Uvek bih birao atmo V8 u odnosu na bilo koji motor, jedino bi me mozda V10 poneki poljuljao

Zato je SLS 63 AMG auto koji ce ostati upamcen u istoriji.
Nisam mislio da je "niža liga" u smislu konstruisanja motora, ali ga je svakako lakše napraviti. Postoji samo kompresor, koji se pokreće direktno sa radilice ili (u novije vreme) elektro-motorom. Kod turbo-kompresora, kompresor pokreće turbina kroz koju prolaze vreli izduvni gasovi i koja se okreće na nekoliko desetina hiljada obr/min. Trpi ogromna toplotna i mehanička opterećenja. Pouzdane i dugotrajne turbine je postalo moguće konstruisati tek kada je metalurgija dovoljno napredovala, a to je okvirno bilo posle 2. svetskog rata. Što se tiče ugradnje, slažem se da je turbo-kompresor lakše ugraditi, jer nema mehaničke veze sa motorom. Samo se turbina smesti iza izduvne grane, a kroz kompresorski deo protera ulazni vazduh (tipično, iza usisa i filtera jedno crevo "silazi" do kompresora, a zatim drugo dolazi gore do usisne grane motora). Pošto je sabijeni vazduh vreo, često pre nego što se dovede do usisne grane prolazi i kroz poseban hladnjak ("interkuler"). Na mojoj bivšoj Lanči Themi, prvi napred je bio hladnjak za klimu, iza njega jednako velik onaj kroz koji prolazi rashladna tečnost motora, a sa leve i desne strane od njih su se nalazila dva manja hladnjaka, jedan za ulje, a drugi je bio "interkuler".starac vujadin napisao:...Mehanički kompresor nije nikakva "niža liga" konstruisanja motora u odnosu na turbo i proizvođači ga ne koriste kada ne znaju ili hoće da uštede nego zato što hoće da od motora dobiju drugačiji rezultat...Štaviše turbo je jefitnije i prostije rešenje za naknadno dizanje snage i modifikacije u motoru od mehaničkog kompresora.
...Troši kompresor, ali troši i turbo...
To je tačno. Svi sistemi tipa turbina-kompresor zahtevaju neko vreme da gasovi zavrte turbinu. Npr. na pomenutoj 2.0T Lanči, kada ide na leru u prvoj brzini, prilikom naglog pritiska gasa treba 2-3 s da počne da reaguje. Zato je obavezan pritisak kvačila, pa jači gas i tek onda puštanje. Zuzazu je jednom napisao da njegov Boeing 737 tipično reaguje na gas posle 8 sekundi.starac vujadin napisao:.
...Ako se govori o kompenzaciji turbo rupe ništa ne može da se poredi s mehaničkim kompresorom jer on isporučuje snagu odmah, od nule, i svi drugi napredni moderniji, turbo sistemi mogu samo da se približe tome, ali ne mogu da se izjednače ako gledamo u apsolutnom smislu...
Opel - Wir lieben kurblasomi-car napisao:Kako je moguce da na insigniji 2011 godiste, putnici imaju kurble za podizanje prozora![]()
![]()
![]()
https://www.polovniautomobili.com/putni ... l-insignia