TNG vs Benzin
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24762
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Plin vs Benzin
Veliko je pitanje da li uopste vredi pokretati razvoj tako necega jer se iz benzinske osnove postize malte ne isti rezultat, a isplativost takvog projekta bi bila po meni prilicno upitna.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Plin vs Benzin
Verovatno si u pravu, ali dolazimo do toga da su ipak svi motori razvijani kao benzinci pa naknadno prilagođeni upotrebi TNG-a u fabrici, ako se prodaju sa "fabričkim" TNG uređajem ili nisu prilagođeni (ako uopšte za tim ima potrebe u konkretnom slučaju) kada se sistem ugrađuje naknadno.
Sve ovo ne mora da znači ništa loše, ali ipak ostavlja prostora za probleme.
Sve ovo ne mora da znači ništa loše, ali ipak ostavlja prostora za probleme.
- Saša
- Postovi: 14334
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plin vs Benzin
Problema ima i kada se vozi samo na benzin, pa kako ne bi bilo i na gas. Svaki dodatni sklop ili uređaj samo povećava verovatnoću nekog kvara, no ovde je poenta u velikoj uštedi u novcu koja je itekako vredna rizika i svake eventualne popravke. Na sreću, ti kvarovi su ipak retki... 
Sent from my Samsung using Tapatalk

Sent from my Samsung using Tapatalk
Re: Plin vs Benzin
Slažem se da je ušteda ta koja opravdava celu priču. I ja bih verovatno prešao na gas da ne planiram da menjam kola uskoro. Priča je bila teorijskog karaktera.
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Plin vs Benzin
To je to pravničko razmišljanjepaja napisao:Priča je bila teorijskog karaktera.

- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plin vs Benzin
Jeste Civic je na CNG ali svejedno je manje ekonomičan nego hibrid (koji i nije neki)
Ne znam šta ima još u Brazilu, oni imaju specijalne modele tamo.
Ima neki review tog DX Civic-a, i u gepeku ima mesta ko u fići, smešno
To što rade po (tačnije, pri) fabrikama je jednako ko što rade i majstori po budžacima s razlikom u garanciji na ugradnju i korišćenje.
Ne znam šta ima još u Brazilu, oni imaju specijalne modele tamo.
Ima neki review tog DX Civic-a, i u gepeku ima mesta ko u fići, smešno
To što rade po (tačnije, pri) fabrikama je jednako ko što rade i majstori po budžacima s razlikom u garanciji na ugradnju i korišćenje.
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Saša
- Postovi: 14334
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plin vs Benzin
Nije isto i nikad neće biti. Fabrika ima mogućnost da vrlo lako napravi određene modifikacije i na samom motoru, što nijedan majstor za gas nije u stanju da uradi. Fabrika je u stanju da poruči i gasni računar i mape posebno napravljene za određeni motor, dok majstori budže jedan te isti uređaj za sve motore, a ti gledaj u pasulj i nadaj se njihovoj stručnosti i pedantnosti...
Sent from my Samsung using Tapatalk
Sent from my Samsung using Tapatalk
- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plin vs Benzin
Ma jeste, ugradnja plina u Punto 1.2 Classic je nauka za sebe, motor iz 90ih koji radi u automobilu iz 90ih, do sad su mogli da smisle mapu da radi na lož ulje koliko je vremena prošlo.
Dok nisu napravili da mogu kupca da ubede da je to fabrički, pravili su koještarije još dok se automobil zvao Zastava 10.
Sada, kapiram da su cene ugradnje i održavanja daleko veće nego u slučaju da se ugradnja radi u privatnoj režiji. Masprodukcija donosi mnogo veću kintu dileru tj. trgovcu nego majstoru sa platom. Koliko košta doplata za tu "fabričku" ugradnju i da li se dobija atest pri kupovini?
Dok nisu napravili da mogu kupca da ubede da je to fabrički, pravili su koještarije još dok se automobil zvao Zastava 10.
Sada, kapiram da su cene ugradnje i održavanja daleko veće nego u slučaju da se ugradnja radi u privatnoj režiji. Masprodukcija donosi mnogo veću kintu dileru tj. trgovcu nego majstoru sa platom. Koliko košta doplata za tu "fabričku" ugradnju i da li se dobija atest pri kupovini?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Plin vs Benzin
PA ne ugradjuje se fabricki plin samo u punta,vec ima i Mercedes i kao sto sam i rekao,tesko se primecuje razlika...
To ne moze ni jedan aftermarket proizvodjac da uradi na taj nacin...
A za ostalo,da li se i drugi delovi prilagodjavaju,zaista ne znam...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT
Evo ti clanci:
http://www.ngvglobal.com/mercedes-benz- ... 0-ngt-0310
http://www.mercedes-benz.rs/content/ser ... s/ngt.html
I video o tome kako radi:
http://mercedes-benz.tv/en/clip-564/NGT ... urally+gas
Drugar mi je rekao da su na novim modelima rezervoari prilagodjeni,to jest smanjeni benzinski i ugradjen plinski,kao na ovom linku gore za Vito,tako da se nista apsolutno ne menja sto se prostora tice...
To ne moze ni jedan aftermarket proizvodjac da uradi na taj nacin...
A za ostalo,da li se i drugi delovi prilagodjavaju,zaista ne znam...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT
Evo ti clanci:
http://www.ngvglobal.com/mercedes-benz- ... 0-ngt-0310
http://www.mercedes-benz.rs/content/ser ... s/ngt.html
I video o tome kako radi:
http://mercedes-benz.tv/en/clip-564/NGT ... urally+gas
Drugar mi je rekao da su na novim modelima rezervoari prilagodjeni,to jest smanjeni benzinski i ugradjen plinski,kao na ovom linku gore za Vito,tako da se nista apsolutno ne menja sto se prostora tice...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Saša
- Postovi: 14334
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plin vs Benzin
Prijatelju, između pojmova "Zastava" i "Fiat" razlika je ogromna, ma koliko se tebi činilo da je potpuno isti automobil u pitanju. U prvom slučaju reč je o propaloj društvenoj firmi koja je kupovala delove od Fiata i sklapala automobile i gasne uređaje po principu daj šta daš/imaš da platiš (BRC i slično), a u drugom se radi o Fiatu lično koji sada sklapa za svoj džep i po svojim standardima. Zato sada u tim automobilima i imaš originalni fabrički Landi Renzo uređaj i modifikovan motor. Ne brkaj babe i žabe...Ji 4Tze napisao:Ma jeste, ugradnja plina u Punto 1.2 Classic je nauka za sebe, motor iz 90ih koji radi u automobilu iz 90ih, do sad su mogli da smisle mapu da radi na lož ulje koliko je vremena prošlo.
Dok nisu napravili da mogu kupca da ubede da je to fabrički, pravili su koještarije još dok se automobil zvao Zastava 10.

Sent from my Samsung using Tapatalk
Re: Plin vs Benzin
E nek' si mu rek'o... 

- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plin vs Benzin
Aha, gledam Fiat.rs (tamo nema TNG modela) a ne FAS sajt - ovi drugi u ponudi stvarno imaju model na TNG. Znači nema atesta (?) i razlika u ceni u odnosu na benzin model je 1100€ (!)
Dakle za 400-500€ više ti plaćaš "modifikacije na motoru" minus atest.
Taj motor koliko znam jedan od najzahvalnijih za ugradnju a to što oni "modifikuju" motor je da sebe osiguraju od mape podešene za sve uslove.
jel ima negde fotki te fabričke instalacije, motorni prostor, prekidač u kabini, rezervoar?
Xepoj, pa E 200 NGT i jeste bi-fuel fabrički model (pritom je motor sa kompresorom, a ne 1.2 8V 60KS), što ne važi za Punta jer je "fabrički" plin samo fraza da te ubede da platiš nešto duplo više.
Dakle za 400-500€ više ti plaćaš "modifikacije na motoru" minus atest.
Taj motor koliko znam jedan od najzahvalnijih za ugradnju a to što oni "modifikuju" motor je da sebe osiguraju od mape podešene za sve uslove.
jel ima negde fotki te fabričke instalacije, motorni prostor, prekidač u kabini, rezervoar?
Xepoj, pa E 200 NGT i jeste bi-fuel fabrički model (pritom je motor sa kompresorom, a ne 1.2 8V 60KS), što ne važi za Punta jer je "fabrički" plin samo fraza da te ubede da platiš nešto duplo više.
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Saša
- Postovi: 14334
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plin vs Benzin
Nema atesta, platiš, preuzmeš, sedneš i voziš, sve je već urađeno sa njihove strane. Instalacija je u suštini sasvim regularna/obična, nema tu naravno ništa "svemirsko", s tom razlikom što je recimo gasni ECU/komp baš napravljen/optimalno podešen još u Landiju za ovaj motor, što svaki element ima predviđena mesta, nosače i ostalo... Nema nikakvog bušenja i budženja. Motor ima drugačiju glavu, ventile, ležišta ventila, drugačiji katalizator... I na sve to ide 3 godine garancije kao i na ceo auto/motor, plus svi servisi se rade na jednom mestu (u ovlašćenom servisu), a sve u startu plaćeno kroz regularnu "kredu" pa i ne osećam taj dodatni trošak. Meni dovoljno i vredno razlike u ceni... Nekom možda i nije, marim baš...
Imaš par fotki instalacije u temi gde sam predstavio svoj autić...
viewtopic.php?f=2&t=677&start=15
Imaš par fotki instalacije u temi gde sam predstavio svoj autić...

viewtopic.php?f=2&t=677&start=15
Poslednja izmena od Saša u 18 Apr 2012, 13:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Plin vs Benzin

Ovako izgleda i kod mene sa bušenjem i budženjem, a nije fabrika postavljala.
- Saša
- Postovi: 14334
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plin vs Benzin
Pa kako drugačije i da izgleda? Da bude na komandama na volanu, možda, he, he...? To je samo dobri stari Punto, ljudi moji... 
Sent from my Samsung using Tapatalk

Sent from my Samsung using Tapatalk