Svećice

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Svećice

Post od BAJKER »

Kao sto sam i bio naveo, nestrucna ugradnja skracuje radni vek svecica.
Slika
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Svećice

Post od Bax »

Ja imam uputstvo na NGK kutiji svecica, za dotezanje.
Ide se rukom, do samog kraja, a onda se opali jedan ugao kljucem, da bi se sabila podloska, i uspostavila kompresija. Cini mi se da je ugao od 120 stepeni, ali to bi morao kuci da proverim.

Potsecanja radi, ja sam imao veliku zajebanciju kad je idiot majstor, dva navoja sjebao i ukrivo usrafio 2 svecice.

Potom su navoji ocisceni, ali je ostao prevelik luft koji je uzrokovao da izlaze gasovi i komore za sagorevanje. Prosto receno kabina je smrdela na benzin.

Posle obijanja vise servisa, na kraju sam problem sam resio, tako sto sam na kriticni cilindar stavio bakarnu podlosku, koja je sve trajno zadihtovala.

Bakar se inace okali pre montaze, i postane kao plastelin, i moze tako nebrojeno puta da se koristi.
Alternativa koju su mi predlagali je otvaranje motora, radi obrade glave...

Licno nikad ne bih skidao svecice zarad kontrole, jer jednom sabijena dihtung sajbnica, ne moze ponovo da se sabija. Garantovano ce se izgubiti kompresija.

Takodje dobra je praksa izduvati pod kompresorom oblast pre zamene svecica, ja sam svecice uglavnom menjao kad je glava mlaka.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Svećice

Post od BAJKER »

Bax napisao:Ja imam uputstvo na NGK kutiji svecica, za dotezanje.
Takodje dobra je praksa izduvati pod kompresorom oblast pre zamene svecica, ja sam svecice uglavnom menjao kad je glava mlaka.
Upravo sam i bio postovao sa sajta o momentu stezanja NGK svecica, gde je bas receno da se kilo kljucem dotezu, Zaboravio sam da navedem to da se izduva pre demontaze rupa gde je stara svecica kako opiljci i necistoca ne bi dosle u sam cilindar prilikom skidanja stare svecice.
Slika
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Svećice

Post od MAD MAX »

Kilo ključ na aluminijumskoj glavi može da slaže i nije posebno pouzdan metod, osim namenskih specijalnih ključeva za pojedina vozila. Ima vozila gde je pristup težak, nije na ruku, duboko u glavi motora, za male svećice i tu se predlaže specijalan alat koji često ima kilo ključ u sebi.
Glavno i nepisano i pisano pravilo je privijanje svećice rukom i dotezanje ključem od 1/3 do 1/2 kruga, na novim svećicama od i do 3/4 pa i ceo krug. Jednostavno posle ovoga se odjednom oseti značajna razliak u kilaži i tu treba stati.
Nije problem istu svećicu priviti i 20 puta radi podloške, ali ako neko upropasti navoj, krivim šrafljenjm, sve je posle muka.
Čak, nova svećica sa novom podloškom može da posle nekog vremena bude i popuštena, sleganjem i žarenjem podloške, pa ja praktikujem proveru stegnutosti novih svećica posle par hiljada kilometara.
U normalnim uslovima, čak i popuštena svećica dobro dihtuje.
Naravno, pre odvijanja svećice uvek ide izduvanje komprimovanim vazduhom.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Svećice

Post od BAJKER »

Sa kilo kljucem stezanje je preciznije nego sa rukom kada dotezes, 10 mqjstora da dortezu svaki bi razlicito stegnuo sa obicnim cevastim kljucem i zato je potrban kilo kljuc koji ce precizno da dozira silu zavrtanja nebitno da li ga Svarceneger ili Mr Bin dotezu. I bas zbog toga sto je npr alu glava a majstor pre toga radio sa celicnom i dotezao, sa kilo kljucem dozirace silu koja je potrebna za takvu glavu.
Slika
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Svećice

Post od Bax »

Moguce, mada u pravu je covek kad kaze, tokom zatezanja, tacno osetis sve faze pod rukom, laganu, fazu sabijanja, i kraj.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Svećice

Post od MAD MAX »

Pri stezanju kilo ključem svećica u aluminijumu javljaju se veliki parazitni otpori na sajbni ili konusu ili navoju čak, pa može da prevari kilo ključ. Recimo kilo ključ pokazuje 2,5dNm čitava pola kruga, pa i više, a ti staneš na prvom kliku! To je problem koji može opasno da obmane. Mnogi proizvođači ne pominju kilo ključ, a NGK daje veliki dijapazon i to u zavisnosti od materijala glave motora.
Uglavnom onaj ko steže svećice mora da ima dobro iskustvo u tom poslu. Na starnu što naši servisi imaju kilo ključeve koji na 2dNm, lažu više od 1dNm.

Evo recimo NGK ima i jedan i drugi metod, a kilaža zavisi i od vrste materijala glave motora, a tolerancija ogromna. Za motorcikle i radne mašine, kilo ključ se ne pominje.
http://translate.google.rs/translate?hl ... tAb2vYDgDA

Evo Bosh se bavi navedenim parazitnim otporima, pa navodi i jednu i drugu opciju, a pritezni momenz zavisi od stanja spoja i sl:
http://aa.bosch.de/aa-zuendkerzen/en/tips-practical.htm


BRISK daje obe opcije:
http://translate.google.rs/translate?hl ... bly&anno=2
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Svećice

Post od ljubitelj »

Za primenu kilo kljuca treba priprema navoja tj srafa (svecice) po proceduri.
Posto ima dosta sanse da se pogresno zategne ispravnim kilo kljucem koristi se i metod ugaonog stezanja (npr glave motora).
Ja koristim metod dotezanja uglom i nikada do sada nisam imao problema a mozda sam i stotinak svecica zamenio.

Rukom usrafim dobro svecicu, rukom to podrazumeva i da stavim kljuc za svecice ali rukom ga okrecem bez bilo kakve druge alatke.

Negde kada dodje do kraja, lepo se oseti, pritegnem alatkom do malog otpora, i onda pritegnem jos 1/4 kruga staru odnosno 1/2 kruga novu svecicu.

Podloska je ta koja dihtuje i ona je za svecicu posebna, konkveksna je sa obe strane i moze vise puta da se koristi bez problema.

Tanje svecice se dotezu jako malom silom i ocas posla se pretera, starije klasicne svecice (one sire) su tolerantnije po tom pitanju.

Bolje slabije zategnuti svecicu pa nakon 500km dotegnuti nego zapeti iz prve ko sivonja.

Tesko je objasniti osecaj no praksom se stekne iskustvo i vrlo lako se vrsi zamena ako je mesto pristupacno.
Pri tome koristiti sto kraci kljjc za svecice, nije bas mudo koristi "gedoru" sa nastavcima i velikom racnom od 1/2 cola.

Svaki proizvodjac vozila navodi silu stezanja svecica ali je najvaznije da se pocetnih nekoliko navoja odradi rukom a ne alatkom upravo da se ne bi krenulo ukrivo po navojima.
MAD MAX napisao: Zbog navedenog, habanje svećica je višestruko, pa preporučujem njihovu kontrolu, svakih 10 000km. Ukoliko je zazor veći (često i značajno veći) jednom se može regulisat podešavanjem- krivljenjem spoljne elektrode. Ovo je mnogo bolje nego ostaviti veće zazore, koji opterećuju bobine i dovode ih do kvara. Cak na nekim vozilima zna da izgori i izlaz iz ECU za bobine (Punto recimo).
Krajnji rok za zamenu klasičnih svećica na puntu je 30 000km
Za sve se slazem sto si napisao ali mi ovo deluje nelogicno.
Savremeni sistemi paljenja konstruisani od sredine 80tih godina su pravljeni sa zastitama od povratnog impulsa sa bobine, i tipicno predvidjeni za zazore reda 20-25mm u vazduhu.

Kako je tipican zazor svecica 0.60-1.20mm fabricki jako je velika margina sigurnosti prekidackog elementa koji okida bobinu.

Boschov modul izlaznog stepena xxx-0124 koji se koristi od Golfa 2 preko sirokog spektra evropskih vozila sve do Rols Rojsa ne crkava niti da je zazor svecice 5mm a to je jako mnogo prevezenih kilometara.

Kako sve vise citam razne teme sticem utisak da je Punto prepun specificnosti (da ne kazem gresaka u konstrukciji), mada sam znao a i video da na Fiatima paljenje jeste problematicno sto se tice Bravo/Brava iz 90tih.

Jedan takav slucaj igranke sa bobinama na Brava benzincu sam pratio direktno iako nije presao nista posebno, tek 150.000km.

Svakako stoji tvoja preporuka da je bolje proveriti stanje nego kasnije leciti probleme koji nastanu.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Svećice

Post od Bax »

Ja vise svecice pipnuti necu pre isteka roka za zamenu, ako se motor normalno ponasa.

Mogu da slikam novu elektrodu i onu posle 40.000 km, samo ako ih nadjem, lepo se to pohaba. U pitanju je Puntic.

Sajbnica se jednom spljosti kako treba, posle vise ne. Opet je u pitanju Punto, svecice kod njega nekako u \V/ idu u odnosu na glavu, te se ta selna ne sabija sa svih strana isto. Verujte mi doterao sam ovu temu do krajnjih granica, cak sam imao i sistem da merim da li duva, sa motornim uljem i mehuricima. Naravno to niko ne radi, ali meni je tu prolazio ceo 1 l goriva na 100 km. A najgore sto je smrdela kabina, i izazivala glavobolju.

Sent from my Amiga 500, using Kickstart 1.2
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Svećice

Post od ljubitelj »

To je mozda nesto specificno za taj model motora na Puntu, rekao bih da nije pravilo.
Podloska je elasticna i ona treba da zaptiva kako treba i nakon vise namestanja.

U nautici se koriste iste svecice, tamo je skidanje svecica maltene rutina svakih par desetina radnih sati, na dvotaktnim motorima Tomos, i koriste se iste svecice i po desetak puta. (ciklusa skidanja i namestanja).
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Svećice

Post od Bax »

Nije ova Ngk elasticna, nabolje bi je opisao da joj poprecni presek, koji se sabija izgleda kao S, kad se stisne postane s :)

Igrao sam se i sa jednom Champion podloskom, ona je drugi sistem.
Na kraju sam slucajno nasao da se za svecice na Cesni koriste bakarne podloske...
Sent from my Amiga 500, using Kickstart 1.2
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Svećice

Post od MAD MAX »

Bax
Ne boj se, dobio si strah od svećica zbog budale koja ti je oštetila navoj svećice a samim tim i sic. Verij, to je nemoguće ako se rukom započne prva 2-3 kruga. Posebno dihtovanje podloške. Sećam se tvog slučaja, čak sam ti davao par saveta tipa lepka za zavrtnje i žarene bakarne šajbne. 1000 sam ih zavio i nikada problem nisam imao, čak na par vozila sam ih ošafljavao komplet sa rađeniim reducirom....

ljubitelj
Nekada su gorele platine od velikog zazora, danas bobine, još češće kapice (najčešće balastni otpornik)i kablovi. Zazor koji je veći od propisanog za 2 desete se već ne može tolerisati a na puntu recimo na 30 000km, zazor je već često 1,5mm
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Jumbo
Reactions:
Postovi: 647
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
Lokacija: Novi Beograd

Re: Svećice

Post od Jumbo »

Do sada sam sigurno zamenio jedno 40-50 garnitura svećica bez ikakvih problema, a nisam primenjivao ovu vašu nauku. Cela filozofija je skineš staru svećicu, zavrneš rukom novu i malo dotegneš ključem za svećice i to je to. Nemojte bre da pravite veliku nauku oko najobičnijih stvari.
Inače nekad sam menjao svećice na 10.000 km, a sada na dve godine što otprilike izađe na 25.000 km.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Svećice

Post od Saša »

Hmmm.. Ja sam trenutno na skoro 34.000, iste svećice i dalje (nepune 2 god), a verovatno ih nisu ni kontrolisali. Tražiću da ih zamene na sledećem servisu.

Tapatalk
Korisnikov avatar
BobRock
Moderator
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Octavia 1.9 TDI A5 FL,Kia Ceed 1.4 2014
Lokacija: Batajnica

Re: Svećice

Post od BobRock »

Ja na Puntu menjam na 30,000 km, vec evo 4 put sad, i nema nikakvih problema.
Mozda mogu jos da izguraju, ali ne želim da se opterecujem time, mali je to trosak na 30.000 km, a mnogo znaci za rad automobila.
Odgovori