Formula 1 - Sezona 2013

Formula 1, WRC, Moto GP i ostalo
Zaključana tema
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od starac vujadin »

Laki021 napisao:Da se samo jednu trku ranije povredio Irvine bi bio sampion :)
Jedan od dobrih razloga da se zapitamo koliko je on zapravo bio dobar vozac? Ocigledno je bilo da je Irvine te sezone bio bolji od njega samo je morao da ga pusta prvih pola sezone dok se nije povredio.
To je neka romansirana "anti Schumi" verzija. Istina je da je jedino bio brži u Engleskoj, u trci gde je Schumaher slomio nogu, a u drugim mu nije bio ni blizu po brzini, čak i u onim gde je pobedio.
A kada mu se ukazala šansa posle povrede Schumachera, onda je krenuo da vozi suviše ziheraški i bojažljivo i da samo skuplja poene, ne bi li održao prednost.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Laki021 »

Ma ne nego se secam da je na pocetku sezone Schumi forsiran kao prvi vozac i da su obojica bili u poprilicnom zaostatku za vodecim.
Kada se Schumi povredio Irvine je prodisao i poceo brzo da sustize Miku i na kraju mu je za par poena izmakla titula. Da je Irvine bio prvi vozac od pocetka, osvojio bi titulu.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od starac vujadin »

Pa, nije baš tako...ali to su suva fakta u pitanju i to lako možeš da proveriš, tj. da osvežiš pamćenje. I ja sam se podsetio, mada se te sezone dosta dobro sećam.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Laki021 »

Moguce, davno je bilo, provericu kad stignem kako je izgledala sezona.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od perfiko »

Da, lako se zaboravi da je Irvinu jednu pobedu te godine poklonio Salo, a jednu sam Schumacher.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od starac vujadin »

Istina, Schumcher mu ja mnogo pomagao oko svega kad se vratio...valjda da se oduži što mu je ovaj držao leđa, a i da prikupi pozitivnih poena. Irvine, koji je inače bio cool lik, nije imao petlju. Zato i jeste bio i ostao "drugi vozač", kao što će i Massa to uvek biti.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od dragan »

mnogo ce kostati fetela tih 7 bodova vise koje je uzeo.
em je vebera napravio budalom, sto je ovaj prvi put otvoreno stavio do znanja, em je napravio budale od celog tima...
uvek mi je bio antipatican, a sad jos vise...
na stranu to sto je obisao vebera ne zato sto je bio brzi vec sto je veber bio u modu stednje motora i guma, sve vreme...na ovoj stazi fetel inace ne briljira, pa nije ni ovaj put...
velika je steta za alonsa, da se nije desilo to sto jeste, mislim da bi on podigao pehar na kraju...
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10888
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od sebekkg »

Previse arogantan. Previse testosterona mu je zviznulo u glavu. Alfa smeronja.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48072
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Geza »

Razlika između push-rod i pull-rod ovjesa
http://www.gp1.hr/tehnoloski-kutak-razl ... od-ovjesa/

Ferrari je još prošle godine predstavio svoj “pull-rod” prednji ovjes, koncept koji je McLaren slijedio ove godine i koji je vjerojatno zaslužan za trenutačnu lošu McLarenovu formu.

Kao i McLaren, iako u dosta blažem obliku, Ferrari je i prošle godine imao težak početak ali je Fernando Alonso uspio izvući iz bolida sve što se dalo izvući dok se Ferrari pobrinuo da riješe sve probleme koji ih muče. Nema sumnje kako McLaren ima resurse da pronađe rješenje problema ali pitanje je mogu li njihovi vozači izvući maksimum bolida. No vratimo se mi na temu članka, kratku tehničku analizu i prikaz razlika između klasičnog “push-rod” ovjesa i novog (u biti starog, koristio ga je Minardi još davne 2001. godine, dok je Fernando Alonso vozio za njih) “pull-rod” ovjesa.

Slika

Raspoznavanje vrste ovjesa je poprilično jednostavno. Kao što se vidi na fotografijama (crvena strelica) i ilustraciji (žuta boja), spona klasičnog ovjesa ulazi u monokok pri vrhu i to pod malim kutem dok kod “pull-rod” ovjesa spona ulazi s donje strane monokoka i gotovo je paralelna s podlogom.

Slika

Spona klasičnog ovjesa se upire u kotače te djelomično nosi težinu bolida i udaraca a u “pull-rod” kombinaciji bolid se “ovješa” na kotače te dodatno opterećuje ramena ovjesa. Aerodinamički gledano, “pull-rod” je nešto bolja opcija zbog horizontalnog postavljanja i boljeg usmjeravanja protoka zraka te manje potrebne težine spone ovjesa. Zbog većeg opterećenja ramena ovjesa su teža no cijeli sklop unutar monokoka je niže postavljen te je time ipak sniženo težište bolida.

Dodatni problem predstavlja i pristup elementima ovjesa unutar monokoka. S razvojem usmjerivača zraka na prednjem dijelu bolida, posebno ispod nosa, inženjerima je otežan pristup te moraju koristiti alternativne i inovativne metode kako ne bi gubili previše vremena kod zamjena elemenata.

Slika

Ukupno gledajući, “pull-rod” ovjes je bolji izbor ali za implementaciju je potrebno iz temelja mijenjati koncept bolida i to je jedan od razloga zašto je McLaren u velikim problemima ove godine. Baš iz tog razloga mnoge momčadi čekaju veće promjene pravila za 2014. godinu kako bi eventualno prešle na “pull-rod” ovjes ali to donosi određene rizike. McLaren, a pogotovo Ferrari, će do tada imati potpuno funkcionalni prednji ovjes i više neće morati brinuti o tome, dok će preostale momčadi imati potpuno nove bolide, od glave do pete, i prednji ovjes bi im mogao biti dodatno opterećenje. Ako uzmemo u obzir da je tranzicija prednjeg ovjesa na današnji sustav bez kobilice tekla nekoliko godina, moguće je da će mnoge momčadi pričekati ili čak uopće neće prelaziti na pull-rod sustav. A opet, možda će to postati neizostavni dio bolida Formule 1.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od dragan »

zanimljiv clanak...
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Risto »

jako interesantan clanak, nisam ni znao da se koriste dvije "opcije" rjesenja prednjeg vjesanja...
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od samo polako »

Malo podsećanje

http://www.youtube.com/watch?v=BkXpkxtw ... r_embedded#!


Ali Hamilton i ono u boksu...postao je moj idol! :kezo:
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48072
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Geza »

Toyota Planning F1 Comeback Under Lexus Name

As current Formula One teams are preparing for a radical engine swap for the 2014 season, when the V8 will be replaced by a smaller turbocharged V6, former competitors are planning a comeback.

After telling you about Honda's rumored plans to re-enter Formula 1 in 2015 as an engine supplier for McLaren, we have found out that another Japanese manufacturer may return to the competition in 2015.

According to Club Lexus, who's citing "confidential sources" within their community, Toyota plans to re-enter Formula One starting 2015 under the Lexus banner. Why Lexus? Well, it's rumored that the decision may have something to do with Infiniti's success along Red Bull Racing. The mentioned source also claims that Toyota is in talks with former Japanese Formula One driver Kamui Kobayashi to be their chief driver.

Toyota retired from Formula One at the end of the 2009 season, failing to win a single race in 140 starts. However, they've scored 13 podiums, 3 pole positions and 3 fastest laps in eight years.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48072
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48072
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Formula 1 - Sezona 2013

Post od Geza »

Rivals study Red Bull’s record pitstops
http://www.gptoday.com/full_story/view/ ... _pitstops/

After Red Bull beat McLaren’s old pitstop speed record no fewer than five times in Malaysia, rivals have been studying the case with great curiosity.

According to Germany’s Auto Motor und Sport, the competition has concluded that Red Bull’s advantage is not due to having a superior crew, or having simply invested more time practicing.

“One or two fantastic stops, you can imagine that,” McLaren sporting director Sam Michael is quoted as saying.

“But five, with that consistency — that’s really impressive.”

The suspicion is that Red Bull has stepped up a gear with its pitstop equipment and technology.

“Our guys are certainly not inferior to Red Bull’s, and all of our training methods have been optimised,” said Michael.

Analysis shows that Red Bull has made a half-second per pistop time improvement in 2013 compared to last season.

“You can make a jump like that with developments in the equipment,” Michael said.

One theory is that Red Bull is using higher air pressure for the wheel-nut guns.

Indeed, every time a Red Bull crew member uses his gun, he dutifully puts it away in a bag, suggesting they are hiding a secret.

“You can hear that they are using more pressure than the others,” Williams team manager Dickie Stanford said.

But Michael disagrees: “I doubt anyone is going over 30 bar. Maybe they’ve simplified the switching mechanism, and it’s now electronic rather than mechanical.

“Things like that could save you time.”

Stanford, meanwhile, admitted Williams’ investigation shows that the Red Bull crew is so easily able to throw the new wheels onto the car.

“At Red Bull they’re throwing it on and apparently not even knowing if it’s properly seated. It (the wheel) seems to go on by itself,” he is quoted as saying.

That would imply that Red Bull has perfected the design of the hub, wheels and nuts so that the wheel is always perfectly seated when the wheel gun is pressed on.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Zaključana tema