Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Mogu se mešati, ali 10w40 nije sintetika već mineralno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24640
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
To je valjda polusintetika.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Polusintetsko jeste verovatno, spada u ulja na mineralnoj bazi.
-
- Postovi: 765
- Pridružio se: 16 Maj 2016, 23:15
- Lokacija: Makedonija
Re: Motorna ulja
Neki predlog za ulje za Toyota aygo 2009god? Osim "orginal za toyota" koje su mi ponudili po ceni od 12eu za litar.
Re: Motorna ulja
Eneos ako ima u MK.
-
- Postovi: 765
- Pridružio se: 16 Maj 2016, 23:15
- Lokacija: Makedonija
Re: Motorna ulja
Mogao bi da pitam. A gradacija? 5w30 ili?
Re: Motorna ulja
Rekao bih 5W-30. Šta piše u uputstvu?
Re: Motorna ulja
Sto maze izvidjaca na kraju?
Re: Motorna ulja
... tj, što je isečen kraj snimka 

Re: Motorna ulja
Koji je motor u tom aygo?Superb III napisao: 27 Apr 2018, 11:09 Neki predlog za ulje za Toyota aygo 2009god? Osim "orginal za toyota" koje su mi ponudili po ceni od 12eu za litar.
U slučaju 1.0 - Total Quartz 9000 Energy 5W-40
U slučaju Pure Tech 1,2 - Total Quartz 9000 Energy 5W-40
U slučaju 1.4 HDi sa FAP - Total Quartz Ineo ECS 5W-30
***
Inače, u sva tri slučaja, da je taj Aygo moj - FAM Fenix PSA Energy 5W-30.
Btw, to ulje (Mid/low SAPS ACEA C2.) koristim poslednjih 70,000 km u svom Citroen C3.
***
Čisto usput, u vezi gornjeg youtube/videa - zar posle 90ак stranice ove&ovakve teme nije odavno jasno da je 5W-xx bitno tečljivije na niskim temperaturama u odnosu na 15W-xx?
Čudno bi bilo da je na videu 15w-40ica tečljivija u odnosu na 54W-40icu (kao što nije i kao što ne može biti) - slično tome da nije vest kako je pas ugrizao čoveka, nego obratno.
-
- Postovi: 765
- Pridružio se: 16 Maj 2016, 23:15
- Lokacija: Makedonija
Re: Motorna ulja
Motor je 1.0 i 68hp.
Hvala na savete videcu uskoro cu da mu uradim servis.(najkasnije za 7 dana). Malo je zeznut kapacitet ulja u motor, tacnije staje 3,1 lit. I zbog tih 100grama ulje treba da kupim jos 1l.(12 eu). Jos se mislim gde da uradim servis posto u Toyota-oficijalni cena servisa je 5000 denari (10000 srpski dinari) a da ja kupim sve sto treba ako uzmem "orginal" ulje bice 4000 denari (8000 dinari). Sa jedne strane mala razlika u ceni sa druge strane ovako si siguran da ce sve da promene,u oficijalni nisi...
Hvala na savete videcu uskoro cu da mu uradim servis.(najkasnije za 7 dana). Malo je zeznut kapacitet ulja u motor, tacnije staje 3,1 lit. I zbog tih 100grama ulje treba da kupim jos 1l.(12 eu). Jos se mislim gde da uradim servis posto u Toyota-oficijalni cena servisa je 5000 denari (10000 srpski dinari) a da ja kupim sve sto treba ako uzmem "orginal" ulje bice 4000 denari (8000 dinari). Sa jedne strane mala razlika u ceni sa druge strane ovako si siguran da ce sve da promene,u oficijalni nisi...
Re: Motorna ulja
Hvala ti na detaljima.
Namerno sam pitao koji je motor u pitanju - jer isti auto, sa istim motorom se kod npr. Citroena naziva Citroen C1.
PSA preporučuje, više različitih ulja za njega, a ja bih ti sa obzirom da se radi o Makedoniji, tj. o vrlo visokim ambijentalnim temperaturama tokom leta, pre savetovao neko od ulja iz 5W-40 gradacije (ili neko deblje iz 5W-30 gradacije).
Gornje preporuke su ono što preporučuje PSA tj. Citroen za C1 - ali je njihova preporuka suviše široka, pa čoveku nije jasno da li je pogodnije Full SAPS ulje iz 5W-40 gradacije (Quartz 9000) ili znatno tanje ulje koje je mid/low SAPS iz 5W-30 gradacije (Ineo ECS).
Cela stvar je sasvim diskutabilna jer za isti motor Toyota i PSA daju donekle različite preporuke. Ipak, u celoj priči bi mogao da izabereš kompromis odnosno da izabereš neko od ulja iz 5W-30 gradacije koje zadovoljava ACEA C3 normu.
Nisam siguran kojiko su pouzdani uvoznici ulja u Makedoniji, ali ako ti je Total dostupan - bilo bi dobro da uzmeš njihovo ulje Quartz Ineo Efficiency 0W-30. Ono je na radnoj temperaturi motora deblje od Ineo ECS, a tanje je od Quartz 9000 5W-40. Druga sli;na i odli;na varijanta bi bila Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
Kako god, sa obzirom da je taj motor prilično fleksibilan, i sa obzirom da u Makedoniji preko leta umeju da budu ambijentalne temperature i preko 50 C - nije greška ni ulje iz 5W-40 gradacije.
Najjednostavnije rečeno - izaberi ulje za koje znaš da je pouzdano (odnosno da je njegov uvoznik pouzdan). Ako izabereš 5W-40 onda ćeš taj auto moći maksimalno da opteretiš i nagaziš čak i na najvišim ambijentalnim temperaturama, a ako si smiren vozač i ne opterećuješ značajno auto onda izaberi 5W-30 jer ćeš imati i nižu potrošnju goriva (doduše za zanemarivi procenat) .
0,1 L nije od značaja jer se kapaciteti, tj. zapremine kartera daju najčešće za sasvim suv motor - pa se lako može desiti da i sa 3,0 L bude maksimum na meraču. Dakle, ne moraš da kupuješ četvrti litar zbog 0,1 L.
Со срекја.
Namerno sam pitao koji je motor u pitanju - jer isti auto, sa istim motorom se kod npr. Citroena naziva Citroen C1.
PSA preporučuje, više različitih ulja za njega, a ja bih ti sa obzirom da se radi o Makedoniji, tj. o vrlo visokim ambijentalnim temperaturama tokom leta, pre savetovao neko od ulja iz 5W-40 gradacije (ili neko deblje iz 5W-30 gradacije).
Gornje preporuke su ono što preporučuje PSA tj. Citroen za C1 - ali je njihova preporuka suviše široka, pa čoveku nije jasno da li je pogodnije Full SAPS ulje iz 5W-40 gradacije (Quartz 9000) ili znatno tanje ulje koje je mid/low SAPS iz 5W-30 gradacije (Ineo ECS).
Cela stvar je sasvim diskutabilna jer za isti motor Toyota i PSA daju donekle različite preporuke. Ipak, u celoj priči bi mogao da izabereš kompromis odnosno da izabereš neko od ulja iz 5W-30 gradacije koje zadovoljava ACEA C3 normu.
Nisam siguran kojiko su pouzdani uvoznici ulja u Makedoniji, ali ako ti je Total dostupan - bilo bi dobro da uzmeš njihovo ulje Quartz Ineo Efficiency 0W-30. Ono je na radnoj temperaturi motora deblje od Ineo ECS, a tanje je od Quartz 9000 5W-40. Druga sli;na i odli;na varijanta bi bila Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
Kako god, sa obzirom da je taj motor prilično fleksibilan, i sa obzirom da u Makedoniji preko leta umeju da budu ambijentalne temperature i preko 50 C - nije greška ni ulje iz 5W-40 gradacije.
Najjednostavnije rečeno - izaberi ulje za koje znaš da je pouzdano (odnosno da je njegov uvoznik pouzdan). Ako izabereš 5W-40 onda ćeš taj auto moći maksimalno da opteretiš i nagaziš čak i na najvišim ambijentalnim temperaturama, a ako si smiren vozač i ne opterećuješ značajno auto onda izaberi 5W-30 jer ćeš imati i nižu potrošnju goriva (doduše za zanemarivi procenat) .
0,1 L nije od značaja jer se kapaciteti, tj. zapremine kartera daju najčešće za sasvim suv motor - pa se lako može desiti da i sa 3,0 L bude maksimum na meraču. Dakle, ne moraš da kupuješ četvrti litar zbog 0,1 L.
Со срекја.
Re: Motorna ulja
PSA za peugoet HDI motore sa FAP navodi obavezno 5w40 gradaciju uz C2 specifikaciju, i nijednu drugu. U uputstvu za upotrebu koja dolazi uz vozilo kao i online na box.peugeot
Kada nema FAP navedene su i druge dopustene gradacije.
Licno iskustvo, s obzirom na nasu klimu i dosadasnja iskustva 5w40 je optimalni odabir.
Kada nema FAP navedene su i druge dopustene gradacije.
Licno iskustvo, s obzirom na nasu klimu i dosadasnja iskustva 5w40 je optimalni odabir.
Re: Motorna ulja
Malo je diskutabilno to što je navedeno. Verujem da se radi o lapsusu.
Da neko ne bi pogrešno shvatio - ulja po ACEA C2 normi (tj. PSA B71 2290) ne postoje u 5W-40 gradaciji.
Ona su po pravilu u 0W-30 ili 5W-30 gradaciji (jer im je snižen minimalni HTHS zbog zahteva za značajnijom uštedom goriva).
Inače, PSA je tokom godina menjala preporuke za svoje motore i ta priča je malo poduža.
Na donjem linku, odnosno 27. strani servisne PSA knjižice za britansko tržište se jasno vidi da se za HDi sa FAP preporučuju ulja koja nisu iz 5W-40 gradacije (nego iz 5W-30 i 0W-30, u zavisnosti od HDi motora)
http://downloads.clickedit.co.uk/5542/P ... 20Info.pdf
Tek je posebna priča servisna preporuka iz 2016 godine koja pobrojava kodne oznake motora, kao i geografska područja - a osnovu koje se ne može generalizovati preporuka za upotrebu motornih ulja u nekom od njihovih motora (u smislu da se uz ACEA C2 navodi 5W-40 gradacija i nijedna druga)
Sad, to što je za naše područje nekome (tj. većini) optimalna 5W-40 gradacija i nije neko čudo. Možda je čudo to što je mom 1,4 HDi bez FAP optimalno ACEA C2 ulje koje je bitno tanje od ulja iz 5W-40 gradacije. A možda i nije čudo - jer mu je upravo takvo preporučeno po servisnoh knjižici od pre 12 godina kada je izašao iz fabrike, kao i što mu je takvo (i još tanje) preporučeno najaktuelnijom preporukom.
Da, motoru bez FAP - jeste preporučeno ulje kao da ima FAP. PSA jeste tako pisala preporuke u nekim godištima, a za neke motore piše tako i sada.
Sasvim je posebna priča to što motorima sa FAP može da bude problematična upotreba preporučenih ulja - ukoliko se tim motorima vrše učestale regeneracije FAP, pa onda to rezultuje značajnijim razređivanjem motornog ulja gorivom.
Da neko ne bi pogrešno shvatio - ulja po ACEA C2 normi (tj. PSA B71 2290) ne postoje u 5W-40 gradaciji.
Ona su po pravilu u 0W-30 ili 5W-30 gradaciji (jer im je snižen minimalni HTHS zbog zahteva za značajnijom uštedom goriva).
Inače, PSA je tokom godina menjala preporuke za svoje motore i ta priča je malo poduža.
Na donjem linku, odnosno 27. strani servisne PSA knjižice za britansko tržište se jasno vidi da se za HDi sa FAP preporučuju ulja koja nisu iz 5W-40 gradacije (nego iz 5W-30 i 0W-30, u zavisnosti od HDi motora)
http://downloads.clickedit.co.uk/5542/P ... 20Info.pdf
Tek je posebna priča servisna preporuka iz 2016 godine koja pobrojava kodne oznake motora, kao i geografska područja - a osnovu koje se ne može generalizovati preporuka za upotrebu motornih ulja u nekom od njihovih motora (u smislu da se uz ACEA C2 navodi 5W-40 gradacija i nijedna druga)
Sad, to što je za naše područje nekome (tj. većini) optimalna 5W-40 gradacija i nije neko čudo. Možda je čudo to što je mom 1,4 HDi bez FAP optimalno ACEA C2 ulje koje je bitno tanje od ulja iz 5W-40 gradacije. A možda i nije čudo - jer mu je upravo takvo preporučeno po servisnoh knjižici od pre 12 godina kada je izašao iz fabrike, kao i što mu je takvo (i još tanje) preporučeno najaktuelnijom preporukom.
Da, motoru bez FAP - jeste preporučeno ulje kao da ima FAP. PSA jeste tako pisala preporuke u nekim godištima, a za neke motore piše tako i sada.
Sasvim je posebna priča to što motorima sa FAP može da bude problematična upotreba preporučenih ulja - ukoliko se tim motorima vrše učestale regeneracije FAP, pa onda to rezultuje značajnijim razređivanjem motornog ulja gorivom.