Geometrija oslanjanja
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13576
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai i30 by Ogi
Sem ako ti prednji i zadnji trap nisu zajedno 3500-4000din -.-
- Day Walker
- Postovi: 23530
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai i30 by Ogi
Sve naucnici sa 100k km bez centriranja.. sta da vam kazem... Ako mislite da je to
samo napred 


Brzine idu u H-a !!!




- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10690
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi
Jbt, pa ni Ogi ne radi centriranje dva puta godišnje.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi
Nema potrebe zaista za toliko čestim posetama optici (pogotovo ako je nov auto u pitanju), sem ako niste čačkali dole nešto, ako se u međuvremenu nešto nije pohabalo od elemenata vešanja sklonih trošenju ili habanju (ili ste recimo žestoko drmnuli u neku udarnu rupu) - nema to kuda tek tako da mrdne... 
Tapatalk

Tapatalk
Re: Hyundai i30 by Ogi
@DW: Na osnovu tvog redovnog centriranja serviseri mogu da planiraju troškove tokom godine 

Re: Hyundai i30 by Ogi
shetachu, ti onda gume uopste ne moras na 4 god da menjas, cak ni na 8 nece da se potrose 
ne secam se s kim sam diskutovao, (mislim da je neko s foruma), covek 2x godisnje balansira tockove, jer mu se razbalansiraju po rupama
mislim, sve zavisi u kakvim uslovima se auto koristi, moguce je i jedno i drugo, ali zar ne zvuci malo smesno, centriras trap jer stalno parkiras po ivicnjacima, pa majka mu stara zna se kojom brzinom se penjes na ivicnjak. milion puta da se popnes na ivicnjak regularno - ne sme trapu faliti nista

ne secam se s kim sam diskutovao, (mislim da je neko s foruma), covek 2x godisnje balansira tockove, jer mu se razbalansiraju po rupama

mislim, sve zavisi u kakvim uslovima se auto koristi, moguce je i jedno i drugo, ali zar ne zvuci malo smesno, centriras trap jer stalno parkiras po ivicnjacima, pa majka mu stara zna se kojom brzinom se penjes na ivicnjak. milion puta da se popnes na ivicnjak regularno - ne sme trapu faliti nista

Re: Hyundai i30 by Ogi
Evo ja, auto obicno na oko 200.000km preventivno proverim da li je trap u okviru mera, i po pravilu sve je ok i nikakvo centriranje ne treba.Day Walker napisao:Sve naucnici sa 100k km bez centriranja.. sta da vam kazem... Ako mislite da je tosamo napred
Centriranje je potrebno, tj samo raspon tockova jer se prakticno samo to vec decenijama moze podeesavati dok su ostali uglovi fabricki fiksirani zavarivanjem elemenata na karoseriju, tek ako je auto udaren tj slupan, ili menjani delovi vesanja koji uticu na uglove. ili ima previse lufta usled mehanicke pohabanosti ali tada prvo treba promeniti te pohabane delove pa tek onda podesavati.
Gume se trose apsolutno ravnomerno.
Ista prica sa trecim autom i oko 400.000km prakse.
Re: Hyundai i30 by Ogi
znaci ti za 200.000 km nisi menjao nista na trapu?
Ja ne znam u kojim vi zemljama zivite, ali ako ne vozite nov auto, a prelazite vece kilometraze, trap mora da se radi. Dovoljno je da zamenite kraj spone i da treba da se uradi trap...
Kada odem na centriranje podrazumevam da prvo provere kompletan prednji i zadnji trap i da se zameni potrosen deo, ako je potrebno, pa onda da se radi centriranje/reglaza...
Ako prelazite 10-15.000 godisnje ok, ali nemojte mi pricati da za 50.000 km nista ne ode na trapu i da pored svih kratera ne treba da se radi centriranje ni mrvicu..
Ja ne znam u kojim vi zemljama zivite, ali ako ne vozite nov auto, a prelazite vece kilometraze, trap mora da se radi. Dovoljno je da zamenite kraj spone i da treba da se uradi trap...
Kada odem na centriranje podrazumevam da prvo provere kompletan prednji i zadnji trap i da se zameni potrosen deo, ako je potrebno, pa onda da se radi centriranje/reglaza...
Ako prelazite 10-15.000 godisnje ok, ali nemojte mi pricati da za 50.000 km nista ne ode na trapu i da pored svih kratera ne treba da se radi centriranje ni mrvicu..
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Hyundai i30 by Ogi
Sad je pocelo ********** kad moram tako da se izrazim.
Hoces da kazes da 200 hiljada vozis sa istim gumama ili ne proveravas trap kad iste menjas?
Mozda je trap neunistiv te se delovi istog menjaju ili je u fabrickom uputstvu izricito naglaseno da se prilikom bilo kakve intervencije na trrapu centriranje nikako ne radi, pogotovo kad automobil zadje u zrelo doba?
Ne shvatam..
EDIT:
Pretece me next
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
EDIT by mod: obratite paznju na izrazavanje.
Hoces da kazes da 200 hiljada vozis sa istim gumama ili ne proveravas trap kad iste menjas?
Mozda je trap neunistiv te se delovi istog menjaju ili je u fabrickom uputstvu izricito naglaseno da se prilikom bilo kakve intervencije na trrapu centriranje nikako ne radi, pogotovo kad automobil zadje u zrelo doba?
Ne shvatam..
EDIT:
Pretece me next
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
EDIT by mod: obratite paznju na izrazavanje.
Poslednja izmena od nuk u 26 Dec 2012, 18:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Hyundai i30 by Ogi
Meni za 220,000 apsulutno ništa nije pipnuto na trapu, auto ide ravno kao strela. Za 3g sam prešao oko 100,000km. Sem stabilizatora, međutim to su obične plastične prečke sa nekim gumama, koje su tu samo da ne lupa, namerno oslabljene da tu popušta i da za 1500 sve završiš.
E sad kako je na francuzima ne znam, nežni su oni
E sad kako je na francuzima ne znam, nežni su oni

Re: Hyundai i30 by Ogi
Da ne bude zabune, auto je kod mene 100,000km i tada sigurno nije optika rađena. Pre toga, ne znam.
Na trapu takođe ništa nije rađeno, sve je fabrički, auto nije lupan. Možda moram da radim optiku, ne znam otići da proverim, krajnje je vreme. Ali podvlačim auto idem pravo, ne vuče, ne lupa, ..., gume su već stare i razjebane, ali koliko ja kao laik mogu da vidim troše se manje više ravnomerno.
Od nečijih 200,000 do dva puta godišnje ili ti svakih 5000 je jbg smešno. Moraš baš da skršiš auto po rupama da bi se nešto ispomeralo. Evo čim uhvatim priliku otiću kod srđe i srećka
i javlja kakva je situacija bila.
Na trapu takođe ništa nije rađeno, sve je fabrički, auto nije lupan. Možda moram da radim optiku, ne znam otići da proverim, krajnje je vreme. Ali podvlačim auto idem pravo, ne vuče, ne lupa, ..., gume su već stare i razjebane, ali koliko ja kao laik mogu da vidim troše se manje više ravnomerno.
Od nečijih 200,000 do dva puta godišnje ili ti svakih 5000 je jbg smešno. Moraš baš da skršiš auto po rupama da bi se nešto ispomeralo. Evo čim uhvatim priliku otiću kod srđe i srećka

Re: Hyundai i30 by Ogi
Najvise zavisi od samog trapa, tj konstrukcije.
Merc i Pug su sigurno osetljiviji nego npr ford focus, ili mozda dacia logan....
Ipak su sto se tice udobnosti, oni u vrhu. Obicno sto je auto udobniji, to znaci da je trap "komplikovaniji" tj vise stvari moze da se sjebe, sigurno lakse nego na nekom neudobnijem autu.
Neka moja logika, ne mora da bude tacna.
Merc i Pug su sigurno osetljiviji nego npr ford focus, ili mozda dacia logan....
Ipak su sto se tice udobnosti, oni u vrhu. Obicno sto je auto udobniji, to znaci da je trap "komplikovaniji" tj vise stvari moze da se sjebe, sigurno lakse nego na nekom neudobnijem autu.
Neka moja logika, ne mora da bude tacna.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hyundai i30 by Ogi
Ako se menjaju krajevi spona obavezno bi trebalo na optiku posle jer je jako tesko, gotovo nemoguce vratiti sve kako je bilo. I ne samo ako se menjaju, vec ako se odvrce kraj spone iz bilo kog razloga. Takodje, na vozilima sa subsasijom (Audiji noviji, mislim i Passat B5 recimo) ako se subsasija pomera zbog neke druge intervencije takodje treba da se radi optika jer se 99% nece vratiti na mesto gde treba da bude. Inace dobro kaze ljubitelj, na dosta novijih vozila sa uglavnom podesava samo uvlacenje tockova (engleski toe in), a zatur i nagib upravljacke osovinice je nemoguce podesavati sem specijalnim elementima. Dakle vazi za vecinu, ali ne i sva vozila.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Geometrija oslanjanja
Apropo izjava "auto mi ide pravo ko strela, nema sta da se radi": kad sam vracao letnji set proletos, proverio sam za svaki slucaj da li je optika ok, i suvozacka strana (oba tocka) su bila van tolerancije. Da li su rupe, ili sam isecao krivine negde kako ne treba, nebitno. Auto je u tom trenutku presao 15.000 kilometara i nije vukao uopste.