
Deklarisana snaga & utisak u vožnji
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Necu nista brisati, samo cu prebaciti u drugu temu da moze lepo da se nastavi diskusija, a ovo je prica o tvom konkretnom autu 

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32201
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Kad ga razradiš da stanemo na crtu?
Nije mi samo jasno, negde piše 130KS, toliko si i ti napisao, a negde stoji da ima 135KS? Mislim da je 135KS pravi podatak.
Po specifikacjama sa neta, novi i30 je teži od mog Civica tek 60kg, a motor je snažniji 25KS.
Ubrzanje do 100km/h:

Nije mi samo jasno, negde piše 130KS, toliko si i ti napisao, a negde stoji da ima 135KS? Mislim da je 135KS pravi podatak.
Po specifikacjama sa neta, novi i30 je teži od mog Civica tek 60kg, a motor je snažniji 25KS.
Ubrzanje do 100km/h:
- i30 - 9.9 sek
Civic - 10.2 sek
- i30 - 190km/h
Civic - 185 km/h
Posetite www.garaza.rs !
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Kako ovo ovo zaključuješ? Milsim da je malo verovatno, da bi se proizvođač koji se nameće na tržištu usudio da stavi značajno naduvan podatak o snazi.Grujic napisao:Poenta je da tih 130ks ko da nisu 130ks, da su na papiru naduvani.

Širim haos!
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Što se razlike u specifikacijama tiče, možda su u različitim izvorima deklarisani različiti standardi snage - PS i bhp.
Inače, Trojke, ne bih se slepo složio sa tim poređenjem koje si naveo samo zato što tako papir kaže. Generalno je pravilo da su novija kola napucana sa ks, ali i da su preteška i štedljiva. Ko je vozio Askonu ili Eskorta sa "samo" osamdesetak ks zna o čemu se radi.
To što postoji razlika na papiru, ne znači da slabiji auto ide lošije. Težina, prenosi? Moj 206 do stotke ide za 10,9s, Suzuki 11s, što je na papiru takoreći isto, dok u praksi Pežo jede Suzuki u ubrzanju, naročito tamo negde do 70-80 km/h. Subjektivni osećaj je da auto ide duplo bolje, iako papir ne kaže to.
Inače, Trojke, ne bih se slepo složio sa tim poređenjem koje si naveo samo zato što tako papir kaže. Generalno je pravilo da su novija kola napucana sa ks, ali i da su preteška i štedljiva. Ko je vozio Askonu ili Eskorta sa "samo" osamdesetak ks zna o čemu se radi.
To što postoji razlika na papiru, ne znači da slabiji auto ide lošije. Težina, prenosi? Moj 206 do stotke ide za 10,9s, Suzuki 11s, što je na papiru takoreći isto, dok u praksi Pežo jede Suzuki u ubrzanju, naročito tamo negde do 70-80 km/h. Subjektivni osećaj je da auto ide duplo bolje, iako papir ne kaže to.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32201
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Evo u zvaničnom cenovniku dve različite informacije... http://www.hyundai.rs/upload/document/c ... vi_i30.pdf
Gore gde je cenovnik piše 130KS, a dole gde su karakteristike stoji da ima 135KS.
Slažem se da je subjektivni utisak jedno, a prave karakteristike drugo. Ima milion primera poput ovog što si naveo.
Gore gde je cenovnik piše 130KS, a dole gde su karakteristike stoji da ima 135KS.
Slažem se da je subjektivni utisak jedno, a prave karakteristike drugo. Ima milion primera poput ovog što si naveo.
Posetite www.garaza.rs !
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Na osnovu voznje i testova. Jednostavno, motor ima vise KS u odnosu na uobicajno za tu zapreminu a u praksi ide isto kao i ostali motori sa manje deklarisanih konja.methane.master napisao:Kako ovo ovo zaključuješ? Milsim da je malo verovatno, da bi se proizvođač koji se nameće na tržištu usudio da stavi značajno naduvan podatak o snazi.Grujic napisao:Poenta je da tih 130ks ko da nisu 130ks, da su na papiru naduvani.: Postupak kako se snaga deklariše i pod kojim uslovima je strogo definisan. Ovo je lako proverivo i na valjcima i na probnom stolu, čak rekao bih svi proizvođači daju krivu snage i momenta motora. Razapeli bi ih da muljaju. Druga je stvar kako se vozilo ponaša u vožnji. Uostalom čitaćemo HellBoyeva iskustva.
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
@slobo to stoji, da se automobili slicnih ubrzanja mogu subjektivno razlicito doziveti...
medjutim, ta tvoja dva auta koja ti poredis su razlicite klase i brzina ( pa i ubrzanje ) se u manjem autu jace subjektivno dozivljava, iz vise razloga a najveci je zvucna izolacija i inercija ( masa ) auta...
i jos jedna stvar je jako bitna - prvo ta ubrzanja su deklarisana sto znaci da ne moraju biti tacna, i mogu biti prilicno relativna, zbog prenosnih odnosa. da bi se stekla malo kompletnija slika razlike u performansama izmedju dva auta trebalo bi uporediti ( pored naravno elasticnosti gde postoji ogromna razlika kod atmosferskih i netpunjenih motora ) vise razlicitih ubrzanja, recimo 0-80, 0-100, 0-130 i 0-160...cesto su prenosni odnosi napravljeni da bi se neki model mogao podiciti ubrzanjem 0-100 dok je u nekim drugim disciplinama ubrzanja slicniji nekom ko je na papiru u 0-100 osetno inferiorniji...
ja do sada nisam imao prilike da provozam neki model iz poslednje hyu generacije, pa ne mogu da pricam o ovom konkretnom autu...
nego, primetio sam da je trojke postao trkac, sve cese pada neko prozivanje na crtu, posebno kako dere rakhila itd
nhf, naravno
medjutim, ta tvoja dva auta koja ti poredis su razlicite klase i brzina ( pa i ubrzanje ) se u manjem autu jace subjektivno dozivljava, iz vise razloga a najveci je zvucna izolacija i inercija ( masa ) auta...
i jos jedna stvar je jako bitna - prvo ta ubrzanja su deklarisana sto znaci da ne moraju biti tacna, i mogu biti prilicno relativna, zbog prenosnih odnosa. da bi se stekla malo kompletnija slika razlike u performansama izmedju dva auta trebalo bi uporediti ( pored naravno elasticnosti gde postoji ogromna razlika kod atmosferskih i netpunjenih motora ) vise razlicitih ubrzanja, recimo 0-80, 0-100, 0-130 i 0-160...cesto su prenosni odnosi napravljeni da bi se neki model mogao podiciti ubrzanjem 0-100 dok je u nekim drugim disciplinama ubrzanja slicniji nekom ko je na papiru u 0-100 osetno inferiorniji...
ja do sada nisam imao prilike da provozam neki model iz poslednje hyu generacije, pa ne mogu da pricam o ovom konkretnom autu...
nego, primetio sam da je trojke postao trkac, sve cese pada neko prozivanje na crtu, posebno kako dere rakhila itd

nhf, naravno

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32201
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Tebe neću ni da prozivam...

dragan napisao:da, posle uporedjivanja dva fokusa dosli smo do zakljucka da je ovaj moj malo mrtviji...

Posetite www.garaza.rs !
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
@dragan
Suzuki je teži i veći ali i bučniji, dosta bučniji, kontra od onog što se očekuje, tako da nije to u pitanju. Pežo ide puno bolje do 70-80 km/h i to je činjenica i bez štoperice. Na toj brzini Suzuki ga dobija da bi se na 100 km/h dogodilo ono što papir kaže, a to je da "kao" idu isto do stotke. I idu do 100 isto, ne sumnjam, ali ono što se dešava do brzine od 70-80 km/h je daleko bitnije jer se dešava u svakodnevnoj vožnji. Evo brojki:
SX4 100 ks, 133 Nm, 11s do 100 km/h, 1.130 kg
206 90 ks, 133 Nm, 10,9 do 100 km/h, 980 kg
Suzuki je teži i veći ali i bučniji, dosta bučniji, kontra od onog što se očekuje, tako da nije to u pitanju. Pežo ide puno bolje do 70-80 km/h i to je činjenica i bez štoperice. Na toj brzini Suzuki ga dobija da bi se na 100 km/h dogodilo ono što papir kaže, a to je da "kao" idu isto do stotke. I idu do 100 isto, ne sumnjam, ali ono što se dešava do brzine od 70-80 km/h je daleko bitnije jer se dešava u svakodnevnoj vožnji. Evo brojki:
SX4 100 ks, 133 Nm, 11s do 100 km/h, 1.130 kg
206 90 ks, 133 Nm, 10,9 do 100 km/h, 980 kg
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Ima tu vise stvari. Jedna od njih je dostupnost snage, oblik krive snage, jer je bolje ukoliko je snaga vec dostupna od nizih obrtaja, da ne kazem sa lera, kao kod modernih turbaka, o tome smo diskutovali u tehnici u temi o momentu. A druga stvar je da proizvodjaci nekad ne daju bas tacne podatke za snagu. Nekada davno su Ameri recimo namerno umanjivali podatke o snazi da bi vlasnici placali manje troskove za osiguranje. A opet VW je bas na nekim TDI motorima takodje deklarisao manju snagu od stvarne, mislim i BMW i ko zna koliko njih jos. Sigurno da ima i obrnutih slucajeva. Ne treba zaboraviti ni da ni jedan motor nije 100% identican ostalima, tako da uvek ima malih razlika. Na nekim motorima su se merili pokretni elementi, klipovi, klipnjace, itd, birali se najlaksi i ti se ugradjivali u neke nazovi specijalne verzije, po par % snaznije.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Utisak sa test vožnje je utisak, ne znači da je pogrešan. Razloga za takvo ponašanje automobila može biti nekoliko na koje bih se kladio pre nego da motor nema deklarisanu snagu kako si može protumačiti u prvom postu. Recimo masa, prenosni odnosi u menjaču, elektronika....Grujic napisao: Na osnovu voznje i testova. Jednostavno, motor ima vise KS u odnosu na uobicajno za tu zapreminu a u praksi ide isto kao i ostali motori sa manje deklarisanih konja.
Međuubrzanja u tom opsegu brzina su bolja kod 206-ice zbog prenosnih odnosa i mase.Sloba napisao:Suzuki je teži i veći ali i bučniji, dosta bučniji, kontra od onog što se očekuje, tako da nije to u pitanju. Pežo ide puno bolje do 70-80 km/h i to je činjenica i bez štoperice. Na toj brzini Suzuki ga dobija da bi se na 100 km/h dogodilo ono što papir kaže, a to je da "kao" idu isto do stotke. I idu do 100 isto, ne sumnjam, ali ono što se dešava do brzine od 70-80 km/h je daleko bitnije jer se dešava u svakodnevnoj vožnji. Evo brojki:
Poslednja izmena od methane.master u 28 Jun 2012, 23:59, izmenjeno 1 put ukupno.
Širim haos!
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Ja bih rekao da je menjac i kriva obrtnog najbitnija u celoj ovoj prici, a ne maks deklarisana snaga...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Upravo o tome se govori, ali u drugoj temi, i zato neka se o tome diskutuje ovde.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Upravo, motor bi na radnom stolu izbacio te konje, nisam ni mislio da se lazno deklarise vise, al jedostavno, kao da ti konji nisu punokrvni zdrebci 

- HellBoy
- Postovi: 189
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 23:54
- Garaža: Megane 3 GrandTour GTLine 1,9Dci/130ks+ & Ducati S2R 803cc & Hyundai i30 1,6/130ks GLS
- Lokacija: Neusatz
Re: NEW Hyundai i30 1,6 GLS / 130ks
Postoje 2 kolone za 1,6lit sa DOHC 130ks (kao naš) i GDI koji ima 135ks, tako da je za slabiju verziju tj 130ks performanse:trojanac napisao:Evo u zvaničnom cenovniku dve različite informacije... http://www.hyundai.rs/upload/document/c ... vi_i30.pdf
Gore gde je cenovnik piše 130KS, a dole gde su karakteristike stoji da ima 135KS.
Slažem se da je subjektivni utisak jedno, a prave karakteristike drugo. Ima milion primera poput ovog što si naveo.
0-100km/h = 10,5 sec
V max = 195 km/h
Obrt.mom = 157 nM

...tako da do 100ke smo isti, jedino krajnja brzina je veća, ali i to je mizerna razlika

Što se tiče osećaja, kad provozam 131ks u DCi-u imam utisak da se vozim sa 200ks

http://www.facebook.com/RaceChip.srbija" onclick="window.open(this.href);return false;