Što ti misliš o tome, bar dok si u garanciji, ideš u ovlašćeni i tvoje je da platiš. Oni znaju valjda šta sipaju.
Motorna ulja
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32363
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Posetite www.garaza.rs !
Re: Motorna ulja
Sta znaci odlicno se pokazalo?ljubitelj napisao: 20 Mar 2018, 08:44 Za to konkretno ulje ne znam, a NIS Sint 5w40 se meni odlično pokazalo.
Posle jedne izmene, ili vise izmena, na sta treba obratiti paznju da bi znali da je ulje dobro ili lose?
Re: Motorna ulja
To i mene zanima...
Re: Motorna ulja
Znači da nema zumaćenja, nema penušanja, nema lakova, nema taloga, nema prekomernog isparavanja, nema emulzije, tečljivost je kako treba da bude tokom protoka meseci i kiloimetara, nema vidljivog habanja motora, nema opiljaka, nema pregrevanja motora, ne curka kroz dihtunge....sve što se očekuje da ulje dobro odradi. Ulje zadovoljava ACEA/ API norme koje traži motor.
6 godina koristim NISova ulja, za mene je odličan izbor.
Jednom sam u probao i puno reklamirano Shell sintetičko (na bazi gasa) 5w40 i potrošnja tog ulja je bila ekstremna pri opterećenju motora, veoma lako isparava. To ulje više ne koristim, povratak na NIS 5w40 vratio stvari u normalu.
Odlična iskustva imam i sa K2 poljskim uljem 10w40.
Nema danas loših ulja, bitno je ispoštovati normu koju zahteva motor a sam brend je manje bitan.
6 godina koristim NISova ulja, za mene je odličan izbor.
Jednom sam u probao i puno reklamirano Shell sintetičko (na bazi gasa) 5w40 i potrošnja tog ulja je bila ekstremna pri opterećenju motora, veoma lako isparava. To ulje više ne koristim, povratak na NIS 5w40 vratio stvari u normalu.
Odlična iskustva imam i sa K2 poljskim uljem 10w40.
Nema danas loših ulja, bitno je ispoštovati normu koju zahteva motor a sam brend je manje bitan.
Re: Motorna ulja
Mislim da bih potpisao ono što je gore ljubitelj naveo.
Inače,
Mislim, nema razloga da se izbegava (bilo koje) Nisotec ulje (čak šta više) Sa citroen foruma srbije imam informacije da par ljudi imaju slično dugogodišnje iskustvo sa pomenutom autoline 5w-40icom. Za polusintetiku 10W-40 znam da je koncipirana identično kao i famov odlični (za tu klasu ulja) BM Extra a sa obzirom da je svojevremeno par ključnih ljudi zaduženih za blendiranje ulja prešlo iz fama u NIS.
To što im je Approval istekao ne ide baš na ruku (posebno jer taj approval VW ne naplaćuje bitno - oko 3000 evra što je zanemarivo) i ja u tome vidim težnju onih koji bi da Nisotecu oduzmu deo kolača na račun G-energy, na žalost. Ruskim kapitalom je inače unapređena novosadska blendara (oko 2011.). Što se mene tiče sasvim imam poverenja u Nisotec ulja.
Inače za VW - modričina rafinerija tradicionalno (odavno) razvija ulja po njihovim normama (što je i logično jer je u Bih radio TAS) pa mi Optima pada prva na pamet kada treba izabrati ulje za neki vw. U konkretnom slučaju https://modricaoil.com/data/dokumenti/T ... _5W-30.pdf
Mislim, tih ulja po normi 504/507 ima gomila (dobrih/odličnih) na tržištu i može svašta da se probere. Pomenuti Nisotec bih sa punim poverenjem koristio, a maj favorit u celoj priči po toj normi je famov Fenix Power 504/507.
Koga zanima objavljena mu je i (nezavisna) analiza na Oil.ru
http://www.oil-club.ru/forum/topic/8733 ... 0-svezhee/
U vezi poslednjeg - šta reći osim da je i više nego dobro.
Inače,
Inače hvala na pitanju, a što se stava tiče ja ne bih mogao da kažem nešto posebno konkretno - jer nemam iskustvo sa tim 504/507 uljem (pretpostavljam da si mislio na njega jer mislim da ti je zgodnije za taj tsi). Osim toga ja nisam neko ko bi mogao da zastupa neki poseban i čvrst stav pa da to bude neki reper (u širokom smislu).Uroš S. napisao: 19 Mar 2018, 21:17 DS, kakav je stav po pitanju Nis ulja? Konkretno 5w-30 502.00? Vidim na sajtu da imaju approval od VW ali je istekao 2016. čini mi se.
Čovek sa kojim sarađujem nabavlja i održava analitičku opremu za Nisovu blendaru (I štošta još) i kaže da imaju jako visoke standarde i ozbiljnu proizvodnju.
Motor je 1.2TSI 77kW.
Mislim, nema razloga da se izbegava (bilo koje) Nisotec ulje (čak šta više) Sa citroen foruma srbije imam informacije da par ljudi imaju slično dugogodišnje iskustvo sa pomenutom autoline 5w-40icom. Za polusintetiku 10W-40 znam da je koncipirana identično kao i famov odlični (za tu klasu ulja) BM Extra a sa obzirom da je svojevremeno par ključnih ljudi zaduženih za blendiranje ulja prešlo iz fama u NIS.
To što im je Approval istekao ne ide baš na ruku (posebno jer taj approval VW ne naplaćuje bitno - oko 3000 evra što je zanemarivo) i ja u tome vidim težnju onih koji bi da Nisotecu oduzmu deo kolača na račun G-energy, na žalost. Ruskim kapitalom je inače unapređena novosadska blendara (oko 2011.). Što se mene tiče sasvim imam poverenja u Nisotec ulja.
Inače za VW - modričina rafinerija tradicionalno (odavno) razvija ulja po njihovim normama (što je i logično jer je u Bih radio TAS) pa mi Optima pada prva na pamet kada treba izabrati ulje za neki vw. U konkretnom slučaju https://modricaoil.com/data/dokumenti/T ... _5W-30.pdf
Mislim, tih ulja po normi 504/507 ima gomila (dobrih/odličnih) na tržištu i može svašta da se probere. Pomenuti Nisotec bih sa punim poverenjem koristio, a maj favorit u celoj priči po toj normi je famov Fenix Power 504/507.
Koga zanima objavljena mu je i (nezavisna) analiza na Oil.ru
http://www.oil-club.ru/forum/topic/8733 ... 0-svezhee/
U vezi poslednjeg - šta reći osim da je i više nego dobro.
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja
Ne 504.00-507.00, ono je za varijabilni servisni interval. 502.00 je ovo ulje Nisotec Autoline 502.00
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Ja sipam 504/507, i interval mi je 10.000 km. Pred leto samo sipam 5W40.
Re: Motorna ulja
@Uroš S.
Hvala ti na napomeni, vidim da misliš na ovo nisotecovo ulje https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
al` pogledaj sledeći moj post iz rasprave o preporuci za jednog tdi golfa.
viewtopic.php?f=31&t=4242#p765896
Na drugoj slici tog posta je šema odlučivanja pri izboru ulja za novije VW. Bitno je naglasiti da su ulja koja zadovoljavaju 504/507 sasvim odgovarajuća i za motore koji zahtevaju ranije norme (npr 502) - a neko bi mogao da kaže i kako su ona superiornija.
I u samoj šemi se vidi da se 504 može upotrebiti gde se zahtevalo 502. Kao što se može videti, bez obzira na dužinu intervala 504 je odgovarajući - jedino se 502 ne sme upotrebiti u slučaju kada je za motor predviđen duži interval.
Ono što mnoge ume da buni je to što ulja po normi VW 504/507 vezuju samo za dizele sa dpf - što je ograničeno tumačenje jer su ona odgovarajuća i za benzince.
Jednostavno rečeno - 504 je sasvim odgovarajuće i tamo gde se zahteva i 502, ali 502 ne može gde se zahteva samo 504.
Ako ćemo konkretno, nisotecov autoline po 502 je vrlo slično koncipiran istoimenom ulju koje ima approval za 504/507. Osobine su praktično identične osim što se po vrednosti za tačku tečenja vidi da je možda malog većeg udela sintetskih komponenti. Sa druge strane viša tačka paljenja kod ovog sa 502 je nešto što takođe pokazuje nedvosmislen kvalitet. Pošto je ulju po 504/507 navedeno da zadovoljava ACEA C3 iz 2012 (a ono 502 iz 2010), a takođe je i imalo vw approval njega bih primarno birao. Ipak, za taj motor mu dođe praktično na isto jer su oba odgovarajuća. U suštini, skoro mu dođe na isto,
Sad, VW favorizuje Castrol pa sigurno nema mnogo ljudi koji bi opisali iskustvo sa nisotecovim uljima u novijim VW motorima. Ja lično nemam nikakve ograde i u taj motor bih sipao oba pomenuta ulja.
Hvala ti na napomeni, vidim da misliš na ovo nisotecovo ulje https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
al` pogledaj sledeći moj post iz rasprave o preporuci za jednog tdi golfa.
viewtopic.php?f=31&t=4242#p765896
Na drugoj slici tog posta je šema odlučivanja pri izboru ulja za novije VW. Bitno je naglasiti da su ulja koja zadovoljavaju 504/507 sasvim odgovarajuća i za motore koji zahtevaju ranije norme (npr 502) - a neko bi mogao da kaže i kako su ona superiornija.
I u samoj šemi se vidi da se 504 može upotrebiti gde se zahtevalo 502. Kao što se može videti, bez obzira na dužinu intervala 504 je odgovarajući - jedino se 502 ne sme upotrebiti u slučaju kada je za motor predviđen duži interval.
Ono što mnoge ume da buni je to što ulja po normi VW 504/507 vezuju samo za dizele sa dpf - što je ograničeno tumačenje jer su ona odgovarajuća i za benzince.
Jednostavno rečeno - 504 je sasvim odgovarajuće i tamo gde se zahteva i 502, ali 502 ne može gde se zahteva samo 504.
Ako ćemo konkretno, nisotecov autoline po 502 je vrlo slično koncipiran istoimenom ulju koje ima approval za 504/507. Osobine su praktično identične osim što se po vrednosti za tačku tečenja vidi da je možda malog većeg udela sintetskih komponenti. Sa druge strane viša tačka paljenja kod ovog sa 502 je nešto što takođe pokazuje nedvosmislen kvalitet. Pošto je ulju po 504/507 navedeno da zadovoljava ACEA C3 iz 2012 (a ono 502 iz 2010), a takođe je i imalo vw approval njega bih primarno birao. Ipak, za taj motor mu dođe praktično na isto jer su oba odgovarajuća. U suštini, skoro mu dođe na isto,
Sad, VW favorizuje Castrol pa sigurno nema mnogo ljudi koji bi opisali iskustvo sa nisotecovim uljima u novijim VW motorima. Ja lično nemam nikakve ograde i u taj motor bih sipao oba pomenuta ulja.
- TheWickerMan
- Postovi: 11276
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Motorna ulja
Motul 8100 5w30, da li je ono za motore sa DPFom, konkretno Alfin 1.9 MJet? Vidim da je sipano u auto ali bi ga promenio jer su ovde servisni intervali na 30.000 km, a prešao je već 20.000 sa ovim uljem.
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24762
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Pazi, treba da bude low SAPS za DPF motore, to je jako bitno a i pise na deklaraciji ako ima.
Za ovo sto sam ja nasao kaze:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016154
Za ovo sto sam ja nasao kaze:
The RN0700 specification applies also to all RENAULT Diesel cars fitted with 1.5L dCi engines
without DPF (Diesel Particulate Filter) having less than 100 hp output and 20 000 km or 1 year oil
drain interval.
RECOMENDATION
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016154

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- pedja
- član 001
- Postovi: 15452
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
A kakva su Addinol ulja?
TT
TT
Re: Motorna ulja
Dobra/odlična - pa računaj da su na nivou ostalih svetskih (a i nekih domaćih). Nema greške sa njima - kada je izabrano odgovarajuće (za određeni motor).
***
8100 serija podrazumeva i X-clean a ono jeste mid/low SAPS ulje predviđeno za motore koji imaju DPF (generalno uzevši)
http://motul.speclube.com/wp-content/up ... 0_(GB).pdf
Dakle možemo da vidimo da je 8100 Eco-nergy Full SAPS ulje koje ne bi trebalo da ide u dizele sa DPF, a do je 8100 X-clean za njih i predviđen.
Ono što ne znam, a voleo bih da znam - da li je tom fiatovom mjtd propisana norma (za upotrebu ulja)
FIAT 9.55535-GS1/9.55535-DS1 (koje se oslanjaju na ACEA C2) ili mu je propisana 9.55535-S2 (koja se oslanja na ACEA C3 i 5W-40 gradaciju).
Posebna je zvrčka što FIAT ne daje odobrenja drugim kompanijama osim Seleniji (tj. Petronasu) pa je za odlučivanje bitno znati šta tačno piše u servisnoj knjižici.
Ako motor ima DPF - sva je verovatnoća da će mu odgovarati (sva krštena) ulja po ACEA C2 i/ili ACEA C3 normi, ali je bitno znati koja od ta dva (jer prva su tanka, druga deblja), kao i to da li je neka od gradacija isključena (tipa mora samo xW-30 ne sme xW-40, što najverovatnije nije slučaj. osim ako se radi o najnovijem motoru).
Ovako na slepo - dobar kompromis je ulje po ACEA C3 normi sa viskozitetom na radnoj temperaturi oko 12 mm2/s što mu dođe nešto deblja 5W-30ica. Od motula je to pomenuto 8100 X-clean pa sa njim nema greške. Donekle sličan (odličan) izbor bi bio i npr. Mobil 1 ESP Formula 5W-30,
Ipak, za alfu (koja se forsira) mislim da bih pre išao na 5W-40 gradaciju po ACEA C3 pa kad već pominjemo Adinol - ovo mu dođe sasvim odgovarajuće http://www.addinol.mk/uploads/pdf/Product28.pdf
Da je moja ta alfa - ta_man bih mu sipao famov fenix premium 5W-40 po ACEA C3 ili npr. ovo
http://www.rnbg.rs/proizvodi/galax-syntec-low-saps/
Ukoliko bi imala manje od oko 200.000 km - koristio bih galaksovu 5W-30icu.
***
TheWickerMan napisao: 23 Mar 2018, 11:16 Motul 8100 5w30, da li je ono za motore sa DPFom, konkretno Alfin 1.9 MJet? Vidim da je sipano u auto ali bi ga promenio jer su ovde servisni intervali na 30.000 km, a prešao je već 20.000 sa ovim uljem.
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
dragvorl napisao: 23 Mar 2018, 18:34 Pazi, treba da bude low SAPS za DPF motore, to je jako bitno a i pise na deklaraciji ako ima.
Za ovo sto sam ja nasao kaze:
The RN0700 specification applies also to all RENAULT Diesel cars fitted with 1.5L dCi engines
without DPF (Diesel Particulate Filter) having less than 100 hp output and 20 000 km or 1 year oil
drain interval.
RECOMENDATION
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016154
8100 serija podrazumeva i X-clean a ono jeste mid/low SAPS ulje predviđeno za motore koji imaju DPF (generalno uzevši)
http://motul.speclube.com/wp-content/up ... 0_(GB).pdf
Dakle možemo da vidimo da je 8100 Eco-nergy Full SAPS ulje koje ne bi trebalo da ide u dizele sa DPF, a do je 8100 X-clean za njih i predviđen.
Ono što ne znam, a voleo bih da znam - da li je tom fiatovom mjtd propisana norma (za upotrebu ulja)
FIAT 9.55535-GS1/9.55535-DS1 (koje se oslanjaju na ACEA C2) ili mu je propisana 9.55535-S2 (koja se oslanja na ACEA C3 i 5W-40 gradaciju).
Posebna je zvrčka što FIAT ne daje odobrenja drugim kompanijama osim Seleniji (tj. Petronasu) pa je za odlučivanje bitno znati šta tačno piše u servisnoj knjižici.
Ako motor ima DPF - sva je verovatnoća da će mu odgovarati (sva krštena) ulja po ACEA C2 i/ili ACEA C3 normi, ali je bitno znati koja od ta dva (jer prva su tanka, druga deblja), kao i to da li je neka od gradacija isključena (tipa mora samo xW-30 ne sme xW-40, što najverovatnije nije slučaj. osim ako se radi o najnovijem motoru).
Ovako na slepo - dobar kompromis je ulje po ACEA C3 normi sa viskozitetom na radnoj temperaturi oko 12 mm2/s što mu dođe nešto deblja 5W-30ica. Od motula je to pomenuto 8100 X-clean pa sa njim nema greške. Donekle sličan (odličan) izbor bi bio i npr. Mobil 1 ESP Formula 5W-30,
Ipak, za alfu (koja se forsira) mislim da bih pre išao na 5W-40 gradaciju po ACEA C3 pa kad već pominjemo Adinol - ovo mu dođe sasvim odgovarajuće http://www.addinol.mk/uploads/pdf/Product28.pdf
Da je moja ta alfa - ta_man bih mu sipao famov fenix premium 5W-40 po ACEA C3 ili npr. ovo
http://www.rnbg.rs/proizvodi/galax-syntec-low-saps/
Ukoliko bi imala manje od oko 200.000 km - koristio bih galaksovu 5W-30icu.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15452
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
Čuh priče o Addinolu, samo hvalospevi, pa zato pitam.
TT
TT
Re: Motorna ulja
Pa, hvalospevi verujem uglavnom da bi se pokazalo da ne prave vrhunska ulja samo Mobil, Shell, Castrol.....
Naravno da postoji mnogo renomiranih proizvođača maziva - i praktično svi oni proizvode ulja koja su dobra, a za neke (npr. sportske) namene i vrhunska. Ja bih među uvoznim preferirao pre Ravenol, ili npr Yacco (ili npr. INA) - ali to ne negira dobar/odličan kvalitet npr. Addinol-a Za konkretne rezultate (analiza) zgodno je pogledati ono što objavljuje http://www.oil-club.ru/forum/
Inače, odavno sam za nezavisni srpski forum ljubitelja citroena tj. CFS formirao spisak selektora maziva od većine renomiranih proizvođača koji se (manje/više) mogu nabaviti u našem delu Evrope. Total je prvi na spisku samo jer je primarno preporučen od strane PSA. Naravno, ne stižem uvek da ažuriram spisak, a često se desi da neki proizvođač promeni link do oil fajndera.
***
Pozdrav drustvo,
donji linkovi sadrze većini poznate i vrlo renomrane uljare, preko kojih možete pogledati njihove preporuke fluida za određeno vozilo. Ovaj spisak sam sastavio na osnovu prisustva stranih brendova do kojih se uglavnom (manje/više) može doći kod nas (na Balkanu).
Potrebno je naglasiti da preporuke motornih ulja nisu bezuslovne i da najpre vaze za vozila kada su ona bila nova, ali da svakako sa njima tesko moze biti grube greske pri izboru maziva za auto.
Poslednja tri linka su mazivari sa Blakana koji su se svojevremeno razvijali u istoj državi. Njihovi selektori maziva su ograničeni jer ne raspolažu širim paletama proizvoda (doduše sasvim kompletnim ne raspolaže ni jedan proizvođač). Omiljeni mi kruševački FAM i beogradski RNB/Galax nisu na spisku jer još nemaju takve selektore.
TOTAL
Srbija http://www.total-serbia.rs/sr/auto-mazi ... etnik.html
Francuska https://www.total.fr/mon-vehicule/preco ... oteur.html
U.K. http://total-gbr.lubricantadvisor.com/
Shell http://lubematch.shell.com/landing.php? ... &brand=113
Mobil http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... h-oil.aspx
Castrol http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/advancedsearch
Havoline (Chevron/Texaco) http://serbia.havoline.com/sr-RS/oil-selector.html
Valvoline http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... x?lang=eng
Liqui Moly https://www.liqui-moly.com/en/products/ ... cants.html
Motul https://www.motul.com/rs/sr/lubricants
G-Energy (Gasprom) http://g-energy.org/en/match_oil/index.html
Lukoil http://lukoil-lubricants.com/oil_selector_en/?sector=1
Mol http://molserbia.rs/sr/vozite-se-sa-nam ... ase-vozilo
Comma http://www.sr.commaoil.com/products/index/
Fuchs http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?Lang=eng
Addinol http://addinol.oilfinder.net/addinol_oilfinder_1.html
Ravenol http://www.ravenol.rs/pronadi-ulje
Kroon http://www.kroon-oil.com/en/
Petronas http://www.pli-petronas.eu/Browse.aspx?sezione=1003
Sunoco (Petronas) http://petronas-bel.lubricantadvisor.com/default.aspx
Eneos http://jx-nippon.ewp.earlweb.net/ (uz zahvalnost forumašu JankoP za link)
Eni (Agip) http://eni-ita.lubricantadvisor.com/def ... x?lang=eng (uz zahvalnost forumašu ivanjovana za podsećanje)
Champion http://www.championlubes.com/EN_EU/prod ... fault.aspx
Wolf https://www.wolfoil.com/en_com/default.aspx
Rowe http://rowe-mineraloel.com/service-und- ... wegweiser/
Yacco http://www.yacco.com/page/12-entretenir ... vehicule-/
INA http://ina-maziva.hr/hr/pretraga-proizv ... mjeni/1185
Modriča https://modricaoil.com/OnlineAdviser/?lang=sr-Latn-RS
NISOTEC http://www.nisotec.eu/sr-lat/pretraga-proizvoda
Naravno da postoji mnogo renomiranih proizvođača maziva - i praktično svi oni proizvode ulja koja su dobra, a za neke (npr. sportske) namene i vrhunska. Ja bih među uvoznim preferirao pre Ravenol, ili npr Yacco (ili npr. INA) - ali to ne negira dobar/odličan kvalitet npr. Addinol-a Za konkretne rezultate (analiza) zgodno je pogledati ono što objavljuje http://www.oil-club.ru/forum/
Inače, odavno sam za nezavisni srpski forum ljubitelja citroena tj. CFS formirao spisak selektora maziva od većine renomiranih proizvođača koji se (manje/više) mogu nabaviti u našem delu Evrope. Total je prvi na spisku samo jer je primarno preporučen od strane PSA. Naravno, ne stižem uvek da ažuriram spisak, a često se desi da neki proizvođač promeni link do oil fajndera.
***
Pozdrav drustvo,
donji linkovi sadrze većini poznate i vrlo renomrane uljare, preko kojih možete pogledati njihove preporuke fluida za određeno vozilo. Ovaj spisak sam sastavio na osnovu prisustva stranih brendova do kojih se uglavnom (manje/više) može doći kod nas (na Balkanu).
Potrebno je naglasiti da preporuke motornih ulja nisu bezuslovne i da najpre vaze za vozila kada su ona bila nova, ali da svakako sa njima tesko moze biti grube greske pri izboru maziva za auto.
Poslednja tri linka su mazivari sa Blakana koji su se svojevremeno razvijali u istoj državi. Njihovi selektori maziva su ograničeni jer ne raspolažu širim paletama proizvoda (doduše sasvim kompletnim ne raspolaže ni jedan proizvođač). Omiljeni mi kruševački FAM i beogradski RNB/Galax nisu na spisku jer još nemaju takve selektore.
TOTAL
Srbija http://www.total-serbia.rs/sr/auto-mazi ... etnik.html
Francuska https://www.total.fr/mon-vehicule/preco ... oteur.html
U.K. http://total-gbr.lubricantadvisor.com/
Shell http://lubematch.shell.com/landing.php? ... &brand=113
Mobil http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... h-oil.aspx
Castrol http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/advancedsearch
Havoline (Chevron/Texaco) http://serbia.havoline.com/sr-RS/oil-selector.html
Valvoline http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... x?lang=eng
Liqui Moly https://www.liqui-moly.com/en/products/ ... cants.html
Motul https://www.motul.com/rs/sr/lubricants
G-Energy (Gasprom) http://g-energy.org/en/match_oil/index.html
Lukoil http://lukoil-lubricants.com/oil_selector_en/?sector=1
Mol http://molserbia.rs/sr/vozite-se-sa-nam ... ase-vozilo
Comma http://www.sr.commaoil.com/products/index/
Fuchs http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?Lang=eng
Addinol http://addinol.oilfinder.net/addinol_oilfinder_1.html
Ravenol http://www.ravenol.rs/pronadi-ulje
Kroon http://www.kroon-oil.com/en/
Petronas http://www.pli-petronas.eu/Browse.aspx?sezione=1003
Sunoco (Petronas) http://petronas-bel.lubricantadvisor.com/default.aspx
Eneos http://jx-nippon.ewp.earlweb.net/ (uz zahvalnost forumašu JankoP za link)
Eni (Agip) http://eni-ita.lubricantadvisor.com/def ... x?lang=eng (uz zahvalnost forumašu ivanjovana za podsećanje)
Champion http://www.championlubes.com/EN_EU/prod ... fault.aspx
Wolf https://www.wolfoil.com/en_com/default.aspx
Rowe http://rowe-mineraloel.com/service-und- ... wegweiser/
Yacco http://www.yacco.com/page/12-entretenir ... vehicule-/
INA http://ina-maziva.hr/hr/pretraga-proizv ... mjeni/1185
Modriča https://modricaoil.com/OnlineAdviser/?lang=sr-Latn-RS
NISOTEC http://www.nisotec.eu/sr-lat/pretraga-proizvoda
- TheWickerMan
- Postovi: 11276
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Motorna ulja
@ds9 i dragvorl hvala za informacije
Ds, nisam u Srbiji, nemam mogućnost kupovine Galax i FAM ulja. Vidim da je po knjižici sipan Motul X-Clean , tako da pogledaću njega a i taj preporučeni Mobil ESP. Hvala za informacije.
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
Ds, nisam u Srbiji, nemam mogućnost kupovine Galax i FAM ulja. Vidim da je po knjižici sipan Motul X-Clean , tako da pogledaću njega a i taj preporučeni Mobil ESP. Hvala za informacije.
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk