Re: Kočiona tečnost
Poslato: 01 Apr 2015, 18:59
Pa kako mislis da iscuri sva kt iz vodova, sistem je jednosmeran. U čantri ima dao bog 300ml, ceo sistem mozda i litar.
Huawei P6 TT
Huawei P6 TT
Jeste zatvoren sistem, ali kako se trose kocione plocice tako sa njima i opada nivo kocione tecnosti. Ne zato sto je iscurilo ili sagorelo, vec zato sto trosenjem plocica, pa i diskova, dolazi do sve veceg zazora izmedju delova koji koce, pa tako ceo sistem, recimo, posle 30,000km mora vise da stitsne da bi kocio kako treba i to dovodi do spustanja nivoa ulja koji vidimo u bocici za dolivanje. Naravno, kad se menjaju kocione plocice, treba na ovo obratiti paznju i odliti malo ulja (ako ste dosipali), da se ne bi izililo, zato sto ce se sa novim plocicama nivo vratiti na staro.ftj napisao:Sve to stoji ali recimo moze da ti se desi da se spustas niz Cetinje a da ne kocis dovoljno motorom i da mnogo pre skuvas ulje nego sto bi ga skuvao da nije bajato. Inace to je zatvoren sistem i potrosnje ne bi smelo da bude, ako mora da se doliva ono negde curi i mora se odma resavati.
Naravno. Nije dovoljno izvaditi samo staru kočionu tečnost iz one posudice (rezervoara), već se mora ispustiti i iz svih cevi do točkova, a to baš i nije mala količina. Zato se skida jedan po jedan točak jer iza na svakom od njih postoji "sisica" koja se malo odvrne i pusti se tečnost da poteče sve dok se ne primeti da izlazi nova. Jedan čovek pritiska pedalu kočnice, drugi tamo dole ispušta. Posle toga se ono rezervoarče dopuni i to je to.Ogi napisao:Skidati sva 4 tocka prilikom zamene kocione tecnosti ?
DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1Blackshadow napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
![]()
TT
Sto gasa?ljubitelj napisao:Kod oldtajmera je tako Sasa, kod kola proizvedenih zadnjih 30tak godina koja obicno imaju ABS nephodno je sistem odzracivati ili pod pritiskom ili pod vakuumom adekvatnim uredjajem.
ABS ventili su zatvoreni u stby rezimu.
Bolji je u smislu laksi za rad i pouzdaniji sistem sa natpritiskom u posudi za sipanje.
Za to koristim redovno alatku koja povezuje gumu od auta sa posudom kao vezni element koji pravi sistem za odzracivanje.
Celu proceduru sprovodi jedan covek, ne dira se pedala gasa i pouzdano se ispire kompletan ABS sistem.
Jbga ja u yuga sipao dot 5 race jedno par sezona sigurno...doduše i yugo bio race car!ljubitelj napisao:DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1Blackshadow napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
![]()
TT
DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
@ Ljubiteljljubitelj napisao:DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1Blackshadow napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
![]()
TT
DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
Više puta sam pominjao na nekoliko foruma da mi je zanimljio kako se ljudi drže toga da npr. motorno ulje i češće menjaju nego što treba, a to ne čine sa kočnom tečnošću.nikaragva napisao:Neko je spomenuo da ne treba da bude stara koćiona tečnost i kada se kupuje da treba obratiti pažnju kada je proizvedena.
Da li postoji neko pravilo, koliko neotpakovana tečnost može da bude tačna?