Zanimljivi oglasi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Xepoj87 »

Nije to stvar isplativosti bilo, nisu se ni prodavali u isto vreme, C55 je zamenio C32 u restyle modelu.
Uvek bih birao atmo V8 u odnosu na bilo koji motor, jedino bi me mozda V10 poneki poljuljao :)
Zato je SLS 63 AMG auto koji ce ostati upamcen u istoriji.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od snork »

starac vujadin napisao:...Mehanički kompresor nije nikakva "niža liga" konstruisanja motora u odnosu na turbo i proizvođači ga ne koriste kada ne znaju ili hoće da uštede nego zato što hoće da od motora dobiju drugačiji rezultat...Štaviše turbo je jefitnije i prostije rešenje za naknadno dizanje snage i modifikacije u motoru od mehaničkog kompresora.

...Troši kompresor, ali troši i turbo...
Nisam mislio da je "niža liga" u smislu konstruisanja motora, ali ga je svakako lakše napraviti. Postoji samo kompresor, koji se pokreće direktno sa radilice ili (u novije vreme) elektro-motorom. Kod turbo-kompresora, kompresor pokreće turbina kroz koju prolaze vreli izduvni gasovi i koja se okreće na nekoliko desetina hiljada obr/min. Trpi ogromna toplotna i mehanička opterećenja. Pouzdane i dugotrajne turbine je postalo moguće konstruisati tek kada je metalurgija dovoljno napredovala, a to je okvirno bilo posle 2. svetskog rata. Što se tiče ugradnje, slažem se da je turbo-kompresor lakše ugraditi, jer nema mehaničke veze sa motorom. Samo se turbina smesti iza izduvne grane, a kroz kompresorski deo protera ulazni vazduh (tipično, iza usisa i filtera jedno crevo "silazi" do kompresora, a zatim drugo dolazi gore do usisne grane motora). Pošto je sabijeni vazduh vreo, često pre nego što se dovede do usisne grane prolazi i kroz poseban hladnjak ("interkuler"). Na mojoj bivšoj Lanči Themi, prvi napred je bio hladnjak za klimu, iza njega jednako velik onaj kroz koji prolazi rashladna tečnost motora, a sa leve i desne strane od njih su se nalazila dva manja hladnjaka, jedan za ulje, a drugi je bio "interkuler".

Turbo-kompresor troši manje goriva (tj. teoretski ne troši ništa), jer za pogon koristi kinetičku energiju izduvnih gasova. Doduše, efikasnost je donekle smanjena time što taj proces "guši" izduv motora.
starac vujadin napisao:.
...Ako se govori o kompenzaciji turbo rupe ništa ne može da se poredi s mehaničkim kompresorom jer on isporučuje snagu odmah, od nule, i svi drugi napredni moderniji, turbo sistemi mogu samo da se približe tome, ali ne mogu da se izjednače ako gledamo u apsolutnom smislu...
To je tačno. Svi sistemi tipa turbina-kompresor zahtevaju neko vreme da gasovi zavrte turbinu. Npr. na pomenutoj 2.0T Lanči, kada ide na leru u prvoj brzini, prilikom naglog pritiska gasa treba 2-3 s da počne da reaguje. Zato je obavezan pritisak kvačila, pa jači gas i tek onda puštanje. Zuzazu je jednom napisao da njegov Boeing 737 tipično reaguje na gas posle 8 sekundi.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
mrNitroSleeper
Reactions:
Postovi: 249
Pridružio se: 28 Maj 2014, 12:34
Lokacija: Neusatz

Re: Zanimljivi oglasi

Post od mrNitroSleeper »

ali ga je svakako lakše napraviti. Postoji samo kompresor
Ti to ozbiljno?
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od snork »

Cela poruka je ozbiljno napisana.

Ako imaš kompresor koji pokreće kaiš sa motora i isti takav kompresor + turbinu, šta je od ta dva prostije?
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
mrNitroSleeper
Reactions:
Postovi: 249
Pridružio se: 28 Maj 2014, 12:34
Lokacija: Neusatz

Re: Zanimljivi oglasi

Post od mrNitroSleeper »

Ima vise vrsta mehanickih kompresora.
To na sta ti mislis je verovatno onaj scroll type sa g60?
Roots i screw type su mnogo kompleksniji od turbo-a.
Centrifugalni recimo da je jednostavniji od turbo-a, ali opet ima prenos izmedju remenice i i samog kompresora.
Pogledaj slike preseka roots-a, screw type-a i centrifugalnog, pa ces shvatiti da ti logika nije bas na mestu. :thumbup:
Slika
Korisnikov avatar
somi-car
Reactions:
Postovi: 2243
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Zanimljivi oglasi

Post od somi-car »

Kako je moguce da na insigniji 2011 godiste, putnici imaju kurble za podizanje prozora :( :( :(

https://www.polovniautomobili.com/putni ... l-insignia
Korisnikov avatar
Nikolaa
Reactions:
Postovi: 1320
Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
Garaža: Reasonably Priced Car
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Nikolaa »

Izgleda da opel nije zeleo da dodaje to u pakete vec je moralo posebno, isto tako sam se krstio letos kad sam gledao astru turbo prepucanu opremom...

Meni maltene dealbreaker, sad i najvece kante imaju elek prozore pozadi.
ftj
Reactions:
Postovi: 13930
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od ftj »

a branici zafarbani nogama.
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Milos »

somi-car napisao:Kako je moguce da na insigniji 2011 godiste, putnici imaju kurble za podizanje prozora :( :( :(

https://www.polovniautomobili.com/putni ... l-insignia
Opel - Wir lieben kurbla
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od starac vujadin »

Miloše, jel to u potpisu firing order od L99? :)
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Milos »

Da :)
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Zanimljivi oglasi

Post od aviator »

:nesvest: Slika
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Zanimljivi oglasi

Post od passenger »

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... um=android

Audi S2 quattro Limousine 2.2 20V turbo - 1 of 306
First Registration: 10/1993
Mileage: 92,247 km
Fuel: Petrol
Power: 169 kW (230 PS)

Price: €42,000
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Ji 4Tze »

au milose..
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Velja »

Nećeš valjda Camaro umesto R ?
Odgovori