Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Direktor Er Srbije bio u sukobu interesa
Er Srbija je angažovala nepotrebno veliki broj pilota, mahom bez iskustva, koji su leteli bez potpisanih ugovora i bezbednosne provere preko brokerske firme AviGo povezane sa donedavnim direktorom letačke operative
https://birn.rs/direktor-er-srbije-bio- ... -interesa/
Er Srbija je angažovala nepotrebno veliki broj pilota, mahom bez iskustva, koji su leteli bez potpisanih ugovora i bezbednosne provere preko brokerske firme AviGo povezane sa donedavnim direktorom letačke operative
https://birn.rs/direktor-er-srbije-bio- ... -interesa/
-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Rekao bih da im sada ta MAX avantura dolazi na naplatu, s obzirom daj e u poslednjih mesec dana Qantas sa flotom od trenutno 74 B737NG najvio prelazak na Airbus familiju, zatim i KLM sa Transaviom koji je bio bastion odbrane Boeing-a u Evropi, Pegasus Airlines takodje. Prakticno u Evropi ostaje samo Ryanair koji iskljucivo leti 737, prilican broj doduse, i Turkish i Aeroflot koji lete mix B737/A320. Najcrnje je od svega sto niko u kompaniji Boeing nije odgovara za to sto se desilo, a jos crnje je sto to nije prvi put, ne samo u Boeing i sto ce se verovatno desavati.
Vidim ja da cemo mi praviti JAT od blata.zuzazu napisao: 25 Dec 2021, 18:01 Direktor Er Srbije bio u sukobu interesa
Er Srbija je angažovala nepotrebno veliki broj pilota, mahom bez iskustva, koji su leteli bez potpisanih ugovora i bezbednosne provere preko brokerske firme AviGo povezane sa donedavnim direktorom letačke operative https://birn.rs/direktor-er-srbije-bio- ... -interesa/
Re: Vazduhoplovi
B92: Nesreća aviona "Britiš Ervejza"; led sa drugog aviona razbio pilotsko staklo http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=2079457
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Zaledjivanje je nemoguce na visini na kojoj su bili avioni (11.000m), a i ovaj dole bi bas video da se led odvalio sa ovog koji leti 300m vise.
Idiotski tekst.
Idiotski tekst.
- Sinisa G.
- Postovi: 2605
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Vazduhoplovi
@zuzazu
Koja je procedura u ovakvim slucajevima i sta ako neko od putnika olesi budalu.
https://www.index.hr/vijesti/clanak/cov ... d_40781665
Koja je procedura u ovakvim slucajevima i sta ako neko od putnika olesi budalu.
https://www.index.hr/vijesti/clanak/cov ... d_40781665
Re: Vazduhoplovi
Procedura je da posada onesposobi takvog putnika a moze neko i da pripomogne. Covek je ocigledno psihicki oboleo i tako ga treba i posmatrati. Shvatam ja da ce ljudi izvlaciti neke nacionalne price iz ovoga al ovo je samo bolestan covek.
Re: Vazduhoplovi
Pljunuo nekog, ja bih mu zviznuo direkt iz skoka, ali bih se verovatno posle pokajao, jer je očigledno za hospitalizaciju. Ne deluje opasan, samo ga je trebalo zavezati. Nisam prisustvovao nicemu sličnom nikad, da li imaju neke rekvizite u avionu da ga vežu @zuzazu ?
Re: Vazduhoplovi
Nista cudno, mnogi njih tako razmilsjaju. Jebiga kad su ucen da si zrtva a onaj tamo zlocinac i agresivac onda je opravdano pljuvati.
Ja sam letio za Tuzlu par dana pre ovoga. Steta sto nisam bio na letu, ili mozda i sreca. Nije prvi put da cujem svasta od strane tih "Bosnjaka"
Ja sam letio za Tuzlu par dana pre ovoga. Steta sto nisam bio na letu, ili mozda i sreca. Nije prvi put da cujem svasta od strane tih "Bosnjaka"
Re: Vazduhoplovi
Postoje rekviziti za vezivanje - plasticne vezice, ili kako god se zove, ali se primenjuje u krajnjoj nuzdi.
Uvek se postavlja pitanje, sta ako umre? Ko ce snositi odgovornost? Vezivanje putnika je uvek poslednja opcija.
U koliko je vredjao clanove kabinske posade preko neke mere, pretio, napravio fizicki kontakt, ili pokusao da dodje do vrata od kokpita ( ne dao mu bog) - to se tretira kao pokusaj otmice.
Znaci jos u vazduhu objavljivanje emergency situacije. Pozivanje specijalaca, pokusaj da se unruly passenger izoluje tako da mogu lako da mu pristupe nakon sletanja (prvi redovi, odvojen od ostatka putnika, ako je moguce).
Steta sto novinari ne pisu sta je bio rezultat ovog ponasanja. Ne bi trebalo da se krije, vec da se pojedincima objasni sta im se moze desiti ako pokusaju ovako nesto.
Normalno, poremecenom ne mozes objasniti, ali jos ima dosta onih koji se qrče, a smire se kada vide da je doteralo cara do duvara.
Uvek se postavlja pitanje, sta ako umre? Ko ce snositi odgovornost? Vezivanje putnika je uvek poslednja opcija.
U koliko je vredjao clanove kabinske posade preko neke mere, pretio, napravio fizicki kontakt, ili pokusao da dodje do vrata od kokpita ( ne dao mu bog) - to se tretira kao pokusaj otmice.
Znaci jos u vazduhu objavljivanje emergency situacije. Pozivanje specijalaca, pokusaj da se unruly passenger izoluje tako da mogu lako da mu pristupe nakon sletanja (prvi redovi, odvojen od ostatka putnika, ako je moguce).
Steta sto novinari ne pisu sta je bio rezultat ovog ponasanja. Ne bi trebalo da se krije, vec da se pojedincima objasni sta im se moze desiti ako pokusaju ovako nesto.
Normalno, poremecenom ne mozes objasniti, ali jos ima dosta onih koji se qrče, a smire se kada vide da je doteralo cara do duvara.
Re: Vazduhoplovi
https://www.blic.rs/vesti/beograd/sulej ... ku/1xb5h1d
...
Protiv državljanina Danske Sulejmana Imamovića (58), koji je vređao i pretio zbog vanrednog sletanja aviona na beogradski aerodrom Nikola Tesla, posle dodatnih konsultacija sa Tužilaštvom podnete su krivične prijave za krivična dela izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti, kao i ugrožavanje bezbednosti vazdušnog prostora za šta je zaprećena kazna i do 10 godina zatvora.
Imamović će biti saslušan i na ove nove okolnosti.
Prema krvičnom zakoniku u Srbiji, za ugrožavanje bezbednosti vazdušnog saobraća preti kazna od 2 do 10 godina zatvora.
Podsetimo, Imamoviću je ranije određeno zadržavanje do 24 sata.
Granična policija na aerodromu Nikola Tesla privela je osumnjičenog, obavešten je dežurni tužilac koji se izjasnio da nema elemenata krivičnog dela i da se protiv osobe podnese prekršajna prijava. Imamoviću je određeno zadržavanje po Zakonu o prekršajima do 24 sata, nakon čega će biti predat sudiji za prekršaje.
...
...
Protiv državljanina Danske Sulejmana Imamovića (58), koji je vređao i pretio zbog vanrednog sletanja aviona na beogradski aerodrom Nikola Tesla, posle dodatnih konsultacija sa Tužilaštvom podnete su krivične prijave za krivična dela izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti, kao i ugrožavanje bezbednosti vazdušnog prostora za šta je zaprećena kazna i do 10 godina zatvora.
Imamović će biti saslušan i na ove nove okolnosti.
Prema krvičnom zakoniku u Srbiji, za ugrožavanje bezbednosti vazdušnog saobraća preti kazna od 2 do 10 godina zatvora.
Podsetimo, Imamoviću je ranije određeno zadržavanje do 24 sata.
Granična policija na aerodromu Nikola Tesla privela je osumnjičenog, obavešten je dežurni tužilac koji se izjasnio da nema elemenata krivičnog dela i da se protiv osobe podnese prekršajna prijava. Imamoviću je određeno zadržavanje po Zakonu o prekršajima do 24 sata, nakon čega će biti predat sudiji za prekršaje.
...
Re: Vazduhoplovi
https://www.novosti.rs/hronika/hapsenja ... vic-danska
...
Nakon saslušanja, prema osumnjičenom je ukinuto zadržavanje i u skladu sa pravilima međunarodne pravne pomoći, predmet će biti ustupljen Kraljevini Danskoj na dalje postupanje, a imajući u vidu da se radi o licu koje je danski državljanin i da se na taj način obezbeđuje poštovanje načela celishodnosti i ekonomičnosti postupka.
...
...
Nakon saslušanja, prema osumnjičenom je ukinuto zadržavanje i u skladu sa pravilima međunarodne pravne pomoći, predmet će biti ustupljen Kraljevini Danskoj na dalje postupanje, a imajući u vidu da se radi o licu koje je danski državljanin i da se na taj način obezbeđuje poštovanje načela celishodnosti i ekonomičnosti postupka.
...
Re: Vazduhoplovi
Vidim da nema reakcija, pa da objasnim dogadjaj:
Emirejtsov B777-300 na letu iz Dubaija prema Vasington DC 20/12, izleteo je sa piste 30R (pretrcao je) i poleteo sa brzinom daleko vecom od normalne (216 cvorova / 400 kmh). Poleteli su, i uspeli da promase antenu lokalajzera za samo 90m.
Na 20m iznad tla, vec je imao 430 kmh, a zatim je nastavio da leti iznad kuca nasih arapskih prijatelja na visini od 50m i brzinom od 490 kmh.
Avion je i pored ostecenja u poletanju (presao dozvoljenu brzinu za uvlacenje flapsa) nastavio za Vasington DC, a zatim se takav i vratio u UAE.
Sva je prilika da su piloti (4 kom.) pedalirani, ako nisu streljani.
Sta se desilo?
Posada nije podesila visinu na koju avion treba inicijalno da penje, vec je na kontrolnom panelu autopilota (MCP) ostavila nule.
Na MCP (mode control panel) koji je na centralnom delu kokpita i na kome se postavljaju osnovni parametri - visina, brzina, kurs, ostale su 00000 od prethodne posade (posle leta sve brojke nsmeste na nule).
Ta visina prosto bode oci jer je na samoj sredini kontrolnog panela. Do poletanja provere je i podese bar deset puta (kroz brifing i klirens kontrole letenja).
Nakon poletanja (koje se uvek radi “na ruke”), i ukljucenja autopilota, flight director je poceo da vodi avion na selektovanu visinu na MCP. Da li su bile nule ili nadmorska visina aerodroma, ne znam. Uglavnom, prema zemlji…
Cetiri pilota u kokpitu!
Dan idealan, bez oblaka, 20C, bez vetra.
Razlog?
Nedostatak ili nekvalitetna obuka, i instant kapetani koji su do juce leteli kojekuda i skupljali nalet, a onda ih usrao Emirejts koji trazi poslusne button pushere a ne avijaticare.
Dok su se oni petljali sa automatikom, u mesto da avion uzmu na ruke, on je leteo kud je hteo.
To i jeste politika mnogih firmi - “cim poletis, ukljuci autopilot da ne zajebes nesto”.
Vec sam pisao da cemo tek gledati cirkus na nebu i placati visoku cenu pravljenja instant pilota.
-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
A koji sve razlozi mogu biti da bude 4 pilota u kabini. Ja imam utisak da je mozda neko od njih polagao za neku dozvolu ili status i onda malo zeleo da imrpesionira ekipu i sredio stvar. A onda po prinicpu mnogo babica, kilavo dete, ovi ostali napravili haos. Koliko se secam i onaj Asiana 777 u San Francisku sto je opalio repom je isto imao vise pilota u kabini.
Ne znam
Nisam pilot, ali kad gledam sada na YT pripreme za poletanje iz kokpita vidim da vecinu vremena piloti provode da unose neke podatke, sto u FMC sto na onaj tablet pored, pa onda stampaju neke papirice, pa to potvrdjuju. bas dosta vremena provode na kompjuteru, a valjda on njima tu treba da pomogne u letenju, a ne obratno.zuzazu napisao: 30 Dec 2021, 16:51
Nedostatak ili nekvalitetna obuka, i instant kapetani koji su do juce leteli kojekuda i skupljali nalet, a onda ih usrao Emirejts koji trazi poslusne button pushere a ne avijaticare.
Dok su se oni petljali sa automatikom, u mesto da avion uzmu na ruke, on je leteo kud je hteo.
Cetiri pilota u kokpitu!
Re: Vazduhoplovi
Cetvorica ih je zbog duzine radnog vremena.
U mnogim kompanijama je obaveza da na poletenju i sletanju u kokpitu sede svi clanovi posade (i one koja ne leti u tom momentu) upravo radi ovakvih stvari.
Da jave sva odstupanja i nepravilnosti.
Kako u Turkisevom 737 na sletanju u AMS niko nista nije video (bilo ih je 3), tako i ovde ko zna sta su radili i gde gledali.
U mnogim kompanijama je obaveza da na poletenju i sletanju u kokpitu sede svi clanovi posade (i one koja ne leti u tom momentu) upravo radi ovakvih stvari.
Da jave sva odstupanja i nepravilnosti.
Kako u Turkisevom 737 na sletanju u AMS niko nista nije video (bilo ih je 3), tako i ovde ko zna sta su radili i gde gledali.