Stranica 89 od 261

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Poslato: 09 Dec 2016, 22:52
od snork
dag81 napisao:Nema cega da ti bude zao. Grejanje radi i zimi i leti, ako zaslajfujes ode prirubnica, max brzina oko 105 110, trosi dosta za gabarite tipa 7 8l mozda i vise, luft volana 30stepeni na obe strane, patos kremenko itd itd.
Za danasnje pojmove krs, pa i pre 20god kad smo ga imali.
To sa luftom je standardno za volan sa pužem (zato su svi prešli na zupčastu letvu). Još gore je kad takav volan ima servo, kao recimo neki traktori, ili Ford Crown Victoria do 2000. godine. :kezo: :kezo: :kezo:

Meni je žao što nisam probao Citroen Dijanu (prodali smo je kad sam imao oko 10 godina). Ona ima obrnut problem sa grejanjem - zimi je jako slabo, zbog vazdušnog hlađenja i platnenog krova. Poslednja verzija (32 ks) može da nabije 120 km/h, ali je optimalna putna brzina oko 80. Kaže ćale da do mora i nazad nije trošila preko 6 l / 100 km.

Patos (i sve ostalo) je takođe korodiralo velikom brzinom, ali je za to verovatno zaslužan nekvalitetan domaći lim (proizvodio ju je Cimos iz Kopra). Verujem da su francuske bile bolje i dugotrajnije.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 10 Dec 2016, 09:07
od ljubitelj
I Mercedes je barem do 1995. imao puz servo volan, ne znam tacno kada su potpuno presli na zupcastu letvu. BMW slicno drzao puz sistem dugo u odnosu na druge.

Francuski lim ili ne, tek svi Citroeni su korodirali u par godina. Mi smo imali 2CV6 koji je francuski i koliko se secam izdrzao je 3 ili 4 godine. Gore nista od korozije, vrata i to posto krova nema ali pod i dole "svajcarski sir".

Mislim da je tek kada je Pezo poradio na Citroenima postalo bolje stanje, valjda XM je bio prvi korozivno stabilan. Secam se da je BX obecavao znatan napredak sa dosta plastike umesto lima ali nije se pokazao.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 10 Dec 2016, 12:52
od dragvorl
BMW i MB i mnogi drugi su imali sistem sa recirkulisucim kuglicama, sto je slicno kao puz. BMW E39 540i ga je imao umesto zupcaste letve jer od motora nije mogla da stane. Kamioni i danas imaju taj stitem.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 10 Dec 2016, 17:15
od ljubitelj
Za mnoge druge ne znam, naprotiv znam da su skoro svi proizvodjaci u Evropi presli na zupcastu letvu tokom 70tih (Fiat, VW, Audi, Pezo, Reno, Volvo, Ford, Opel, Citroen, cak i engleske marke) a i skoro sve japanske marke.
Poneki su zakasnili pa u 80tim znam za Ladu, Aleko, Tavria i ostalo iz istocnog bloka.

BMW i Mercedes su valjda poslednji uhvatili voz 90tih.

Davno sam vozio aute sa tim starim sistemom, koliko se secam osecaj je da uvek ima lufta i to tako da luft raste kako se vise okrece volan. U centru dok se vozi pravo jos nekako a kako se skrece krmani se kao brodom :kezo:
Kamione nisam vozio pa ne znam da li je isti osecaj nepreciznosti, samo kombije a oni su sa zupcastom.

Poslednji koji sam vozio je bio Mercedes iz 1991, bez zupcaste letve naravno.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 10 Dec 2016, 17:58
od Saša
Ja sam vozio jednom onaj neki Iveco/Zastava kombi veliki ogromni i kod njega si morao stalno raditi levo-desno volanom da ostaneš na pravcu (kao u filmovima kad stalno vrte volanom :D ). Verovatno razvaljena letva volana ili tako nešto. Usrao sam se živ prvih par kilometara dok se nisam navikao. Auto iz čista mira dok voziš pravo samo odjednom ode levo ili desno pa mu moraš svako malo "kontrirati" volanom da ostaneš na pravcu... :kezo:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 10 Dec 2016, 20:14
od ljubitelj
Tako nekako se vozio i Merc E klase, stalno male korekcije putanje jer nekako pliva. Osecaj na volanu nula.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 15 Dec 2016, 14:46
od samo polako
Imam dobru ponudu za Punta i verovatno ću je prihvatiti.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 15 Dec 2016, 14:51
od Delija
Opaaa... Sta planiras kao zamenu?

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 15 Dec 2016, 14:53
od Geza
Pajin bus. :)

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 15 Dec 2016, 15:05
od samo polako
Ne neće biti zamene neko vreme. :)

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 21 Jan 2017, 18:40
od MILOŠ 92
Koji osigurači (osigurači za elektro instalacije) su na Punta Classica? Video sam dve vrste osigurača u prodavnici, veće i manje.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 21 Jan 2017, 18:43
od Saša
Manji (micro).

TT

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 20 Feb 2017, 14:22
od samo polako
Ove zime je z10 imala nekoliko problema. Dečko što ga je kupio išao na planinu.Bila nagla promena temperature i jedno jutro nije mogao da pomeri menjač. Zaledio se onaj mehanizam i sajle. Dovoljno je da radi 5 minuta u mestu i da je sve ponovo u funkciji, Kaže da ga je vozio kada se topio sneg a preko noći je temperatura naglo pala na -5 i više. Hoće da stavi sus pleh dole. Bravice su mu se isto zaledile a i vrata je jedva otvorio.
Još mi je prijavio da mu se tamo redovno kada je vlažno prilikom startovanja čulo nekih 30 sekundi čudna buka iz motora. Kao da nešto struže ili zapinje. Tog zvuka nema kada je suvo i toplo. Meni se to desilo nekoliko puta u Beogradu.

Pošto sam mu dao i krovni kofer i na njemu je bilo problema.
Kopča se zaglavila, nije pukla i pokušavamo da to rešimo a bravica mu je zaledila i jedva je odledio.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 20 Feb 2017, 17:02
od ivke74
To je normalno ponasanje punta kada padne temperatura nije pravljen za zimu. :D

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 20 Feb 2017, 17:23
od mića
Tastu na z10 pre par godina na zlatiboru na -7 nije hteo da prepozna kod kljuca zvao amss i ovi mu rekli da ga gurne u toplu garazu na par sati tako je i uradio i sve bilo ok, jedva nasao kod mestana garazu na par sati

Послато са SM-J500FN