Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Dzoni_m »

Ko to povecava? Osim ovoga sa Alfom, niko. Svi ubacuju manje motore.

Nisam ja rekao DPF vec "katalizator/taj filter" valjda NOx trap posto mu ne znam ime. On je u direktnoj vezi izmedju temperature izduvnih gasova i emisije NOx.

U pravu si ti sa proces sagorevanja (siromasna smesa=visi EGT i obrnuto) ja nisam na to mislio vec sta je VW radio kada gasovi izadju napolje. U tom "katalizator/taj filter NOx trap-u" treba dodatno gorivo da eliminise NOx. E tu su oni stedeli. Ili da se uradi kao sto je to uradio Mercedes na primer, dodas ureu.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Nisam se dovoljno informisao oko tog aditiva, znam da neka kola imaju AdBlue. Nemam takav auto pa me nije ni zanimalo, ali mislio sam da ima neke veze sa DPF, ne sa katalizatorom. U tom smislu ima logike, ali onda im ne treba EGR ako mogu da odstrane na taj način azotne okside.

edit: nije bilo teško naći, AdBlue se ušpricava nakon DPF i odstranjivanje NOx se dešava u filteru iza:
Slika

Zanimljivo pitanje je da li onda EGR gubi smisao?
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

nidza napisao:Nagađam, ali meni se čini vrlo prosto. Snagu motora i potrošnju svaki vozač može da primeti, osteti, eventualno izmeri, a emisiju NO2 niko. U test modu smanje količinu vazduha i goriva, spuste temperaturu u cilindru i drastično smanje emisju NO2 i CO2. Verovatno se ne meri nikad u režimu kad je potrebna maksimalna snaga motora, te su u momentu testiranja bili uskraćeni za taj podatak.

Druga opcija je da su svi ispod žita lobirali, potplaćivali testne kuće. Nemci su najveći lobisti u privrednom svetu, najviše potplaćuju, što znači da muljaju i varaju više od svih. Svi ti testovi i sve statistike pouzdanosti su jako upitne kad su oni u pitanju. Gde god neko zagrebe malo da proverava naćiće nešto. Mislim čak da svi sve znaju (ko treba da zna) i da su sad u svetlu ataka na EU svim dozvoljenim sredstvima, pre svega ekonomskim, krenuli jednom po jednom granatom po sred srede, tj. u Nemačku. Poslednjih nekoliko godina pritisak ne prestaje, čim se jedna stvar utiša novi udar sledi.

Sasvim je izvesno da su i drugi u problemu. Pod istragom je i Bimer i Reno koliko sam video. Biće zanimljivo što se tiče evropskih proizvođača.

Prijaviću ovu moju poruku da prebace moderatori u NO2/CO2 temu kad je već imamo, ne treba ovde da bude.
To je moguce da je na testu snaga daleko manja od deklarisane.

Na proveri su sada manje vise svi, najvise se spekulise da su Volvo, Hyundai i Reno.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... tests.html

Za BMW su najcudnije vesti koje stizu.
Ovi koji su provalili VW su testirali i BMW i ustanovili da je sve vise nego u redu. Takodje sa vise izvora (a i ovog gore), dolazi da je sve OK, a opet pre par dana je u nekom casopisu izaslo da je i BMW izmereno 10x vise NOx, akcije im odmah pale 10%. No izgleda za sada da je bila buva, te ce ako jeste buva taj casopis dobiti tuzbu...
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

A Tesla trlja ruke :D
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Treba videti koliko NOx izbacuju oni dizel generatori kojima napajaju super chargere u Americi :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Ako je američka firma u pitanju, neće sigurno biti bilo kakvih problema, koliko god da zagađuju.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Treba videti koliko noxa izbacuju prekookeanski brodovi sto trose tone sirove nafte na sat vremena i bez ikakvih filtera.

Takodje treba videti koliki je ekoloski otisak pravljenja baterija, izuzetno prljava tehnologija.

Evo kako to izgleda...

Slika




Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

Fotka podseca na Fallout :)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8231
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ji 4Tze »

Ivane, prso ti je VW, deal with it :D
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23530
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Day Walker »

A neee, on vozi svraku, to nije isto :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od maniaxxx »

Iako nisam fan VW, i za ovo mučkanje si zaslužuju da jih oderape pošteno, nešto mi ovde smrdi ( i ne nije to TDI :mrgreen: ), a druga stvar je, da li je neko pomislio šta sledi naprimer u najcrnijem scenariju kraha VW, koliki je to udarac za EU ekonomiju? Da sigurno bi i na Srbiju utecalo, na SLO znam da bi sigurno.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Bosch allegedly gave Volkswagen diesel engine software for testing, but VW used it on production car
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/v ... 25485.html

One of VWs own engineers warned the company in 2011

German weekly newspaper Bild am Sonntag is reporting Bosch was in charge of providing Volkswagen the problematic software, but only for testing purposes.

Although Bosch is believed to be responsible for creating this software, they only developed it for testing purposes, but in the end VW decided to use it on their production cars. Back in 2007, Bosch cautioned Volkswagen that it would be illegal to use the engine management software on production cars, but VAG ignored the warning and installed the software anyway and now there are around 11 million cars all over the world with the so-called "defeat device."

According to Frankfurter Allgemeine Zeitung's Sunday edition, another warning came in 2011 from one of Volkswagen's own engineers, but once again without any success as VW continued to install it on their TDI engines powering several models of the core brand, but also from Audi, SEAT and Skoda.

Initially, only the 2.0 TDI was part of the investigation, but now the 1.6 TDI is also being analyzed and there are suspicions concerning the 1.2 TDI as well. Moreover, EPA has recently started a new investigation concerning the larger 3.0-liter TDI powering mid- to full-size models from VAG, so Porsche is likely in trouble as well.

Source: bild.de and faz.net
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Some Mercedes, BMW and Peugeot models consuming around 50% more fuel than official results, new study reveals
http://www.transportenvironment.org/pre ... -new-study

Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

To je ono sto svako ko je ikada seo za volan zna, da kola trose vise nego na zvanicnom testu.
Neka promene test a ne da prave bombasticne naslove bez razloga.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

300 € uštede po vozilu, puta par miliona. Na kraju se dođe do milijardi.

Bild am Sonntag said the roots of the crisis were planted in 2005 when then-VW brand chief Wolfgang Bernhard wanted VW to develop a new diesel engine for the U.S. market. Bernhard recruited Audi engineer Rudolf Krebs who developed a prototype that performed well in tests in South Africa in 2006, the paper said.

Bernhard and Krebs argued that the only way to make the engine meet U.S. emission standards was to employ in the engine system an AdBlue urea solution used on larger diesel models such as the Passat and Touareg, according to the report.

This would have added a cost of 300 euros ($335 in today’s U.S. dollars) per vehicle — a sum that VW finance officials said was too much at a time when a companywide cost-cutting exercise was under way.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Odgovori