Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
- Saša
- Postovi: 14395
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa vidi, 140 km/h ide na svega nekih 3.800-3.900 obrataja (po obrtomeru), ne znam na koliko bih ga trebao još naterati a da ne izginem...
A maksimalna brzina mu 155 km/h... 
- Rakhil
- Postovi: 8340
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa ko je jos produvavao motor u petoj? prosetaj ti to malo kroz obrtaje u drugoj i trecoj nekoliko puta pa vidi oce li bolje da vuce onda 
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Imamo jos jednu sluzbenu Z10, ali prvu, italijansku. Nju je duzio kolega koji je non stop mazao. Mislim da mu je svaki gas isao do 5000 o/min. On je presao 120-130.000 sa njom, i taj auto se kod nas jos vozi. Sad je na preko 200.000 km, ide uredno...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sa čistom guščjom masti?Markoni napisao: Nju je duzio kolega koji je non stop mazao.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Dabome, minimum 3x dnevno...
- Saša
- Postovi: 14395
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Neka, hvala, vuče on odlično i ovako, nemam zamerki.Rakhil napisao:Pa ko je jos produvavao motor u petoj? prosetaj ti to malo kroz obrtaje u drugoj i trecoj nekoliko puta pa vidi oce li bolje da vuce onda
- profesorPROST
- Postovi: 3281
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Verovatno da ne znam mnogo o motorima ali stvarno prvi put čujem da se motor ulenji a pogotovu raspadne ako se ne tera u velike obrtaje.Rakhil napisao:Ne bih ja rekao da je bitno za sta je auto napravljen i kako je podesen, nego prosto pogonsko gorivo zahteva odredjeni nacin voznje ili se auto ulenji/raspadne. Ja vozim 1.6 16V atmosferca po gradu u petoj 50 na sat kad sam na nbg bulevarima, ali ga zato opusteno poteram na blizu 7000 rpm u preticanju, tako da se on lepo seta kroz sve rezime rada. KAd je moj matori vozio slican motor kao dizel, tj ne preko 3-4000 rpm, auto se toliko ulenjio za godinu dana da mi je trebalo brdo vremena da ga vratim u normalu, plus se kvario vise
Ustvari davno beše kada me je jedan rođak savetovao da poteram bivši auto da ga ne ulenjim a ja nisam kapirao da je to ozbiljno.
Za dizne sam čuo, ali opet da se to radi na većim brzinama a ne na broju obrtaja.
Možda nije adekvatna tema pa da se prebacimo negde gde ćete mi objasniti kako se to auto ulenji.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Rakhil
- Postovi: 8340
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jok, napisao sam ulenji/raspadne ako se ne vozi adekvatno. Ulenjice se ako ga vozis penzoski non stop, a raspasce se ako ga drzis u crvenom bez prestanka.
Brzina tu ne igra ulogu za motor, samo broj obrtaja je bitan: proturis mu mnogo benzina i vazdua kroz sistem, dignes temperaturu itd. Inace, ulenji se benzinac samo tako, pitaj Dragana kad je kupio Focusa svog koji je presao 80k km po gradu kako je vukao a kako ide sada, bas smo poredili kad ga je kupio. Stvaraju se naslage na izduvu, usisu, leptiri pruzaju vece otpore, cak i glupe sajle i poluge zaribaju pomalo kad se ne koriste kako treba.
Brzina tu ne igra ulogu za motor, samo broj obrtaja je bitan: proturis mu mnogo benzina i vazdua kroz sistem, dignes temperaturu itd. Inace, ulenji se benzinac samo tako, pitaj Dragana kad je kupio Focusa svog koji je presao 80k km po gradu kako je vukao a kako ide sada, bas smo poredili kad ga je kupio. Stvaraju se naslage na izduvu, usisu, leptiri pruzaju vece otpore, cak i glupe sajle i poluge zaribaju pomalo kad se ne koriste kako treba.
- Uroš S.
- Postovi: 11014
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Komšija je radio u Auto komercu, kaže za većinu motora koje je on održavao a koji su peglani ko da ne postoji sutra su bili u ekstra stanju i doživeli velike kilometraže, a oni koji su mrcvareni niskim obrtajima i koji su bili ulenjeni, da su imali više problema. Pomenuo mi je 2.5TDI koji ako je muški gažen radi ekstra, a ako se njaka i cedi niskim obrtajima propiša ulje na sve strane.
Moj 8v takođe bez problema dostiže 6000 rpm
Moj 8v takođe bez problema dostiže 6000 rpm
- Saša
- Postovi: 14395
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ma dostiže svaki 6.000 obrtaja (ako ništa drugo onda bar na leru
), nisam baš bukvalno mislio da to ne može nego da nema za tim nema nikakve potrebe u normalnoj vožnji. Dalje, zaboravljate da ja od prvog kilometra vozim na TNG a tu je malo drugačija priča sa tim naslagama (nema ih ili su minimalne). Uostalom i Bax se čudio kada je odvrnuo čep za ulje na mom motoru i video kako izgleda unutra a ako je to izgledalo na njegovom benzincu... 
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
I ja često poteram do 6000...
.... kad stavim kola na klocne.
Sent using Tapatalk
.... kad stavim kola na klocne.
Sent using Tapatalk
Širim haos!
- MILOŠ 92
- Postovi: 60
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:46
- Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V Dynamic
- Lokacija: Kostolac
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jedan moj drug koji ima Punta Classica isto 2009.godište u Emotion ABS opremi je u prvoj brzini išao 60km/h sto je 7.000 obrtaja-blokada.Kaže meni jel si nekad video Punta u blokadi?To je možda uradio dva,tri puta.Punto gazi preko 40k,ide kao i prvog dana ništa mu ne fali. 
- Saša
- Postovi: 14395
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To je mrcvarenje auta. Prva služi samo da ga pokreneš iz mesta i ništa drugo. 
Tapatalk
Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
A druga služi da u njoj staneš na semaforu. Vozi se 3., 4. i petom. 