Udarne rupe i oslanjanje

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21885
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od nidza »

Zašto to radiš? Stilu se nije pomerio trap ni posle zamene delova istog na redovnom servisu, a auto je kod nas 7 godina.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10009
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Markoni »

Ja na svakom autu po jednom centriram trap i to je to, dosta vodim racuna o rupama, pa mi i trap uvek ostane kako treba

Tapatalk Post
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Ogi »

Gaginh0 napisao:
Gaginh0 napisao: I sta ja treba da trazim sa ovog spiska ako odem tamo? http://www.coningdoo.co.rs/usluge/8/Reg ... 4-a-trapa/
Samo trazis reglazu, znace oni sta treba, ne biras tu kao na pijaci. :D

Podrzavam DW-a, prilikom zamene guma radim PROVERU, uglavnom mrdnu nesto malo i naplate mi samo proveru kao pola cene reglaze. Mada nisam radio godinu dana, provericu kada budem skidao gume.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32342
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od trojanac »

Gagi, javi se Dagu. Uputiće te on gde je najbolje.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9655
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Gaginh0 »

Hvala, to cu kad stavim letnje gume :pivo:
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24754
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od dragvorl »

Ja sam kod Srdanova preko puta Jugoalata radio posle zamena spone. Proverili su za 500 din, ali sam toliko tacno vratio kraj spone da je bilo u granicama. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9655
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Gaginh0 »

Jel reglaza isto sto i optika?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Saša »

Da. Samo ipak ako želite da vam se pregleda stanje celog trapa - obavezno to i naglasite.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23559
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Day Walker »

nidza napisao:Zašto to radiš? Stilu se nije pomerio trap ni posle zamene delova istog na redovnom servisu, a auto je kod nas 7 godina.

Tapatalk 4
Sta moze da skodi proveri? :)
I Astra mi se npr prošlog leta fino rascentrirala posle povratka iz Grčke. Urnisao sam je po onom makedonskom g*vnu od puta.


Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Rakhil »

Divim se vama koji radite jednom u nikad, ja sam oba desna tocka bacio u minus raspona na 10k predjenih jer sam jeo govna i kratio krivine po vukojebinama. Ni po Beogradu posle nije bilo bolje, u proseku na svakih 10.000 radim bar malo podesavanje. Mozda je Fordov trap krs, mozda sam ja glup za voznju, sve je moguce
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od ikac2000 »

Citao sam u nekom servisnom uputstvu da je kod reglaze auta sa ESP obavezno i resetovanje nulte tacke volana na kompjuteru. Sumnjam da to ima neko osim ovlascenih servisera.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od ADrei »

radim reglazu trapa jednom mesecno :kezo: :rofl:

salim se, uradim jednom u 2-3god, ali nikad nije imao neka odstupanja... mada pazim kako i gde vozim :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od ljubitelj »

Mozda ce zvucati cudno, no moje iskustvo je da put nema mnogo uticaja vec pre svega sama konstrukcija vozila i kvalitet izrade vesanja.
Iskustvo sa Volvoima je odlicno u tom pogledu, centriranje nije potrebno tokom radnog veka vozila, spone, kugle i slicno traju stotine hiljada kilometara i to se u praksi nikada ne menja sve dok je mehanicki u ok stanju gumena manzetna koja ih stiti. To je obicno par stotina hiljada km a nije retko ni 1/2 miliona da je fabricko stanje.
Konkretnije, od onoga sto posedujem na oba vozila je sve fabricko ukljucivo i volvo 340 koji ima i dalje sve fabricko nakon 27 godina i nema nigde nikakvog lufta a proveo je ceo radni vek po nasim putevima, 210+ hiljada km.
To ukljucuje i homokineticke zglobove.
Cak su i silent blokovi jos fabricki mada su otvrdnuli i bilo bi dobro da se promene (ako se negde pronadju kao rezervni deo u ponudi).
Kod volvoa 940 je isto sve fabricko, osim jednog para silent bloka (leva i desna strana) koji su poznata greska u izradi i potraju tipicno reda 150-200.000km kada su zreli za zamenu (premekana guma).
Zamenio sam za kasniju upgrade verziju, koja bi trebala da je trajno resenje tj da potraje koliko i karoserija.

Ranije na volvo 240 menjao sam kugle na prednjem vesanju i unutrasnje spone letve volana, nakon 18-19 godina i predjenih po proceni oko 450.000km (dizel karavan koriscen u firmi kao transporter pre kupovine). Na njemu su bili silent blokovi pozadi zreli za zamenu jer su dobili lufta ali nije bilo vremena za to, otisao je auto dalje. Novi vlasnik ih nije menjao, smatrao je da je ok.

Sama reglaza trapa zapravo ne postoji, svodi se na podesavanje letve volana i to je potrebno jedino ako je bila teza saobracajka pa se nesto pomerilo ili je nesto menjano u letvi volana.

Neka regularna provera na nekoj kilometrazi uopste nije predvidjea planom odrzavanja (fabrickim) a nije ni potrebna na osnovu brojnih iskustava vlasnika.

U principu, auto jednom proverim na optici kada ga kupim i to je obicno samo provera jer je sve ok i dalje se prati po nacinu potrosnje guma.

Majstor Cira iz Adam servisa, koji mi mnogo godina odrzava auto i gde sam vrsio provere, mi je rekao na osnovu iskustva da nije lose svakih 10 godina ili 150.000km izvrsiti merenje kod vozila gde su trapovi fabricki korektno uradjeni.

Ranije sam sa italijanska 2 auta imao iskustvo da su trapovi, kugle, trajale ne vise od 10 godina i ne vise od 80-100.000km i to pre svega jer se pokida gumena zastita.

Sa 2 nemacka auta sam imao iskustvo da su trapovi kao na volvu, traju koliko i karoserija.
Sa trecim uslovno nemackim autom, Ford, imao sam iskustvo da su silent blokovi napred bili tako konstruisani da je radni vek 20-30.000km i bili su predvidjeni za redovnu zamenu prema fabrickom planu odrzavanja.

Sve prelaske preko rupa treba da upijaju opruge i sami delovi trapa nikada ne bi trebali da dodju do limitra radnog hoda i mogucnosti mehanickog ostecenja ali opet, to zavisi od toga kako je fabrika konstruisala vozila i kako je dimenzionisala delove trapa na predvidjena opterecenja.

Inace, koliko pratim na vecini vozila konstruisanih zadnjih 30tak godina nije ni predvidjena reglaza trapova, obicno samo reglaza raspona letve volana dok su ostali elementi ucvrsceni u polozaj zavarivanjem za nosece elemente karoserije u fiksan polozaj tokom proizvodnje.
Kod nekih ima nekih dodatnih podesavanja zadnjih trapova, tu su japanci mislim najcesci kandidati.

@rakhil, moje iskustvo sa Fordovim trapovima nije pozitivno, mozda se jos nisu popravili (namerno radi profita) sto se tice tog ubrzanog habanja. Stil voznje ne bi smeo da ima nikakvog uticaja sve dok nije vozilo bilo preoptereceno tezinski van dozvoljenih granica nosivosti po osovinama.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Uroš S. »

Kod mene u knjižici stvarno nema propisane km za proveru, ali kaže da npr nakon zamene opruga, treba proveriti optiku, i taksativno navodi u slučaju promene kojih delova trapa je potrebna provera.

Na staroj Fiesti, model 1997.smo radili jednom centriranje, za 110.000 koliko je bila kod nas, a kupljena sa 92-3kkm i to kad je ćale odvalio neki krater. Gume je ravnomerno trošila.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9655
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Gaginh0 »

Ja to nikad nisam uradio od kada je Polo kod mene, a menjale su se i gume i felne, moram cim stavim letnje gume.

A moram nagovoriti caleta da i on uradi na Skodi (nagovoriti: da on plati za svoj auto :kezo: ), jer se volan mora drzati za par stepeni nalevo da bi auto isao pravo...

Edit: Skoda ravnomerno trosi sve gume, Polo jede prednje sa spoljasnje strane. Mada koliko sam rupa opicio pravo je cudo sto uopste imam trap, a kamoli sto je (izgleda) odlican, posto ste rekli da to trosenje guma nije do trapa... :-|
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Odgovori