Heinz napisao:Pa ako se prevrnuo kamion koje je prestizao čistače i zablokirao autoput koja je tu krivica putara? OK, mogli su ranije da dođu i da odblokiraju, ali teški su uslovi, sve se komplikuje.
EDIT: Putarina se mora platiti, od čega da radi zimska služba?

Moje misljenje.
Placa se porez, placa se akciza, placa se putarina, placa se hiljadu poreza, postoji ogroman budzet, i to se sve placa 12 meseci. Nema logike da uzmu novac za odrzavanje puteva a ne obavljaju taj posao.
Ako nece zimske sluzbe da ciste sneg nega prepuste taj monopol drugima koji mogu i hoce. Nije to tako komplikovano organizovati posao odrzavanja puteva.
Jer se kamion prevrnuo na cistom / ociscenom putu ?
Da li putari cekaju da se prevrne kamion/ auto/ autobus i napada 0,5m pa onda eventualno krenu na posao ?
Na posao koji je tada i uz najvece napore gotovo nemoguce uraditi kako treba upravo zbog ometanja vozila.
Sta je uzrok problema, kamion i vozila koja koriste autoput dok putari jos nisu aktivirani a sneg pada li pada ili putari koji cekaju da put postane neupotrebljiv i nebezbedan za voznju pa da tek onda krenu u akciju ?
Kada se pogresno organizuje posao naravno da je sve komplikovano, i da Marfi ne spava.
Putari i policija su krivi sto nisu obezbedili normalnu prohodnost puteva iako su placeni, i to debelo, upravo bas za takve aktivnosti.
Policija je morala da zatvori autoput, da proglasi vanredno stanje u drzavi, da zaseda Vlada, da se angazuje Vojska, da zaseda parlament, da se uvede radna obaveza, i sve ostalo sto spada u tipicne odluke teskih elementarnih nesreca.
Druga stvar je da li nekoliko decimetara snega sto je uobicajena metereoloska pojava dovoljan razlog za kolaps drzave.
Jedno od resenja koje je imala policija na raspolaganju je da pri nastanku problema sa kamionom zatvori prilaz novim vozilima, da postojeca vozila u koloni okrene da voze istom tom trakom puta u kontra smeru do prvog izlaza, da odmah uputi dizalicu ili sta vec treba, i da izbegne suludo stanje da su ljudi zarobljeni u koloni izmedju 2 silaska sa auto puta i ne mogu ni napred ni nazad.
11km ili koliko vec kolone govori da policija i upravljac puta su dugo vremena bilo van funkcije i dozvolili da stvar izmakne kontroli.
Autoput ima sa razlogom 3 trake i takvu sirinu, i to treba koristiti a narocito za vanredne potrebe.
Putari moraju da rade PRE nego sto padne sneg, pre nego sto nastanu smetovi, pre nego sto se formiraju kolone, pre nego se vozila prevrnu ili zaglave da bi napor ciscenja imao adekvatan efekat.
Zakasnelo ciscenje je skoro pa isto kao i da nema ciscenja, stetne posledice su vec nastupile.
Da je ovaj put nekoliko putarskih firmi zaspalo u severnim ravnicarskim krajevima dok su neki drugi putari radili posao na vreme i kako treba pokazuje da Ibarska u palninskom delu nije zavejana (Uzicki kraj), cak nije ni cuvena Cestobrodica, nije ni Razanj ni ostala kriticna mesta.
Nije cak ni Banstol koji decenijama vazi za kriticno mesto zimi od rizika nanosa snega i blokade puta.
Necu ni da pominje da je kolaps nastao na deonici novog autoputa Subotica- Novi Sad koji bi trebao da bude grejan i suv s obzirom na godinu kada je izgradjen. A niti je grajan, niti ima SOS telefone, kao sto vidimo nema niti organizovanu sluzbu ciscenja, nema ni info table da obavesti putnike, nema mnogo toga sto autoput cini zaista vrhusnkom saobracajnicom.
Moje misljenje je da padanje snega nije vanredni dogadjaj i da je razlog problema taj sto drzavna sluzba nije uradila svoj posao kako treba i kada treba.
Uostalom autoput je u osnovi i namenjen upravo za tranzit kamiona i meni je smesno plasirati pricu da je kamion uzrok problema jer on i nema gde drugde da bude nego na tom autoputu.