Stranica 2 od 5
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 08:36
od ivica122
Ja sam čitao negde da Hondina vozila idu u prodaju sa već razrađenim motorima.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 10:20
od Miljankg
Mislim da sva vozila moraju da prodju taj period razrade, cak i Nissan GTR, nekih 300 milja. To sam mislim gledao na nekom klipu od ovog "Engineering Explained".
Jedino (jedan od malog broja) Nissan Acura valjda, njen motor se razradjuje pre upotrebe. To znaci, da bi Honda u svojoj serijskoj proizvodnji svaki motor morala da razradi sama, sto je mislim bas dosta vremena i para, za ove klasicne automobile, tako da je malo verovatno da ne mora bas nista da se radi u prvih 1000 km recimo.
Inace ne vozim ostro jer pazim na ogranicenja (u gradu i na magistrali), ali cesto se zaboravim pa rekoh da mi se ne desi da nesto zeznem. Medjutim, kako sve vise razmisljam, normalna voznja ce biti dovoljna.
To sto se gusenja tice, samo sam nacuo, da bukvalno moze da se desi da isti auto i isti motor ima blago razlicito ponasanje (jedan trom, drugi zustar) u zavisnosti od navika vozaca. Nisam siguran da li period razrade utice na to, ili (opet kako sam nacuo) komp u kolima koji "uci" o navikama vozaca.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 10:35
od ftj
To sa menjanjem ulja na prvih 1500 km se praktikovalo nekad, danas je to nepreporucljivo iz raznih razloga osim na nekim ekstremnim motorima(e60 v10 npr). Dakle ne menjati ulje bar prvih 10k km.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 10:57
od McGruja
Zašto?
I ja bih promenio ulje i filter nakon prvih 3.000km
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 11:38
od Miljankg
Sto se zamene ulja tice, ne moze da skodi, ali ako bih menjao na 3 000, onda bih ponovo zamenio na 10 (dakle za 7 000).
Moguce je da je na novijim motorima, period kada ostaje dosta ostataka prilikom razrade duzi, a da je kolicina opiljaka manja, pa nema potrebe menjati pre regularnog servisa.
Inace je za Seat 15000 servisni interval ali ja planiram na 10 000 da ga radim.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 11:40
od havijer
Ne znam zašto bi to radio, da skraćuješ interval?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 11:54
od Miljankg
Iz nekoliko razloga:
1. Na nekim od servisa se menja filter goriva, ako cesce radim servis, cesce menjam filter goriva jer je kod nas gorivo lose.
2. Ne mogu da budem siguran da sipaju bas ulje koje je 100% po spoecfikaciji proizvodjaca (ne mislim na viskoznost ulja, vec recimo na proizvodjaca ulja). Moj prijatelj vozi VW Caddy, putnicku varijantu i nakon nekoliko godina, nakon isteka garancije, slucajno je video da mu sipaju BP umesto Castrol-a (cini mi se da je on po preporuci VW-a). On se zalio, rekli su mu da je to ista firma, medjutim on vise tamo nije odrzavao auto, vec male servise radi kod privatnog servisera kojem on kaze tacno ulje koje zeli da sipa.
3. Servisi podrazumevaju preglede i ostalih sklopova na vozilu, a ja par puta godisnje idem na duzi put (recimo 3000 km i vise). Ako cekam da radim servis na 15000, lako moze da se desi da probijem taj rok. Medjutim, ako kazem da cu na 10000 i probijem taj rok malo, i dalje sam u okviru specifikacije i preporuke dilera i proizvodjaca. Tu je naravno i benefit cesce provere.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 12:00
od ivica122
Miljane, Nissan u Usa pravi Infinity, a Honda pravi Acura vozila, odnosno, to je Honda, ali u skupljem pakovanju. Moj Accord, na primer, se u severnoj Americi prodavao kao Acura TSX.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 12:07
od Miljankg
Moja greska onda, ali sam mislio na neki "supercar" ne na regularan auto. Ima na youtube-u snimak, gde je izmedju ostalog prikazan taj proces, i to je neka masina bolesna.
Ako imas takav auto, cestitam ti
P.S.
Baci pogled na snimak u prvom postu koji sam postavio, od 2:30 negde...
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 12:24
od ftj
Miljankg napisao:Sto se zamene ulja tice, ne moze da skodi, ali ako bih menjao na 3 000, onda bih ponovo zamenio na 10 (dakle za 7 000).
Upravo sam i rekao da moze da skodi i da prvo ulje s razlogom ne treba menjati pre prvog intervala. Citao sam u nekim nezvanicnim uputstvima za tdi motore(sa tdiclub.com), u zvanicnim pise kad se menja pa samim tim i nema striktno E nemojte menjati pre.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 13:13
od ikac2000
Opterecujes se previse.
Ovde velika vecina prelazi manje od 10k km godisnje, i to je ok interval za zamenu ulja.
Benzinci i nisu toliko osetljivi na kvalitet goriva kao dizeli, cak i sa direktnim ubrizgavanjem ( ne cadjave).
Mi imamo u firmi sluzbene Fordove dizel kojima je ulje menjano posle 20k km prvi i svaki drugi put.
Evo ih neki i na 240,000 bez greske.
Sent from my SM-G903F using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 13:22
od Ji 4Tze
ivica122 napisao:Ja sam čitao negde da Hondina vozila idu u prodaju sa već razrađenim motorima.
Nema klasične razrade ali, prema uputstvu, prvih 1000km:
Ne treba kretati pod punim gasom i naglo ubrzavati
izbegavati nagla kočenja (prvih 300km)
Ne menjati ulje pre zakazanog intervala
Ne vući prikolicu
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 13:38
od ivica122
Miljankg napisao:Moja greska onda, ali sam mislio na neki "supercar" ne na regularan auto. Ima na youtube-u snimak, gde je izmedju ostalog prikazan taj proces, i to je neka masina bolesna.
Ako imas takav auto, cestitam ti
P.S.
Baci pogled na snimak u prvom postu koji sam postavio, od 2:30 negde...
Pogledao sam, pa to je Acura NSX= Honda NSX

. Naziv zavisi od tržišta, inače isti auto. Na NSX-u rade tu razradu o kojom sam čitao. A zamislio sam se kad si pomenuo da zvuči neverovatno da Honda to radi na svim vozilima (milioni primeraka su u pitanju) i krenem redom da čitam moje uputstvo i pročitam ovo: period razrade (prvih 1000km).....kao što je Ji 4tze napisao. Izgleda da se ono radi samo sa skupljim i ređim modelima, ipak.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 15:11
od Markoni
I ja bih radio servis na 10.000 km. Tj na toliko sam i radio na svim kolima, pa i sluzbenim.
Tapatalk Post
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 15:24
od perfiko
Miljankg napisao:Iz nekoliko razloga:
1. Na nekim od servisa se menja filter goriva, ako cesce radim servis, cesce menjam filter goriva jer je kod nas gorivo lose.
2. Ne mogu da budem siguran da sipaju bas ulje koje je 100% po spoecfikaciji proizvodjaca (ne mislim na viskoznost ulja, vec recimo na proizvodjaca ulja). Moj prijatelj vozi VW Caddy, putnicku varijantu i nakon nekoliko godina, nakon isteka garancije, slucajno je video da mu sipaju BP umesto Castrol-a (cini mi se da je on po preporuci VW-a). On se zalio, rekli su mu da je to ista firma, medjutim on vise tamo nije odrzavao auto, vec male servise radi kod privatnog servisera kojem on kaze tacno ulje koje zeli da sipa.
3. Servisi podrazumevaju preglede i ostalih sklopova na vozilu, a ja par puta godisnje idem na duzi put (recimo 3000 km i vise). Ako cekam da radim servis na 15000, lako moze da se desi da probijem taj rok. Medjutim, ako kazem da cu na 10000 i probijem taj rok malo, i dalje sam u okviru specifikacije i preporuke dilera i proizvodjaca. Tu je naravno i benefit cesce provere.
1. Ko to kaže da je kod nas gorivo loše?
2. Ovo samo znači da će ti više puta naplatiti ulje koje proizvođač ne stavlja u svoju specifikaciju. Ne vidim šta si ti tu dobio?
3. Hajde nađi mi servis koji će ti prilikom zamene ulja (malog servisa) pregledati bilo šta na vozilu, a da to ne može da ti naplati, jer je vozilo u garanciji. Taj benefit slobodno briši, jer ga u stvarnosti nema.