Geometrija oslanjanja

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13576
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Grujic »

Sem ako ti prednji i zadnji trap nisu zajedno 3500-4000din -.-
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23530
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Day Walker »

Sve naucnici sa 100k km bez centriranja.. sta da vam kazem... Ako mislite da je to :doubleup: samo napred :pardon:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10690
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Post od Sloba »

Jbt, pa ni Ogi ne radi centriranje dva puta godišnje.:)

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Post od Saša »

Nema potrebe zaista za toliko čestim posetama optici (pogotovo ako je nov auto u pitanju), sem ako niste čačkali dole nešto, ako se u međuvremenu nešto nije pohabalo od elemenata vešanja sklonih trošenju ili habanju (ili ste recimo žestoko drmnuli u neku udarnu rupu) - nema to kuda tek tako da mrdne... :)

Tapatalk
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od nikaragva »

@DW: Na osnovu tvog redovnog centriranja serviseri mogu da planiraju troškove tokom godine :D
Korisnikov avatar
sashicus
Reactions:
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od sashicus »

shetachu, ti onda gume uopste ne moras na 4 god da menjas, cak ni na 8 nece da se potrose :rofl:

ne secam se s kim sam diskutovao, (mislim da je neko s foruma), covek 2x godisnje balansira tockove, jer mu se razbalansiraju po rupama :kuku:

mislim, sve zavisi u kakvim uslovima se auto koristi, moguce je i jedno i drugo, ali zar ne zvuci malo smesno, centriras trap jer stalno parkiras po ivicnjacima, pa majka mu stara zna se kojom brzinom se penjes na ivicnjak. milion puta da se popnes na ivicnjak regularno - ne sme trapu faliti nista :opustanje:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od ljubitelj »

Day Walker napisao:Sve naucnici sa 100k km bez centriranja.. sta da vam kazem... Ako mislite da je to :doubleup: samo napred :pardon:
Evo ja, auto obicno na oko 200.000km preventivno proverim da li je trap u okviru mera, i po pravilu sve je ok i nikakvo centriranje ne treba.

Centriranje je potrebno, tj samo raspon tockova jer se prakticno samo to vec decenijama moze podeesavati dok su ostali uglovi fabricki fiksirani zavarivanjem elemenata na karoseriju, tek ako je auto udaren tj slupan, ili menjani delovi vesanja koji uticu na uglove. ili ima previse lufta usled mehanicke pohabanosti ali tada prvo treba promeniti te pohabane delove pa tek onda podesavati.

Gume se trose apsolutno ravnomerno.
Ista prica sa trecim autom i oko 400.000km prakse.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od NexT »

znaci ti za 200.000 km nisi menjao nista na trapu?

Ja ne znam u kojim vi zemljama zivite, ali ako ne vozite nov auto, a prelazite vece kilometraze, trap mora da se radi. Dovoljno je da zamenite kraj spone i da treba da se uradi trap...

Kada odem na centriranje podrazumevam da prvo provere kompletan prednji i zadnji trap i da se zameni potrosen deo, ako je potrebno, pa onda da se radi centriranje/reglaza...

Ako prelazite 10-15.000 godisnje ok, ali nemojte mi pricati da za 50.000 km nista ne ode na trapu i da pored svih kratera ne treba da se radi centriranje ni mrvicu..
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od nuk »

Sad je pocelo ********** kad moram tako da se izrazim.
Hoces da kazes da 200 hiljada vozis sa istim gumama ili ne proveravas trap kad iste menjas?
Mozda je trap neunistiv te se delovi istog menjaju ili je u fabrickom uputstvu izricito naglaseno da se prilikom bilo kakve intervencije na trrapu centriranje nikako ne radi, pogotovo kad automobil zadje u zrelo doba?
Ne shvatam..


EDIT:

Pretece me next

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

EDIT by mod: obratite paznju na izrazavanje.
Poslednja izmena od nuk u 26 Dec 2012, 18:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od nikaragva »

Meni za 220,000 apsulutno ništa nije pipnuto na trapu, auto ide ravno kao strela. Za 3g sam prešao oko 100,000km. Sem stabilizatora, međutim to su obične plastične prečke sa nekim gumama, koje su tu samo da ne lupa, namerno oslabljene da tu popušta i da za 1500 sve završiš.
E sad kako je na francuzima ne znam, nežni su oni :mrgreen:
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Post od Saša »

Laganije preko rupa i džombi, malo slaloma i nema problema... :)

Tapatalk
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od nikaragva »

Da ne bude zabune, auto je kod mene 100,000km i tada sigurno nije optika rađena. Pre toga, ne znam.
Na trapu takođe ništa nije rađeno, sve je fabrički, auto nije lupan. Možda moram da radim optiku, ne znam otići da proverim, krajnje je vreme. Ali podvlačim auto idem pravo, ne vuče, ne lupa, ..., gume su već stare i razjebane, ali koliko ja kao laik mogu da vidim troše se manje više ravnomerno.
Od nečijih 200,000 do dva puta godišnje ili ti svakih 5000 je jbg smešno. Moraš baš da skršiš auto po rupama da bi se nešto ispomeralo. Evo čim uhvatim priliku otiću kod srđe i srećka :D i javlja kakva je situacija bila.
Korisnikov avatar
superboss
Reactions:
Postovi: 3770
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od superboss »

Najvise zavisi od samog trapa, tj konstrukcije.

Merc i Pug su sigurno osetljiviji nego npr ford focus, ili mozda dacia logan....

Ipak su sto se tice udobnosti, oni u vrhu. Obicno sto je auto udobniji, to znaci da je trap "komplikovaniji" tj vise stvari moze da se sjebe, sigurno lakse nego na nekom neudobnijem autu.

Neka moja logika, ne mora da bude tacna.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od dragvorl »

Ako se menjaju krajevi spona obavezno bi trebalo na optiku posle jer je jako tesko, gotovo nemoguce vratiti sve kako je bilo. I ne samo ako se menjaju, vec ako se odvrce kraj spone iz bilo kog razloga. Takodje, na vozilima sa subsasijom (Audiji noviji, mislim i Passat B5 recimo) ako se subsasija pomera zbog neke druge intervencije takodje treba da se radi optika jer se 99% nece vratiti na mesto gde treba da bude. Inace dobro kaze ljubitelj, na dosta novijih vozila sa uglavnom podesava samo uvlacenje tockova (engleski toe in), a zatur i nagib upravljacke osovinice je nemoguce podesavati sem specijalnim elementima. Dakle vazi za vecinu, ali ne i sva vozila.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Geometrija oslanjanja

Post od Rakhil »

Apropo izjava "auto mi ide pravo ko strela, nema sta da se radi": kad sam vracao letnji set proletos, proverio sam za svaki slucaj da li je optika ok, i suvozacka strana (oba tocka) su bila van tolerancije. Da li su rupe, ili sam isecao krivine negde kako ne treba, nebitno. Auto je u tom trenutku presao 15.000 kilometara i nije vukao uopste.
Odgovori