Udarne rupe i oslanjanje
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Zašto to radiš? Stilu se nije pomerio trap ni posle zamene delova istog na redovnom servisu, a auto je kod nas 7 godina.
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Ja na svakom autu po jednom centriram trap i to je to, dosta vodim racuna o rupama, pa mi i trap uvek ostane kako treba
Tapatalk Post
Tapatalk Post
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Samo trazis reglazu, znace oni sta treba, ne biras tu kao na pijaci.Gaginh0 napisao:Gaginh0 napisao: I sta ja treba da trazim sa ovog spiska ako odem tamo? http://www.coningdoo.co.rs/usluge/8/Reg ... 4-a-trapa/

Podrzavam DW-a, prilikom zamene guma radim PROVERU, uglavnom mrdnu nesto malo i naplate mi samo proveru kao pola cene reglaze. Mada nisam radio godinu dana, provericu kada budem skidao gume.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32342
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Gagi, javi se Dagu. Uputiće te on gde je najbolje.
Posetite www.garaza.rs !
- Gaginh0
- Postovi: 9655
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Hvala, to cu kad stavim letnje gume 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24754
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Ja sam kod Srdanova preko puta Jugoalata radio posle zamena spone. Proverili su za 500 din, ali sam toliko tacno vratio kraj spone da je bilo u granicama. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Gaginh0
- Postovi: 9655
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Jel reglaza isto sto i optika?
- Day Walker
- Postovi: 23559
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Udarne rupe i oslanjanje
Sta moze da skodi proveri?nidza napisao:Zašto to radiš? Stilu se nije pomerio trap ni posle zamene delova istog na redovnom servisu, a auto je kod nas 7 godina.
Tapatalk 4

I Astra mi se npr prošlog leta fino rascentrirala posle povratka iz Grčke. Urnisao sam je po onom makedonskom g*vnu od puta.
Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
Brzine idu u H-a !!!




- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Divim se vama koji radite jednom u nikad, ja sam oba desna tocka bacio u minus raspona na 10k predjenih jer sam jeo govna i kratio krivine po vukojebinama. Ni po Beogradu posle nije bilo bolje, u proseku na svakih 10.000 radim bar malo podesavanje. Mozda je Fordov trap krs, mozda sam ja glup za voznju, sve je moguce
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Citao sam u nekom servisnom uputstvu da je kod reglaze auta sa ESP obavezno i resetovanje nulte tacke volana na kompjuteru. Sumnjam da to ima neko osim ovlascenih servisera.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Udarne rupe i oslanjanje
radim reglazu trapa jednom mesecno
salim se, uradim jednom u 2-3god, ali nikad nije imao neka odstupanja... mada pazim kako i gde vozim


salim se, uradim jednom u 2-3god, ali nikad nije imao neka odstupanja... mada pazim kako i gde vozim

Re: Udarne rupe i oslanjanje
Mozda ce zvucati cudno, no moje iskustvo je da put nema mnogo uticaja vec pre svega sama konstrukcija vozila i kvalitet izrade vesanja.
Iskustvo sa Volvoima je odlicno u tom pogledu, centriranje nije potrebno tokom radnog veka vozila, spone, kugle i slicno traju stotine hiljada kilometara i to se u praksi nikada ne menja sve dok je mehanicki u ok stanju gumena manzetna koja ih stiti. To je obicno par stotina hiljada km a nije retko ni 1/2 miliona da je fabricko stanje.
Konkretnije, od onoga sto posedujem na oba vozila je sve fabricko ukljucivo i volvo 340 koji ima i dalje sve fabricko nakon 27 godina i nema nigde nikakvog lufta a proveo je ceo radni vek po nasim putevima, 210+ hiljada km.
To ukljucuje i homokineticke zglobove.
Cak su i silent blokovi jos fabricki mada su otvrdnuli i bilo bi dobro da se promene (ako se negde pronadju kao rezervni deo u ponudi).
Kod volvoa 940 je isto sve fabricko, osim jednog para silent bloka (leva i desna strana) koji su poznata greska u izradi i potraju tipicno reda 150-200.000km kada su zreli za zamenu (premekana guma).
Zamenio sam za kasniju upgrade verziju, koja bi trebala da je trajno resenje tj da potraje koliko i karoserija.
Ranije na volvo 240 menjao sam kugle na prednjem vesanju i unutrasnje spone letve volana, nakon 18-19 godina i predjenih po proceni oko 450.000km (dizel karavan koriscen u firmi kao transporter pre kupovine). Na njemu su bili silent blokovi pozadi zreli za zamenu jer su dobili lufta ali nije bilo vremena za to, otisao je auto dalje. Novi vlasnik ih nije menjao, smatrao je da je ok.
Sama reglaza trapa zapravo ne postoji, svodi se na podesavanje letve volana i to je potrebno jedino ako je bila teza saobracajka pa se nesto pomerilo ili je nesto menjano u letvi volana.
Neka regularna provera na nekoj kilometrazi uopste nije predvidjea planom odrzavanja (fabrickim) a nije ni potrebna na osnovu brojnih iskustava vlasnika.
U principu, auto jednom proverim na optici kada ga kupim i to je obicno samo provera jer je sve ok i dalje se prati po nacinu potrosnje guma.
Majstor Cira iz Adam servisa, koji mi mnogo godina odrzava auto i gde sam vrsio provere, mi je rekao na osnovu iskustva da nije lose svakih 10 godina ili 150.000km izvrsiti merenje kod vozila gde su trapovi fabricki korektno uradjeni.
Ranije sam sa italijanska 2 auta imao iskustvo da su trapovi, kugle, trajale ne vise od 10 godina i ne vise od 80-100.000km i to pre svega jer se pokida gumena zastita.
Sa 2 nemacka auta sam imao iskustvo da su trapovi kao na volvu, traju koliko i karoserija.
Sa trecim uslovno nemackim autom, Ford, imao sam iskustvo da su silent blokovi napred bili tako konstruisani da je radni vek 20-30.000km i bili su predvidjeni za redovnu zamenu prema fabrickom planu odrzavanja.
Sve prelaske preko rupa treba da upijaju opruge i sami delovi trapa nikada ne bi trebali da dodju do limitra radnog hoda i mogucnosti mehanickog ostecenja ali opet, to zavisi od toga kako je fabrika konstruisala vozila i kako je dimenzionisala delove trapa na predvidjena opterecenja.
Inace, koliko pratim na vecini vozila konstruisanih zadnjih 30tak godina nije ni predvidjena reglaza trapova, obicno samo reglaza raspona letve volana dok su ostali elementi ucvrsceni u polozaj zavarivanjem za nosece elemente karoserije u fiksan polozaj tokom proizvodnje.
Kod nekih ima nekih dodatnih podesavanja zadnjih trapova, tu su japanci mislim najcesci kandidati.
@rakhil, moje iskustvo sa Fordovim trapovima nije pozitivno, mozda se jos nisu popravili (namerno radi profita) sto se tice tog ubrzanog habanja. Stil voznje ne bi smeo da ima nikakvog uticaja sve dok nije vozilo bilo preoptereceno tezinski van dozvoljenih granica nosivosti po osovinama.
Iskustvo sa Volvoima je odlicno u tom pogledu, centriranje nije potrebno tokom radnog veka vozila, spone, kugle i slicno traju stotine hiljada kilometara i to se u praksi nikada ne menja sve dok je mehanicki u ok stanju gumena manzetna koja ih stiti. To je obicno par stotina hiljada km a nije retko ni 1/2 miliona da je fabricko stanje.
Konkretnije, od onoga sto posedujem na oba vozila je sve fabricko ukljucivo i volvo 340 koji ima i dalje sve fabricko nakon 27 godina i nema nigde nikakvog lufta a proveo je ceo radni vek po nasim putevima, 210+ hiljada km.
To ukljucuje i homokineticke zglobove.
Cak su i silent blokovi jos fabricki mada su otvrdnuli i bilo bi dobro da se promene (ako se negde pronadju kao rezervni deo u ponudi).
Kod volvoa 940 je isto sve fabricko, osim jednog para silent bloka (leva i desna strana) koji su poznata greska u izradi i potraju tipicno reda 150-200.000km kada su zreli za zamenu (premekana guma).
Zamenio sam za kasniju upgrade verziju, koja bi trebala da je trajno resenje tj da potraje koliko i karoserija.
Ranije na volvo 240 menjao sam kugle na prednjem vesanju i unutrasnje spone letve volana, nakon 18-19 godina i predjenih po proceni oko 450.000km (dizel karavan koriscen u firmi kao transporter pre kupovine). Na njemu su bili silent blokovi pozadi zreli za zamenu jer su dobili lufta ali nije bilo vremena za to, otisao je auto dalje. Novi vlasnik ih nije menjao, smatrao je da je ok.
Sama reglaza trapa zapravo ne postoji, svodi se na podesavanje letve volana i to je potrebno jedino ako je bila teza saobracajka pa se nesto pomerilo ili je nesto menjano u letvi volana.
Neka regularna provera na nekoj kilometrazi uopste nije predvidjea planom odrzavanja (fabrickim) a nije ni potrebna na osnovu brojnih iskustava vlasnika.
U principu, auto jednom proverim na optici kada ga kupim i to je obicno samo provera jer je sve ok i dalje se prati po nacinu potrosnje guma.
Majstor Cira iz Adam servisa, koji mi mnogo godina odrzava auto i gde sam vrsio provere, mi je rekao na osnovu iskustva da nije lose svakih 10 godina ili 150.000km izvrsiti merenje kod vozila gde su trapovi fabricki korektno uradjeni.
Ranije sam sa italijanska 2 auta imao iskustvo da su trapovi, kugle, trajale ne vise od 10 godina i ne vise od 80-100.000km i to pre svega jer se pokida gumena zastita.
Sa 2 nemacka auta sam imao iskustvo da su trapovi kao na volvu, traju koliko i karoserija.
Sa trecim uslovno nemackim autom, Ford, imao sam iskustvo da su silent blokovi napred bili tako konstruisani da je radni vek 20-30.000km i bili su predvidjeni za redovnu zamenu prema fabrickom planu odrzavanja.
Sve prelaske preko rupa treba da upijaju opruge i sami delovi trapa nikada ne bi trebali da dodju do limitra radnog hoda i mogucnosti mehanickog ostecenja ali opet, to zavisi od toga kako je fabrika konstruisala vozila i kako je dimenzionisala delove trapa na predvidjena opterecenja.
Inace, koliko pratim na vecini vozila konstruisanih zadnjih 30tak godina nije ni predvidjena reglaza trapova, obicno samo reglaza raspona letve volana dok su ostali elementi ucvrsceni u polozaj zavarivanjem za nosece elemente karoserije u fiksan polozaj tokom proizvodnje.
Kod nekih ima nekih dodatnih podesavanja zadnjih trapova, tu su japanci mislim najcesci kandidati.
@rakhil, moje iskustvo sa Fordovim trapovima nije pozitivno, mozda se jos nisu popravili (namerno radi profita) sto se tice tog ubrzanog habanja. Stil voznje ne bi smeo da ima nikakvog uticaja sve dok nije vozilo bilo preoptereceno tezinski van dozvoljenih granica nosivosti po osovinama.
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Kod mene u knjižici stvarno nema propisane km za proveru, ali kaže da npr nakon zamene opruga, treba proveriti optiku, i taksativno navodi u slučaju promene kojih delova trapa je potrebna provera.
Na staroj Fiesti, model 1997.smo radili jednom centriranje, za 110.000 koliko je bila kod nas, a kupljena sa 92-3kkm i to kad je ćale odvalio neki krater. Gume je ravnomerno trošila.
Na staroj Fiesti, model 1997.smo radili jednom centriranje, za 110.000 koliko je bila kod nas, a kupljena sa 92-3kkm i to kad je ćale odvalio neki krater. Gume je ravnomerno trošila.
- Gaginh0
- Postovi: 9655
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Udarne rupe i oslanjanje
Ja to nikad nisam uradio od kada je Polo kod mene, a menjale su se i gume i felne, moram cim stavim letnje gume.
A moram nagovoriti caleta da i on uradi na Skodi (nagovoriti: da on plati za svoj auto
), jer se volan mora drzati za par stepeni nalevo da bi auto isao pravo...
Edit: Skoda ravnomerno trosi sve gume, Polo jede prednje sa spoljasnje strane. Mada koliko sam rupa opicio pravo je cudo sto uopste imam trap, a kamoli sto je (izgleda) odlican, posto ste rekli da to trosenje guma nije do trapa...
A moram nagovoriti caleta da i on uradi na Skodi (nagovoriti: da on plati za svoj auto

Edit: Skoda ravnomerno trosi sve gume, Polo jede prednje sa spoljasnje strane. Mada koliko sam rupa opicio pravo je cudo sto uopste imam trap, a kamoli sto je (izgleda) odlican, posto ste rekli da to trosenje guma nije do trapa...
