ftj napisao:Ovo je pravac na ibarskoj gde se opusteno vozi 100 kmh, ako je ovaj vozio 160, sudar je bio neizbezan.
Nije bitno koliko moze da se vozi kako oni kazu "oslobodjeno" vec koji je limit na tom delu puta koje je struka ocenila ne Pera majstor.
Pa sve i da je 100(nije problem koliko ces ti da vozis mozes i 300 )vec kako ces se bezbedno zaustaviti.
Pa evo bas gledam gugl earth i uopste ne vidim bilo kakva upozorenja i znakove za ogranicenje al rekao bih da ima po koja raskrsnica i pre i da je ogranicenje zvanicno 50 kmh. To ja ponavljam stalno, nije ibarska opasna zbog loseg asfalta nego zbog nebrojeno ovakvih ukljucenja pored puta.
Logicno da je 50, i zbog bezbednosti(ovaj slucaj) i zbog mogucnosti da se ukljuci automobil iz takve ili slicne ulice na magistralu, jer kad bi svi tu jurcali 100 ko bi se kada mogao ukljuciti?
A jos kad imamo ovakvu "dinamicnu voznju" sto bi ovi klinci rekli (ili onu to je za vas crveno, za mene je to poznato crveno) ona je ovako nesto neizbezno nazalost.
Izgleda da je blaga krivina tu odakle je došao bmw. Pošto je par sekundi ranije prošao auto u suprotnom smeru i dodatno blokirao pogled i kolima i farovima, kad uzmemo bmw-ovih 50 metara u sekundi ovaj iz dačije je komotno mogao da pogleda i vidi da je narednih 200 metara prazno i da nema ni naznake drugog auta.
Nego pitanje pravne krivice na stranu, mene zanima šta si mogao da uradiš ako si na mestu Dačije, šta ako si na mestu bmw-a? Bmw je po meni napravio duplu grešku, ne samo što je vozio prebrzo nego nije reagovao ni blizu adekvatno. Imao je par sekundi fore kad je video auto ispred, mislim da je za koncetrisanog vozača to dovoljno vremena da ga izbegne, pod uslovom da je druga traka slobodna. A ovaj u Dačiji baš i nije imao neke opcije, eventualno da beži skroz desno ako je moguće. Jače ubrzanje bi mu teško pomoglo u ovom slučaju.
Vidi ti ne mozes da ocekujes da ce neko leteti 170 na putu gde je predvidjeno 80 recimo, prosto ne mozes takav auto ni da vidis i ovde ne moze da se prica o krivici dacije. Da su ovi iz BMW vozili max dozvoljenom brzinom na tom delu puta i da je dacija izletela tu mozemo da kazemo da je dacija kriva jer je morao dobro da pogleda i proceni brzinu, podsecam te da je bila noc 1 sat nakon ponoci u tim uslovima i pri tolikoj brzini ne mozes da ocenis koliko brzo ide nesto sto kako bih ti rekao ne vidis u celini sem farova nocu ne mozes videti ceo auto pa samim tim ni oceniti brzinu jer jako smetaju farovi. Dakle, dacia 0% krivice, bmw 100%
Kao i u slučaju onog BMW i Suzukija u Strahinića bana ne postoji jedna krivica u kojoj svi imaju udela, pa svako dobije svoju "krišku" krivice. Veštačenje će utvrditi da li je vozač Dacie izašao propisno. Za razliku od one raskrsnice u Strahinića bana koju znam kao svoj džep, ovo uključenje ne poznajem, pa se ne bih usudio da procenjujem ispravnost uključenja Dacie. Svakako je napravio pogrešnu procenu.
Sve i da je vozač vozio 1700 na sat, mao 9 promila alkohola, nije imao dozvolu, itd, ako je drugo vozilo napravilo prekršaj i ono snosi krivicu. Na tome se zasniva pravo. Da je suprotno sve bi bilo arbitrarno kako se kome ćefne.
Ako je ograničenje 50, a niko ŽIV tu ne vozi 50, onda tu nešto debelo ne štima tj. put nije dobar. Ne bih sad da nas poredim sa npr. austrijom al tamo tako nešto ne postoji i to ne zato što su oni neki super ljudi štreberi koji samo poštuju propise nego jednostavno put je takav da nema tri miliona potencijalnih crnih tačaka uključenja i sranja i kad je ograničenje 100 svi voze 100, i kad naiđeš na raskrsnicu, naseljeno mesto i slično svi smanjuju brzinu na ograničenje koje je vidno istaknuto, tako nešto kod nas nije u kulturi jer jednostavno nemamo takve magistrale. Ja se uključujem relativno često sa ove raskrsnice i znam koliko puta gledam levo pa desno i to jednostavno nije bezbedna raskrsnica. bmw je imao klasično fiksiranje mete i još ako je bio pijan, to je bio recept za kastrofu.
grujicd napisao: 09 Avg 2019, 17:07
Pošto je par sekundi ranije prošao auto u suprotnom smeru
mene zanima šta si mogao da uradiš ako si na mestu Dačije,
Da, par sekundi ranije je za dlaku izbegao ovog iz suprotnog smera, na snimku se vidi da stop svetla nisu aktivirana sto znaci da se ukljucio na glavni put bez zaustavljanja.
Sto bi se reklo izleteo nasumice pa sta bude.
A bude da je izbegao jedan a podleteo pod drugi auto.
Sta je mogao uraditi, pa za pocetak da se zaustavio na sporednom putu i pre ukljucenja pogledao i levo i desno. Mozda bi primetio auto da nailazi i propustio, kako bi i inace bilo ocekivano.
A onda dalje, kada je vec izleteo, i verovatno primetio da ga sustize odpozadi auto dao pun gas da time smanji razliku brzina.
Kao i obicno, splet vise okolnosti doveo je do nesrece.
Uzrokovanje od strane Dacie i velike posledice usled brzine BMWa.
I naravno nocni uslovi gde je sve daleko teze uociti i pravilno proceniti.
Ne kaze se u opisima ali nije nemoguce i da je alkohol imato doprionosa.
ma nema tu čistih rezona, ja bih se zabrinuo za svoje zdravlje da su takvi. Koja je formalno razlika između ova dva slučaja, onog Despota iz Novog Sada, onog na PA putu, isto BMW pilot.. svakog ko je vozio prebrzo...?
u užem gradskom centru lik vozi duplo preko ograničenja i zamalo ubije porodicu - "ne, kriva je ova što mu je oduzela prednost"
ovo na magistrali, lik očigledno leti magistralom - "uzrokovanje od strane Dacie"
znači BMWista NEMA prvenstvo preleta, ograničenje je debelo prekoračio i zato su ga i uhapsili...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Da je vozio 80 posledice bi bile drugacije, tako da definitivno ima krivice za posledice, ne moze da se kaze da je samo kriv ovaj koji oduzima prednost, pod uslovom da je mogao da primeti pilota, sto ce se istraga utvrditi.
Gesendet von meinem SM-T580 mit Tapatalk
Poslednja izmena od ikac2000 u 09 Avg 2019, 19:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Ja nikako da nađem po kojem to zakonu se favorizuje da je manje kriv onaj što vozi brzo od onog što nije stao na stop. U prekršaju su i jedan i drugi, a za pogibiju(e) je isključivi krivac onaj što je vozio 120 km/h preko ograničenja.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel
Au koja rasprava. BMW vozac je naravno kriv, oko toga nema dileme, isao je dosta brze, to je vec bilo dovoljno. Sad, ako je isao bas 200km/h, ja to ne znam, ali onda verovatno nije imalo sanse da ga ovaj iz Dacie vidi. Ja sam misilio da je brzina bila oko 150km/h, gde mislim da je ovaj imao sanse da ga vidi da je ukljucivanje uradio po svim propisima. Sta "Stravicno velika brzina" znaci, nemam pojma, naslutio sam. Taksisti su generalno problem, i nisu jedini, da se razumemo, koji se redovno nebezbedno ukljucuju na srpske puteve, kao sto je neko pomenuo, nije bilo stop svetla, samo da on prodje sto pre i ne saceka malo slucajno, taj fazon i mentalitet. Ja znam da sam licno morao tu dosta puta da kocim zbog takvih pri brzini od 110-120km/h kad je ogranicenje 100. Vise od toga ne idem, ali ni pri tim brzinama nije bas lako stati bahatim vozacima koji ne zastanu da dobro pogledaju. Za dobro procenivanje brzine je potrebno gotovo zaustavljanje, i duze osmatranje vozila, mnogi zaboravljaju kako je sve to izgledalo u auto skoli kada su polagali. Ima ovde dosta njih koji voze na autobahn-u, pitajte ih malo za iskustva. Nije neredovna situacija da vozis 120km/h i prelazi te neko sa 250km/h, ali si opet duzan da procenis njegovu brzinu. Odes li levo, kraj. Zbog sebe treba covek uvek ovo da radi, nebitno je posle ko je bio kriv kad te nema.
I jos jednom, pojma nemam koliko je ovaj zapravo isao i u kakvom je stanju bio, prosto nagadjam, i iz iskustva nagadjam da je i vozac Dacie ne bas za primer. Uglavnom vestacenje ce to odluciti, nemamo mi tu sta da diskutujemo, ipak sam ja samo Pera strucnjak.
Onaj ko izleti na put ne gledajući je imbecil pre svega za sebe, rizikuje svoj život, tudji, rizikuje svoju imovinu ako ga neko udari kriv je, dakle hazardersko ponašanje.
Takodje je neko ko vozi pijan i debelo preko ograničenja imbecil i hazarder jer isto rizikuje prvo svoju štetu povredu i smrt pa i tudju, a kriv je.
Kada se dva hazardera sretnu može samo šteta ispasti, nije ni bitno kako će kome tu razrezati krišku krivice što neko reče .
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji