Најјачи бензински четвороцилиндрични мотор на европском тржишту у смислу највишег одређеног обртног момента долази из Опела. Турбопрехрањивањем, са директним убризгавањем, 1998 цм3, tотално алуминијумска јединица у Астри ОПЦ не само да има максималну снагу од 280 КС, већ са 200 Нм по литру, она има већи специфични обртни моменат од било ког ривала, чак и више него супер спортскии аутомобили. Максимални обртни момент од 400 Нм развија при 2.450 обртаја у минути и протеже се све до нешто мање од 5.000 обртаја, и у веома широком опсегу, који обезбеђује да Астра ОПЦ испоручи високе перформансе у различитим ситуацијама.
Опелови инжењери спроводе далекосежне промене на постојећем турбо мотору са директним убризгавањем 2.0 литарском бензинском јединицом која се користи код модела Инсигниа, што му даје предност и додатну снагу у односу на њега. Потпуно нов најсавременији систем ваздушног усиса мотора је развијен како би се хранио са много ваздуха. Сам турбо компресор је додатно побољшан да издржи притисак пуњења и више ваздуха и зато трајност пуњача је сходно томе повећана коришћењем нових компоненти и материјала. Нагомилавање притисака почиње већ од око 1.400 обртаја у минути. Максимални притисак пуњења је повећан на 1,5 бара - што представља 25 одсто у односу на претходно коришћен мотор у Инсигнији.
Моћном аутомобилу као што је Астра ОПЦ је потребан и моћан звучни ефекат да нагласи и емотивне стране перформантног аутомобила. Зато је звучни инжењеринг играо важну улогу у развоју аутомобила. Инжењери су желели да испоручи робустан и мушки звук типичан за Астру ОПЦ.
Они су посебно желели да поново створе "турбо буку" како споља, тако и унутра коју су ОПЦ фанови запамтитили из предходне Астре када возач убрзава од средињих до високих обртаја. Ово је посебно уочљиво када се мења из треће у четврту брзину током убрзавања.
Астра ОПЦ која долази са Старт / Стоп технологијом као стандард, троши 8,1 литара на 100 километара, и вредности ЦО2 од 189 г / км. Ово су изузетно конкурентне цифре у сегменту високих перформанси. У поређењу са претходним моделом (221 гр / км, 9,2 л / км), емисија ЦО2 и потрошња горива су сада 12 одсто мањи. Нови ауто високих перформанси може да спринтује из мировања до 100 км / ч за само 6 секунди.
Пре него што је ОПЦ мотор кренуо у производњу, био је изложен серији изазовних тестова. Тада је стављен на тест издржљивости од 10.000 километара у Астри ОПЦ на северном кругу стазе Нурбургринг у тркачким условима који је еквивалент од 180.000 километара на нормалним путевима.