Vesti iz auto-moto sporta

Formula 1, WRC, Moto GP i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Kuzmanovic »

Šumi se izgleda budi iz kome! :D

Schumacher - The good news we have been waiting for

According to the official statement of Michael Schumacher's manager, Schumi shows moments of consciousness.
There's not much we can add to the information released on Schumacher's official facebook page: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Michael Schumacher is showing 'moments of consciousness' his manager revealed on Friday, amid signs of an improvement in his condition.

The seven-time world champion remains in hospital in Grenoble as he recovers from the serious head injuries he suffered in a skiing accident last year.

Schumacher has been in a medically induced coma for the past three months and doctors are continuing to work on the long process of waking him up.

In a statement issued on Friday, Schumacher's manager Sabine Kehm revealed that there were now encouraging signs about his condition.

"Michael is making progress on his way," said Kehm. "He shows moments of consciousness and awakening.

"We are on his side during his long and difficult fight, together with the team of the hospital in Grenoble, and we keep remaining confident.

"We would like to thank you all for the continuous sympathies. At the same time we again ask for understanding that we do not intend to disclose details.

"This is necessary to protect the privacy of Michael and his family, and to enable the medical team to work in full calmness."

These are the good news we have all been waiting for. Michael, wir drücken Dir die Daumen!

Izvor: http://totalcarmagazine.com/features/20 ... iting_for/
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od trojanac »

Mikica Vesnić – Sa NAVAK-a u Evropu

Slika

Neočekivano, nakon niza tehničkih problema na novom automobilu, bajka o učešću u ETCC-u za Milovana Mikicu Vesnića tokom zime se pretvarala u pravu noćnu moru. Kvar na potpuno novom motoru i problemi sa takođe „novim“ menjačem ozbiljno su poljuljali sve planove tima. Umesto planiranih testova u Slovačkoj i Austriji prve lepe dane ove godine BMW 320is S2000 je proveo rasklopljen u garaži. Srećom uz čuvenu srpsku upornost, i iskreno govoreći gomilu neplaniranih troškova, evropske majstore „nadigrali“ su domaći a evropske piste više nego uspešno zamenila staza Nacionalne Vozačke Akademije.

Posle prvih izvezenih test kilometara svima u ASK Sport Auto Vesnić pao je kamen sa srca a optimizam se vratio u tabor tima iz Užica koji ove godine brani boje Srbije u okviru Evropskog KUP-a turing automobila. „Imali smo dosta problema tokom zime i iskreno bili smo na ivici da obustavimo ceo projekat. Testovi koje smo vršili tokom ova dva dana vožnje na NAVAK-u trebalo je po planu da se odrade pre mesec-dva a zatim da se uputimo na staze na kojima se borimo za evropske bodove. Srećom sada makar možemo da odahnemo jer motor konačno radi kako treba, tim je sve uigraniji a i ja se polako „učim“. Naravno proći će još dosta vremena dok ne budem potpuno zadovoljan ali bitno je da smo nakon dosta vremena tavorenja napravili veliki korak napred. Probali smo dosta postavki automobila a koliko smo radili pokazuje gomila Dunlop pneumatika i praznih kanistera sa gorivom.“ – poručio je Vesnić.

Specijalno za ovu priliku gost Srbije bio je i novi član ekipe, Nemac Mario Peter, koji u timu ima ulogu inženjera – „Izuzetno mi je drago što sam došao a saradnja sa Vesnićem je započela odlično. Prvi put sam na NAVAK-u i mogu reći da Srbija treba da bude ponosna što ima jednu ovakvu stazu koja ima fantastičan potencijal.“ – poručio je iskusni Nemac koji ne voli previše da priča ali se može pohvaliti tridesetogodišnjim iskustvom u autosportu. Peter je radio za poznate timove u okviru serija WTCC, GT, Procar, Renault Clio CUP pa sve do Formule 1. Njegovo prisustvo i angažman sigurno će dodatno doprineti kvalitetu i povećati šanse Vesnića za dobar rezultat.

Na žalost dva dana na NAVAKU jedina su provera koju će ASK Sport Auto Vesnić imati pred prvu trku sezone koja se vozi 20. aprila u Francuskoj. „Želim da odam posebno priznanje porodici Alvirović i SAT Medija grupi koja nam je na dva dana stavila na raspolaganje kompletnu infrastrukturu NAVAKA-a a to pored staze podrazumeva i prateće objekte kao i ljudstvo. Sama konfiguracija piste izuzetno odgovara onome što smo hteli da testiramo pa sa ponosom možemo da kažemo da NAVAK može bez problema da stane rame uz rame sa mnogo poznatijim svetskim autodromoma. U profesionalnom automobilizmu dva dana testa su daleko od optimalnog ali šta je tu je. “ – istakao je Vesnić.

Ekipi ostaje još samo sedam dana da dodatno „dotegne“ BMW-a a već u ponedeljak 14. aprila mora se krenuti put Marseja i staze Paul Ricard.


http://blog.garaza.rs/index.php/mikica- ... -u-evropu/
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od kapor »

Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9982
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Markoni »

A Duca je danas isprobavao malo svog novog GTRa na stazi Autokomerca...

Slika

Tapatalk Post
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od NexT »

Videh GTR-a u prolazu, al sam tek posle na netu video da je stigla nova zverka. Napokon da takva kola imaju pravog vlasnika, a ne da se parkiraju po Straje Baje.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od trojanac »

Ne znam šta je mogao da proba na AK stazi, ali dobro.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9982
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Markoni »

Pa probao za novinare, a probao je i na AP :)

Tapatalk Post
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48072
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Geza »

Ima ovde video.
http://www.blic.rs/video
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od trojanac »

Toyota predstavila TS040 HYBRID

TOYOTA Racing je 27. marta predstavila TS040 HYBRID automobil, kao i izmenjen tim vozača koji će se takmičiti na ovogodišnjem FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti - novom dobu za hibridni motosport.

Sa hibridnim pogonom na sva četiri točka snage 480 KS i dodatnim 3,7 litarskim benzinskim motorom snage 520 KS, TS040 HYBRID, predstavljen na „Paul Ricard“ stazi, će imati maksimalnu snagu od 1000 KS, što predstavlja najnapredniju hibridnu tehnologiju na trkačkim stazama.

Prelazak na pogon na četiri točka je povratak konceptu koji Toyota razvija od 2007. godine, kada je predstavljena Supra HV-R sa pogonom na četiri točka – prvi hibrid koji je pobedio na jednoj trci izdržljivosti.

Novi TOYOTA HYBRID System – Racing pogonski agregat je razvijen specijalno za izmenjene tehničke propise ovog šampionata, koji naglasak stavljaju na uštedu goriva. Potrebno je smanjenje potrošnje goriva od 25% u odnosu na 2013, što je postignuto kroz povećanje efikasnosti agregata, aerodinamike i stila vožnje.

Slika

Merač protoka goriva će pratiti potrošnju goriva i biće kažnjavani takmičari koji premaše određeni limit prosečne potrošnje u tri kruga. Dozvoljena potrošnja goriva zavisi od nivoa hibridnog kapaciteta za koji se svaki tim odluči; TOYOTA Racing je odabrao 6MJ hibridni kapacitet po krugu na Le Man stazi.

Radeći zajedno sa oficijelnim partnerom TOTAL-om, inženjeri TOYOTA Racing tima su dodatno povećali efikasnost i performanse pomoću specijalnih TOTAL lubrikanata.

Novi, liberalniji propisi su omogućili TOYOTA Racing timu da znatno poveća snagu hibridnog pogona, pa je sada AISIN AW motor-generator na prednjoj osovini dobio pojačanje u vidu DENSO jedinice na zadnjoj osovini.

Tokom kočenja, motor-generator stvara kočionu silu, zajedno sa tradicionalnim kočnicama. Ta energija se sakuplja i preko invertera (AISIN AW napred, DENSO pozadi) prenosi na NISSHINBO super-kondenzator. Tokom ubrzanja, motor-generator menja svoju funkciju i radi kao agregat koji isporučuje 480 KS snage.

Taj hibridni agregat sa pogonom na četiri točka je udružen sa konvencionalnim V8 motorom, a oba su razvijena u Odeljenju za razvoj motora za motosport pri „Higashifuji“ tehničkom centru, mestu gde nastaje nova generacije Toyotine tehnologije za putničke automobile.

Znanje iz TS030 HYBRID-a se već koristi za poboljšanje performansi Toyotinih putničkih hibrida, a očekuje se da će se sve više tehnologija preneti sa trkačkih staza na puteve. Toyota je do sada prodala 6 miliona hibrida, od predstavljanja Priusa 1997. godine.

Šasija TS040 HYBRID-a je dizajnirana, razvijena i proizvedena u kompaniji „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“ u Kelnu. Ona predstavlja znatno unapređenu verziju TS030 HYBRID-a, na kojoj su uključene promene zbog novih propisa, pa je maksimalna širina smanjena za 10 cm. Takođe je uveden čitav dijapazon bezbednosnih uređaja.

Posebna pažnja je posvećena toku vazduha oko automobila, kako bi se u isto vreme smanjila potrošnja goriva i povećala sila prianjanja, a stoga i stabilnost, što kompenzuje 5 cm uže gume u odnosu na 2013.

Intenzivan razvoj najmodernijih vazdušnih tunela u TMG, doveo je do aerodinamički efikasnog dizajna, koji je takođe neverovatno lagan zbog korišćenja kompozitnih materijala i specijalnih procesa proizvodnje.

Detaljne simulacije i kalkulacije u TMG su fino podesile TS040 HYBRID, pomoću računarske tehnologije koja testira individualne komponente na osnovu stvarnih podataka sa trka. Takođe su korišćeni moćni računari za optimizaciju dizajna.

Takve najmodernije tehnike su znatno efikasnije od testiranja na stazi, pa omogućavaju inženjerima TMG da optimizuju sve aspekte TS040 HYBRID-a bolje od konkurenata koji se oslanjaju na tradicionalne metode.

Napravljena je mala promena rasporeda vozača, pa su sada Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima u bolidu #7, dok su Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi u automobilu #8.

TS040 HYBRID je debitovao na „Paul Ricard“ stazi 21. januara, nakon 12 dana testiranja po Evropi i pređenih 18.000 km.

Posle dvodnevnog testiranja na „Paul Ricard“ stazi, obavljenog 28. marta, tim planira da još jednu probu pre trke Šest sati Silverstona, gde će se takmičiti sa konkurentima kao što su Audi i Porsche, prvi put ove godine.

Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: „Veoma se radujemo trećoj sezoni FIA Svetskog šampionata u izdržljivosti, gde ćemo se boriti da ostvarimo svoje snove i osvojimo Le Man i Svetski šampionat. Pored izmenjenih propisa, takođe imamo i novog konkurenta. Radujemo se borbi sa Porscheom, kao i već poznatim rivalima kao što je Audi. Kao tim, naučili smo dosta u prve dve sezone i naše znanje ‘ugradili’ u naš novi TS040 HYBRID, koji je tehnološki najnaprednija Toyota ikada viđena na trkačkim stazama. Smatramo da je veoma važno što je naš trkački program doprineo ostalim aktivnostima Toyote i veoma sam ponosan zato što su podaci, znanje i tehnologije iz trkačkog programa prosleđeni našim kolegama iz odeljenja za istraživanje i razvoj, koji rade na stvaranju još boljih putničkih automobila za budućnost.“

Hisatake Murata, generalni direktor, odeljenje za razvoj motosporta:„TOYOTA HYBRID System – Racing tim je morao da uvede znatna unapređenja, zbog promene propisa. Propisi zahtevaju veliku uštedu u potrošnji goriva, a kako bi ostali konkurentni, naravno želeli smo da ostavimo istu snagu motora; smanjenje potrošnje smanjenjem snage nije bila realna opcija. Istražili smo različite mogućnosti, ali najprikladnije rešenje je bilo povećanje zapremine motora, što povećava iskoristivost toplote, kao i poboljšanje hibridnog sistema. Razmotrili smo hibridni sistem većeg kapaciteta, ali ostali smo na 6MJ, jer bi veći kapacitet imao negativan uticaj na brzinu, zbog povećanja težine. Kako bi regenerisali veću količinu energije tokom kočenja, zadnji motor generator nije bio dovoljan, pa smo ponovo uveli hibridni koncept sa pogonom na četiri točka, koji smo razvijali od 2007. do 2011, pre nego što su propisi ograničili hibridni pogon na samo jednoj osovini. Sa 1000 KS postigli smo veoma impresivne performanse i ostali u okviru željene težine. Sada treba da vidimo šta možemo da uradimo protiv konkurencije.“

Pascal Vasselon, tehnički direktor:„Počeli smo inicijalne studije i simulacije čim je ACO asocijacija objavila prve elemente propisa sredinom 2012. godine, a prošle sezone smo angažovali sve dostupne resurse da razvijemo TS040 HYBRID. U smislu aerodinamike i šasije, TS040 HYBRID je znatno unapređena verzija TS030 HYBRID-a, uzevši u obzir nove dimenzije, ograničene novim propisima, kao i iskustvo koje smo stekli tokom protekle dve godine i koje smo primenili na ovom automobilu. Novi propisi su uvek izazovni, a to je naročito došlo do izražaja 2014. jer je odjednom trebalo da se promeni mnogo stvari na šasiji i pogonskom agregatu. Glavni izazov je bio stvaranje kompleksnijeg automobila sa više hibridnih komponenti zaduženih da isporuče više snage, dok je istovremeno morala da bude smanjena težina za minimalno 45 kg. To nam je zaista zadalo glavobolju, ali pomoću laganih materijala i efikasnog dizajna, uspeli smo da postignemo naš cilj.“



http://blog.garaza.rs/index.php/toyota- ... 40-hybrid/
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Dusan »

McNabb: Jimmie Johnson 'absolutely not' an athlete

http://www.youtube.com/watch?v=nWVmEvgByto

:think:
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od kapor »

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od trojanac »

Da, odlična vožnja i odličan rezultat.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od trojanac »

Danas, tačno u 17:02 startovao je 40. INA Delta reli. Prvi specijalni ispit u okolini Zagreba većina posada je uspešno savladala. Prema očekivanju pobedu je odneo Jura Šebalj (Evo IX) ispred Daniela Šaškina (Evo X) i Nenada Lončarica (Subaru STI). Nažalost, već prvi SI bio je preveliki poduhvat za novi automobil posade Jovanović - Tunguz. Citroen je otkazao poslušnost u toku specialnog ispita, a evo šta Jovana ima da izjavi posle svega toga:

"Odlično smo startovale i super vozile prvi minut, a onda je auto stao. U pitanju je bila lamela i šrafovi koji drže zamajac, koji verovatno nisu bili dobro stegnuti i sve je puklo. Stvarno smo razočarane, trudila sam se da vozim kako treba, svi su hteli da nastavimo. Kada je rađena revizija, rekli su nam da je potrebna nova lamela, koju sam poručila, ali nije stigla. Danas sam čula da nešto nije u redu, ali nismo proverili, mislili su da je šper u pitanju. Auto, kao što rekoh, nismo proverili, ali nismo ni ovo očekivali. Todor mi je rekao da je to što je se čulo upravo bio kvar koji je se i desio. Želim da mu se zahvalim što je bio uz nas. Organizatori su hteli da nas puste da vozimo sutra, ali nismo uspeli da nađemo deo, a ja ovim putem želim da im se zahvalim što su hteli da nam omogućemo da ponovo startujemo. Mnogo smo tužne i čekamo sada Tešanj reli." razočarana je Jovana.


Slika

http://rallymagazin-rs.weebly.com/2/pos ... osadu.html
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Sloba »

Sloba napisao:Na Mišeluk se vraćaju auto-trke

Novi Sad će posle pet godina ponovo biti domaćin auto-trka na Mišeluku 18. i 19.maja.

Slika

Kako se navodi na Fejsbuk stranici organizatora, želja im je da vrate dugogodišnju tradiciju održavanja auto-trka u Novom Sadu.

"Kada je dogovoreno u klubu da se želi ući u organizaciju kružne auto trke "Nagrada Novog Sada 2014" na stazi Mišeluk, zatražili smo da nas prime gradski oci, koji su 12. februara oberučke prihvatili predlog da se pomogne projekat. Možda i najbitnija stvar pored sportskog nadmetanja automobilista, biće i korišćenje auto-trke, da se promoviše bezbednost u saobraćaju i da se današnja omladina edukuje u najvećoj mogućoj meri o saobraćajnoj kulturi koja je danas na dosta niskom nivou", navode organizatori.

Inače, ovo ce biti kružna trka, prva u ovogodišnjem šampionatu Srbije. Za sada se neće organizovati moto-trke, mada organizatori navode da im je želja i da se ove trke vrate na Mišeluk.
Organizator trka je ASK Petromax, a podršku je dala i gradska vlast.
Podsetimo, trke na Mišeluku su zabranjene odlukom gradskih vlasti pre nekoliko godina, jer je zbog njihovog održavanja dolazilo do saobraćajnih gužvi jer je dva do tri dana bila zatvarana ova petlja, kao i Most slobode.

http://www.youtube.com/watch?v=f_Tyj4eeBRo

Izvor: http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Na-Mis ... -trke.html
Zbog vanredne situacije Velika nagrada Novog Sada je pomerena za 14 i 15. jun.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Vesti iz auto-moto sporta

Post od Kuzmanovic »

OFFICIAL: MICHAEL SCHUMACHER IS OUT OF COMA!

A brief statement issued this morning - and clearly in reaction to some of the highly speculative media reports over the last few days - reads:

"Michael has left the CHU Grenoble to continue his long phase of rehabilitation. He is not in a coma anymore.

His family would like to explicitly thank all his treating doctors, nurses and therapists in Grenoble as well as the first aiders at the place of the accident, who did an excellent job in those first months.

The family also wishes to thank all the people who have sent Michael all the many good wishes to Michael. We are sure it helped him.

For the future we ask for understanding that his further rehabilitation will take place away from the public eye."

Izvor: http://www.f1today.net/en/news/official ... f-his-coma


Nadam se da je ovog puta tacno. :sreckovic:
Odgovori