x a
Snaga ne postoji. Snaga ne pokrece tockove. Snaga je matematikca obracunska jedinica.
Ubrzanje je promena brzine kroz vreme, nije promena vremena ono cime se definise ubrzanje.
a = delta v/t a nije a= v/delta t.
U ubrzanju tela a= F/m kao sto vse vidi nema vremena, nebitno je jer ne pokrece telo vreme vec sila koja deluje i vrsi promenu njegovog kretanja.
Telo, auto, moze da ubrzava i motor koji uopste nije SUS i nema obrtaje. Uprosceno obrtaji su sporedna opisna karakteristika potrebna za matematicko izrazavanje snage.
CVT menjac ne drzi motor na rezimu max snage vec rezimu max umnoska momenta motora i prenosnog odnosa. Pri cemu je naglasak na maksimalnom prenosnom odnosu koji omogucava najveci umnozak momenta motora i time najveci umnozak momenta na tocku.
To jeste obicno u blizini zone maksimalnih obrtaja motora, a maksimalni obrtaji jesu slucajno i podrucje max snage.
CVT menjac stalno menja obrtni na tocku dok je max snaga motora ista.
Cela ideja konstrukcije CVT menjaca je da uvek ima 2 krajnja rezima prilagodjena motoru- maksimalni prenosni odnos koji jos motor moze da izdrzi radom u visokim obrtajima cime se dobije najveci moment na tocku odnosno minimalni prenosni odnos koji jos motor moze da izdzi radom u niskim obrtajima cime se dobija optimalni efekat motora tacno prilagodjen otporima kretanja tj minimizuje potrosnja.
Ili jednostavnije, CVT kao menjac sa "hiljadu" prenosnih odnosa sluzi da ispegla krivu obrtnog momenta motora tako da je motor optimalno prilagodjen trenutno zeljenoj potrebi.
Ako je potreba najvece moguce ubrzanje to se najlakse postize povecanjem momenta na tocku upotrebom najkraceg moguceg prenosa, to upravo radi CVT drzeci motor na limitu obrtaja koje jos moze da podnese u radu.
Kao sto se sa manuelnim menjacem za maksimalno ubrzanje koristi najkraci moguci prenos, najvece ubrzanje auta je u prvoj,pa onda ubrzanje opada kako se produzava prenosni odnos.
Motor uvek ima iste KS i to nema uticaja na ubrzanje.
Snaga ne postoji. Snaga ne pokrece tockove. Snaga je matematikca obracunska jedinica.
Ubrzanje je promena brzine kroz vreme, nije promena vremena ono cime se definise ubrzanje.
a = delta v/t a nije a= v/delta t.
U ubrzanju tela a= F/m kao sto vse vidi nema vremena, nebitno je jer ne pokrece telo vreme vec sila koja deluje i vrsi promenu njegovog kretanja.
Telo, auto, moze da ubrzava i motor koji uopste nije SUS i nema obrtaje. Uprosceno obrtaji su sporedna opisna karakteristika potrebna za matematicko izrazavanje snage.
CVT menjac ne drzi motor na rezimu max snage vec rezimu max umnoska momenta motora i prenosnog odnosa. Pri cemu je naglasak na maksimalnom prenosnom odnosu koji omogucava najveci umnozak momenta motora i time najveci umnozak momenta na tocku.
To jeste obicno u blizini zone maksimalnih obrtaja motora, a maksimalni obrtaji jesu slucajno i podrucje max snage.
CVT menjac stalno menja obrtni na tocku dok je max snaga motora ista.
Cela ideja konstrukcije CVT menjaca je da uvek ima 2 krajnja rezima prilagodjena motoru- maksimalni prenosni odnos koji jos motor moze da izdrzi radom u visokim obrtajima cime se dobije najveci moment na tocku odnosno minimalni prenosni odnos koji jos motor moze da izdzi radom u niskim obrtajima cime se dobija optimalni efekat motora tacno prilagodjen otporima kretanja tj minimizuje potrosnja.
Ili jednostavnije, CVT kao menjac sa "hiljadu" prenosnih odnosa sluzi da ispegla krivu obrtnog momenta motora tako da je motor optimalno prilagodjen trenutno zeljenoj potrebi.
Ako je potreba najvece moguce ubrzanje to se najlakse postize povecanjem momenta na tocku upotrebom najkraceg moguceg prenosa, to upravo radi CVT drzeci motor na limitu obrtaja koje jos moze da podnese u radu.
Kao sto se sa manuelnim menjacem za maksimalno ubrzanje koristi najkraci moguci prenos, najvece ubrzanje auta je u prvoj,pa onda ubrzanje opada kako se produzava prenosni odnos.
Motor uvek ima iste KS i to nema uticaja na ubrzanje.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24660
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Idemo opet, na zalost.


Laki021 napisao:nikaragva napisao:Jbt, ni ne cuje se da salta.dragvorl napisao:Pa dobro, broj je konstanta, tako da ako imas iste Nm snaga se menja kako obrtaji rastu. To sam hteo reci.
Btw, evo kako ga automatika drzi u full ubrzanju.
Power : 163 PS (120 kW / 161 hp) at 4000 rpm (Max RPM 4200 rpm)
Torque : 310 Nm (31.6 mkg / 229 lb-ft) at 1400 rpm (~ 62 PS)
Ratios : 65 PS/L (48 kW/L) - 124 Nm/L
https://www.youtube.com/watch?v=GpZvLqlPEF4
Cekaj, a zasto ga ne drzi na 1400 obrtaja stalno?
Kako zasto, pa lepo su ti objasnili ljudi, max snaga odredjuje samo max brzinu, prema tome vise je nego ocigledno da lik zeli da postigne max brzinu, te stoga menjac drzi na obrtajima sa max snagom![]()
![]()
Da on zeli da ubrzava bio bi na 1400

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Dusan napisao:ljubitelj kao i uvek previse komplikuje. Sve sto je napisao je tacno, ali sta je poenta cele price? Ako se prica o ubrzanju nekog automobila, snaga ce uvek biti bolji pokazatelj.
Ponovljeno vise puta, automobili od 100ks 400Nm, ce biti daleko sporiji od auta sa 150ks i 200Nm. Auto od 400Nm, ako ne moze da postigne odredjeni broj obrtaja nema menjaca koji mu moze pomoci. Tako da obrtaji igraju jako vaznu ulogu.
Snaga nista ne pokazuje niti govori o ubrzanju auta. SUS motor nema neku definisanu snagu. AKo nema momenta da savlada otpor snaga je jednaka nuli.
Nesto se ne slaze tvoja racunuca, ako automobil od 100KS ima 400 Nm onda od 150KS ima 600Nm a ne 200Nm.
Onaj sa 200Nm ima 50KS.
snaga i moment su linearno povezani.
U primeru, verovatno si greskom napisao da auto od 400Nm ne moze da postigne odredjeni broja obrtaja motora umesto da pise auto od 200Nm.
Ili prostije, ako sa 400Nm ne moze da pokrene auto i dostigne neke obrtaje tek sa 200Nm ne moze da pokrene auto i dostigne obrtaje.
Auto (motor) mora da ostvari moment veci od otpora (kocenja) da bi se uopste mogao da se pokrece (obrce).
Auto od 150KS ce postici vecu brzinu kretanja od auta sa 100KS a auto sa 400Nm ce tacno dva puta bolje ubrzavati od auta sa 200Nm.
Svi ostalo parametri isti, tj dva identicna auta.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Racunica se slaze potpuno. Ako imas dva automobila koja su indeticna koliko god je to moguce, jedan ima motor koji razvija 100KS i 400Nm, max RPM 5000, i imas automobil koji razvija 150KS i 200Nm i recimo max 8000 RPM.
Koji automobil ce brze ubrzati od 0-100?
Ja ne sporim da je moment na tocku presudan za ubrzanje, ali mi pricamo o tome koji podatak je vazniji. Torque PRE menjaca ili snaga. Auto iz primera sa 150KS i 200Nm ce razvijati veci torque na tocku kao posledica veceg broja obrtaja. Razlog je sto je za konvertovanje torque-a kroz menjac obrtaji igraju jako vaznu ulogu ne samo sila.
Koji automobil ce brze ubrzati od 0-100?
Ja ne sporim da je moment na tocku presudan za ubrzanje, ali mi pricamo o tome koji podatak je vazniji. Torque PRE menjaca ili snaga. Auto iz primera sa 150KS i 200Nm ce razvijati veci torque na tocku kao posledica veceg broja obrtaja. Razlog je sto je za konvertovanje torque-a kroz menjac obrtaji igraju jako vaznu ulogu ne samo sila.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Moramo da se vratimo na prvi semestar faksa i prve lekcije iz udzbenika fizikce mehanike. Nazalost.dragvorl napisao:Idemo opet, na zalost.![]()
![]()
Laki021 napisao:nikaragva napisao:Jbt, ni ne cuje se da salta.dragvorl napisao:Pa dobro, broj je konstanta, tako da ako imas iste Nm snaga se menja kako obrtaji rastu. To sam hteo reci.
Btw, evo kako ga automatika drzi u full ubrzanju.
Power : 163 PS (120 kW / 161 hp) at 4000 rpm (Max RPM 4200 rpm)
Torque : 310 Nm (31.6 mkg / 229 lb-ft) at 1400 rpm (~ 62 PS)
Ratios : 65 PS/L (48 kW/L) - 124 Nm/L
https://www.youtube.com/watch?v=GpZvLqlPEF4
Cekaj, a zasto ga ne drzi na 1400 obrtaja stalno?
Kako zasto, pa lepo su ti objasnili ljudi, max snaga odredjuje samo max brzinu, prema tome vise je nego ocigledno da lik zeli da postigne max brzinu, te stoga menjac drzi na obrtajima sa max snagom![]()
![]()
Da on zeli da ubrzava bio bi na 1400
Prosta matematika pokaze moment na tocku kada je maksimalan i time najbolje ubrzanje.Cekaj, a zasto ga ne drzi na 1400 obrtaja stalno?
Na 4000 obrtaja motora prima tocak 2.64 puta veci obrtni momenat u odnosu na momenat pri 1400 obrtaja motora.
Ili drugacije, ne drzi ga na 1400 obrtaja jer je tada 2.64 manji obrtni momenat.