Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
I ne samo na plivajući već na gomilu drugih problema(egr, turbo) barem kod tdi-eva nekad. U prevodu motor je mnogo više trajao i pravio manje problema ako se koristio u predviđenom režimu obrtaja u odnosu na to ako ga gušiš a tako se kod nas najčešće vozi jer ljudi misle da ga tako štede(doduše štede gorivo). Pretpostavljam da je i sa današnjim dizelima slična priča.
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Da, evo Stilo je na 180.000km, EGR radi, ispravan, vozi se uglavnom po gradu na vrlo niskim obrtajima i ništa mu nikad nije falilo. Baždaren je za takvu vožnju, ima malu turbinu bez varijabilne geomtrije, nema interkuler i svega 80KS iz 1910 kubika. Vuče skladno već na 1100-1200rpm, a max obrtni moment je na 1500rpm od 196Nm i onda kreće da pada, tako da nema neke svrhe terati ga u obrtaje, sem na otvorenom putu jer nemaš izbora usled vrlo kratkog menjača.
Pajo, javiću ti kad se bude javio prvi problem koji može da se poveže sa vožnjom na niskim rpm da prestaneš sa tom praksom. Dotle cepaj kako god hoćeš. Evo, miran si barem do 180.000km zagarantovano.
Pajo, javiću ti kad se bude javio prvi problem koji može da se poveže sa vožnjom na niskim rpm da prestaneš sa tom praksom. Dotle cepaj kako god hoćeš. Evo, miran si barem do 180.000km zagarantovano.

Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Ne sme na tako niskim obrtajima.
VW 1.6 TDI itekako smetaju 1000-1500 obrtaja. Em dobije dubok zvuk em su vibracije prisutne u visim stepenima prenosa (IV i V) em dosta slabiji odziv na gas ima tada.
Najvise mu odgovara raspon najveceg obrtnog momenta, odnosno iznad 1500 obrtaja.
VW 1.6 TDI itekako smetaju 1000-1500 obrtaja. Em dobije dubok zvuk em su vibracije prisutne u visim stepenima prenosa (IV i V) em dosta slabiji odziv na gas ima tada.
Najvise mu odgovara raspon najveceg obrtnog momenta, odnosno iznad 1500 obrtaja.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Sad sam malo zagledao obrtaje. U penzos vožnji sugeriše da se menja na niže oko 1000 obrtaja, a na više oko 2000, međutim sam osećaj u vožnji kaže da ga treba držati u opsegu 1500-2000 rpm. Tada se ništa ne buni. Ispod 1500 može da prođe samo na ravnom u koloni.
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Isto kao i VW 1.6 TDI. Identicno se voze. Od 1500 do 2500 obrtaja je pesma. Sve ispod 1500 obrtaja nije za motor tako male kubikaze jer su u pitanju vozila solidne tezine, bez obzira na obrtni momenat koji ima.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Mali obrtaji ne mogu štetiti motoru. To su zablude. Čak ni plivajućem zamajacu. Jer na malim obrtajima je mali obrtni moment, a upravo obrtni moment izaziva naprezanje opruga i "rad" plivajućeg zamajca, koji ga haba. Druga stvar je što oštećen plivajući zamajac pokazuje ćudi na malim obrtajima, jer nema dovoljno obrtnog momenta da ga drži na "jednoj strani zazora - lufta" pa počinje da udara. Nešto slično kao kad propadne diferencijal ili ležajevina diferencijalu i li držači motora i menjača.
Uglavnom, idealna vožnja je kako sugeriše bord kompjuter.
Next je izneo neke realne brojeve.
Paja je lepo primetio da u koloni - kontinualnoj vožnji se mogu držati mali obrtaji. Tako treba i voziti.
Cosmo 1,6TDI je primer modernog motora sa turbo rupom čak do 1800rpm. MultiJet se sa njim ne treba porediti, jer ima tehnički savršene karakteristike za navedeni.
Uglavnom, idealna vožnja je kako sugeriše bord kompjuter.
Next je izneo neke realne brojeve.
Paja je lepo primetio da u koloni - kontinualnoj vožnji se mogu držati mali obrtaji. Tako treba i voziti.
Cosmo 1,6TDI je primer modernog motora sa turbo rupom čak do 1800rpm. MultiJet se sa njim ne treba porediti, jer ima tehnički savršene karakteristike za navedeni.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Pre mislim da je Next mislio na priču da je za zamajac loše naglo davanje gasa iz niskih obrtaja
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Pa jedino kad iz kočenja motorom se stisne odjednom gas, onda svi "luftovi" prorade. To nikad nije zdravo iz ma kog režima, jer se javlja masa udara (trzaja) po transmisiji i od plivajućeg zamajca, koji jedan drugog multipliciraju, a posbno kod pohabanih vozila. Posebno su dobro čujni udari na malim obrtajima, jer je motor tih. To dobar vozač nikada ne radi, posebno na krševima.
Ali ako držiš mali gas na malim obrtajima (što rekao Paja, vožnja u koloni), i odjednom ga potopiš, ništa nezdravo se neće desiti po turbo dizel, osim što je efekat slab. Slab je obrtni moment, slabe sile.
Ali ako držiš mali gas na malim obrtajima (što rekao Paja, vožnja u koloni), i odjednom ga potopiš, ništa nezdravo se neće desiti po turbo dizel, osim što je efekat slab. Slab je obrtni moment, slabe sile.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Ništa što dobro odmerena mapa ne bi mogla da spreči. U svakom slučaju papučica gasa je potenciometar vezan za ECU, tako da ECU zapravo dodaje gas na osnovu brojnih parametara, od kojih je pritisak na papučicu samo jedan od njih.
Tema je veoma zanimljiva i možda ne bi bilo loše da se preseli iz Pajine teme.
Tema je veoma zanimljiva i možda ne bi bilo loše da se preseli iz Pajine teme.
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Da, bilo bi dobro da se otvori nova tema. Mene bas zanima gusenje motora u niskim obrtajima i stvaranje cadji u katalizatoru, egr itd
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
A sto onda ne vozis dizela na 1000 obrtaja?MAD MAX napisao:Mali obrtaji ne mogu štetiti motoru. To su zablude. Čak ni plivajućem zamajacu. Jer na malim obrtajima je mali obrtni moment, a upravo obrtni moment izaziva naprezanje opruga i "rad" plivajućeg zamajca, koji ga haba. Druga stvar je što oštećen plivajući zamajac pokazuje ćudi na malim obrtajima, jer nema dovoljno obrtnog momenta da ga drži na "jednoj strani zazora - lufta" pa počinje da udara. Nešto slično kao kad propadne diferencijal ili ležajevina diferencijalu i li držači motora i menjača.
Uglavnom, idealna vožnja je kako sugeriše bord kompjuter.
Next je izneo neke realne brojeve.
Paja je lepo primetio da u koloni - kontinualnoj vožnji se mogu držati mali obrtaji. Tako treba i voziti.
Cosmo 1,6TDI je primer modernog motora sa turbo rupom čak do 1800rpm. MultiJet se sa njim ne treba porediti, jer ima tehnički savršene karakteristike za navedeni.
Osim zato sto se gusi, osecaju se vibracije, apsolutno nema odziv na gas itd?
Zasto automatik onda nikada ne spusta ispod odredjenih obrtaja?
Voznja na nizim obrtajima i manjim brzinama moze da bude ok za neko krace vreme, ali ako ces svaki cas da saltas u manju da bi stigao nekoga/prestigao ili zato sto imas minimalan uspon na putu, je*es tu voznju.
Re: Fiat 500L 1.6mjet Bicolore
Nexte
Nigde nisam pominjao 1000rpm nao obrtaje na kojima bi trebalo ili moglo voziti.
Rekao sam ispod 1800rpm počinje štedljiva vožnja i što je manje moguće, a na CR dizelima to nije ispod 1200-1400rpm. I pomenuo sam da pri pojavi vibracija koje se osećaju, treba dići obrtaje (znači da motor nema bilans koji se traži, ne reaguje na gas i gubi balans). Svako motor ima svoju meru. Upravo veliki automatici se spuste obrtaje i do 1200rpm, u laganoj kontinualnoj vožnji na malom gasu.
Najgori režim za DPF filter, za EGR je režim ler gasa - znači gradska vožnja. To što neko umesto 1500rpm, vozi na 1800rpm, ne znači ništa mnogo za čišćenje DPF. Tek režim pune snage ili blizu toga, 3500-4000rpm, čini posao ali ne na kratko. Pisao sam o tome 2 strane ispred, da ne ponavljam.
Uglavnom Next slažem se sa tvojim navodima, a i ti sa mojm, šamo što nisi pročitao sve komentare. Jedino imam primedbu za vožnju u koloni. Tu nema potrebe držati nervozno motor u visokim obrtajima, sve dok ne kreneš u preticanje.
Samo pogledaj šta radi CDI motor, drži da nisko u koloni i kad "pukneš" gas, sašalta ga za X brzina. To je ono što radi i normalan vozač.
Edit:
Recimo ovaj najnoviji Multijet mislim da ima 6 sekvenci ubrizgavanja po cilindru, za 4 takta. Prva sekvenca je protiv klasične "dizel" buke. Druga je glavna, radna, treća milim da dodaje u toku ekspanzije, a ostale su upravo ekološke i radi zaštite DPF filtera. Kako god motor radi ECU pokriva sve uslove bez problema.
Sad treba porazmisliti, kakav "galimatijas" prave čiperi od ovakvog motora....
Evo, čak sam pogrešio. MultiJet 2, ima 8 sekvenci u ciklusu.
Nigde nisam pominjao 1000rpm nao obrtaje na kojima bi trebalo ili moglo voziti.
Rekao sam ispod 1800rpm počinje štedljiva vožnja i što je manje moguće, a na CR dizelima to nije ispod 1200-1400rpm. I pomenuo sam da pri pojavi vibracija koje se osećaju, treba dići obrtaje (znači da motor nema bilans koji se traži, ne reaguje na gas i gubi balans). Svako motor ima svoju meru. Upravo veliki automatici se spuste obrtaje i do 1200rpm, u laganoj kontinualnoj vožnji na malom gasu.
Najgori režim za DPF filter, za EGR je režim ler gasa - znači gradska vožnja. To što neko umesto 1500rpm, vozi na 1800rpm, ne znači ništa mnogo za čišćenje DPF. Tek režim pune snage ili blizu toga, 3500-4000rpm, čini posao ali ne na kratko. Pisao sam o tome 2 strane ispred, da ne ponavljam.
Uglavnom Next slažem se sa tvojim navodima, a i ti sa mojm, šamo što nisi pročitao sve komentare. Jedino imam primedbu za vožnju u koloni. Tu nema potrebe držati nervozno motor u visokim obrtajima, sve dok ne kreneš u preticanje.
Samo pogledaj šta radi CDI motor, drži da nisko u koloni i kad "pukneš" gas, sašalta ga za X brzina. To je ono što radi i normalan vozač.
Edit:
Recimo ovaj najnoviji Multijet mislim da ima 6 sekvenci ubrizgavanja po cilindru, za 4 takta. Prva sekvenca je protiv klasične "dizel" buke. Druga je glavna, radna, treća milim da dodaje u toku ekspanzije, a ostale su upravo ekološke i radi zaštite DPF filtera. Kako god motor radi ECU pokriva sve uslove bez problema.
Sad treba porazmisliti, kakav "galimatijas" prave čiperi od ovakvog motora....
Evo, čak sam pogrešio. MultiJet 2, ima 8 sekvenci u ciklusu.
- Prikačeni fajlovi
-
- Hvataj mj.JPG (31.07 KiB) Pogledano 2778 puta
Poslednja izmena od MAD MAX u 06 Sep 2013, 15:27, izmenjeno 1 put ukupno.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Moj zaključak dobijen iskustvenom metodom je:
ispod 1500 rpm može da se vozi u koloni, po ravnom i bez dodavanja jačeg gasa;
1500 rpm pa na više je normalan režim vožnje;
iz niskih obrtaja se ne izvlači dodavanjem gasa nego šaltovanjem.
ispod 1500 rpm može da se vozi u koloni, po ravnom i bez dodavanja jačeg gasa;
1500 rpm pa na više je normalan režim vožnje;
iz niskih obrtaja se ne izvlači dodavanjem gasa nego šaltovanjem.
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Evo, u prednostima MultiJet druge generacije se upravo navodi, pored ostalog, i smanjenje vibracija u nepovoljnom režimu i smanjenje buke.
- Prikačeni fajlovi
-
- Hvataj mj 2.JPG (25.52 KiB) Pogledano 2773 puta
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB